Primare sine venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Hvor mye veier primare a60 ca. ?
    Den veier 16 kg men hvorfor lurte du på det , dette er effektforsterker som klarer og drive det som er av høyttalere.
    Det er jo like stor strømforsyning som i iPhone 4s
    Strøm forsyningen i a 60 er :


    • Designed and built in Sweden
    • Fully balanced signal transmission
    • UFPD technology with 4 output models (2 for each channel) in balanced configuration.
    • Heavy Switch mode power supplies (2600VA peak)
    • Excellent 1% MELF resistors
    • Multi-layer Board (4) for very short signal paths, optimum grounding and best performance
    • Fully protected (In case of DC or overheating is indicated, the A60 will mute the loudspeaker output)
    • Custom made heat-sinks for best signal path and performance (direct mount on the PCB board)
    • High grade WBT nextgen Speaker connectors (two pairs)
    • High grade WBT nextgen RCA sockets
    • Neutrik XLR connections
    • Van Den Hul SCS12 Cable (for internal speaker connection)
    • Unbalanced input signal will be transformed to balanced
    • Discrete regulated power supply for the input stage
    • Heavy-duty chassis with aluminium front panel (15mm)
    • Integrated LOGO, standby/power button.
    • RS232, trigger in/out
    Product specification A60

    • Output power:
    • 2x250W 8 ohm (both channels driven), max 610W
    • 2x500W 4 ohm (both channels driven), max 1230W
    • THD+N: <0.02% (1kHz 250W 8 ohm); <0.002 (10W 8 ohm)
    • Signal to Noise: 20-20kHz unweighted –105dBV
    • Gain: 26dB Unbalanced, 20dB balanced
    • Power Consumption Standby: 0.5W; Operate: max 32W
    • Dimensions (WxDxH) 430 x 385 x 142mm

    Går heller for primare sine produkter en mcintosh for og si det slik , man får jaggu mye for pengene sine når det kommer til primare sine produkter.

    Mvh Imagine
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Go kveld.

    JEg har et "luksusproblem" plutselig :) Kjøpte meg en Primare Dac30 som kom i posten i dag. Samtidig ble det og kjøpt en
    brukt Primare i32 med MM30 mediamodul. Forsterker er koblet opp og testet noen sanger her. Lyden må sies så langt å være
    godkjent :) Men jeg har et lite issue. Via USB kommer det tidvis knitring. Har lastet ned og installert USB driver fra Primare.
    Så det skal være ok. Nå har jeg en 5 meter kabel, så kanskje det er årsak? Primare i22 med dac hadde jeg og uten problem
    med samme kabel. Verdt å nevne. Koblet kjapt otisk via Apple TV og da er lyden uten noen "forstyrrelser".
    Hva kan dette ha seg? Noen med samme forsterker med MM30 kort som har opplevd samme?

    For ordens skyld. Har ikke koblet opp Dac30 til forsterker altså. Bruker kun Mediamodulern MM30 innebygd i i32.

    Mvh Øyvind
     

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    Go kveld.

    JEg har et "luksusproblem" plutselig :) Kjøpte meg en Primare Dac30 som kom i posten i dag. Samtidig ble det og kjøpt en
    brukt Primare i32 med MM30 mediamodul. Forsterker er koblet opp og testet noen sanger her. Lyden må sies så langt å være
    godkjent :) Men jeg har et lite issue. Via USB kommer det tidvis knitring. Har lastet ned og installert USB driver fra Primare.
    Så det skal være ok. Nå har jeg en 5 meter kabel, så kanskje det er årsak? Primare i22 med dac hadde jeg og uten problem
    med samme kabel. Verdt å nevne. Koblet kjapt otisk via Apple TV og da er lyden uten noen "forstyrrelser".
    Hva kan dette ha seg? Noen med samme forsterker med MM30 kort som har opplevd samme?

    For ordens skyld. Har ikke koblet opp Dac30 til forsterker altså. Bruker kun Mediamodulern MM30 innebygd i i32.

    Mvh Øyvind
    Gratulerer til meget fine saker. X-Cell er grönn av misunnelse for du har et tMM30 kort. det er det grönne som kalle nordlys der oppe i nord :-.)
    Nej det skall ikke vere knittring på usb.
    pröv en kortere kabel.
    ettersom du ikke hade det på din I22 kan det vere I32 er med fölsom eller noe annat.
     

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    Hvor mye veier primare a60 ca. ?
    Hej. hvis du tenker att jo mer vekt jo bedre låter det så er den historien borte siden klass D kom till verden.

    nå skall vi tenke miljö. Grön el spare så mye vi kan osv.
    det som er litt göy med A60 og PRe 60 er att de veier ikke mye. durer ikke. er ikke noe varme fra dem. det er ikke så lyset blinker når man slår på A60
    de bare står der og ser fine ut. samtigit som de levererer ett for meg, meget bra lyd.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Go kveld.

    JEg har et "luksusproblem" plutselig :) Kjøpte meg en Primare Dac30 som kom i posten i dag. Samtidig ble det og kjøpt en
    brukt Primare i32 med MM30 mediamodul. Forsterker er koblet opp og testet noen sanger her. Lyden må sies så langt å være
    godkjent :) Men jeg har et lite issue. Via USB kommer det tidvis knitring. Har lastet ned og installert USB driver fra Primare.
    Så det skal være ok. Nå har jeg en 5 meter kabel, så kanskje det er årsak? Primare i22 med dac hadde jeg og uten problem
    med samme kabel. Verdt å nevne. Koblet kjapt otisk via Apple TV og da er lyden uten noen "forstyrrelser".
    Hva kan dette ha seg? Noen med samme forsterker med MM30 kort som har opplevd samme?

    For ordens skyld. Har ikke koblet opp Dac30 til forsterker altså. Bruker kun Mediamodulern MM30 innebygd i i32.

    Mvh Øyvind
    Gratulerer til meget fine saker. X-Cell er grönn av misunnelse for du har et tMM30 kort. det er det grönne som kalle nordlys der oppe i nord :-.)
    Nej det skall ikke vere knittring på usb.
    pröv en kortere kabel.
    ettersom du ikke hade det på din I22 kan det vere I32 er med fölsom eller noe annat.
    Jo takker for det Og takk for svar. Så det er X-Cell som lyser grønt der oppe? :)
    Er bare innimellom det kommer. Men ikke på andre innganger. Så er nok noe med at jeg har 5 meter kabel som
    er på grensen for USB uansett. Hadde de laget en 4 meter USB hadde det vært ok. Men 3 meter blir for kort.
    Tenker å prøve Dac30 på i32 og for å sjekke ut forskjellene på MM30 kortet og Dac30. Mulig ikke USB issuet er der heller.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Jo men har ikke vært noe problem med andre forsterkere annet enn EC ECI 6D. Men kan teste en kortere kabel og.
    Lyden er som en platespiller som knitrer litt. Men ikke hele tiden. Bare innimellom. Som om noe forstyrrer. Irriterende.
    Men kun via USB. Ingen andre digitale innganger som sagt. Skal koble opp Dac30 og for å høre.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Oppdatering. En 3 meter kabel løste den skaen. MEn den er egentlig for kort. Så nå har jeg en kabel i luftlinje over gulvet :)
    Men da må man enten prøve en annen 5 meter eller få tak i en 4 meter. Men ikke ofte de blir laget i 4 meter?
    Ja ja. Da vet jeg hvertfall det. Må nesten koble opp Dac30 nå og høre om det er noen forskjell :)
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Jo men har ikke vært noe problem med andre forsterkere annet enn EC ECI 6D. Men kan teste en kortere kabel og.
    Lyden er som en platespiller som knitrer litt. Men ikke hele tiden. Bare innimellom. Som om noe forstyrrer. Irriterende.
    Men kun via USB. Ingen andre digitale innganger som sagt. Skal koble opp Dac30 og for å høre.
    Kan være driveren det er noe med , ta vekk driveren fra pcen , start data på nytt og last driveren på nytt. Og gratulerer med utrolig flotte komponenter , sitter selv med primare i 22 dac og er strålende fornøyd med den , må si primare har virkelig fått til dette med d forsterkere , er kraftig denne i 22 driver klipsch rp-260f lekende bra + det låter himmelsk :)

    Imagine
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Jo men har ikke vært noe problem med andre forsterkere annet enn EC ECI 6D. Men kan teste en kortere kabel og.
    Lyden er som en platespiller som knitrer litt. Men ikke hele tiden. Bare innimellom. Som om noe forstyrrer. Irriterende.
    Men kun via USB. Ingen andre digitale innganger som sagt. Skal koble opp Dac30 og for å høre.
    Kan være driveren det er noe med , ta vekk driveren fra pcen , start data på nytt og last driveren på nytt. Og gratulerer med utrolig flotte komponenter , sitter selv med primare i 22 dac og er strålende fornøyd med den , må si primare har virkelig fått til dette med d forsterkere , er kraftig denne i 22 driver klipsch rp-260f lekende bra + det låter himmelsk :)

    Imagine
    Skrev nett at jeg fant ut "problemet". Var for lang kabel. Har en 3 meter nå uten bugs. Men i22 med dac hadde ingen problem med samme 5 meteren jeg har.
    Så mulig i32 sim dac via USB er mer følsom? Ellers takker jeg for forslag :)
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Jo men har ikke vært noe problem med andre forsterkere annet enn EC ECI 6D. Men kan teste en kortere kabel og.
    Lyden er som en platespiller som knitrer litt. Men ikke hele tiden. Bare innimellom. Som om noe forstyrrer. Irriterende.
    Men kun via USB. Ingen andre digitale innganger som sagt. Skal koble opp Dac30 og for å høre.
    Kan være driveren det er noe med , ta vekk driveren fra pcen , start data på nytt og last driveren på nytt. Og gratulerer med utrolig flotte komponenter , sitter selv med primare i 22 dac og er strålende fornøyd med den , må si primare har virkelig fått til dette med d forsterkere , er kraftig denne i 22 driver klipsch rp-260f lekende bra + det låter himmelsk :)

    Imagine
    Skrev nett at jeg fant ut "problemet". Var for lang kabel. Har en 3 meter nå uten bugs. Men i22 med dac hadde ingen problem med samme 5 meteren jeg har.
    Så mulig i32 sim dac via USB er mer følsom? Ellers takker jeg for forslag :)
    Så bra da er det bare til og nyte musikken :)

    Imagine
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Go kveld.

    JEg har et "luksusproblem" plutselig :) Kjøpte meg en Primare Dac30 som kom i posten i dag. Samtidig ble det og kjøpt en
    brukt Primare i32 med MM30 mediamodul. Forsterker er koblet opp og testet noen sanger her. Lyden må sies så langt å være
    godkjent :) Men jeg har et lite issue. Via USB kommer det tidvis knitring. Har lastet ned og installert USB driver fra Primare.
    Så det skal være ok. Nå har jeg en 5 meter kabel, så kanskje det er årsak? Primare i22 med dac hadde jeg og uten problem
    med samme kabel. Verdt å nevne. Koblet kjapt otisk via Apple TV og da er lyden uten noen "forstyrrelser".
    Hva kan dette ha seg? Noen med samme forsterker med MM30 kort som har opplevd samme?

    For ordens skyld. Har ikke koblet opp Dac30 til forsterker altså. Bruker kun Mediamodulern MM30 innebygd i i32.

    Mvh Øyvind
    Gratulerer til meget fine saker. X-Cell er grönn av misunnelse for du har et tMM30 kort. det er det grönne som kalle nordlys der oppe i nord :-.)
    Nej det skall ikke vere knittring på usb.
    pröv en kortere kabel.
    ettersom du ikke hade det på din I22 kan det vere I32 er med fölsom eller noe annat.
    Haha morroklumper.. ;) Slapp av, etter at jeg fikk oppleve andre ting så står ikke det mm30 kortet så høyt i kurs.. ;)
    Min i32 skal jo ut døren pga overgang til noe litt "tyngere" med tid og stunder..

    Pr nå så er neste kjøp et par høytalere med innebygde forsterkere.. det er jo så umoderne å ha masse løse bokser rundt omkring.. ;)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Ja noe morro skal man jo ha på andres bekostning X-Cell :)

    Dac30 havner på brukten. Kan ikke sitte med beggge deler her :) Jeg som skulle nedgradere ;)

    Har testet den et par timer frem og tilbake mot MM30 kortet innebygge i Primare i32`en.
    Dac30 er en god del bedre på det meste. Musikken får mer kjøtt på beina for å si det enkelt.
    Men en dac til opprinnelig 20.000 kr burde jo være noe bedre enn et mediakort til 10.000 kr.

    Men med MM30 kortet innebygget er det alt i en boks. Så det får bli slik denne gangen :)
     

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    Skall ikke si noe. Men

    va vad det jeg sa :)

    gratureler enda en gang.

    Glöm ikke si fra om ett par uke så skall du få presangen som ger ytterligre det lille extra.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Jo takker for det X3MKungen ;)
    MM30 er bra ja. Men ikke like godt som Dac30. Men en grei middelvei for å ha kun 1 boks i hylla :)
    Ellers skal det nok også inn en Peachtree Audio Nova 220 SE i sortimentet for utprøving.
    Tror ikke det er Bluetooth nei
     

    Outport

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.01.2014
    Innlegg
    233
    Antall liker
    39
    Hvor mye veier primare a60 ca. ?
    Hej. hvis du tenker att jo mer vekt jo bedre låter det så er den historien borte siden klass D kom till verden.

    nå skall vi tenke miljö. Grön el spare så mye vi kan osv.
    det som er litt göy med A60 og PRe 60 er att de veier ikke mye. durer ikke. er ikke noe varme fra dem. det er ikke så lyset blinker når man slår på A60
    de bare står der og ser fine ut. samtigit som de levererer ett for meg, meget bra lyd.
    Neida, strømforsyning på 2600VA peak. Tenkte kanskje det da ble en forsterkervekt på rundt 20kg. Primare er seriøs hifi det. Skaper arbeidsplasser. Diskusjoner. Bare fleipa, "a joke" med iPhone 4s.
     

    gradient

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.07.2012
    Innlegg
    129
    Antall liker
    41
    Sted
    Århus
    Hei Oyvindl85

    Jeg har hørt at Primare og Dynaudio er gode sammen, hvordan oplever du det I forhold til din tidliger Hegel
     

    TorErik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.11.2011
    Innlegg
    148
    Antall liker
    24
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    1
    Hei.
    Gammel på Sentralen, men ny i Primarestråden :)

    Har et nr2 oppsett med Primare cd21 og Primare SPA20.
    Har akkurat anskaffet forsterkeren, og strever litt med å komme inn på meny via TV skjerm. Skal bruke denne som ren musikkavspiller, og har ikke hatt behov for å gå inn på videosignaler/meny tidligere.

    Har koblet opp komponentkabler og prøvd alle forskjellige utganger på disse, også valgt meg frem og tilbake i forsterkerkanalene.
    Uten nevneverdige resultater dessverre.

    Det jeg er ute etter er å få lyd i front og bakhøyttalere ved musikkavspilling (innstillingen "PARTY").
    Grunnen er at det spraker litt i høyre frontutgang, og vil da heller bruke høyre-bak utgangen på SPA'en.

    Noen som kan bidra litt?
    (evt en trinn for trinn hjelp, via displayet i front?, eller aller helst display på tv selvfølgelig)

    Takker for hjelp.

    TEK

    REDIGERT:
    Jeg har nå fått endret dette til "PARTY" via fjernkontroll, men får ikke til å lagre da jeg ikke har meny på skjerm.
    Er det noen som kan gi meg guide her?

    Trenger å komme inn på menyen og lagre innstillinger.
    Noe ala dette:

    1. trykk "meny"
    2. trykk pil høyre xx ganger
    3. trykk "ok"
    4. trykk pil høyre xx ganger
    5. trykk "ok"
    6. trykk "meny" for å avslutte

    Meget glad for eventuell hjelp.

    TEK
    Noen som kan hjelpe?
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Hei Oyvindl85

    Jeg har hørt at Primare og Dynaudio er gode sammen, hvordan oplever du det I forhold til din tidliger Hegel
    Hei

    Litt sein tilbakemelding her, men bedre sent enn aldri :)

    Jeg har nok en svakhet for Dynaudio og Hegel kombinasjonen. Da spesielt den siste Hegel H160.
    Har hatt Hegel til mange forskjellige utgaver av Dynaudio og syns de passer godt sammen hele veien.
    En ting vil jeg påpeke. Lyden fra Dynaudio når man kommer fra Focus og oppover er meget bra.
    Mine Contour S1.4 LE spiller meget bra på Hegel H160. Men har per i dag som du ser en Primare i32 med MM30 kortet.
    Dette låter bra og. Er nokså kontant, samtidig som den har litt mer sødme oppover. Kanskje jeg syns bassnivået med
    i32 ble høyere enn med Hegel H160 ved litt volum. Spiller på en måte mer lineært og balansert med Hegelen enn Primaren.
    Nå er dette litt på husken siden jeg ikke har fått hørt de i A/B test. Men Primaren har noe forførende over seg helt klart.
    Samt jeg vil si den spiller veldig stort og romslig. Det at bassen kan høres litt større ut på Primaren, kan bunne ut i litt
    mindre effekt også. At den ikke har samme kontrollen over bassen når man får litt volum. På litt lavere volum spiller Primaren
    ganske kontant og fint i bassen. Vil ikke si den har en direkte svakhet, men spiller ikke like balansert der som Hegel H160.
    Så jeg vil si dette bunner til slutt ut i hva man liker best. Jeg foretrekker nok fortsatt i helheten lyden fra H160 sammen
    med mine Contourer. Med en annen Dynaudio kan det slå andre veien. Men jeg må nesten si hva jeg syns NÅ :)

    Man tråkker ikke feil uansett. Men Dynaudio trenger en del effekt for virkelig å spille godt. Og jo bedre og mer de får
    INN jo bedre er det som kommer UT ;) Sa kjerringa..... He he :)

    Ser du har en seriøs Primare samlign i signaturen din. 2xA32 sammen med Pre60 burde være sånn ca noe over gjennomsnittet :)
    Men det e flott det, sånn som ungdommen lika ;)

    Du hadde hvertall fin dratt et par større gulvstående fra Dynsene.

    Nå står jeg ved en korsvei. Jeg vurderer Peachtree Audio Nova 220SE, Bladelius Thor MKIII Novitas, Hegel H160 igjen, evt vente til
    H360 kommer? Eller sitte litt lenger på i32. Contourene har så steike godt av mer power. Selv om på normale lyttenivå holder dette
    lenge :)
     

    gradient

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.07.2012
    Innlegg
    129
    Antall liker
    41
    Sted
    Århus
    DSC_0175.jpg

    Hei

    Selv om jeg har masser af Power så er det ikke tit jeg giver gas det har jeg ikke behov for........gradient er jo ikke nogen fysisk HT men har mange andre kvaliteter som jeg synes godt om.... så godt at jeg ikke har planner om udskiftning

    Men jeg har en gang hørt Dynaudio SP25 en ganske unik højttaler. som jeg godt kunne tænke mig at prøve på mit setup jeg fik lyttet til SP25 på Moon elektronik men da der kom en af det større Moon Effekt foran SP25 så satte den et minde som jeg må efter prøve men den SP25 skal havde meget Strøm og den vil holde i mit musik rum


    men det bliver bare som insp. for mine Gradienter kommer aldrig til salg og mine Effekter er jo så store at jeg måtte bygge mit eget Hifi Rack så her er lysten til udskiftning ikke til stede


    men det kunne være sjovt at skifte mellem de HT i Ny og Næ
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Hei Oyvindl85

    Jeg har hørt at Primare og Dynaudio er gode sammen, hvordan oplever du det I forhold til din tidliger Hegel
    Hei

    Litt sein tilbakemelding her, men bedre sent enn aldri :)

    Jeg har nok en svakhet for Dynaudio og Hegel kombinasjonen. Da spesielt den siste Hegel H160.
    Har hatt Hegel til mange forskjellige utgaver av Dynaudio og syns de passer godt sammen hele veien.
    En ting vil jeg påpeke. Lyden fra Dynaudio når man kommer fra Focus og oppover er meget bra.
    Mine Contour S1.4 LE spiller meget bra på Hegel H160. Men har per i dag som du ser en Primare i32 med MM30 kortet.
    Dette låter bra og. Er nokså kontant, samtidig som den har litt mer sødme oppover. Kanskje jeg syns bassnivået med
    i32 ble høyere enn med Hegel H160 ved litt volum. Spiller på en måte mer lineært og balansert med Hegelen enn Primaren.
    Nå er dette litt på husken siden jeg ikke har fått hørt de i A/B test. Men Primaren har noe forførende over seg helt klart.
    Samt jeg vil si den spiller veldig stort og romslig. Det at bassen kan høres litt større ut på Primaren, kan bunne ut i litt
    mindre effekt også. At den ikke har samme kontrollen over bassen når man får litt volum. På litt lavere volum spiller Primaren
    ganske kontant og fint i bassen. Vil ikke si den har en direkte svakhet, men spiller ikke like balansert der som Hegel H160.
    Så jeg vil si dette bunner til slutt ut i hva man liker best. Jeg foretrekker nok fortsatt i helheten lyden fra H160 sammen
    med mine Contourer. Med en annen Dynaudio kan det slå andre veien. Men jeg må nesten si hva jeg syns NÅ :)

    Man tråkker ikke feil uansett. Men Dynaudio trenger en del effekt for virkelig å spille godt. Og jo bedre og mer de får
    INN jo bedre er det som kommer UT ;) Sa kjerringa..... He he :)

    Ser du har en seriøs Primare samlign i signaturen din. 2xA32 sammen med Pre60 burde være sånn ca noe over gjennomsnittet :)
    Men det e flott det, sånn som ungdommen lika ;)

    Du hadde hvertall fin dratt et par større gulvstående fra Dynsene.

    Nå står jeg ved en korsvei. Jeg vurderer Peachtree Audio Nova 220SE, Bladelius Thor MKIII Novitas, Hegel H160 igjen, evt vente til
    H360 kommer? Eller sitte litt lenger på i32. Contourene har så steike godt av mer power. Selv om på normale lyttenivå holder dette
    lenge :)
    Du må huske at H160 bare er "smågutt" i forhold til I32 vet du.. ;) H160 er jo på bare 2x150w 8ohm.. ;)
     

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    Og Primare I32 är på 120W fra Primare.

    Men de blir mål upp en bit over 120W.

    men jeg tror ikke vi skall stirre oss blind på watt.

    som svar på ditt spörsmål.
    så hade jeg gett I32 ett halvår på test för du kjenner etter behov av og bytte.

    Da sparar du en del penger og jeg tror du kommer behålle I32 lengre en du vet idag.

    Jeg (Vi snakker ofte ut i fra våres egne erfaringer med allt) pakket op min I32 idag på hytta og satte till ett par gamle Yamaha Höytalere och blei litt besviken når jeg vet hvor god den er på mine Elac 507.

    desverre er det ca 96.000:- forskjell på dem höyalerne og når jeg kom på de så låt det forstatt ikke bra. men OK :)

    Så nå får jeg lete etter nye höytalere till uterommet på hytta.
     

    bjornid

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.10.2007
    Innlegg
    222
    Antall liker
    131
    Sted
    Ensjø, Oslo
    Jo takker for det X3MKungen ;)
    MM30 er bra ja. Men ikke like godt som Dac30. Men en grei middelvei for å ha kun 1 boks i hylla :)
    Ellers skal det nok også inn en Peachtree Audio Nova 220 SE i sortimentet for utprøving.
    Tror ikke det er Bluetooth nei
    Skal bli interessant å høre hva du synes om Peachtree på Dynaudio dersom du finner på å kjøpe den. Jeg kjører selv 220se på mine Focus 160 og finner den komboen temmelig vellykket. Har også sammenlignet kjapt med H160 og klangmessig er disse ganske like. Sikkert derfor begge passer bra til Dynaudio.
     

    Brian M

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.05.2012
    Innlegg
    283
    Antall liker
    22
    Er der nogen her på Sentralen der har haft lejlighed til at sammenligne Primare CD32 og BD32?

    Kan BD32 matche CD32 på CD gengivelse?

    Hvad mener i?
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Er der nogen her på Sentralen der har haft lejlighed til at sammenligne Primare CD32 og BD32?

    Kan BD32 matche CD32 på CD gengivelse?

    Hvad mener i?
    Har ingenting å utsette på min BD32, men det tviler jeg på.
     

    Brian M

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.05.2012
    Innlegg
    283
    Antall liker
    22
    Ved de gamle modeller spillede DVD30 efter manges mening lige så godt som CD31. Derfor er jeg nysgerrig på de nye modeller.
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Ved de gamle modeller spillede DVD30 efter manges mening lige så godt som CD31. Derfor er jeg nysgerrig på de nye modeller.
    Men kjøper du f.eks en brukt CD22 og kjører coax ut fra den og inn i DAC30 vil sikkert det bli mye bedre og billigere nå som DAC30 er så billig. Just saying.
     

    Brian M

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.05.2012
    Innlegg
    283
    Antall liker
    22
    Sikkert. Er bare nysgerrig på BD32eren. Hvorfor er DAC30 så billig for tide? Udgår den?
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Sikkert. Er bare nysgerrig på BD32eren. Hvorfor er DAC30 så billig for tide? Udgår den?
    Kan sterkt anta det ja.
    De lærde sier at drivverket i en blu-ray spiller aldri vil være like godt som et cd drev ved en rettferdig sammenligningstest prismessig.
    Jeg bruker cd 20 % av tiden til musikk og streaming resten, og da synes jeg BD32 gjør det mer enn godt nok.
    Kjører stort sett via XLR til cd og ikke testet forskjellen mot DAC-en som står i SP33. Primare har ikke svart på hva som er best der, men Soundgarden mente at den digitale ABU XLR inn i SP33 ville være det klart beste valget. Den er også raskere til cd bruk enn jeg er vant til fra blu-ray spillere.
    Gav en sykt god lyd på SACD sammen med SP33, Plinius SB-301 effekt og Klipsch Palladium P17 i dag. Så ja, den er god.
     

    gradient

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.07.2012
    Innlegg
    129
    Antall liker
    41
    Sted
    Århus
    for et år siden købte jeg en BD32 for rundt 10K i Norge mens prisen stadig var små 30K i Danmark grunden til pris nedsættelsen viste sig så at være du skulle sælge ud af den lager da der kom opdatering så den også kunne afspille 4K.


    Så mon ikke det er det samme som gør sig gælden her at der kommer opdateringer på deres DAC32 Sorry jo der skulle stå 30

    Bare et gæt


    tidligere da jeg brugte Pre32 MM30 kunne jeg ikke høre forskel om jeg brugte BD32 som Afspille eller jeg Streamer musikken , men med den nye pre 60 så er streaming bedre

    men jeg bruger stadig BD32 da den er kanon både på CD SACD og BD og den bruges bare som musik afspiller
     
    Sist redigert:

    RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.131
    Antall liker
    1.417
    Torget vurderinger
    4
    DAC32???
    Har det kommet en ny DAC igjen?
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    940
    Antall liker
    704
    Torget vurderinger
    10
    Jeg har et spørsmål ang i21 . Har fått " los" på et par aktive høyttalere , og lurer på om disse skal kobles på pre out ?
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Jeg har et spørsmål ang i21 . Har fått " los" på et par aktive høyttalere , og lurer på om disse skal kobles på pre out ?
    Aktive høyttalere på pre-out er slik det skal kobles.
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.807
    Antall liker
    2.800
    Torget vurderinger
    1
    for et år siden købte jeg en BD32 for rundt 10K i Norge mens prisen stadig var små 30K i Danmark grunden til pris nedsættelsen viste sig så at være du skulle sælge ud af den lager da der kom opdatering så den også kunne afspille 4K.


    Så mon ikke det er det samme som gør sig gælden her at der kommer opdateringer på deres DAC32

    Bare et gæt


    tidligere da jeg brugte Pre32 MM30 kunne jeg ikke høre forskel om jeg brugte BD32 som Afspille eller jeg Streamer musikken , men med den nye pre 60 så er streaming bedre

    men jeg bruger stadig BD32 da den er kanon både på CD SACD og BD og den bruges bare som musik afspiller
    Hei!
    Jeg skal oppdatere på signalkilden etter hvert og har BD32 som min førstekandidat, foreløpig basert på utseende og gode tester på nettet. Det skal spilles over analoge utganger på gammeldagsvis, i to kanaler. Det er dog flere alternativer; man kan kjøpe en annen multispiller, Oppo og diverse avleggere av denne er alltid med i bildet. Så jeg undres på om du har sammenlignet BD32 med f.eks Oppo 105? Electrocompaniets utgaver osv.


    En annen mulighet er å kjøpe en dedikert tokanals CD/Sacd-spiller fra Marantz, Yamaha eller tilsvarende med digitale innganger, for så å koble til en rimelig Blurayspiller digitalt inn for å utnytte de presumptivt gode DACene i de nyeste CD-spillerne. Prismessig vil det kanskje bli hipp som happ. Er ute etter fyldig lyd, litt varmtklingende og er redd Oppoen blir litt tynn, mange hevder den er det.
     

    gradient

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.07.2012
    Innlegg
    129
    Antall liker
    41
    Sted
    Århus
    for et år siden købte jeg en BD32 for rundt 10K i Norge mens prisen stadig var små 30K i Danmark grunden til pris nedsættelsen viste sig så at være du skulle sælge ud af den lager da der kom opdatering så den også kunne afspille 4K.


    Så mon ikke det er det samme som gør sig gælden her at der kommer opdateringer på deres DAC32

    Bare et gæt


    tidligere da jeg brugte Pre32 MM30 kunne jeg ikke høre forskel om jeg brugte BD32 som Afspille eller jeg Streamer musikken , men med den nye pre 60 så er streaming bedre

    men jeg bruger stadig BD32 da den er kanon både på CD SACD og BD og den bruges bare som musik afspiller
    Hei!
    Jeg skal oppdatere på signalkilden etter hvert og har BD32 som min førstekandidat, foreløpig basert på utseende og gode tester på nettet. Det skal spilles over analoge utganger på gammeldagsvis, i to kanaler. Det er dog flere alternativer; man kan kjøpe en annen multispiller, Oppo og diverse avleggere av denne er alltid med i bildet. Så jeg undres på om du har sammenlignet BD32 med f.eks Oppo 105? Electrocompaniets utgaver osv.


    En annen mulighet er å kjøpe en dedikert tokanals CD/Sacd-spiller fra Marantz, Yamaha eller tilsvarende med digitale innganger, for så å koble til en rimelig Blurayspiller digitalt inn for å utnytte de presumptivt gode DACene i de nyeste CD-spillerne. Prismessig vil det kanskje bli hipp som happ. Er ute etter fyldig lyd, litt varmtklingende og er redd Oppoen blir litt tynn, mange hevder den er det.
    Jeg kan bare svare for mig selv jeg havde tidligere en Primare DVD30 med kanon god lyd en jeg købte brugt for 4000. jeg har den stadig da den er kanon til prisen og kunne ikke finde på at sælge en igen da jeg synes den er mere værd end det de sælges til i dag. jeg har et godt isoleret værksted hvor jeg hygger men vedligehold af min MTB Cykel og lignede der bruger jeg i dag Sonos som har Cat kabel så jeg har tilgang til hele min musik samling super men en kedelig oplevelse i forhold til mit herre rum hvor musikken nydes 112%

    så når jeg en dag finder en I30 så kommer min DVD30 til at spille i værkstedet så er jeg overbevist om at smilet kommer frem under arbejdet

    De fleste kender vel den gode analog lyd DVD30 giver både på CD og SACD det samme sker fra BD32 dog med en bedre opløsning men der skulle jo også gerne være sket forbedringer på 10 år

    En anden spændene ting er jo Blu Ray afspilning af musik udvalget er ikke stort men det jeg har er lækkert, her er det meget svært at høre forskel mellem det HD filer jeg har på NAS også BD32

    Der skulle også være en god DAC i BD32 dog ikke noget jeg har prøvet ud

    Jeg har kun brugt xlr og godt kabler mellem afspiller og Pre det virker klart bedst synes jeg når jeg har Primare i hele kæden
     

    tommbjo

    Medlem
    Ble medlem
    17.09.2014
    Innlegg
    8
    Antall liker
    0
    Sted
    Fredrikstad
    Kjører kun en Primare i22 DAC sammen med mine KEF XQ 40 å mac mini. Funker så det griner. :) Må vel kanskje nevne at jeg kjører en Pioneer DVD via coaxen ( bare lyd ) også, men brukes sjelden. Sammen med Audirvana plus på mac:en, så er lyden toppers!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn