Primare sine venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    ^ DET er vanvittig billig!
    Er det noe nytt på vei mon tro? DAC30 har vell noen år på baken nå.
    De tilbudene Soundgarden innimellom kjører, er på grensen til useriøst mener jeg.
    Hva slags marginer har de på Primare egentlig, da de kan sette ned prisen over 50%? Vil jo tro de ikke selger med tap.
    Tør jo aldri kjøpe noe til veiledende eller fullpris der.
    Hifi klubben er ikke i nærheten noen gang på sine tilbud.
    Skeptisk.
    Det hifiklubben har på tilbud, kan ikke kalles gode priser iallefall. Selv utgåtte modeller står til fullpris hos dem. Pruting og tilbudspakker kan du som oftest bare glemme også.

    Det er nok Primare som styrer prisene hos Soundgarden (sett ut ifra tester og andre land har SG normale priser.).
     

    ulf

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    24.11.2008
    Innlegg
    81
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    De tilbudene Soundgarden innimellom kjører, er på grensen til useriøst mener jeg.
    Hva slags marginer har de på Primare egentlig, da de kan sette ned prisen over 50%? Vil jo tro de ikke selger med tap.
    Tør jo aldri kjøpe noe til veiledende eller fullpris der.
    Hifi klubben er ikke i nærheten noen gang på sine tilbud.
    Skeptisk.[/QUOTE]

    Det hifiklubben har på tilbud, kan ikke kalles gode priser iallefall. Selv utgåtte modeller står til fullpris hos dem. Pruting og tilbudspakker kan du som oftest bare glemme også.

    Det er nok Primare som styrer prisene hos Soundgarden (sett ut ifra tester og andre land har SG normale priser.).[/QUOTE]

    Nå var det ikke meningen å spamme denne hyggelige Primare tråden med priser fra SG, men jeg måtte bare få det ut. Mener fortsatt dette lukter.
    Ikke bare Primare den kjeden dumper priser på.
    Har ikke sagt at tilbudene på Hifi klubben er gode, men du slipper hvert fall å miste nattesøvnen om du oppdager at du har handlet utstyr på feil dag.
    Sånn, ferdig.
    Ønsker alle nye Primare eiere velkommen i vennetråden, og gratulerer med knall kjøp!
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Jeg betalte 7995 for i 22 dac denne koster jo veil 13000 ny. Forsterkeren er den beste jeg har eid og dacen i den er ganske bra. Grunnen til i 22 dac gikk ned i pris er at di skulle ligge i samme pris som hegel h 80.

    Imagine
     

    Onlyafrika

    Medlem
    Ble medlem
    14.04.2015
    Innlegg
    14
    Antall liker
    5
    Sted
    Halden
    Når det gjelder bruk av USB-kabel på DAC 30 og støyproblemer så kan det være verdt å sjekke hvilken USB standard som er støttet av DAC 30, og sørge for at man har en kabel som støtter samme standard, og at det er tilsvarende ut fra PC.
    Jeg er ikke ekspert på dette, men i likhet med HDMI som kommer i stadig nye standarder er ikke alle kabler kompatible med alle kontakter (tenker ikke på at de ikke passer fysisk sammen). Bruker du en kabel med eldre standard på et apparat med siste standard mister du egenskaper innebygget i standarden (båndbredde og nye funksjoner typisk) hvis du i det hele tatt får den til å virke.
    Kan være verdt et forsøk hvis ikke prøvd allerede.
    Forøvrig kommer jeg selv til å benytte meg av coax og optisk inngang.
    Jeg har som sagt testet "problemkabelen" opp mot DAC'en i min Oppo BDP 105D, og her fungerte den "spot on". Det samme var tilfellet da HiFi Klubben koblet den opp mot en Cambridge DAC. Hvilke USB standarder disse to nevnte, pluss min DAC 30, represennterer vet jeg ikke, MEN alt kan jo tyde på at DAC 30 har utdaterte drivere. Om så var at DAC 30 støttet nyere standarder enn de to andre, ville det vel være naturlig å tro at den da skulle være bakoverkompatibel med eldre.

    UANSETT, kabelproblematikken overlater jeg til Primare, via Soundgarden. Selv går jeg helt vekk fra kabel. Er i gang med å gå til anskaffelse av Musical Fidelity V90 Blu, så da går alt via blutooth til den og inn i DAC 30 via S/PDIF.
     

    Onlyafrika

    Medlem
    Ble medlem
    14.04.2015
    Innlegg
    14
    Antall liker
    5
    Sted
    Halden
    Kan nevne at jeg også nå blir Primare-venn. Det ligger en DAC30 og venter på meg på Posten, som skal hentes om få timer :)
    De av dere med USB-støy; har alle windows maskiner, eller kjører noen også mac?
    Selv kjører jeg Windows, men leser ar de som har Mac, slipper denne problematikken.
     

    abbath

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.09.2013
    Innlegg
    322
    Antall liker
    462
    Sted
    Fredrikstad
    Jeg bruker mac og har aldri opplevd noe støy ved bruk av usb på dac 30.
     

    spidipidi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.11.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    31
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Nettopp fått DAC30 i hus, men alt er enda ikke bare fryd og gammen. Den er koblet opp og kjører nå USB mot min MacBook Air og iTunes. Har satt dac-en som output og etter kanskje 10 sekunder slutter bare dac-en og gi lyd fra seg. Telleren i iTunes går som om sangen fortsatt spiller, men ingen lyd. Ut og inn med USB-kabel virker ikke. Må skru av og på dac-en igjen for å få signal. Prøve en ny sang og akkurat det samme skjer. Den slutter bare å spille.
    Noen som har kjennskap til dette? :confused:

    Edit: Ok, kjørt rett i Spotify nå og der dette den ikke ut. Men jeg må nevne at mitt iTunes-bibliotek (som også inneholde mye 24bit-filer) ligger på en ekstern harddisk (som ikke går på strøm) og kobles bare rett i macbook-en. Det er iTunes jeg helst vil høre fra.
     
    Sist redigert:

    TheFlair

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.06.2014
    Innlegg
    319
    Antall liker
    73
    Hiver meg på hylekoret angående Soundgardens veiledende priser og "tilbud". Aldri om jeg kjøper noe til fullpris der. Må le litt av en DAC til 20k. Det er ikke rart at den kan selges til 9k med flere aktører som fortsatt tjener penger på den. Til ettertanke.
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    940
    Antall liker
    704
    Torget vurderinger
    10
    For en uke siden kjøpte jeg en i22 dac fra Soundgarden i Sandvika . Dette var en demo, da de kun hadde denne igjen . De fant ikke esken , som inneholdt fj kontroll og div kabler . På ondag hadde fj kontroll og utstyr kommet . Hentet dette ,men til min store skuffelse reagerte ikke forsterkeren på fj kontrollen . Tok en tlf , og ikke noe problem ... kunne bare komme inn å hente en ny forsterker da de hadde fått inn på lager igjen ! Denne service syntes jeg fortjener en oppmerksomhet her !! Stor takk til Soundgarden i Sandvika for yppelig service !! :)
     
    Sist redigert:

    svartkeiko

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    446
    Sted
    9395 KALDFARNES
    Torget vurderinger
    12
    Har kjøpt en del utstyr gjennom Soundgardens nettbutikk.Upåklagelig service.Kjøpte bl.a en Project 10.1 EVO der.En platevasker fra Clearaudio
    og et strømfilter.Ingen problemer med Soundgarden så langt.
    Prisene/tilbud de kjører med og hva de tjener pr. enhet er jeg ikke i stand til å ha noen formening om.
    Mvh Kenneth
     

    Chianti

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.09.2013
    Innlegg
    98
    Antall liker
    53
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    4
    Jeg må si jeg undres over hvorfor man ergrer seg over at audioaktører kjører tilbud og kampanjepriser. Dette er da helt vanlig for alle bransjer, klær, sko, biler etc.
    Når det gjelder DAC 30 så gjentar det jeg sa i forrige innlegg at den har vært testet i en rekke hifi magasiner, og testresultatene refererer da til tilsvarende produkter i samme prisklasse, altså 20.000,-. Dette er mao en dac som yter valuta for pengene i nettopp denne prisklassen. At man da har kunnet kjøpe den til under halv pris i en kort periode må da bare være supert? Nå ser jeg på Soundgarden sine sider at dac'en er blitt bestillingsvare, i begge fargevarianter. Lageret er mao tomt. Kanskje det betyr at det kommer en ny om noen mnd...?
    Har man det veldig travelt og det klør fryktelig i oppgraderingsmuskelen, ja da kjøper man kanskje til full pris. Har man tid til å vente på det riktige tilbudet, ja da gjør man gjerne det.
    Andre ligger i sovepose utenfor eplebutikken for å være førstemann til å få tak i den siste iPhone til 'full-pris' som blir halv pris 12 mnd senere. Helt greit det og! :p
     

    Onlyafrika

    Medlem
    Ble medlem
    14.04.2015
    Innlegg
    14
    Antall liker
    5
    Sted
    Halden
    (Jeg har som sagt testet "problemkabelen" opp mot DAC'en i min Oppo BDP 105D, og her fungerte den "spot on". Det samme var tilfellet da HiFi Klubben koblet den opp mot en Cambridge DAC. Hvilke USB standarder disse to nevnte, pluss min DAC 30, represennterer vet jeg ikke, MEN alt kan jo tyde på at DAC 30 har utdaterte drivere. Om så var at DAC 30 støttet nyere standarder enn de to andre, ville det vel være naturlig å tro at den da skulle være bakoverkompatibel med eldre.

    UANSETT, kabelproblematikken overlater jeg til Primare, via Soundgarden. Selv går jeg helt vekk fra kabel. Er i gang med å gå til anskaffelse av Musical Fidelity V90 Blu, så da går alt via blutooth til den og inn i DAC 30 via S/PDIF.)

    OPPDATERING:
    Må komme med en oppdatering til mitt gjengitte innlegge øverst her. Bluetooth er IKKE veien å gå for bedre lyd, og fullverdig utnyttelse av DAC 30. All den dag PC ikke støtter aptX,bare mottaker, vil overføringen av filene være komprimert, og vil heller forringe lyden i forhold til kabel. Jeg er slett ikke sikker på om lyden vil være bedre enn kabel, selv om begge støtter aptX.
    Derfor avventer jeg inntil Primare har fått tatt tak i problemet med den kabelen jeg har, som ikke DAC 30 vil ha.
    Senest i dag forsøkte jeg med en gammel skriverkabel av ukjent alder og opphav, og den fungerte spot on.
     

    vrøvl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.05.2009
    Innlegg
    943
    Antall liker
    308
    Torget vurderinger
    1
    Hiver meg på hylekoret angående Soundgardens veiledende priser og "tilbud". Aldri om jeg kjøper noe til fullpris der. Må le litt av en DAC til 20k. Det er ikke rart at den kan selges til 9k med flere aktører som fortsatt tjener penger på den. Til ettertanke.
    Primare DAC 30 er ikke overpriset til veil pris 19 995. Sammenlignet med andre land: i Sverige koster den kr 22 990. I England koster den £2000. Tyskland: 2400 Euro. USA: $3000. Den får også kjempegode tester i disse markedene, sammenlignet med andre produkter i prisklassen.

    Soundgarden har altså faktisk priset denne veldig rimelig i Norge, i forhold til resten av verden. Når man i tillegg får sjansen til å kjøpe den med mer enn 50% rabatt i en kort periode, skjønner jeg ikke helt at det er noe å syte og klage over... Hater du følelsen av å gjøre et sinnssykt bra kjøp?

    I Norge går man stort sett rundt og klager over at alt er så dyrt i Norge. Så kjører man til Sverige og fyller bilen med billig-bacon, og føler seg som en seiersherre. Men når man får sjansen til å kjøpe et av de fremste produktene fra en av Sveriges ledende teknologiprodusenter til under halve prisen hjemme i Norge - da blir man indignert og mener at den norske butikken er useriøs som selger det så billig...

    Kan jeg tillate meg å ymte om at dette faller på sin egen urimelighet?
     
    Sist redigert:

    Kanutus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    2.006
    Antall liker
    780
    Sted
    Nesodden
    (Jeg har som sagt testet "problemkabelen" opp mot DAC'en i min Oppo BDP 105D, og her fungerte den "spot on". Det samme var tilfellet da HiFi Klubben koblet den opp mot en Cambridge DAC. Hvilke USB standarder disse to nevnte, pluss min DAC 30, represennterer vet jeg ikke, MEN alt kan jo tyde på at DAC 30 har utdaterte drivere. Om så var at DAC 30 støttet nyere standarder enn de to andre, ville det vel være naturlig å tro at den da skulle være bakoverkompatibel med eldre.

    UANSETT, kabelproblematikken overlater jeg til Primare, via Soundgarden. Selv går jeg helt vekk fra kabel. Er i gang med å gå til anskaffelse av Musical Fidelity V90 Blu, så da går alt via blutooth til den og inn i DAC 30 via S/PDIF.)

    OPPDATERING:
    Må komme med en oppdatering til mitt gjengitte innlegge øverst her. Bluetooth er IKKE veien å gå for bedre lyd, og fullverdig utnyttelse av DAC 30. All den dag PC ikke støtter aptX,bare mottaker, vil overføringen av filene være komprimert, og vil heller forringe lyden i forhold til kabel. Jeg er slett ikke sikker på om lyden vil være bedre enn kabel, selv om begge støtter aptX.
    Derfor avventer jeg inntil Primare har fått tatt tak i problemet med den kabelen jeg har, som ikke DAC 30 vil ha.
    Senest i dag forsøkte jeg med en gammel skriverkabel av ukjent alder og opphav, og den fungerte spot on.
    Hei! Har du installert driver?

    http://www.primare.net/assets/_managed/products/files/DAC30UserGuide1.pdf

    Fra manualen til Primare Dac 30:
    PC: Windows XP/SP2 or later is required. You need to install the Primare xmos audio driver, available on primare.net.
    Mac: OSX 10.4 or later is recommended. No driver is required.
    The DAC30 will then appear as a sound output device called XMOS USB Audio 2.0 in theSound control panel (PC) or Sound system preferences panel (Mac) [...]
     
    Sist redigert:

    Kanutus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    2.006
    Antall liker
    780
    Sted
    Nesodden
    Nettopp fått DAC30 i hus, men alt er enda ikke bare fryd og gammen. Den er koblet opp og kjører nå USB mot min MacBook Air og iTunes. Har satt dac-en som output og etter kanskje 10 sekunder slutter bare dac-en og gi lyd fra seg. Telleren i iTunes går som om sangen fortsatt spiller, men ingen lyd. Ut og inn med USB-kabel virker ikke. Må skru av og på dac-en igjen for å få signal. Prøve en ny sang og akkurat det samme skjer. Den slutter bare å spille.
    Noen som har kjennskap til dette? :confused:

    Edit: Ok, kjørt rett i Spotify nå og der dette den ikke ut. Men jeg må nevne at mitt iTunes-bibliotek (som også inneholde mye 24bit-filer) ligger på en ekstern harddisk (som ikke går på strøm) og kobles bare rett i macbook-en. Det er iTunes jeg helst vil høre fra.
    Høres ut som det er den eksterne disken din som ikke klarer å levere raskt nok, da? Prøv å legge over noen filer på intern disk, og se om problemet vedvarer ...
     

    spidipidi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.11.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    31
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tok DAC30 ned i kjelleren til min mac mini. Der fungerte den problemfritt! :) Må være noe med macbook air-en som den ikke likte. Har vært i dialog med soundgarden, men mac-guruen deres er ikke på jobb før mandag.
    Kunne ikke vært mer fornøyd med dette kuppet. Kan ikke klage på et slikt tilbud når man får så mye kvalitet for pengene!
     

    Kanutus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    2.006
    Antall liker
    780
    Sted
    Nesodden
    Jeg tok DAC30 ned i kjelleren til min mac mini. Der fungerte den problemfritt! :) Må være noe med macbook air-en som den ikke likte. Har vært i dialog med soundgarden, men mac-guruen deres er ikke på jobb før mandag.
    Kunne ikke vært mer fornøyd med dette kuppet. Kan ikke klage på et slikt tilbud når man får så mye kvalitet for pengene!
    Jeg tror jeg skal prøve å følge litt med når de har tilbud neste gang! Ser jo ut til å være en riktig så flott DAC dette her ... :)
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Jeg tok DAC30 ned i kjelleren til min mac mini. Der fungerte den problemfritt! :) Må være noe med macbook air-en som den ikke likte. Har vært i dialog med soundgarden, men mac-guruen deres er ikke på jobb før mandag.
    Kunne ikke vært mer fornøyd med dette kuppet. Kan ikke klage på et slikt tilbud når man får så mye kvalitet for pengene!
    Jeg tror jeg skal prøve å følge litt med når de har tilbud neste gang! Ser jo ut til å være en riktig så flott DAC dette her ... :)
    Primare er utrolig brae komponenter, selv sitter jeg med i 22 dac, beste forsterker og dac jeg har eid, dette kjører jeg sammen med sonos connect zp 90 utrolig fin lyd. Så kan man også bruke i 22 i et surround oppsett :)

    Imagine
     

    Outport

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.01.2014
    Innlegg
    233
    Antall liker
    39
    Sooundgarden yter god service. Ikke bare Primare som har vært på tilbud i kortere periode. Noen ganger deomo varer. Fortsett med tilbud og god service.
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    940
    Antall liker
    704
    Torget vurderinger
    10
    Kan man koble sub til pre amp på i22 ? Må i så fall begge utgangene brukes eller holder det med 1 , og splitter i sub-enden ?
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Kan man koble sub til pre amp på i22 ? Må i så fall begge utgangene brukes eller holder det med 1 , og splitter i sub-enden ?
    Har du en sub med L+R-lavnivåinnganger, kobler du begge disse til pre-out L+R på I22. Har du ikke to slike innganger på suben - men bare én LFE-inngang - bruker du én sub-kabel - fra L eller R på I22 til suben. Du skal IKKE bruke en splitter i sub-enden. En slik spiltter vil i så tilfelle samle signalene fra L+R på I22 - og det er er ikke bra for I22.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Artig å se at primare er slik i vinden. Spent på når menigheten oppdager Bow. Primare blir ofte kalt fattig manns versjonen av Bow. Uansett, gode produkter. Begge to.
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    940
    Antall liker
    704
    Torget vurderinger
    10
    blir en sub med 2 rca innganger . er det da riktig å bruke en kabel fra hver utgang på forsterkeren ?
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    blir en sub med 2 rca innganger . er det da riktig å bruke en kabel fra hver utgang på forsterkeren ?
    Ja - da bruker du begge utgangene. Både L og R.

    Har suben høynivåinnganger også, er det mange som mener at det er best å bruke disse.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    blir en sub med 2 rca innganger . er det da riktig å bruke en kabel fra hver utgang på forsterkeren ?
    Vis du skal ha en sub alene så kobler du den med en vanlig rca kabel med L på L og R på R.

    Skal du ha 2 suber setter du et y-ledd på pre out slik at du får en L til vær sub og en R osv.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Jeg bruker L og r på mine subwoofere for man får 3db økning i bassen på dette, jeg tenkte jeg skulle bare bruke r eller l og prøvde dette og da ble bassen fort fattigere i lyden, er jo bare til og prøve ut dette så finner dere fort ut av dette, men husk når du bruker pre out på i 22 må du passe på volum på subbene da i 22 ikke har volum kontroll på dette. Må si man for ufattelig mye for pengene på denne primare i 22 dac, lyden er superb særlig på klipsch premeium reference serien :) og ikke minst psb image og imagine serien :)

    Imagine
     

    Onlyafrika

    Medlem
    Ble medlem
    14.04.2015
    Innlegg
    14
    Antall liker
    5
    Sted
    Halden
    (Jeg har som sagt testet "problemkabelen" opp mot DAC'en i min Oppo BDP 105D, og her fungerte den "spot on". Det samme var tilfellet da HiFi Klubben koblet den opp mot en Cambridge DAC. Hvilke USB standarder disse to nevnte, pluss min DAC 30, represennterer vet jeg ikke, MEN alt kan jo tyde på at DAC 30 har utdaterte drivere. Om så var at DAC 30 støttet nyere standarder enn de to andre, ville det vel være naturlig å tro at den da skulle være bakoverkompatibel med eldre.

    UANSETT, kabelproblematikken overlater jeg til Primare, via Soundgarden. Selv går jeg helt vekk fra kabel. Er i gang med å gå til anskaffelse av Musical Fidelity V90 Blu, så da går alt via blutooth til den og inn i DAC 30 via S/PDIF.)

    OPPDATERING:
    Må komme med en oppdatering til mitt gjengitte innlegge øverst her. Bluetooth er IKKE veien å gå for bedre lyd, og fullverdig utnyttelse av DAC 30. All den dag PC ikke støtter aptX,bare mottaker, vil overføringen av filene være komprimert, og vil heller forringe lyden i forhold til kabel. Jeg er slett ikke sikker på om lyden vil være bedre enn kabel, selv om begge støtter aptX.
    Derfor avventer jeg inntil Primare har fått tatt tak i problemet med den kabelen jeg har, som ikke DAC 30 vil ha.
    Senest i dag forsøkte jeg med en gammel skriverkabel av ukjent alder og opphav, og den fungerte spot on.
    Hei! Har du installert driver?

    http://www.primare.net/assets/_managed/products/files/DAC30UserGuide1.pdf

    Fra manualen til Primare Dac 30:
    PC: Windows XP/SP2 or later is required. You need to install the Primare xmos audio driver, available on primare.net.
    Mac: OSX 10.4 or later is recommended. No driver is required.
    The DAC30 will then appear as a sound output device called XMOS USB Audio 2.0 in theSound control panel (PC) or Sound system preferences panel (Mac) [...]
    SELVFØLGELIG har jeg installert drivere :) Jeg er da ikke blond heller. Driverne fungerer på en billig skriverkabel fra Clas Ohlson, og en gammel skriverkabel av ukjent opphav fra naboen, men IKKE med den litt dyrere kabelen jeg har (MPS HD 770). Den dyrere kabelen fungerer uten problemer på DAC'en i min Oppo BDP 105 D, og den fungerte også hos HiFi klubben, som koblet den opp mellom en laptop og en Cambridge DAC. Det er KUN min DAC 30 så langt, som ikke vil ha den.
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    940
    Antall liker
    704
    Torget vurderinger
    10
    For en uke siden kjøpte jeg en i22 dac fra Soundgarden i Sandvika . Dette var en demo, da de kun hadde denne igjen . De fant ikke esken , som inneholdt fj kontroll og div kabler . På ondag hadde fj kontroll og utstyr kommet . Hentet dette ,men til min store skuffelse reagerte ikke forsterkeren på fj kontrollen . Tok en tlf , og ikke noe problem ... kunne bare komme inn å hente en ny forsterker da de hadde fått inn på lager igjen ! Denne service syntes jeg fortjener en oppmerksomhet her !! Stor takk til Soundgarden i Sandvika for yppelig service !! :)
    Nå har det skjedd igjen !! I22 dac'en jeg fikk ny , har også slutta å reagere på fj.kontrollen . Snakket med RJ Elektro som reparerer Primare i Norge
    , men han hadde ingen forklaring . Får heller ikke opp menyene som iflg R.J skal komme i displayet , da jeg trykke på de 3 frontknappene ....noen som har hatt samme syken på sin l22 dac ???:(
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    For en uke siden kjøpte jeg en i22 dac fra Soundgarden i Sandvika . Dette var en demo, da de kun hadde denne igjen . De fant ikke esken , som inneholdt fj kontroll og div kabler . På ondag hadde fj kontroll og utstyr kommet . Hentet dette ,men til min store skuffelse reagerte ikke forsterkeren på fj kontrollen . Tok en tlf , og ikke noe problem ... kunne bare komme inn å hente en ny forsterker da de hadde fått inn på lager igjen ! Denne service syntes jeg fortjener en oppmerksomhet her !! Stor takk til Soundgarden i Sandvika for yppelig service !! :)
    Nå har det skjedd igjen !! I22 dac'en jeg fikk ny , har også slutta å reagere på fj.kontrollen . Snakket med RJ Elektro som reparerer Primare i Norge
    , men han hadde ingen forklaring . Får heller ikke opp menyene som iflg R.J skal komme i displayet , da jeg trykke på de 3 frontknappene ....noen som har hatt samme syken på sin l22 dac ???:(
    Har aldri opplevd noe lignende på min, har bare positivt å si om primare sine produkter, forsterkeren trenger 0,5 time om morgenen for og komme seg litt men etter det er det bare ren lytte lykke, og fjern kontrollen funker som bare det. Jeg har fått skrevet inn sonos også i displayet da jeg bruker coaxial inngang på dacen på primare :) Og når jeg ser film er det bare å sette den i bypass genialt og den er rå på effekten når det kommer til film, alt forandrer seg i lyden i forhold til rom osv osv og ikke minst lyd effekten fra filmene :)

    Imagine
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    For en uke siden kjøpte jeg en i22 dac fra Soundgarden i Sandvika . Dette var en demo, da de kun hadde denne igjen . De fant ikke esken , som inneholdt fj kontroll og div kabler . På ondag hadde fj kontroll og utstyr kommet . Hentet dette ,men til min store skuffelse reagerte ikke forsterkeren på fj kontrollen . Tok en tlf , og ikke noe problem ... kunne bare komme inn å hente en ny forsterker da de hadde fått inn på lager igjen ! Denne service syntes jeg fortjener en oppmerksomhet her !! Stor takk til Soundgarden i Sandvika for yppelig service !! :)
    Nå har det skjedd igjen !! I22 dac'en jeg fikk ny , har også slutta å reagere på fj.kontrollen . Snakket med RJ Elektro som reparerer Primare i Norge
    , men han hadde ingen forklaring . Får heller ikke opp menyene som iflg R.J skal komme i displayet , da jeg trykke på de 3 frontknappene ....noen som har hatt samme syken på sin l22 dac ???:(
    Jeg vedder 10 kr på at dette er problemet med huset eller rommet du bruker den i. Blokkering av signalet?
    Går du bort til naboen med den, evt i kjelleren eller garasjen så skal du ikke se bort i fra at det virker. Hørt om dette på Primare før.
    Bl.a av en som ville selge en BD32 pga dette problemet. Virket andre steder enn hos han. Turde ikke å kjøpe den, men la seg på minnet.
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    940
    Antall liker
    704
    Torget vurderinger
    10
    For en uke siden kjøpte jeg en i22 dac fra Soundgarden i Sandvika . Dette var en demo, da de kun hadde denne igjen . De fant ikke esken , som inneholdt fj kontroll og div kabler . På ondag hadde fj kontroll og utstyr kommet . Hentet dette ,men til min store skuffelse reagerte ikke forsterkeren på fj kontrollen . Tok en tlf , og ikke noe problem ... kunne bare komme inn å hente en ny forsterker da de hadde fått inn på lager igjen ! Denne service syntes jeg fortjener en oppmerksomhet her !! Stor takk til Soundgarden i Sandvika for yppelig service !! :)
    Nå har det skjedd igjen !! I22 dac'en jeg fikk ny , har også slutta å reagere på fj.kontrollen . Snakket med RJ Elektro som reparerer Primare i Norge
    , men han hadde ingen forklaring . Får heller ikke opp menyene som iflg R.J skal komme i displayet , da jeg trykke på de 3 frontknappene ....noen som har hatt samme syken på sin l22 dac ???:(
    Jeg vedder 10 kr på at dette er problemet med huset eller rommet du bruker den i. Blokkering av signalet?
    Går du bort til naboen med den, evt i kjelleren eller garasjen så skal du ikke se bort i fra at det virker. Hørt om dette på Primare før.
    Bl.a av en som ville selge en BD32 pga dette problemet. Virket andre steder enn hos han. Turde ikke å kjøpe den, men la seg på minnet.
    Hadde en i21 før jeg byttet til i22 , og hadde ingen problemer ... . Heller ikke hatt dette problemet med forsterkere fra andre produsenter. Hadde og en cd22 , som fungerter prikkfritt .....
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Har du GET dekoder? Get er en av de boxene som overstyrer I22, og problemet har vært kjent i flere år. Primare og alle Soundgarden forhandlere kjenner godt til problemet. Primare har valgt å ignorere den enorme blemma de har skapt, og dytter problemet over til kundene og andre merker som var tidligere ute med fjernkontroll signalene.

    For en uke siden kjøpte jeg en i22 dac fra Soundgarden i Sandvika . Dette var en demo, da de kun hadde denne igjen . De fant ikke esken , som inneholdt fj kontroll og div kabler . På ondag hadde fj kontroll og utstyr kommet . Hentet dette ,men til min store skuffelse reagerte ikke forsterkeren på fj kontrollen . Tok en tlf , og ikke noe problem ... kunne bare komme inn å hente en ny forsterker da de hadde fått inn på lager igjen ! Denne service syntes jeg fortjener en oppmerksomhet her !! Stor takk til Soundgarden i Sandvika for yppelig service !! :)
    Nå har det skjedd igjen !! I22 dac'en jeg fikk ny , har også slutta å reagere på fj.kontrollen . Snakket med RJ Elektro som reparerer Primare i Norge
    , men han hadde ingen forklaring . Får heller ikke opp menyene som iflg R.J skal komme i displayet , da jeg trykke på de 3 frontknappene ....noen som har hatt samme syken på sin l22 dac ???:(
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    940
    Antall liker
    704
    Torget vurderinger
    10
    For en uke siden kjøpte jeg en i22 dac fra Soundgarden i Sandvika . Dette var en demo, da de kun hadde denne igjen . De fant ikke esken , som inneholdt fj kontroll og div kabler . På ondag hadde fj kontroll og utstyr kommet . Hentet dette ,men til min store skuffelse reagerte ikke forsterkeren på fj kontrollen . Tok en tlf , og ikke noe problem ... kunne bare komme inn å hente en ny forsterker da de hadde fått inn på lager igjen ! Denne service syntes jeg fortjener en oppmerksomhet her !! Stor takk til Soundgarden i Sandvika for yppelig service !! :)
    Nå har det skjedd igjen !! I22 dac'en jeg fikk ny , har også slutta å reagere på fj.kontrollen . Snakket med RJ Elektro som reparerer Primare i Norge
    , men han hadde ingen forklaring . Får heller ikke opp menyene som iflg R.J skal komme i displayet , da jeg trykke på de 3 frontknappene ....noen som har hatt samme syken på sin l22 dac ???:(
    Jeg vedder 10 kr på at dette er problemet med huset eller rommet du bruker den i. Blokkering av signalet?
    Går du bort til naboen med den, evt i kjelleren eller garasjen så skal du ikke se bort i fra at det virker. Hørt om dette på Primare før.
    Bl.a av en som ville selge en BD32 pga dette problemet. Virket andre steder enn hos han. Turde ikke å kjøpe den, men la seg på minnet.
    Du skylder meg en tier . Nei jonas , jeg har ikke get dekoder ...
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    For en uke siden kjøpte jeg en i22 dac fra Soundgarden i Sandvika . Dette var en demo, da de kun hadde denne igjen . De fant ikke esken , som inneholdt fj kontroll og div kabler . På ondag hadde fj kontroll og utstyr kommet . Hentet dette ,men til min store skuffelse reagerte ikke forsterkeren på fj kontrollen . Tok en tlf , og ikke noe problem ... kunne bare komme inn å hente en ny forsterker da de hadde fått inn på lager igjen ! Denne service syntes jeg fortjener en oppmerksomhet her !! Stor takk til Soundgarden i Sandvika for yppelig service !! :)
    Nå har det skjedd igjen !! I22 dac'en jeg fikk ny , har også slutta å reagere på fj.kontrollen . Snakket med RJ Elektro som reparerer Primare i Norge
    , men han hadde ingen forklaring . Får heller ikke opp menyene som iflg R.J skal komme i displayet , da jeg trykke på de 3 frontknappene ....noen som har hatt samme syken på sin l22 dac ???:(
    Jeg vedder 10 kr på at dette er problemet med huset eller rommet du bruker den i. Blokkering av signalet?
    Går du bort til naboen med den, evt i kjelleren eller garasjen så skal du ikke se bort i fra at det virker. Hørt om dette på Primare før.
    Bl.a av en som ville selge en BD32 pga dette problemet. Virket andre steder enn hos han. Turde ikke å kjøpe den, men la seg på minnet.
    Du skylder meg en tier . Nei jonas , jeg har ikke get dekoder ...
    Hei hb52 du har sjekket når du trykker på meny knappen på selve forsterkeren , at det står ir front og ikke ir back for vist det står ir back virker ikke kontrollen.

    Imagine
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Jag ga opp min I22/dac til slutt og byttet den inn mot H80. Kompisen min hadde også i22/dac, med samme problemer og han byttet også sin inn mot H80. Når jeg brukte andre enheter til andre apparater skiftet jeg samtidig fra Ir front til Ir back, og noen ganger sluttet den helt å ta kommandoer, så jeg ikke fikk skiftet tilbake til Ir front:mad:

    For en uke siden kjøpte jeg en i22 dac fra Soundgarden i Sandvika . Dette var en demo, da de kun hadde denne igjen . De fant ikke esken , som inneholdt fj kontroll og div kabler . På ondag hadde fj kontroll og utstyr kommet . Hentet dette ,men til min store skuffelse reagerte ikke forsterkeren på fj kontrollen . Tok en tlf , og ikke noe problem ... kunne bare komme inn å hente en ny forsterker da de hadde fått inn på lager igjen ! Denne service syntes jeg fortjener en oppmerksomhet her !! Stor takk til Soundgarden i Sandvika for yppelig service !! :)
    Nå har det skjedd igjen !! I22 dac'en jeg fikk ny , har også slutta å reagere på fj.kontrollen . Snakket med RJ Elektro som reparerer Primare i Norge
    , men han hadde ingen forklaring . Får heller ikke opp menyene som iflg R.J skal komme i displayet , da jeg trykke på de 3 frontknappene ....noen som har hatt samme syken på sin l22 dac ???:(
    Jeg vedder 10 kr på at dette er problemet med huset eller rommet du bruker den i. Blokkering av signalet?
    Går du bort til naboen med den, evt i kjelleren eller garasjen så skal du ikke se bort i fra at det virker. Hørt om dette på Primare før.
    Bl.a av en som ville selge en BD32 pga dette problemet. Virket andre steder enn hos han. Turde ikke å kjøpe den, men la seg på minnet.
    Du skylder meg en tier . Nei jonas , jeg har ikke get dekoder ...
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Min nye DAC30 leverer mye lavere db når jeg benytter XLR utgangen, fremfor RCA utgangen. Trodde XLR var + noen db fremfor RCA. Normalt ved volum 20 på forforsterkeren ved RCA, så må jeg skru volum til 35 ved bruk av XLR!!! Hva kan være årsaken? ???
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Min nye DAC30 leverer mye lavere db når jeg benytter XLR utgangen, fremfor RCA utgangen. Trodde XLR var + noen db fremfor RCA. Normalt ved volum 20 på forforsterkeren ved RCA, så må jeg skru volum til 35 ved bruk av XLR!!! Hva kan være årsaken? ???
    Du har ikke bryter/velger på effekttrinn som må vippes over når du kjører xlr ...?
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Jo. Har bryter, men står riktig.

    Min nye DAC30 leverer mye lavere db når jeg benytter XLR utgangen, fremfor RCA utgangen. Trodde XLR var + noen db fremfor RCA. Normalt ved volum 20 på forforsterkeren ved RCA, så må jeg skru volum til 35 ved bruk av XLR!!! Hva kan være årsaken? ???
    Du har ikke bryter/velger på effekttrinn som må vippes over når du kjører xlr ...?
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    940
    Antall liker
    704
    Torget vurderinger
    10
    Jeg vedder 10 kr på at dette er problemet med huset eller rommet du bruker den i. Blokkering av signalet?
    Går du bort til naboen med den, evt i kjelleren eller garasjen så skal du ikke se bort i fra at det virker. Hørt om dette på Primare før.
    Bl.a av en som ville selge en BD32 pga dette problemet. Virket andre steder enn hos han. Turde ikke å kjøpe den, men la seg på minnet.
    Du skylder meg en tier . Nei jonas , jeg har ikke get dekoder ...
    Hei hb52 du har sjekket når du trykker på meny knappen på selve forsterkeren , at det står ir front og ikke ir back for vist det står ir back virker ikke kontrollen.

    Imagine
    Du har rett !!! Det var 'feilen ' !!! Om man trykker på Open for cd som er knappen under volum på fj kontrollen for deretter å trykke volum , flytter IR seg fra front til back . Da vil den ikke reagere på fj kontrollen . For å flytte IR tilbake til front , hold inne stand by knappen på forsterkeren samtidig som den nedre source knappen . Skru på volum , til det står IR front i displayet . :) .
     
    Sist redigert:

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Jeg vedder 10 kr på at dette er problemet med huset eller rommet du bruker den i. Blokkering av signalet?
    Går du bort til naboen med den, evt i kjelleren eller garasjen så skal du ikke se bort i fra at det virker. Hørt om dette på Primare før.
    Bl.a av en som ville selge en BD32 pga dette problemet. Virket andre steder enn hos han. Turde ikke å kjøpe den, men la seg på minnet.
    Du skylder meg en tier . Nei jonas , jeg har ikke get dekoder ...
    Hei hb52 du har sjekket når du trykker på meny knappen på selve forsterkeren , at det står ir front og ikke ir back for vist det står ir back virker ikke kontrollen.

    Imagine
    Du har rett !!! Det var 'feilen ' !!! Om man trykker på Open for cd som er knappen under volum for deretter å trykke volum , flytter IR seg fra front til back . Da vil den ikke reagere på fj kontrollen . For å flytte IR tilbake til front , hold inne stand by knappen på forsterkeren samtidig som den nedre source knappen . Skru på volum , til det står IR front i displayet . :) .
    Bra det ordnet seg :)

    Imagine
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn