Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.835
    Antall liker
    5.488
    Sted
    Holmestrand
    Er det fortsatt mulig å tro/mene at det er andre enn Trump som har ansvaret for det som foregår?
    Mannen er en tjuv, kjeltring og bedrager.
    Og som poengtert av Defacto: SKRUPPELLØS.
    Har aldri vært noe annet, vil aldri bli noe annet.

    Kom gjerne med utfyllende karakteristikker.
    Vil oppdatere etter hvert.
    :)
     
    Sist redigert:

    I_L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Innlegg
    3.245
    Antall liker
    5.205
    Trump da: “The mob takes the Fifth. “If you’re innocent, why are you taking the Fifth Amendment?”

    Trump nå: "I just invoked the 5th amendment. It was completely beautiful. Nobody has used the 5th Amendment like me. No one had even heard of it before me. People, very smart people, are coming up to me saying with tears in their eyes “Sir, we’ve never seen someone use the 5th amendment like you before. It was beautiful, truly beautiful."
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.835
    Antall liker
    5.488
    Sted
    Holmestrand
    Trump da: “The mob takes the Fifth. “If you’re innocent, why are you taking the Fifth Amendment?”

    Trump nå: "I just invoked the 5th amendment. It was completely beautiful. Nobody has used the 5th Amendment like me. No one had even heard of it before me. People, very smart people, are coming up to me saying with tears in their eyes “Sir, we’ve never seen someone use the 5th amendment like you before. It was beautiful, truly beautiful."
    Det er egentlig det mest utrolige av alt.
    Denne infantile, skrytende, idiotiske måten å snakke på.

    Jeg karakteriserte akkurat Trump. På en helt fantastisk måte. Ingen har karakterisert Trump som meg!
    Ingen har har sagt noe lignende før jeg sa det. Særdeles kloke og intelligente personer kommer til meg med tårer i øynene og sier " Du er fantastisk, Frank. Ingen har snakket om Trump slik du har gjort. Det er helt enestående!"


    Alle med en halv hjernecelle må da forstå at en person som konstant snakker på en slik måte er en idiot?
    Alt som kommer i disse uttalelsene fra Trump er jo lett verifiserbart som tull og tøv.
     
    Sist redigert:

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.051
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Delvis er vel mange av fansen like dumme selv og delvis så kan man selvsagt ikke, på noe tidspunkt eller uansett beviser, innrømme at man har tatt feil. Spesielt ikke når man har investert nærmest hele sin eksistens i denne livsløgnen og dermed mistet kontakt med familie, venner og hvem vet hva. Hvis man da skulle innrømme at man har vært fullstendig ute på feil jorde, hva har man da igjen?
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Uansett hva man måtte mene om Trump: mannen skaper i alle fall engasjement. Helt motsatt dagens president som vi helst ikke vil snakke om.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.835
    Antall liker
    5.488
    Sted
    Holmestrand
    Delvis er vel mange av fansen like dumme selv og delvis så kan man selvsagt ikke, på noe tidspunkt eller uansett beviser, innrømme at man har tatt feil. Spesielt ikke når man har investert nærmest hele sin eksistens i denne livsløgnen og dermed mistet kontakt med familie, venner og hvem vet hva. Hvis man da skulle innrømme at man har vært fullstendig ute på feil jorde, hva har man da igjen?
    Som de fleste så tar også jeg feil noen ganger.
    I de tilfellene så tenker jeg at det å innrømme, men kanskje til og med påpeke at det var feil, er et tegn på intelligens, modenhet og ikke minst at man faktisk har en smule integritet.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.835
    Antall liker
    5.488
    Sted
    Holmestrand
    Uansett hva man måtte mene om Trump: mannen skaper i alle fall engasjement. Helt motsatt dagens president som vi helst ikke vil snakke om.
    Mener du det er positivt?
    Her har vi en idiot (Trump, for ordens skyld) som setter både eget land og verden i fare.
    Det er grunnen til at Trump er temaet, og ikke Biden.
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Mener du det er positivt?
    Her har vi en idiot (Trump, for ordens skyld) som setter både eget land og verden i fare.
    Det er grunnen til at Trump er temaet, og ikke Biden.
    Kun en observasjon fra min side. Jeg er dog litt i tvil om Trump utgjør noen stor fare for verden. Alle spor han etterlot i det politiske systemet er vasket bort for lenge siden. I hovedsak holdes han "levende" av journalister og forumdebattanter som ikke likte fyren, man behøver ofte en fiende for å ha noe å samle seg om. Biden er bare en marionett. Med andre ord, Biden er det motsatte av Trump. Jeg foretrekker folk som vil noe (selv om de kanskje har litt for mye sjarm og egenrådighet). Andre foretrekker teater. Uansett, Trump er passe. over, han har ingen makt og ingen interesse. For all del, dere må naturligvis gjerne debattere fyren til dere blir blå i ansiktet. Bare et lite PST fra meg; han er ikke lenger president i USA, og verden er ikke blitt tryggere etter at han forlot det hvite hus.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.527
    Antall liker
    35.423
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    En grei oppsummering av Trumps karriere:
    Jeg tror forresten ikke på teorien som fremsettes til slutt i artikkelen. Det krever langt mer evne til planlegging enn Trump noensinne har demonstrert.
     
    Sist redigert:

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    Alle spor han etterlot i det politiske systemet er vasket bort for lenge siden.
    Da har du misforstått fullstendig.

    Det aller viktigste han oppnådde var å innsette 3 erkekonservative høyesterettsdommere. Det har vippet makten over til konservative avgjørelser i avgjørende spørsmål som påvirker hele befolkningen i mange år fremover. Vi ser allerede at det konservative tyngdepunktet i høyesterett har mer enn en juridisk agenda. Deres avgjørelser bærer mer preg av en politisk agenda enn at det er landets skarpeste hjerner som avgjør juridiske spørsmål.

    Dernest har han senket listen for republikanerne til å følge en "oss mot dem" og "målet heliger midlet" holdning med økt aksept for å angripe de demokratiske institusjonenes integritet.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.835
    Antall liker
    5.488
    Sted
    Holmestrand
    Da har du misforstått fullstendig.

    Det aller viktigste han oppnådde var å innsette 3 erkekonservative høyesterettsdommere. Det har vippet makten over til konservative avgjørelser i avgjørende spørsmål som påvirker hele befolkningen i mange år fremover. Vi ser allerede at det konservative tyngdepunktet i høyesterett har mer enn en juridisk agenda. Deres avgjørelser bærer mer preg av en politisk agenda enn at det er landets skarpeste hjerner som avgjør juridiske spørsmål.

    Dernest har han senket listen for republikanerne til å følge en "oss mot dem" og "målet heliger midlet" holdning med økt aksept for å angripe de demokratiske institusjonenes integritet.
    Nettopp.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.527
    Antall liker
    35.423
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Dagens tulling, del 1:
    Dagens tulling, del 2:
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.835
    Antall liker
    5.488
    Sted
    Holmestrand
    Dagens tulling, del 1:
    Dagens tulling, del 2:
    Skulle tro man ikke blir forundret lengre, men når jeg leser det Asbjørn linker til her og annet som rapporteres i media så blir man bare mer og mer redd for hva som er under oppseiling.
    Spesielt foruroligende er det med alle de "vanlige" menneskene som varter opp med særdeles alternative virkelighetsoppfatninger.
    F eks at pizzafasongen både hel og som "slice" er skjulte symboler som er direkte relatert til pedofili.

    Disse menneskene stemmer helt klart på Trump igjen. Uansett.

    Når det gjelder det siste punktet "Documents labeled Top Secret" så er ikke det nødvendigvis så imponerende.
    Mulig brudd på sikkerhetsrutiner, helt klart, men jeg har sett hva som kan bli bli klassifisert:

    "Admiral ... debarkerte fra KNM .... den ....."
    Meldingen, eller signalet som det het på marinespråk, var klassifisert Cosmic Top Secret (CTS som er hakket over Top Secret).

    Det artige var at jeg hadde lest det i Nordlandsposten dagen før.
    :LOL:

    Dette er selvsagt ingen grunn til se lettvint på brudd på sikkerhetrutinene.
     
    Sist redigert:

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.527
    Antall liker
    35.423
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det vil jo vise seg, men her ser det ut til å ha vært noe om atomvåpen, og jeg kan se opptil flere gode grunner til at slikt ikke bør ligge usikret i en korrupt eks-tjenestemanns kjeller, aller minst i et hotell hvor lyssky figurer fra forskjellige diktaturer vanker fritt. Vi får nok vite mer om både ransakingsordren og beslagslisten ganske snart.

    Legg også merke til at Trump fikk en rettslig ordre om å tilbakelevere disse dokumentene tidligere i år, men valgte å trosse ordren. Hva skulle han med dokumentene, tenkte han?
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.835
    Antall liker
    5.488
    Sted
    Holmestrand
    Det vil jo vise seg, men her ser det ut til å ha vært noe om atomvåpen, og jeg kan se opptil flere gode grunner til at slikt ikke bør ligge usikret i en korrupt eks-tjenestemanns kjeller, aller minst i et hotell hvor lyssky figurer fra forskjellige diktaturer vanker fritt. Vi får nok vite mer om både ransakingsordren og beslagslisten ganske snart.

    Legg også merke til at Trump fikk en rettslig ordre om å tilbakelevere disse dokumentene tidligere i år, men valgte å trosse ordren. Hva skulle han med dokumentene, tenkte han?
    Helt enig.
    Om det så var en vaffeloppskrift som var klassifisert så er det et sikkerhetsbrudd.
    At han er tidligere president gjør det hele mer alvorlig, uansett innhold.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.212
    Det vil jo vise seg, men her ser det ut til å ha vært noe om atomvåpen, og jeg kan se opptil flere gode grunner til at slikt ikke bør ligge usikret i en korrupt eks-tjenestemanns kjeller, aller minst i et hotell hvor lyssky figurer fra forskjellige diktaturer vanker fritt. Vi får nok vite mer om både ransakingsordren og beslagslisten ganske snart.

    Legg også merke til at Trump fikk en rettslig ordre om å tilbakelevere disse dokumentene tidligere i år, men valgte å trosse ordren. Hva skulle han med dokumentene, tenkte han?
    Jeg også undrer på det der.
    Hva var og er motivasjonen? Likeledes er det jo vist at han bevisst har ødelagt dokumenter, samt hindret korrekt arkivering, så på et eller annet plan i det tåkete huet sitt, må han jo at følt at det sto noe der, som ikke talte til hans fordel.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    Hva skulle han med dokumentene, tenkte han?
    Ser ikke bort fra at den enkle grunn er at det fikk han til å føle seg litt mer "presidential" i pensjonisttilværelsen på "Winter White House".
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.658
    Antall liker
    15.758
    Torget vurderinger
    2
    CIA plantet dokumenter i Trump-administrasjonen, for å se om noen av dem dukket opp i andre land, fordi man var overbevist om at det var åpen linje fra sentrale personer rundt Trump til andre lands etterretningstjenester.

    Garland har meldt at ransakelsesordren skal offentliggjøres. Men det er to av disse, en som vises der det skal ransakes, for å få adgang. I denne er ikke alle detaljer med, dersom noen er vesentlige for pågående etterforskning av en forbrytelse eller av betydning for rikets sikkerhet. Dommeren har den fullstendige anmodningen og alle detaljer i denne står i dommerens forvarte ransakelsesordre, men det er ikke sikkert/sannsynlig at offentligheten får den.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.051
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    CIA plantet dokumenter i Trump-administrasjonen, for å se om noen av dem dukket opp i andre land, fordi man var overbevist om at det var åpen linje fra sentrale personer rundt Trump til andre lands etterretningstjenester.

    Kilde, så vi kan lese selv?
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.527
    Antall liker
    35.423
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det er ikke nødvendig å «plante» dokumenter. Høyt graderte dokumenter er nummererte eksemplarer, ofte med individuelle vannmerker som identifiserer det aktuelle eksemplaret. Om det havner på vidvanke er det mulig å finne ut eksakt hvem som var siste autoriserte mottaker av det eksemplaret.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.658
    Antall liker
    15.758
    Torget vurderinger
    2
    Kilde, så vi kan lese selv?
    Det var i forbindelse med at tidligere CIA-direktør James Woolsey trakk seg fra Trumps "transition team", med henvisning til at organisasjonen rundt Trump inneholdt for mange uklarerte elementer, samtidig som han mente at Trump selv ikke tok forbindelsene til Russland og russernes forsøk på infiltrasjon alvorlig.

    CIA fastslo senere at Russland hadde påvirket valget i stort omfang, noe Trump selvsagt mente var løgn. CIA og FBI samarbeidet om å spore opplysninger som ble gjort tilgjengelig for overgangsteamet, for å se om disse opplysningene dukket opp i andre land.


     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.051
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    ^ Gotcha.

    Det er ikke nødvendig å «plante» dokumenter.

    Men det kan jo være et poeng å plante utvalgte dokumenter som man vet vil være av spesiell interesse for Trumps presumptive kontakter, bare for å sukre tauet man håper å henge ham fra.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.658
    Antall liker
    15.758
    Torget vurderinger
    2
    Det er ikke nødvendig å «plante» dokumenter. Høyt graderte dokumenter er nummererte eksemplarer, ofte med individuelle vannmerker som identifiserer det aktuelle eksemplaret. Om det havner på vidvanke er det mulig å finne ut eksakt hvem som var siste autoriserte mottaker av det eksemplaret.
    Man "planter" ved å lage varianter av opplysningene, for så å se hvilken variant det er som dukker opp når opplysningene ev. dukker opp der de ikke skal være.

    Det var simpelthen fantastisk at Paul Manafort fikk være Trumps kampanjesjef i 2016, i noen måneder. Og ganske spektakulært at hans virke sammenfalt med at Trumps kampanje fikk en god skubb, vha lekkasjer som skadet Clinton, og som kom fra russisk etterretning. Manafort var dypt inne i både Ukraina og Russland, som støttespiller for Yanukovich.

    Manafort var forøvrig på banen for noen dager siden -- og, ja, Trump benådet Manafort.

     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.527
    Antall liker
    35.423
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Man "planter" ved å lage varianter av opplysningene, for så å se hvilken variant det er som dukker opp når opplysningene ev. dukker opp der de ikke skal være.
    OK, forstår. Ja, det gjøres også, spesielt hvis man mistenker at det allerede er en lekkasje noe sted. Jeg ville kanskje brukt et annet ord enn «plante», siden det lett assosieres med «planted evidence», som er noe helt annet.
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Da har du misforstått fullstendig.

    Det aller viktigste han oppnådde var å innsette 3 erkekonservative høyesterettsdommere. Det har vippet makten over til konservative avgjørelser i avgjørende spørsmål som påvirker hele befolkningen i mange år fremover. Vi ser allerede at det konservative tyngdepunktet i høyesterett har mer enn en juridisk agenda. Deres avgjørelser bærer mer preg av en politisk agenda enn at det er landets skarpeste hjerner som avgjør juridiske spørsmål.

    Dernest har han senket listen for republikanerne til å følge en "oss mot dem" og "målet heliger midlet" holdning med økt aksept for å angripe de demokratiske institusjonenes integritet.
    Selvsagt har jeg misforstått. Du vet best. Jeg er ikke overbevist om at de alle er erkekonservative, men jeg kjenner de heller ikke. Kanskje USAs rettsvesen er ødelagt for all tid? For tiden spiller Trump golf og han plager svært få (bortsett fra de som aldri blir ferdige med hans presidentperiode).
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.212
    Selvsagt har jeg misforstått. Du vet best. Jeg er ikke overbevist om at de alle er erkekonservative, men jeg kjenner de heller ikke. Kanskje USAs rettsvesen er ødelagt for all tid? For tiden spiller Trump golf og han plager svært få (bortsett fra de som aldri blir ferdige med hans presidentperiode).
    Tenker du da at dersom en avgått president har begått kriminelle handlinger i sin presidentperiode, eller på annen måte vært til fare for rikets sikkerhet, så skal man la ham i fred, fordi han ikke er president mer?

    (Hillary's e-mails! Lock her up! Og hun hadde ikke en gang vært president)
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.835
    Antall liker
    5.488
    Sted
    Holmestrand
    Selvsagt har jeg misforstått. Du vet best. Jeg er ikke overbevist om at de alle er erkekonservative, men jeg kjenner de heller ikke. Kanskje USAs rettsvesen er ødelagt for all tid? For tiden spiller Trump golf og han plager svært få (bortsett fra de som aldri blir ferdige med hans presidentperiode).
    At Trump spiller golf kan vel ikke berolige noen?
    Det var vel en vesentlig aktivitet også mens han var president?
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.133
    Antall liker
    9.449
    Skulle tro man ikke blir forundret lengre, men når jeg leser det Asbjørn linker til her og annet som rapporteres i media så blir man bare mer og mer redd for hva som er under oppseiling.
    Spesielt foruroligende er det med alle de "vanlige" menneskene som varter opp med særdeles alternative virkelighetsoppfatninger.
    F eks at pizzafasongen både hel og som "slice" er skjulte symboler som er direkte relatert til pedofili.

    Disse menneskene stemmer helt klart på Trump igjen. Uansett.


    ......
    Jeg har en anelse om at Trumpistene er over gjennomsnittet opptatt av pedofili.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.051
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Og siden alle selvsagt er veldig, veldig kristne 🙄 så er det jo ikke pop at alle demokrater tilber Satan heller.
     
    Sist redigert:
    K

    Khanate

    Gjest
    At Trump spiller golf kan vel ikke berolige noen?
    Det var vel en vesentlig aktivitet også mens han var president?
    Jeg er veldig bekvem med at Trump spiller golf. Jeg tror ikke jeg er den eneste. Jeg anbefaler alle som plages av hans golspilling å oppsøke lege og/eller å gå i terapi. Det må da finnes viktigere ting å bekymre seg over.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn