Primare sine venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.131
    Antall liker
    1.417
    Torget vurderinger
    4
    Vær OBS på at BD32 ikke støtter Netflix som Primare påstår.
    På listen over merker på Netflix sine sider er ikke Primare på lista.
    Ellers så virker den utmerket og ikke noe slinger i skuffen osv.
    Jeg kjøpte min brukt og ekte balanserte utganger og matchen med prosessoren gjorde det for meg.
    Nå koster den nye BD32MK2 29.000 eller noe, det hadde jeg ikke betalt for å si det slik.
    Liker at du kan gå inn i menyen på filmen uten å sette på pause.
    Du har forsåvidt rett, men det høres som Primare lyger......
    Historien er sånn :
    Når BD32 kom på markedet DA støttet den Netflix. Noe også Primare reklamerte for.
    Så gjorde Netflix i Europa ei lita forandring og vips så var Primare BD32 ute av dansen.

    Den finnes en work around for de over snittet innteresert.
    Skaff deg proxy server i USA.
    Da trur Netflix at du er lokalisert i USA, for der har de fremdeles gammel versjon av Netflix og da fungerer BD32.

    Det vil si de hadde det i fjor sommer.
    Så fort som det går med programversjoner på nettet så kan de jo ha oppdatert 100 ganger siden da, men det er verd å prøve.

    Så det er ikke lett å skal støtte alt mulig på nettet så hurtig som det går der.
    De gjør jo ikke annet en å oppdatere og oppgradere.......
     
    Sist redigert:

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Vær OBS på at BD32 ikke støtter Netflix som Primare påstår.
    På listen over merker på Netflix sine sider er ikke Primare på lista.
    Ellers så virker den utmerket og ikke noe slinger i skuffen osv.
    Jeg kjøpte min brukt og ekte balanserte utganger og matchen med prosessoren gjorde det for meg.
    Nå koster den nye BD32MK2 29.000 eller noe, det hadde jeg ikke betalt for å si det slik.
    Liker at du kan gå inn i menyen på filmen uten å sette på pause.
    Du har forsåvidt rett, men det høres som Primare lyger......
    Historien er sånn :
    Når BD32 kom på markedet DA støttet den Netflix. Noe også Primare reklamerte for.
    Så gjorde Netflix i Europa ei lita forandring og vips så var Primare BD32 ute av dansen.

    Den finnes en work around for de over snittet innteresert.
    Skaff deg proxy server i USA.
    Da trur Netflix at du er lokalisert i USA, for der har de fremdeles gammel versjon av Netflix og da fungerer BD32.

    Det vil si de hadde det i fjor sommer.
    Så fort som det går med programversjoner på nettet så kan de jo ha oppdatert 100 ganger siden da, men det er verd å prøve.

    Så det er ikke lett å skal støtte alt mulig på nettet så hurtig som det går der.
    De gjør jo ikke annet en å oppdatere og oppgradere.......
    Hei.
    Ærlighet varer lengst, så jeg får legge meg flat å innrømme at jeg antydet at Primare lyver ja.
    Noen ganger kunne det vært greit å slippe å styre med PS4-en og håndkontrollen osv. Så ble litt skuffet når ikke Netflix virket.

    Takk for tipset, skal prøve det når jeg kommer hjem.
     

    TorErik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.11.2011
    Innlegg
    148
    Antall liker
    24
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    1
    Hei.
    Trenger litt hjelp til kobling av SPA20 til TV.
    Som kjent ikke hdmi på denne. Hadde vært hyggelig med gode tips. Trenger kun å få frem menyen. Bilde kjører jeg direkte til TV fra avspiller. Men Primare menyen savnes.

    Anyone?
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Hei.
    Trenger litt hjelp til kobling av SPA20 til TV.
    Som kjent ikke hdmi på denne. Hadde vært hyggelig med gode tips. Trenger kun å få frem menyen. Bilde kjører jeg direkte til TV fra avspiller. Men Primare menyen savnes.

    Anyone?
    Fra brukermanualen til SPA20:

    The on-screen display is only provided on the S-Video and composite outputs.

    Så da er det bare å krysse fingrene og håpe på at du har en TV med innganger som passer. Jeg brukte S-Video den gangen jeg hadde SPA20 hjemme hos meg - og det fungerte helt fint med en TV som hadde S-Video inngang.
     

    Chianti

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.09.2013
    Innlegg
    98
    Antall liker
    53
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    4
    Er det noen på tråden her som har testet Primare Dac 30 opp mot tilsvarende priset dac'er. F.eks. Electrocompaniet, T+A Dac 8, Bel Canto etc...?
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Er det noen på tråden her som har testet Primare Dac 30 opp mot tilsvarende priset dac'er. F.eks. Electrocompaniet, T+A Dac 8, Bel Canto etc...?
    Har testet en del DAC'er i prisklassen, blant annet Hegel HD25, Nuforce DAC9, LM Audio 502ca, NAD M51 og Audio-gd Master 7.

    Hos meg så er det kun Audio-gd Master 7 som har vært bedre i mine ører. Primare DAC30 er fantastisk detaljert, oppløst, og da den kom på salg på Soundgarden så slo jeg til ;) Fikk med C33 fjernkontrollen også, den veier ca 10kg +- :rolleyes:
     

    J.E.M

    Medlem
    Ble medlem
    11.11.2012
    Innlegg
    13
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    9
    Hei
    noen som kan fortelle meg hva Digital Out er til på DAC30? Er signalet fra denne uendret, eller har det vært en runde gjennom Dac'en?
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Hei
    noen som kan fortelle meg hva Digital Out er til på DAC30? Er signalet fra denne uendret, eller har det vært en runde gjennom Dac'en?
    Jeg har brukt Digital Out til å koble til en annen DAC med volumkontroll (brukt DAC til PRE) Da har jeg alt koblet til DAC30, men styrt volumet med den andre DAC'en. (NAD M51 i mitt tilfelle)

    Håper dette var forståelig :confused:
     

    J.E.M

    Medlem
    Ble medlem
    11.11.2012
    Innlegg
    13
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    9
    Hei
    noen som kan fortelle meg hva Digital Out er til på DAC30? Er signalet fra denne uendret, eller har det vært en runde gjennom Dac'en?
    Jeg har brukt Digital Out til å koble til en annen DAC med volumkontroll (brukt DAC til PRE) Da har jeg alt koblet til DAC30, men styrt volumet med den andre DAC'en. (NAD M51 i mitt tilfelle)

    Håper dette var forståelig :confused:

    Ser den :) takker.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Får melde meg inn i klubben. Kjøpte DAC 30 hos Soundgarden i går og er svært fornøyd med lyden - og da sammenlikner jeg med kritikerroste Devialet 200 som jeg vraket for noen uker siden. Ikke dårlig for en langt billigere DAC. :)
     

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    Får melde meg inn i klubben. Kjøpte DAC 30 hos Soundgarden i går og er svært fornøyd med lyden - og da sammenlikner jeg med kritikerroste Devialet 200 som jeg vraket for noen uker siden. Ikke dårlig for en langt billigere DAC. :)
    Velkommen.

    Det er samme DAC chip i Devialent som i MM30/NP30 samt I22DAC

    I DAC30 og Pre60 er det ett Chrystal chip.
    Devialet er jo vakker som dagen är lang :)
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Får melde meg inn i klubben. Kjøpte DAC 30 hos Soundgarden i går og er svært fornøyd med lyden - og da sammenlikner jeg med kritikerroste Devialet 200 som jeg vraket for noen uker siden. Ikke dårlig for en langt billigere DAC. :)
    Velkommen.

    Det er samme DAC chip i Devialent som i MM30/NP30 samt I22DAC

    I DAC30 og Pre60 er det ett Chrystal chip.
    Devialet er jo vakker som dagen är lang :)
    Takk for det.

    Problemet med Devialet er at alt skal gjennom det j..... dac-kortet, og at den spiller så tyst og presist at sjela i musikken forsvinner. Det er sikkert to meninger om dette - de som er enige og de som ikke er enige. Det er få som er midt i mellom. Men jeg er i alle fall en av dem som har eid en Devialet, men vraket den - ikke pga. dacen i seg selv, men pga konstruksjonen.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Dacen som står i i 22 gjør en utrolig god jobb , liker og plugge bare usb fra PC og inn i primare i 22 og få skikkelig ren lyd ut igjen. Primare har fantastisk god kvalitet og di leverer varene du får virkelig det du betaler for og mere til synes jeg. Gratulere så mye med dac 30 grammofon :)

    Mvh Imagine
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Igjen tusen takk. Som sagt jeg angrer ikke ett sekund.

    PS. Jeg mener ikke med forrige innlegg å fordømme eller rakke ned på enhver bruk av Devialet. Jeg har hørt den fungere bedre i andre anlegg enn mitt. Men som alt annet - komponentene må matche. Dessuten mener jeg helt generelt at det er en dårlig ide å konvertere analoge signaler til digitale for så igjen å konvertere til analogt. Det må bli galt i ethvert anlegg.
     

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    ja det blir litt domt med all konvertering hit og dit. Da kan man köpe en eq nesten :)

    og som du skriver så skall saker matche med verandre. Gör det ikke det så blir det tull over heile linja.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Et lite og kanskje dumt spørsmål: Hva bruker dere til å streame? Hørte fra Soundgarden at de hadde en eller annen duppedings som ble presentert på messa i München og kom i salg i juni. Vet noen hva det er for noe.
    Ellers vurderer jeg sterkt å skaffe meg en liten Laptop som er min - og bare min - beregnet på streaming med kort usb-kabel til dacen. Det koster meg ikke mer en et par tusen. Er dette en grei løsning? Får i alle fall stort display i forhold til iphone og slikt...
     

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    Jeg bruker min Pre60 i stua og I32 i uterommet. allt fra samme app i telefonen.

    henter mustikken fra en Synology DS1813+
    Eller internet radio.
    Eller SPotify
    Eller Tidal
    eller va som helst :)
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Et lite og kanskje dumt spørsmål: Hva bruker dere til å streame? Hørte fra Soundgarden at de hadde en eller annen duppedings som ble presentert på messa i München og kom i salg i juni. Vet noen hva det er for noe.
    Ellers vurderer jeg sterkt å skaffe meg en liten Laptop som er min - og bare min - beregnet på streaming med kort usb-kabel til dacen. Det koster meg ikke mer en et par tusen. Er dette en grei løsning? Får i alle fall stort display i forhold til iphone og slikt...
    Bruker pc til og streame i fra og dette har jeg gjort i mangen år , bruker usb fra pc til i 22 dac. Og selfølgelig tidal hifi i chrome web browseren.

    Mvh Imagine
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Ikke for å stille meg opp til å få juling her, for jeg har tynt grunnlag, MEN en del selgere av dyrt utstyr mener at USB er fy-fy.
    De reklemerer for at dette er en "skikkelig" dac uten USB. De mener dac med USB støyer mer enn de som ikke har det.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.155
    Antall liker
    10.663
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Vås om USB implementasjonen er gjort "rett".
    Når det gjelder hifi er det noen grupper jeg lytter veeeldig skeptisk til . Hifi selgere, markedsførere, produsenter og skribenter... Mye rart som kommer derfra ;)
     

    sveinbjarte

    Medlem
    Ble medlem
    15.11.2012
    Innlegg
    42
    Antall liker
    1
    Hei
    noen som kan fortelle meg hva Digital Out er til på DAC30? Er signalet fra denne uendret, eller har det vært en runde gjennom Dac'en?
    Jeg har brukt Digital Out til å koble til en annen DAC med volumkontroll (brukt DAC til PRE) Da har jeg alt koblet til DAC30, men styrt volumet med den andre DAC'en. (NAD M51 i mitt tilfelle)

    Håper dette var forståelig :confused:
    Et snikspørsmål her, hva synest du om lyden fra M51 vs DAC30 ?
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Vås om USB implementasjonen er gjort "rett".
    Når det gjelder hifi er det noen grupper jeg lytter veeeldig skeptisk til . Hifi selgere, markedsførere, produsenter og skribenter... Mye rart som kommer derfra ;)
    Nå blir jeg steike forbanna når du er uenig her.
    Nei da, du har sikkert rett. Men det er utrolig hva vi tror på når troverdige selgere holder talene sine.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Er det f. eks. noen fordeler med optisk i forhold til usb? Jeg ser at PC'en har optisk utgang på baksiden - aldri prøvd den. Mener bestemt å huske fra Devialet-manualen at i alle fall kobling fra CD-spiller til Devialeten ikke burde skje via optisk kabel, men med koaksial.

    Mht usb, mener jeg å kunne høre forskjell på lengden av kabelen. Blir den for lang, oppstår det problemer med streamingen og dårligere lydkvalitet. Har sikkert noe med kvaliteten på kabelen å gjøre også - uten at jeg egentlig har prøvd en skikkelig dyr kabel.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Er det f. eks. noen fordeler med optisk i forhold til usb? Jeg ser at PC'en har optisk utgang på baksiden - aldri prøvd den. Mener bestemt å huske fra Devialet-manualen at i alle fall kobling fra CD-spiller til Devialeten ikke burde skje via optisk kabel, men med koaksial.

    Mht usb, mener jeg å kunne høre forskjell på lengden av kabelen. Blir den for lang, oppstår det problemer med streamingen og dårligere lydkvalitet. Har sikkert noe med kvaliteten på kabelen å gjøre også - uten at jeg egentlig har prøvd en skikkelig dyr kabel.
    Usb kabelen jeg bruker er på 2 meter fra monster , jeg kjører gjennom usb 3.0. Og har ikke merket noe tull enda og ikke noe og utsette på lyden.

    Mvh Imagine
     

    abbath

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.09.2013
    Innlegg
    322
    Antall liker
    462
    Sted
    Fredrikstad
    Melder meg inn i klubben som fornøyd eier av dac30, matcher veldig bra min rør pre fra mcintosh. Hadde mcintosh d100 hjemme men lydforskjellen var ikke verdt de ekstra 7000 kr.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Melder meg inn i klubben som fornøyd eier av dac30, matcher veldig bra min rør pre fra mcintosh. Hadde mcintosh d100 hjemme men lydforskjellen var ikke verdt de ekstra 7000 kr.
    Da får vel jeg gratulere som nest siste medlem i klubben. :) Interessant det du skriver om Mcintosh.
     

    gradient

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.07.2012
    Innlegg
    129
    Antall liker
    41
    Sted
    Århus
    lige en opdatering da jeg har fået mig en Pre60 ;-) samt en Isotek Sigmas jeg nåde bare at få et par dages lytning før jeg måtte rejse på job, men klart der er noget spænden og nye lydoplevelser at komme hjem til

    jeg oploader nogle billeder når jeg er hjemme igen.
     
    Sist redigert:

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Hei
    noen som kan fortelle meg hva Digital Out er til på DAC30? Er signalet fra denne uendret, eller har det vært en runde gjennom Dac'en?
    Jeg har brukt Digital Out til å koble til en annen DAC med volumkontroll (brukt DAC til PRE) Da har jeg alt koblet til DAC30, men styrt volumet med den andre DAC'en. (NAD M51 i mitt tilfelle)

    Håper dette var forståelig :confused:
    Et snikspørsmål her, hva synest du om lyden fra M51 vs DAC30 ?
    Jeg vil si Primare'n er betydelig mer oppløst og klar i lyden. For min del teller det også mye at det er en ren DAC, og ikke med volumkontroll, hodetelefonforsterker og unødvendige ting :)

    For all del, det finnes nok DACer med super volumkontroll, men slik jeg _leser_ det her på forumet, er disse DAC'ene i ett helt annet prissegment.

    Primare DAC30 er en av mine favoritter i prisleiet under 20k. (Har forøvrig faktisk aldri testet noen som koster over.. ) :(
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Hei
    noen som kan fortelle meg hva Digital Out er til på DAC30? Er signalet fra denne uendret, eller har det vært en runde gjennom Dac'en?
    Jeg har brukt Digital Out til å koble til en annen DAC med volumkontroll (brukt DAC til PRE) Da har jeg alt koblet til DAC30, men styrt volumet med den andre DAC'en. (NAD M51 i mitt tilfelle)

    Håper dette var forståelig :confused:
    Et snikspørsmål her, hva synest du om lyden fra M51 vs DAC30 ?
    Jeg vil si Primare'n er betydelig mer oppløst og klar i lyden. For min del teller det også mye at det er en ren DAC, og ikke med volumkontroll, hodetelefonforsterker og unødvendige ting :)

    For all del, det finnes nok DACer med super volumkontroll, men slik jeg _leser_ det her på forumet, er disse DAC'ene i ett helt annet prissegment.

    Primare DAC30 er en av mine favoritter i prisleiet under 20k. (Har forøvrig faktisk aldri testet noen som koster over.. ) :(
    Herlig!!! Slik skal det sies! Helt unødvendig å prøve noe som er bedre!
    Har hørt MBL, men da på et rent MBL-oppsett, så det er vanskelig å foreta noen direkte sammenlikning. Dessuten har jeg som nevnt vraket Devialet - først og fremst av økonomiske grunner (trengte pengene), men også fordi lyden ble litt for "kort" og tørr etter min smak. Veldig fin de første dagene på gode innspillinger, men så begynte hverdagen, og da var jeg ikke like imponert lenger. Lyden på primare og rør liker jeg mye bedre.
     

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    lige en opdatering da jeg har fået mig en Pre60 ;-) samt en Isotek Sigmas jeg nåde bare at få et par dages lytning før jeg måtte rejse på job, men klart der er noget spænden og nye lydoplevelser at komme hjem til

    jeg oploader nogle billeder når jeg er hjemme igen.
    Stort grattis till din Pre60 och SIGMAS. si fra når du har spillt in din Pre60 så skall du få noen settings som ger den ytterligare lite bättre. :)
     

    gradient

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.07.2012
    Innlegg
    129
    Antall liker
    41
    Sted
    Århus
    okey godt jeg så er kommet hjem i aften og skal havde sat spænding på systemet igen
     

    gradient

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.07.2012
    Innlegg
    129
    Antall liker
    41
    Sted
    Århus
    jeg køre jo aktiv deling på mine Gradienter så skal jo bruge en kanal til mellem tone og diskanten også den anden kanal ret ind på bas elementerne uden filter
     
    Ble medlem
    01.02.2014
    Innlegg
    35
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Hei
    Jeg har kjøpt meg en Primare dac 30, men får den ikke til å virke med pc. Når jeg søker på nett finner jeg ut at jeg må gå til Primare sin side å laste ned driver, men der finner jeg bare div. pdf filer. Noen som vet hvor jeg finner driveren?
    Mvh P.P.S.
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Hei
    Jeg har kjøpt meg en Primare dac 30, men får den ikke til å virke med pc. Når jeg søker på nett finner jeg ut at jeg må gå til Primare sin side å laste ned driver, men der finner jeg bare div. pdf filer. Noen som vet hvor jeg finner driveren?
    Mvh P.P.S.
    Ser ut som at denne ligger under support nederst på siden. Trykk så på Dac30 og da så jeg bl.a driver osv...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn