Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    11.157
    Sted
    Holmestrand
    Du har brukt ignore på meg, ok. Full flukt fra virkeligheten 😆 Du vet at dette bare fungerer i diskusjonsforum?! Virkeligheten er at Donald Trump er president og hviler ikke en dag for å gjennomføre sin politikk 🥳. Du liker det ikke, så du ignorerer meg. Såååå, hva kan jeg gjøre for å få deg tilbake? 😘
    Mulig hsn ikke hviler, men imponerende at han har tid til dette:
    TRUMP GOLF TRACK
    Days in Office
    256
    Since January 20, 2025
    Days Spent Golfing
    38
    See list below
    Time Spent Golfing
    14.84%
    Percentage of Presidency

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    15.964
    Sted
    Interiore Simplicitate
    WASHINGTON, DC – A new Lake Research Partners poll, commissioned by Free Speech For People, of likely 2026 voters in swing Congressional districts, has revealed nearly half (49%) of all swing-district voters support the impeachment of President Donald Trump, with 45% claiming “strong support” for impeachment. Additionally, a majority 56% disapprove of the job Trump is doing as President.

Best polls anyone has ever seen, greatest numbers ever. :sneaky:

Det er lov å håpe.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    11.157
    Sted
    Holmestrand
    Freddsprisen er da absolutt aktuell i disse tider, - så lenge den gies til personer eller grupper /organisasjoner som faktisk arbeider for fred og fredelig samekistens... dersom Donald mot all formodning skulle få den, så har den utspilt sin rolle for lang tid.... Eneste problemet jeg ser er at den oransje surkelusa er såpass blåst i skallen at det ikke er godt å vite hva slags faenskap han finner på om han ikke får den... vi får bare stålsette oss
    Får sjørøvere fredsprisen mon tro?
    IMG_0957.jpeg

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.667
    Torget vurderinger
    96

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.667
    Torget vurderinger
    96
    Trump er og blir en bajas, en skrytepave, en fyr med åpenbare personlighetsforstyrrelser. Og han fører en mildt sagt spesiell politikk på hjemmebane. Men klarer han å bidra til at det blir en slags fred mellom Hamas og Israel, så er det faktisk litt av en bragd. Om den eventuelt blir varig er et annet spørsmål. Ingen har klart å få til det. Arabere og jøder har sloss siden tidenes morgen.
    Men det renner vel ut i sanden denne gangen også.

Sist redigert:

danelectro

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.08.2010
    Antall liker
    1.315
    Er det mulig å slutte å svare idioter, åpenbart psykisk syke, hjernevasket eller mindre begavede debatanter? Ingen nevnt, ingen glemt. Det burde være åpenbart etter et par innlegg at enkelte ikke har evner eller er interessert i noen som helst debatt. Null problem å putte på ignoreringslisten, men stadige svar ødelegger trådene. Denne tråden har gått fra å være svært aktuell og mye innhold er skrevet om flere dager før det når MSM. Dette er helt forsvunnet i diskusjoner med flere (?) som åpenbart ikke tilfører debatten noe nyttig. Gjenganger i tråder dette.
    I alle dager!? Man kan da ikke karakterisere motdebattanter som "idioter, åpenbart psykisk syke, hjernevasket eller mindre begavet". Dette er virkelig lavmål, og ekstra trist er det at såpass mange klikker "liker" på slikt. Nå er vel den polariseringen vi ser i USA et kjempeproblem vi helst ikke vil ha her i landet. Tenker dere slikt bidrar til mer eller mindre polarisering?

MML

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Antall liker
    2.395
    Torget vurderinger
    1
    I alle dager!? Man kan da ikke karakterisere motdebattanter som "idioter, åpenbart psykisk syke, hjernevasket eller mindre begavet". Dette er virkelig lavmål, og ekstra trist er det at såpass mange klikker "liker" på slikt. Nå er vel den polariseringen vi ser i USA et kjempeproblem vi helst ikke vil ha her i landet. Tenker dere slikt bidrar til mer eller mindre polarisering?
    Slike folk finnes og det var ment som et generelt tips til hvordan man bør oppføre seg på et nettforum. Jeg vet ikke hva som skjer i denne tråden. bortsett fra at jeg ser at trådene fylles opp med noen som åpenbart argumenterer mot noen som ikke er riktig vel bevart. Dette har ingen ting med polarisering å gjøre og det er alltid en fordel at man får motstemmer til alle diskusjoner. Men det finnes gode argumenter for alle sider i en debatt og det finnes troll. Troll bør forbigås i stillhet ellers så ødelegger det alle tråder.

Mar-a-Lago Club

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.02.2025
    Antall liker
    788
    Sted
    Halden
    Er enig med MML her. Den det henvises til er i selvsving på en planet langt fra den andre bebor, og bruker mengder av energi på å forsøke å tegne opp et fiendebilde som er hinsides udemokratisk, hentet fra ekstreme holdninger til den politiske venstresiden (som begynner ved Carl I Hagens venstre albue). Da er det helt i orden å oppfordre til å la være å svare og henvise til sludderet.

danelectro

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.08.2010
    Antall liker
    1.315
    Det er selvfølgelig helt legitimt å oppfordre til ikke å svare, det er språket jeg reagerer på. Jeg synes ikke det er ok å kalle folk idioter, åpenbart psykisk syke, mindre begavet og det som værre er.

Mar-a-Lago Club

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.02.2025
    Antall liker
    788
    Sted
    Halden
    Det er selvfølgelig helt legitimt å oppfordre til ikke å svare, det er språket jeg reagerer på. Jeg synes ikke det er ok å kalle folk idioter, åpenbart psykisk syke, mindre begavet og det som værre er.
    Mindre begavede er vi nok alle, i noens øyne, så den er kanskje på siden.

Men debatt forutsetter et visst monn av delt virkelighet, felles forståelse av kjensgjerninger, som man da gjerne kan trekke ulike konklusjoner utfra, men å debattere uten en overlappende virkelighetsforståelse er bortkastet tid. Og når en aktør konsekvent melder hinsides er det legitimt å undres hvor det kommer fra og hva formålet er.

Minnes noen år her inne der Stoltenberg ble svartmalt som landsforræder, kujon, agent for fremmed makt og farlig kommunist. Den som utla seg så fantasifullt om landets folkevalgte statsminister fikk endelig noe å undres over da kommunistagenten ble utnevnt til generalsekretær for NATO.
    Da ble det stille.

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    14.305
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tror også at en av grunnene til at folk reagerer her inne er at HFS faktisk har veldig få av typen «jeg har rett og alle andre tar feil» meldinger fra hinsides så det blir veldig tydelig og med påfølgende mye støy så er det forståelig at folk som ikke har aktivert ignore knappen vil ta til motmæle selv om de vet at det ikke vil nytte likevel, snarere tvert imot. Man argumenterer ikke mot en uvitende mann var det en som sa en gang men lett er det ikke. Man vil «tape» uansett.

Mar-a-Lago Club

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.02.2025
    Antall liker
    788
    Sted
    Halden
    The New Statesman med en artikkel om temaet. Steven Pinker har alltid forsøkt å beskrive virkeligheten så tett på som man kan komme intellektuelt. Derfor har han også fått motstandere fra alle tenkelige fløyer, fordi hans beskrivelser strider mot deres standpunkt. Men han har stått på. Her intervjues han, og intervjueren oppsummerer Pinkers hang til å ikke komme med ufunderte påstander:

At every turn our conversation was hedged: “that’s a subjective interpretation” he caveats; “I feel confident” – no! He self-corrects, “reasonably confident”; “that part is speculation”, he is cautious for me to note; “for reasons I cannot completely explain” he begins a sentence. This is the inverse of the rhetorical bombast of a populist, or even a garden-variety politician. Superlatives are rare, or perhaps entirely absent. He presumably has human instincts like everyone else, but you have to wonder whether he’s ever done anything as base as making a snap judgement. Nothing is certain to Pinker until the evidence says so. And even then, I am not so sure.

Det ville ikke blitt mye debatt om vi alle var like vederheftige, avstanden fra virkelighet til påstand om tingenes sammenheng ville vært kort.

Uten betalingsmur:

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    14.457
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    "Mot en dåre kjemper selv ti vise forgjeves" heter det i et ordtak, men jeg er rimelig sikker på at her dreier det seg om rein kverulering.. på pur f@nskap, om man vil..

Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: JMM

Elmer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Antall liker
    3.561
    Tror vi velger å anse ham som ABSOLUTT-IKKE-NORSK-PÅ-NOE-FØKKINGS-VIS!
    Nei, men "gode" norske aner. Han fikk sågar et slektstre til å henge på veggen, overrakt av vår "ambassadør" til Amerika Anniken Huitfeldt.

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.118
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    11.157
    Sted
    Holmestrand
    Nei, men "gode" norske aner. Han fikk sågar et slektstre til å henge på veggen, overrakt av vår "ambassadør" til Amerika Anniken Huitfeldt.
    Jeg har møtt norskamerikanske slektninger selv,
    tror de eplene falt ned under ett annet tre enn det jeg hører til på.
    Fikk høre noen ganske merkelige virkelighetsoppfatninger, dette ga seg uttrykk ved at de konstant trodde jeg ikke skjønte hva de sa.
    Problemet var at jeg FAKTISK forstod hva de sa.
    Min holdt far på å le seg hel. 😂

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    13.060
    Sted
    Oslo
    Jeg har møtt norskamerikanske slektninger selv,
    tror de eplene falt ned under ett annet tre enn det jeg hører til på.
    Fikk høre noen ganske merkelige virkelighetsoppfatninger, dette ga seg uttrykk ved at de konstant trodde jeg ikke skjønte hva de sa.
    Problemet var at jeg FAKTISK forstod hva de sa.
    Min holdt far på å le seg hel. 😂
    Om "norskamerikaneres" holdninger er relevante for hvilke holdninger de ville hatt om de var forblitt i gamlelandet, så er det kanskje like godt at de dro sin vei

Sist redigert:

Mar-a-Lago Club

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.02.2025
    Antall liker
    788
    Sted
    Halden
    Emily Maitlis m.fl. i samtale med en tidligere toppleder i Bush-administrasjonen, som deretter ble stabssjef for Dept. of Homeland Security i første Trump-administrasjon. Miles Taylor har i ettertid kritisert Donald Trump, på solid grunnlag og i slik utstrekning at Trump nå ønsker ham rettsforfulgt for landsforræderi. Trump har utskrevet en "Executive Order" i det øyemed.

Must listen.

Og deretter kan man lytte til hva en amerikansk nå pensjonert general melder om hva som foregikk på Quantico forleden:

IMG_6501.JPG

MML

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Antall liker
    2.395
    Torget vurderinger
    1
    1984 er igjen skremmende aktuell. Virkeligheten blir konstant omskrevet etter trumps agenda og påvirkningen blir stadig mer omfattende etterhvert som stadig nye organisasjoner blir lagt ned eller erstattet med loyalister som leverer de statistikkene som er ønsket. Media og alle ai verktøy blir også presset til å endre algoritmer eller fjerne uønsket innhold slik at stadig flere motstemmer blir kneblet. At noen kan påstå å ha avsluttet kriger som aldri har funnet sted uten å bli fullstendig latterliggjort, er et godt eksempel som kunne vært tatt rett ut av boken.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn