Primare sine venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Primare Dac30 forandrer seg MYE til det bedre og kan ikke bedømmes før den er spilt på i 60-70 timer. Virker litt useriøst å bare slenge ut at den ikke holder mål uten å nevne hva du var ute etter og hva som manglet. Kan jo hende det er andre bokser i kjeden som setter begrensningen eller rommet som for de fleste setter tidlig stopper for store oppgraderinger.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.814
    Antall liker
    38.468
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Primare Dac30 forandrer seg MYE til det bedre og kan ikke bedømmes før den er spilt på i 60-70 timer. Virker litt useriøst å bare slenge ut at den ikke holder mål uten å nevne hva du var ute etter og hva som manglet. Kan jo hende det er andre bokser i kjeden som setter begrensningen eller rommet som for de fleste setter tidlig stopper for store oppgraderinger.
    Jeg har holdt på med dette i snart 40 år og vet at den meste sitter etter noe timer,det var bare så langt i fra mine andre dacer som jeg ha i hus.
    Ble bare litt skuffet da jeg har andre Primare produkter i hus :)

    men men vi kan ikke alle ha lik smak

    mvh
     

    TheFlair

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.06.2014
    Innlegg
    319
    Antall liker
    73
    Dette med 60-70 timer kan vanskelig dokumenteres (aka bullshit), og selvfølgelig vanskelig oppnås innenfor angrefristen på 14 dager, med mindre man iherdig går inn for det. Om den skuffer etter et par timer i drift, så vil den fortsette å skuffe, med mindre du venner deg til lyden.

    Men ja, hva er det som skuffer, motoren?
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Da har dacen fått noen timer på seg,men dessverre går den rett i retur :(
    Holdt rett og slett ikke mål,meget skuffene

    mvh

    På et forum hvor man omtaler hi-fi. Skal vi tro din omtale "holder ikke mål" skyldes dybden på boksen målt i antall cm?

    Noe med lyden, nan være den låt som en forkjølt pingvin (for det jeg vet)?

    Annet?
    Var det så vanskelig å fårstå? ble bare veldig skuffet over lydkvaliteten kontra det jeg har i bruk fra før.
    Men det var greit å prøve den :)

    mvh

    Dette er jo en dac til 20000-30000 kr men på tilbud nå , va er det du ikke likte med den ?
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.814
    Antall liker
    38.468
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Da har dacen fått noen timer på seg,men dessverre går den rett i retur :(
    Holdt rett og slett ikke mål,meget skuffene

    mvh

    På et forum hvor man omtaler hi-fi. Skal vi tro din omtale "holder ikke mål" skyldes dybden på boksen målt i antall cm?

    Noe med lyden, nan være den låt som en forkjølt pingvin (for det jeg vet)?

    Annet?
    Var det så vanskelig å fårstå? ble bare veldig skuffet over lydkvaliteten kontra det jeg har i bruk fra før.
    Men det var greit å prøve den :)

    mvh

    Dette er jo en dac til 20000-30000 kr men på tilbud nå , va er det du ikke likte med den ?
    Den ble rett og slett litt grå og kjedelig,litt tynn og spinkel i lydsignaturen.
    Manglet en del kropp og tyngde,passer ikke meg i alle fall.
    Men du verden den var ikke direkte dårlig men hadde ventet meg mye mere fra den.

    Hadde hjemme en LM 502 ifra Mala og den var i en helt annen liga.



    mvh
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Den låt tynt hos meg også i starten, men kropp og spesielt tyngde kom som en kule, samt at toppen også roet seg såpass at lyttetrettheten forsvant totalt. Jeg har sjelden vært borti produkter som forandrer seg og trodde dette var et overdrevent tema, men DAC30 skiller seg ut her og er ikke til å kjenne igjen etter en stund.
    Den er ikke best i klassen på overtoner og micro nyanser, men musikalsk sett så skinner den pga sitt rytmiske driv. som jeg nevnte tidligere, så finnes det bedre alternativer om klassisk, soul jazz er sterkest prioritert, mens rytmisk musikk er DAC30 mat. Det at den spruter ut i mellombassen gjør at justering av høyttalere blir viktig, og ikke en selvfølge at det som funket med tidligere dac også vil funke med DAC30.
     

    Chianti

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.09.2013
    Innlegg
    98
    Antall liker
    53
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    4
    Den låt tynt hos meg også i starten, men kropp og spesielt tyngde kom som en kule, samt at toppen også roet seg såpass at lyttetrettheten forsvant totalt. Jeg har sjelden vært borti produkter som forandrer seg og trodde dette var et overdrevent tema, men DAC30 skiller seg ut her og er ikke til å kjenne igjen etter en stund.
    Den er ikke best i klassen på overtoner og micro nyanser, men musikalsk sett så skinner den pga sitt rytmiske driv. som jeg nevnte tidligere, så finnes det bedre alternativer om klassisk, soul jazz er sterkest prioritert, mens rytmisk musikk er DAC30 mat. Det at den spruter ut i mellombassen gjør at justering av høyttalere blir viktig, og ikke en selvfølge at det som funket med tidligere dac også vil funke med DAC30.
    Jeg spiller mest akustisk jazz, gjerne en trio eller kvartett. Bass, trommer, en sax eller et piano og kanskje vokal. Jeg hadde Audiolab M-Dac tidligere, heller ingen dårlig dac ift pris. Men etter at Dac30 hadde satt seg var det en helt annen liga. Kropp i massevis (spiller sammen med Densen B175 på Audio Physic Virgo25), oppløsning og varme i mitt oppsett og mine ører i allefall.
    Jeg har ikke audition'a dac etter dac, kun lest testresultater og lyttet til de jeg selv har hatt i mitt eget his i ro og fred.
    Jeg er ikke skuffet!
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Jeg er ikke så opptatt av at den DACen jeg har, nødvendigvis må være verdens beste eller mest oppløste. Når man kommer et stykke opp i pris og kvalitet, er det mer et spørsmål om matching med resten av anlegget, og hva man liker. Jeg har hatt inne ganske mye ulikt utstyr, og det som er blitt returnert eller solgt (dvs det aller meste), har ikke falt gjennom fordi det har vært dårlig i seg selv, men fordi det av en eller annen grunn ikke har passet.
     

    Simon40

    Medlem
    Ble medlem
    27.09.2009
    Innlegg
    47
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Hei. Har kjøpt en Primare Dac30. Det er mye lavere utgangs signal på denne en Nadm51. Man må spille en god del høyere på forsterkeren på Primare.
    Men ellers så synes jeg det er en knall Dac
     

    gradient

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.07.2012
    Innlegg
    129
    Antall liker
    41
    Sted
    Århus
    Hei. Har kjøpt en Primare Dac30. Det er mye lavere utgangs signal på denne en Nadm51. Man må spille en god del høyere på forsterkeren på Primare.
    Men ellers så synes jeg det er en knall Dac
    Det giver jo bare et meget bedre regulerings område, men det kan jo også være at det er fordi du har mindre forvræning også spiller man højre før det begynder at blive dårligt ;-)
     

    Sibbass

    Medlem
    Ble medlem
    08.10.2015
    Innlegg
    8
    Antall liker
    11
    Sted
    Rennesøy
    Takk. Veldig fornøyd, stor forskjell og gå fra NAD til Primare. Positiv forskjell vel og merke.
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.022
    Antall liker
    4.119
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Må nesten melde meg inn her med enda mer Primare!
    Fikk igår ett helt nytt Primare R32 RIAA.

    DAC30 og R32 ilag! Lyset gjør at R32 ser mye lysere ut.. Det stemmer ikke helt:)

    20151009_111640.jpg
     

    gradient

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.07.2012
    Innlegg
    129
    Antall liker
    41
    Sted
    Århus
    I går fik jeg Tidal HIFI via mit mobil abb. jeg fik prøvet at overføre fra mobil til Pre60 via BT i HIFI kvalitet det var en god oplevelse mens vi stadig venter på det bliver integreret i deres mediemodulet


    det bliver spændene jo mere jeg lære af tidal det er første gang jeg prøver streaming på denne måde men jeg smiler så jeg kan prøve musik uden for mit normalt

    Primare Pre60 BT.jpg
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.952
    Antall liker
    5.527
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    I 22 dac, volumet skrur seg ned av seg selv.

    Noen andre som har opplevd noe lignende?
    Hadde volumet på 40, og plutselig slo det seg ned på 28. Forsøkte å skur opp igjen, men etter noen sekunder gikk det ned igjen. Tilslutt gikk det helt ned på 0.
    Slo den av og på med fjernkontroll, uten at det var til hjelp.

    Slo den av med bryter bak, lot den være av noen sekunder før jeg slo på igjen. Da fungerte den normalt igjen, ihvertfall foreløpig.
    Bør jeg kontakte forhandler for evt å levere den inn til sjekk?
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.952
    Antall liker
    5.527
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har sendt henvendelse til Primare, så håper på et konstruktivt svar derfra.

    Lurte bare på om andre har opplevd det samme, og evt hva som ble gjort da.
     

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    Har ikke I22 så jeg kan ikke si noe.

    Har hatt sån passe samme plroblem med I32 og Pre60. Men det var appen (flere devices som ville vere master)
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.952
    Antall liker
    5.527
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    I22 kan ikke styres via app uten at den er tilkoblet mediaspiller fra Peimare, så er nok et annet problem, men takk for svar :)
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.865
    Antall liker
    26.610
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Hur funker Primare sammen med Monitor audio tenker på nye silver serien? ev I22 eller en A30.1. Gikk noen sider tilbake men fant ikke noe så derfor?
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.251
    Antall liker
    9.036
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Tror det kan være en fin match.. bare hørt monitor audio på hegel.. men slik jeg kjenner hegel kontra primare så tror jeg i22 er fin med MA :)
     

    RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.131
    Antall liker
    1.417
    Torget vurderinger
    4
    Seskage, jeg reparer Primare i Norge og har vel over gjenomsnitt peil på I22 vil jeg tru.
    Kan du fortelle litt om oppsettet ditt?
    Har du Primaren koblet sammen med TV? Plasma tv? GET kabel-tv? Trådløs ruter i nærheten?
    Jeg spør......
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.952
    Antall liker
    5.527
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Takk for svar RJEL.

    Jeg har et enkelt oppsett. I 22 dac, system audio anniversary 10 høyttalere, AirPort express koblet til via optisk, samsung blue-rayspiller som drivverk koblet til coax.
    Høyttalerkablel fra blue jeans. Digitalkabler vet jeg faktisk ikke hvilken produsent som har laget.
    Det er ikke gjort noen endringer i oppsettet på flere måneder. Og alt har fungert som det skal.

    Trådløs router er ca tre meter unna.

    Fikk samme problem i går, da fikk jeg råd fra soundgarden i Bergen å sette den tilbake til fabrikkopsett. Det gjorde jeg, og har ikke fått problemet i dag, men har ikke spilt lenge heller.
     

    RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.131
    Antall liker
    1.417
    Torget vurderinger
    4
    Tja, hvem vet...
    Men magefølelsen min sier at det er noe som fostyrrer hjemme hos deg. Ja, jeg vil nesten gå så langt og si at det GARANTERER jeg.
    Airport Express??? hva er det for noe mystisk? Har den fjernkontroll? Isåfall, hvilken protocol bruker den? Philips RC-5?
    Tilgi en gammeldags vinyl og CD mann. Har du GET kabel-tv?
    Ikke noe tv?
     

    RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.131
    Antall liker
    1.417
    Torget vurderinger
    4
    I22 har jo en "kjekk" funksjon som heter remote back.
    Hvis ikke fabrikk-reset hjalp så sett den til remote back ei ukes tid.
    Da virker ikke fjernkontrollen, du må opp av gostolen ofte, men det tåler du.
    Hvis ikke volum forandres under denne test-perioden så VET du at det er forstyrelser fra en eller anna duppedings i huset.
    ALT skal jo være trådløs i 2015 og det gir mere og mere trøbbel.....
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.952
    Antall liker
    5.527
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Takk nok en gang, RJEL.

    Apple AirPort express bruker jeg til å strømme wimp hifi via airplay. Den har ingen fjernkontroll, men bruker wifi.

    Når det gjelder tv, har jeg en ganske ny LED tv fra samsung. TV-signaler får jeg via fiber til en tuner levert av Telenor.

    Skal prøve med remote back hvis problemet kommer tilbake. Men håper jo at å resette løste problemet.

    Eneste endring som har skjedd de siste månedene, er at jeg har tatt i bruk en universal fjernkontroll slik at jeg ikke må ha seks forskjellige liggende på bordet. Har vel brukt den et par måneder nå.
    Men, jeg brukte ikke denne akkurat da dette skjedde. Ingen fjernkontroller var i aktiv bruk akkurat da.

    Å stå opp fra godstolen er ikke noe problem. :)
    Er gammel nok til å huske radiokabinetter med rør, like store som en kommode. :cool:
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.885
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Hva trur dere er en riktig pris på 33.2?ser det ligger en på Finn 9500.
     

    gradient

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.07.2012
    Innlegg
    129
    Antall liker
    41
    Sted
    Århus
    Hva trur dere er en riktig pris på 33.2?ser det ligger en på Finn 9500.
    Nu kender jeg ikke fuld de Norske priser men i Danmark går de rundt 6000 Dkr ca 7500Nok Min i mine øre er 33.2 bedre end deres nye 34.2 jeg har haft to stk 33.2 som kun blev udskiftet med store broren A32 to da mine Gradient-er elsker muskler specielt de 2 12" men 33.2 er en super Effekt masser af god strøm
     

    RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.131
    Antall liker
    1.417
    Torget vurderinger
    4
    928.jpg


    Noe sånt?
    Fin monoblokk fra Primare....
    Men slett ikke klasse D.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn