Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.150
    Antall liker
    6.724
    Torget vurderinger
    4
    Det er ingen motsetning mellom kirke og vitenskap heller. Man tror bare at det er en superintelligent allestedsnærværende maler bak det universale maleri.
    Og dra inn kirkehistorien, blir bare patetisk. Kanke måle seg med moderne tids ateistisk styrte regimer som har fororsaket suverent mest brutalitet og llidelse i verdenshistorien. Hvis man summerer opp all lidelsen den katolske kirke, reformasjonen og alle relgionskrigene, så er ikke de i nærheten av ateismen.
    Jeg ser Erasmus er ute og synser igjen.

    Du har tydeligvis ikke forstått at det er forskjell på korrelasjon og kausalitet.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Jeg ser Erasmus er ute og synser igjen.

    Du har tydeligvis ikke forstått at det er forskjell på korrelasjon og kausalitet.
    Hva vet du om årsak virkning i forhold til relgion og vitenskap?
     
    Sist redigert:

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Jeg sikter til ateisme og krig.
    Har aldri påstått noe om ateisme og krig, men ateistiske totalitære regimer som fører/førte en brutal undertrykking av befolkningen. Det er ingen som vet hvor mange som ble likvidert av Stalin regime, Pål Pot, castro, Lenin og Mao. Jeg ser bort fra 2 vk. Mange dør av sult i Nordkorea (imotsetning til kristne SørKorea) Men det er ikke Carl Marx ideologi som er
    årsak
    til denne forskjellen. Neida.
     
    Sist redigert:

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Har aldri påstått noe om ateisme og krig, men ateistiske totalitære regimer som fører/førte en brutal undertrykking av befolkningen. Det er ingen som vet hvor mange som ble likvidert av Stalin regime, Pål Pot, castro, Lenin og Mao. Mange dør av sult i Nordkorea (imotsetning til kristne SørKorea) Men det er ikke Carl Marx ideologi som er
    årsak
    til denne forskjellen. Neida.
    På akkurat samme måte som med (annen) religion, finnes det noen som misbruker en kommunistisk "bibel" til å undertrykke andre.
    Så Marx er sånn omtrentlig like skyldig for Pol Pot's undertrykking, som Jesus Kristus er for den katolske kirkes misbruk av altergutter (+ en lang historie av drap og annet faenskap).
    Og det er ikke ateisme som dreper, det brukes ikke en gang som unnskyldning når man føler behov for å drepe folk.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.028
    Antall liker
    9.308
    Har aldri påstått noe om ateisme og krig, men ateistiske totalitære regimer som fører/førte en brutal undertrykking av befolkningen. Det er ingen som vet hvor mange som ble likvidert av Stalin regime, Pål Pot, castro, Lenin og Mao. Jeg ser bort fra 2 vk. Mange dør av sult i Nordkorea (imotsetning til kristne SørKorea) Men det er ikke Carl Marx ideologi som er
    årsak
    til denne forskjellen. Neida.
    Kristne Sør-Korea?
    Ifølge en undersøkelse fra 2005 hadde litt under halvparten av befolkningen ingen religiøse preferanser. Folketellingen i 2007 registrerte 29,2 % kristne og 22, 8 % buddhister. Andre religioner, slik som islam, er bare representert i mindre grad.
    Fra Wikipedia.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Kristne Sør-Korea?

    Fra Wikipedia.
    Alle stater i verden er "liberale sekulære" stater untatt Iran kanskje. 1/3 av befolkningen er kristne og verdens største pinsemenighet er der. I forhold til Norge hvor 3-4 prosent er "aktive" kristne, så er Sør Korea ganske kristeliøst land. Det fins undergrunnskirker i Nordkorea også.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.277
    Antall liker
    34.812
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Oh, the irony.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.845
    Antall liker
    19.664
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0

    - Informanten visste hvilke klassifiserte dokumenter den tidligere presidenten hadde gjemt unna, i tillegg til hvor disse dokumentene befant seg, skriver avisa.

    - Nøye planlagt
    Kilder til både nyhetsbyrået AP og The New York Times hevder at ransakingen skal ha sammenheng med at Trump tok med seg gradert materiale fra Det hvite hus da han gikk av som president.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Vel første gangen du har skrevet noe, som er presist.... og helt riktigt 😂 😂 😂
    Det er vel øynene som ser. At alle mediahusene sier dønn det samme om "Trumps feilaktige løgner om valgfusk som ikke kan bevises"
    Nå har de diktet opp noe nytt som mangler koherens. Sorry, men på grunn av alt dette så ser det ut som Trump har tenkt til å stille som presidentkandidat allikevel som konstitusjonelt mottrekk, stikk motsatt av det fbi, demokratene og skandalekoret vil.
     
    Sist redigert:

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Det er vel øynene som ser. At alle mediahusene sier dønn det samme om "Trumps feilaktige løgner om valgfusk som ikke kan bevises"
    Nå har de diktet opp noe nytt som mangler koherens. Sorry, men på grunn av alt dette så ser det ut som Trump har tenkt til å stille som presidentkandidat allikevel som konstitusjonelt mottrekk, stikk motsatt av det fbi, demokratene og skandalekoret vil.
    Det fantastiske her, er at du marsjerer i en tropp der alle går i takt, utenom deg. Da sier sersjanten at du må høre når jeg sier "HØY!" og så sette ned den rette foten, slik at du holder korrekt takt!
    Det er alle de andre som gjør feil! hevder du.

    Hele verden ser og forstår hva som skjer, Kjendis, mens du og noen andre forvillede sjeler banner på at dere har alternative fakta, uansett hva som kan bevises. På tide å våkne nå, vekkeklokka har ringt jævelig lenge.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Da er du snill å komme med bevisene for at det ble stjålet da?
    Gleder meg.
    Samstemtheten til anti Trump hylekoret og timingen er mer en nok indisier for meg. Bevis ligger i valgsystemet. Det er for eksempel strengt forbudt med tilsvarende poststemmer i Norge som du har der borte.
    Biden adm har lave meningsmålinger og ligger ann til å tape stort i kammerne. Da må de jo gå etter "slangens hode" da.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.613
    Antall liker
    9.169
    Sted
    Trondheim
    FBI er vel først og fremst opptatt av at lovene følges? Lederen av FBI - Christopher A. Wray ble forøvrig utnevnt av Trump i 2017. Hvorfor han skulle være ute etter å "ta" Trump er det vanskelig å forstå. Med mindre han mener at det er sannsynlig at Trump har brutt en lov som Trump selv innførte.

    PS: Det sies at Trump tok med seg mange (30?) kasser med dokumenter da han forlot det hvite hus. 15 har han levert tilbake. Var det alle?
    Det sies at FBI ble tipset av en "insider" i Mar-a-lago. Man kan jo selvfølgelig ikke se bort fra at dette er arrangert av Trump for å stille Biden og FBI i et dårlig lys, men såpass smart er han vel ikke. Det hvite hus var forøvrig ikke informert om aksjonen.
     
    Sist redigert:

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Samstemtheten til anti Trump hylekoret og timingen er mer en nok indisier for meg. Bevis ligger i valgsystemet. Det er for eksempel strengt forbudt med tilsvarende poststemmer i Norge som du har der borte.
    Biden adm har lave meningsmålinger og ligger ann til å tape stort i kammerne. Da må de jo gå etter "slangens hode" da.
    Flyr det en type og veiver med ei øks på Karl Johan, så vil folk forstå at han må stoppes. Noen ringer også politiet.
    Kjendis mener at det er et hylekor, han gjør ikke noe galt, han skal bare hugge ved en gang i fremtiden.
    Øks er lovlig å eie, det er lov å gå på gata, hva er problemet? Heksejakt!

    Det er spennende å se hvor langt ute på jordet man kan rote seg. Trump er en notorisk lovbryter og løgnhals, men i Bakvendtland der kan alt gå an.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Det fantastiske her, er at du marsjerer i en tropp der alle går i takt, utenom deg. Da sier sersjanten at du må høre når jeg sier "HØY!" og så sette ned den rette foten, slik at du holder korrekt takt!
    Det er alle de andre som gjør feil! hevder du.

    Hele verden ser og forstår hva som skjer, Kjendis, mens du og noen andre forvillede sjeler banner på at dere har alternative fakta, uansett hva som kan bevises. På tide å våkne nå, vekkeklokka har ringt jævelig lenge.
    😀😀😀🤡🤡👍👍
    Du har heeeelt RETT! Sersjanten er CNN.

    Det ventes vel Gulag fordi jeg nekter å masjere i takt i den nysovjetrussiske informasjonsslavetroppen som masjerer mot stupet med tryne planta i gooorgle. Fanen seksfarget regnbueinspirert.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    😀😀😀🤡🤡👍👍
    Du har heeeelt RETT! Sersjanten er CNN.

    Det ventes vel Gulag fordi jeg nekter å masjere i takt i den nysovjetrussiske informasjonsslavetroppen som masjerer mot stupet med tryne planta i gooorgle. Fanen seksfarget regnbueinspirert.
    Det fine med å være ute på jordet i en fri verden, er at du ikke straffes for det. Du er i din fulle rett til å tro på tusser og troll, like mye som jeg er i min fulle rett til å si fra at du er langt ute på jordet.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Samstemtheten til anti Trump hylekoret og timingen er mer en nok indisier for meg. Bevis ligger i valgsystemet. Det er for eksempel strengt forbudt med tilsvarende poststemmer i Norge som du har der borte.
    Biden adm har lave meningsmålinger og ligger ann til å tape stort i kammerne. Da må de jo gå etter "slangens hode" da.
    Og det var "bevisene" dine?
    Wow....du krever virkelig lite for å kunne overbevises, men med tanke på din religiøse tro, så stemmer dette med min oppfatning av deg.
    Du får leve i din oppkonstruerte verden av fantasier, så holder jeg meg til vitenskapens verden der beviser og fakta teller.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Det fine med å være ute på jordet i en fri verden, er at du ikke straffes for det. Du er i din fulle rett til å tro på tusser og troll, like mye som jeg er i min fulle rett til å si fra at du er langt ute på jordet.
    Jeg er ikke på jordet og tror ikke på tusser og troll og eventyr om russia russia russia som spys ut av goorgle og cnn som er mer opptatt av at Trump ikke leverer skattepapirene sine, mens vi muligens står ovenfor ww3. Med en så svak Biden, kan rottene fritt danse på bordet.....ustraffet...ihvettfall psykologisk.
    Jeg tror på Jesu død og oppstandelse, juridisk meget godt dokumentert at det faktisk fant sted
    Nå føler jeg meg som Hans Nielsen Hauge.
     
    Sist redigert:

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Here we go again bla bakover i tråden.
    Archaeological evidence of Jesus does not exist.
    There is no definitive physical or archaeological evidence of the existence of Jesus. “There’s nothing conclusive, nor would I expect there to be,” Mykytiuk says. “Peasants don’t normally leave an archaeological trail.”
    Din tur.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Sånn generelt mener jeg at Jesus fra Nasaret går sammen med DJ Trump på samme måte som olje går sammen med vann. De skiller seg helst fra hverandre, dessuten er den ene glatt som en ål, og umulig å få grep om. No names mentioned. ;)

    Og uansett hva religiøse sjeler må innbille seg om DJ Trumps profetstatus, så er gubben intet annet enn en kjeltring og løgnhals. Bare å gi opp folk som har tatt eierskap til en alternativ virkelighet.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Sånn generelt mener jeg at Jesus fra Nasaret går sammen med DJ Trump på samme måte som olje går sammen med vann. De skiller seg helst fra hverandre, dessuten er den ene glatt som en ål, og umulig å få grep om. No names mentioned. ;)

    Og uansett hva religiøse sjeler må innbille seg om DJ Trumps profetstatus, så er gubben intet annet enn en kjeltring og løgnhals. Bare å gi opp folk som har tatt eierskap til en alternativ virkelighet.
    Jesus kunne bare sagt: "nei jeg bare tulla jeg er ikke Guds sønn, det fins ingen Gud og Platon har rett" så hadde han sluppet unna. Han gikk i menneskets sted.
    Trump er offer for tidenes goorgle styrte heksejakt. Han er langt langt fra uten synd....vi får se om demokratene finner bevis for spagettimonsteret de har skapt.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.798
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er ikke på jordet Udokumentert påstand og tror ikke på tusser og troll og eventyr Udukomentert påstand om russia russia russia som spys ut av goorgle og cnn som er mer opptatt av at Trump ikke leverer skattepapirene sine, mens vi muligens står ovenfor ww3. Med en så svak Biden, kan rottene fritt danse på bordet.....ustraffet...ihvettfall psykologisk.
    Jeg tror på Jesu død og oppstandelse, juridisk meget godt dokumentert Udokumentert eventyrfortelling at det faktisk fant sted
    Nå føler jeg meg som Hans Nielsen Hauge.
    JO..... du ER nemlig HEEEEEELT på jordet.
    Alt som du har skrevet i denne tråden "dokumenterer dette juridisk serdeles bra" 🤡🤡🤡
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.277
    Antall liker
    34.812
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Ha ha...JURIDISK dokumentert? Wow....bare wow....
    Stort sett det eneste vi har er Tacitus, som var en grundig og etterrettelig historiker. Han bekrefter at figuren levde, ble henrettet for forbrytelser mot staten under keiser Tiberius, og ble gjenstand for en kult i årene som fulgte. Dett er dett. Noen oppstandelse nevnes ikke.

    Derimot vet vi også fra samme type kilder at historiene om fødselen ikke kan stemme. Det omtalte manntallet i Judea var i år 6 under Qurinius i Syria, men kong Herodes døde i år 4 før vår tidsregning, og Galilea med Nasaret var uansett ikke omfattet av manntallet. Det går bare ikke i hop.

    Det er snarere et problem for historiefortellingene at romerne førte ganske bra arkiver over statens affærer.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Archaeological evidence of Jesus does not exist.
    There is no definitive physical or archaeological evidence of the existence of Jesus. “There’s nothing conclusive, nor would I expect there to be,” Mykytiuk says. “Peasants don’t normally leave an archaeological trail.”
    Din tur.

    Orker ikke goorglekonkuranse.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    JO..... du ER nemlig HEEEEEELT på jordet.
    Alt som du har skrevet i denne tråden "dokumenterer dette juridisk serdeles bra" 🤡🤡🤡
    Hva mener du med dokumentert? Å goorgle fram et eller annet fra world wide web er en evighetsbeskeftigelse. Du er vel i mot at folk skal elske hvem de vil og tro på hva de vil så lenge man ikke skader noen?
    Er hi-fi sentralen bare full av 50 - 60 år gamle fehuegubber eller 68 generasjon som det heter som på død og liv skal mene det motsatte av det besteforeldrene mente?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn