Primare sine venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Kristian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    447
    Antall liker
    280
    Sted
    Levanger
    Torget vurderinger
    32
    Har samme erfaring med DAC30, klart lavere nivå via XLR ut fra DAC-en enn via min balanserte CD-spiller. DAC30 har separate utgangstrinn, med henholdsvis OpAmp-basert for balansert signal og MOSFET-drevet for ubalansert signal - dét kan være en årsak til forskjellig utgangsnivå.

    Noen som har synspunkter på lyden fra DAC30? I mine ører spilte den veldig mørkt og tungt rett ut av esken, men med stort rom og fenomenal bass. Har åpnet seg litt nå. Gjenstår fortsatt innspilling, spent på forbedring. Har kun benyttet COAX inn fra Blu-Ray spiller til nå. Her er en kort oppsummering fra TAS, med sammenligning mot andre konkurrenter:

    "The Arcam is clean and detailed and has its sights firmly set on the highest possible resolution, possibly more than is needed from a two-grand DAC. The April Music Eximus is all about expanse and midrange. The Naim DAC is all about temporal precision and the Ayre’s leading edge accuracy all make their cases well. The Primare has the grace and the bass. For myself, I’m finding this to be perhaps the best balance of the lot.

    Amid a lot of exceptional DACs at the price, the Primare DAC 30 is an exceptional DAC. The bass energy and depth, the refinement, the precision of the converter makes it a perfect addition to the pantheon of upmarket converters. This one’s a real keeper."
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Har du link til testen?
    Ang DAC30, så skal vel XLR utgangen gi høyere lyd enn RCA. Det har det vært på alle andre produkter. Syntes noe av dynamikken forsvant gjennom XLR, men det låt smoothere enn RCA.

    Har samme erfaring med DAC30, klart lavere nivå via XLR ut fra DAC-en enn via min balanserte CD-spiller. DAC30 har separate utgangstrinn, med henholdsvis OpAmp-basert for balansert signal og MOSFET-drevet for ubalansert signal - dét kan være en årsak til forskjellig utgangsnivå.

    Noen som har synspunkter på lyden fra DAC30? I mine ører spilte den veldig mørkt og tungt rett ut av esken, men med stort rom og fenomenal bass. Har åpnet seg litt nå. Gjenstår fortsatt innspilling, spent på forbedring. Har kun benyttet COAX inn fra Blu-Ray spiller til nå. Her er en kort oppsummering fra TAS, med sammenligning mot andre konkurrenter:

    "The Arcam is clean and detailed and has its sights firmly set on the highest possible resolution, possibly more than is needed from a two-grand DAC. The April Music Eximus is all about expanse and midrange. The Naim DAC is all about temporal precision and the Ayre’s leading edge accuracy all make their cases well. The Primare has the grace and the bass. For myself, I’m finding this to be perhaps the best balance of the lot.

    Amid a lot of exceptional DACs at the price, the Primare DAC 30 is an exceptional DAC. The bass energy and depth, the refinement, the precision of the converter makes it a perfect addition to the pantheon of upmarket converters. This one’s a real keeper."
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Her er linken: :)
    Primare DAC30 digital to analogue converter | The Absolute Sound

    Vet ikke noe mer angående nivå. Men skal koble opp DAC30 nå etterpå og lytte mer!
    DAC30 har samme nivå ut på RCA- og XLR-utgangene - 4,3V.

    Jfr. brukermanualen:

    Balanced outputs
    XLR 4,3V
    Unbalanced outputs
    RCA 4,3V


    At XLR virker svakere, skyldes vel at de fleste XLR-innganger er tilpasset et noe høyere nivå på XLR enn på RCA.

    PS: Når jeg tenker meg om, er det vel helst slik at det er nivået på RCA-utgangene som er uvanlig høyt på DAC30. Det pleier vel å ligge på 2V - d.v.s. at DAC30 ligger på ca. det dobbelte av vanlig nivå.
     
    Sist redigert:

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Kan dette med høyt RCA nivå også gå utover klanbalansen? Synes dacen høres mer dempet og kontrolert ut via XLR, samt at sssser virker mer behagelig.

    Her er linken: :)
    Primare DAC30 digital to analogue converter | The Absolute Sound

    Vet ikke noe mer angående nivå. Men skal koble opp DAC30 nå etterpå og lytte mer!
    DAC30 har samme nivå ut på RCA- og XLR-utgangene - 4,3V.

    Jfr. brukermanualen:

    Balanced outputs
    XLR 4,3V
    Unbalanced outputs
    RCA 4,3V


    At XLR virker svakere, skyldes vel at de fleste XLR-innganger er tilpasset et noe høyere nivå på XLR enn på RCA.

    PS: Når jeg tenker meg om, er det vel helst slik at det er nivået på RCA-utgangene som er uvanlig høyt på DAC30. Det pleier vel å ligge på 2V - d.v.s. at DAC30 ligger på ca. det dobbelte av vanlig nivå.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Kan dette med høyt RCA nivå også gå utover klanbalansen? Synes dacen høres mer dempet og kontrolert ut via XLR, samt at sssser virker mer behagelig.

    Her er linken: :)
    Primare DAC30 digital to analogue converter | The Absolute Sound

    Vet ikke noe mer angående nivå. Men skal koble opp DAC30 nå etterpå og lytte mer!
    DAC30 har samme nivå ut på RCA- og XLR-utgangene - 4,3V.

    Jfr. brukermanualen:

    Balanced outputs
    XLR 4,3V
    Unbalanced outputs
    RCA 4,3V


    At XLR virker svakere, skyldes vel at de fleste XLR-innganger er tilpasset et noe høyere nivå på XLR enn på RCA.

    PS: Når jeg tenker meg om, er det vel helst slik at det er nivået på RCA-utgangene som er uvanlig høyt på DAC30. Det pleier vel å ligge på 2V - d.v.s. at DAC30 ligger på ca. det dobbelte av vanlig nivå.
    Ja - blir nivået for høyt, får man overstyring i forforsterkeren - det er det vi på godt norsk kaller forvrengning.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Takk for svar Ulf-B. Ser etter gode XLR kabler, så tror dette blir bra :)

    Kan dette med høyt RCA nivå også gå utover klanbalansen? Synes dacen høres mer dempet og kontrolert ut via XLR, samt at sssser virker mer behagelig.

    Her er linken: :)
    Primare DAC30 digital to analogue converter | The Absolute Sound

    Vet ikke noe mer angående nivå. Men skal koble opp DAC30 nå etterpå og lytte mer!
    DAC30 har samme nivå ut på RCA- og XLR-utgangene - 4,3V.

    Jfr. brukermanualen:

    Balanced outputs
    XLR 4,3V
    Unbalanced outputs
    RCA 4,3V


    At XLR virker svakere, skyldes vel at de fleste XLR-innganger er tilpasset et noe høyere nivå på XLR enn på RCA.

    PS: Når jeg tenker meg om, er det vel helst slik at det er nivået på RCA-utgangene som er uvanlig høyt på DAC30. Det pleier vel å ligge på 2V - d.v.s. at DAC30 ligger på ca. det dobbelte av vanlig nivå.
    Ja - blir nivået for høyt, får man overstyring i forforsterkeren - det er det vi på godt norsk kaller forvrengning.
     

    Kristian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    447
    Antall liker
    280
    Sted
    Levanger
    Torget vurderinger
    32
    Jfr. brukermanualen:

    Balanced outputs
    XLR 4,3V
    Unbalanced outputs
    RCA 4,3V


    At XLR virker svakere, skyldes vel at de fleste XLR-innganger er tilpasset et noe høyere nivå på XLR enn på RCA.

    PS: Når jeg tenker meg om, er det vel helst slik at det er nivået på RCA-utgangene som er uvanlig høyt på DAC30. Det pleier vel å ligge på 2V - d.v.s. at DAC30 ligger på ca. det dobbelte av vanlig nivå.[/QUOTE]


    Ja, jeg så det! Min Burmester 052 CD-spiller tror jeg ligger på rundt 6V for XLR og 3V for RCA, til sammenligning.

    Siden 052 har digitale innganger, har jeg mulighet til å gjøre en A/B test mellom denne og DAC30, da jeg bruker samme drivverk (Blu-Ray spiller via COAX inn) og identiske kabler til begge. Har nettopp sittet og lyttet til HDCD av Dire Straits og "The Division Bell" på CD. Og 052 og DAC30 spiller på samme nivå, matet med annet drivverk inn. Det jeg har merket meg av DAC30 så langt, er en flott tyngde og kontant mellombass, med "live"-preg over musikken. Mye detaljer mot en sort bakgrunn som gir stort rom. Burmester spiller friskere i toppen og "søtere", der DAC30 er tørr/nøytral. Om jeg skulle savne noe fra DAC30, måtte det bli litt mer utstrakt i bunn, denne er noe mellomtone-fokusert. Men ingen tvil om at 052 går foran på ren CD-avspilling ved bruk av internt drivverk... Gjenstår å prøve DAC30 via USB og med høyoppløste filer! :)
     
    Sist redigert:

    Chianti

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.09.2013
    Innlegg
    98
    Antall liker
    53
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    4
    Hi Fi + hadde en test av Primare Dac 30 for en tid siden:
    http://www.primare.net/assets/_managed/products/files/HIFI+96_EqRev_PrimareLR.pdf

    Her nevner de nettopp de to ulike signalveiene ut for balansert og rca. Måten teksten er skrevet på indikerer (for meg) at dette nettopp er en styrke ved Dac 30. En mere forseggjort løsning enn for mange andre dac'er.

    Det ble antydet i tråden at for høyt utgangsnivå kunne skape forvregning i forforsterker. Hva slags nivå snakker vi om da?
     

    Chianti

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.09.2013
    Innlegg
    98
    Antall liker
    53
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    4
    Jeg ser også at mens brukermanualen oppgir 4.3V på begge utgangene, så står det noe annet i Dac 30 sin "product flyer". Her står det 2.2Vrms på begge utganger...?
     

    Chianti

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.09.2013
    Innlegg
    98
    Antall liker
    53
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    4
    Nå er min Audiolab M-Dac erstattet med Primare Dac30 :)
    Har kun såvidt begynt å spille på den. Men når det gjelder utgangsnivået på rca er det ikke noe høyere på Dac30 enn M-Dac.
    Jeg tror at 4.3V i manualen må refere til max verdien ut, og 2.2Vrms er gjennomsnittsverdi (rms indikerer jo det).
    På langt nær innspilt, men dette lover bra!
     

    TheFlair

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.06.2014
    Innlegg
    319
    Antall liker
    73
    Primare DAC 30 er ikke overpriset til veil pris 19 995. Sammenlignet med andre land: i Sverige koster den kr 22 990. I England koster den £2000. Tyskland: 2400 Euro. USA: $3000. Den får også kjempegode tester i disse markedene, sammenlignet med andre produkter i prisklassen.

    Soundgarden har altså faktisk priset denne veldig rimelig i Norge, i forhold til resten av verden. Når man i tillegg får sjansen til å kjøpe den med mer enn 50% rabatt i en kort periode, skjønner jeg ikke helt at det er noe å syte og klage over... Hater du følelsen av å gjøre et sinnssykt bra kjøp?

    I Norge går man stort sett rundt og klager over at alt er så dyrt i Norge. Så kjører man til Sverige og fyller bilen med billig-bacon, og føler seg som en seiersherre. Men når man får sjansen til å kjøpe et av de fremste produktene fra en av Sveriges ledende teknologiprodusenter til under halve prisen hjemme i Norge - da blir man indignert og mener at den norske butikken er useriøs som selger det så billig...

    Kan jeg tillate meg å ymte om at dette faller på sin egen urimelighet?
    Du må gjerne tro at du gjør "sinnssykt" gode kjøp. Det er helt greit for meg. For min del var det helt uaktuelt å kjøpe DAC-en selv til 9k, og det må du nesten bare prøve å leve med.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Primare DAC 30 er ikke overpriset til veil pris 19 995. Sammenlignet med andre land: i Sverige koster den kr 22 990. I England koster den £2000. Tyskland: 2400 Euro. USA: $3000. Den får også kjempegode tester i disse markedene, sammenlignet med andre produkter i prisklassen.

    Soundgarden har altså faktisk priset denne veldig rimelig i Norge, i forhold til resten av verden. Når man i tillegg får sjansen til å kjøpe den med mer enn 50% rabatt i en kort periode, skjønner jeg ikke helt at det er noe å syte og klage over... Hater du følelsen av å gjøre et sinnssykt bra kjøp?

    I Norge går man stort sett rundt og klager over at alt er så dyrt i Norge. Så kjører man til Sverige og fyller bilen med billig-bacon, og føler seg som en seiersherre. Men når man får sjansen til å kjøpe et av de fremste produktene fra en av Sveriges ledende teknologiprodusenter til under halve prisen hjemme i Norge - da blir man indignert og mener at den norske butikken er useriøs som selger det så billig...

    Kan jeg tillate meg å ymte om at dette faller på sin egen urimelighet?
    Du må gjerne tro at du gjør "sinnssykt" gode kjøp. Det er helt greit for meg. For min del var det helt uaktuelt å kjøpe DAC-en selv til 9k, og det må du nesten bare prøve å leve med.
    Nå har jeg selv hørt en del primare produkter , og denne dacen til primare er faktisk den beste jeg har hørt til den prisen altså 10000 kr , kostet 20000 kr når jeg hørte den. Så har vi denne primare bd 32 dette er bd spiller som jeg virkelig kunne tenkt meg , for bare ikke spiller den bd filmer utrolig bra , men det er en av di bedre cd/sacd spiller jeg også har hørt kombinert. Men jeg bruker sony ps4 til bd spiller siden jeg spiller litt av og til. Kjøpte meg selv en i 22 dac til 7998,- beste integrerte forsterkeren med dac jeg har hørt for under si 25000 kr. Primare er virkelig et merke som man fort liker og det utrolig bra kvalitet på produktene sine.

    Imagine
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Det viktigste er vel ikke å gjøre "sinnssykt gode" kjøp, men å få komponenter som man liker til en overkommelig pris. Jeg har i alle fall ikke angret på at jeg slo til da Soundgarden halverte prisen.

    - en annen sak er at powerampen broke down omtrent samtidig, og at ampen fortsatt er til rep hos en "anerkjent sinnssykt god" reparatør, slik at jeg ikke får full glede av DAC'en.
     

    gradient

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.07.2012
    Innlegg
    129
    Antall liker
    41
    Sted
    Århus
    Dear Henrik,

    Thanks for your email and thank you for using Primare.

    We are working on Tidal integration but this is not available yet.
    At the moment you can either connect a PC/laptop directly to the PRE60 or use the Bluetooth connection.


    Best regards,

    The Primare Team
     

    Chianti

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.09.2013
    Innlegg
    98
    Antall liker
    53
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har vært i kontakt med Primare. Den oppgitte verdien på 4.3V på begge utganger ee trykkfeil i brukermanualen!!
    Det riktige skal være 2.2V på begge utganger, som angitt i 'product flyer'.

    Jfr. brukermanualen:

    Balanced outputs
    XLR 4,3V
    Unbalanced outputs
    RCA 4,3V


    At XLR virker svakere, skyldes vel at de fleste XLR-innganger er tilpasset et noe høyere nivå på XLR enn på RCA.

    PS: Når jeg tenker meg om, er det vel helst slik at det er nivået på RCA-utgangene som er uvanlig høyt på DAC30. Det pleier vel å ligge på 2V - d.v.s. at DAC30 ligger på ca. det dobbelte av vanlig nivå.

    Ja, jeg så det! Min Burmester 052 CD-spiller tror jeg ligger på rundt 6V for XLR og 3V for RCA, til sammenligning.

    Siden 052 har digitale innganger, har jeg mulighet til å gjøre en A/B test mellom denne og DAC30, da jeg bruker samme drivverk (Blu-Ray spiller via COAX inn) og identiske kabler til begge. Har nettopp sittet og lyttet til HDCD av Dire Straits og "The Division Bell" på CD. Og 052 og DAC30 spiller på samme nivå, matet med annet drivverk inn. Det jeg har merket meg av DAC30 så langt, er en flott tyngde og kontant mellombass, med "live"-preg over musikken. Mye detaljer mot en sort bakgrunn som gir stort rom. Burmester spiller friskere i toppen og "søtere", der DAC30 er tørr/nøytral. Om jeg skulle savne noe fra DAC30, måtte det bli litt mer utstrakt i bunn, denne er noe mellomtone-fokusert. Men ingen tvil om at 052 går foran på ren CD-avspilling ved bruk av internt drivverk... Gjenstår å prøve DAC30 via USB og med høyoppløste filer! :)[/QUOTE]
     

    Chianti

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.09.2013
    Innlegg
    98
    Antall liker
    53
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    4
    Litt stille her i tråden etter diskusjonen om rabatter på Soundgarden...? :)
    I alle fall. Nå har jeg spilt snart en uke på Primare Dac30 som erstattet en Audiolab M-Dac.
    veilledende pris på dac30 er 3-gangern' av M-Dac og er verd hver krone!
    Lyden er mer åpen/holografisk, mer 'organisk' om jeg kan bruke en slik klisje... Og strammere og mer presis bass. Sa jeg ogaå mer detaljert? Kort sagt: de som sikret seg denne til under halv pris har etter MIN mening gjort et kupp!
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.341
    Antall liker
    5.818
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Litt stille her i tråden etter diskusjonen om rabatter på Soundgarden...? :)
    I alle fall. Nå har jeg spilt snart en uke på Primare Dac30 som erstattet en Audiolab M-Dac.
    veilledende pris på dac30 er 3-gangern' av M-Dac og er verd hver krone!
    Lyden er mer åpen/holografisk, mer 'organisk' om jeg kan bruke en slik klisje... Og strammere og mer presis bass. Sa jeg ogaå mer detaljert? Kort sagt: de som sikret seg denne til under halv pris har etter MIN mening gjort et kupp!
    Stiller meg helt bak deg i at for under 10 laken er dac 30 et kupp.
    Jeg synes den også er marginalt bedre en nåværende topp dac til EC.

    roeng2
     
    H

    hifierik

    Gjest
    Hej! Jag har samma problem. Jag mejlade Primare och fick svar, Primare DAC30 är kompatibel med USB 2.0 De håller på att ta fram drivrutiner/uppgraderingar för att DAC30 ska fungera med USB 3.0.

    Primare svarar:
    "Apple har gått över till USB 3.0 på sina Macs byggda "Late 2014" eller senare. XMOS mjukvaran vi använder för tillfället stöder endast USB 2.0.
    Vi har utvecklat ny mjukvara som för tillfället är under test. Vi jobbar även på nya drivrutiner till PC-användare.

    Efter sommarsemestern hoppas vi på att få ut den nya mjukvaran, så att USB3.0 ska fungera."
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.816
    Antall liker
    38.471
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Da var en Dac 30 på vei hjem til meg,blir spennende å prøve da jeg ikke får hjemlån :(
    Det er heldighvis 14 dagers returrett

    mvh
     

    howard_nor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2009
    Innlegg
    2.364
    Antall liker
    1.998
    Torget vurderinger
    5

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Selger den fordi jeg var så heldig å teste ut Audiobyte Black Dragon (ca 16500kr / 1700euro). Sammenlignet med dacer jeg har hatt i prisklassen 15000-25000kr, så er den et hestehode over de andre og egen klasse. Ble dyrt, men for meg var valget enkelt. For dem som ikke vil legge mer inn enn 8-10000kr på dac, så vil jeg si Primare helt klart er mye for pengene. For alle som vurderer dac opp mot 40000kr, så anbefaler jeg å få hørt Audiobyte.

    Mer info her:
    http://www.hifisentralen.no/forumet...er/80623-rockna-og-audiobyte-sine-venner.html
    Sjekk bruktbørsen :)
    Var du ikke fornøyd? kan du fortelle hvorfor du selger

    mvh
     

    spidipidi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.11.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    31
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Vi skulle visst selge samtidig vi, jonas :)
    Håper det går greit.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.816
    Antall liker
    38.471
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21

    spidipidi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.11.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    31
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2

    howard_nor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2009
    Innlegg
    2.364
    Antall liker
    1.998
    Torget vurderinger
    5
    Da er testing av Dac 30 i gang. Låter bra dette, men fortsatt litt usikker på om jeg har fått et løft på lyden. Får ta litt blindtesting i morgen. Snakker vi noe særlig innspillingstid på denne dac'en?
     

    Chianti

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.09.2013
    Innlegg
    98
    Antall liker
    53
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    4
    Da er testing av Dac 30 i gang. Låter bra dette, men fortsatt litt usikker på om jeg har fått et løft på lyden. Får ta litt blindtesting i morgen. Snakker vi noe særlig innspillingstid på denne dac'en?
    60-70 timer innspilling hjelper betraktelig. Jeg byttet fra Audiolab M-Dac (7.000kr) til Dac30. Et betydelig løft i lyd!
     

    howard_nor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2009
    Innlegg
    2.364
    Antall liker
    1.998
    Torget vurderinger
    5
    Da er testing av Dac 30 i gang. Låter bra dette, men fortsatt litt usikker på om jeg har fått et løft på lyden. Får ta litt blindtesting i morgen. Snakker vi noe særlig innspillingstid på denne dac'en?
    60-70 timer innspilling hjelper betraktelig. Jeg byttet fra Audiolab M-Dac (7.000kr) til Dac30. Et betydelig løft i lyd!
    Ok! Har Arcam Irdac med oppgradert strømforsyning. Den låter overaskende bra den også, men regner med at Primare Dac 30 drar ifra når den har fått noen timer på seg.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.816
    Antall liker
    38.471
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Da har dacen fått noen timer på seg,men dessverre går den rett i retur :(


    mvh
     
    Sist redigert:
    M

    MusicBear

    Gjest
    Da har dacen fått noen timer på seg,men dessverre går den rett i retur :(
    Holdt rett og slett ikke mål,meget skuffene

    mvh

    På et forum hvor man omtaler hi-fi. Skal vi tro din omtale "holder ikke mål" skyldes dybden på boksen målt i antall cm?

    Noe med lyden, nan være den låt som en forkjølt pingvin (for det jeg vet)?

    Annet?
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.816
    Antall liker
    38.471
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Da har dacen fått noen timer på seg,men dessverre går den rett i retur :(
    Holdt rett og slett ikke mål,meget skuffene

    mvh

    På et forum hvor man omtaler hi-fi. Skal vi tro din omtale "holder ikke mål" skyldes dybden på boksen målt i antall cm?

    Noe med lyden, nan være den låt som en forkjølt pingvin (for det jeg vet)?

    Annet?
    Var det så vanskelig å fårstå? ble bare veldig skuffet over lydkvaliteten kontra det jeg har i bruk fra før.
    Men det var greit å prøve den :)

    mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn