Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.529
    Antall liker
    35.428
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Beautiful.
    The desire of Russian propagandists to “help” the United States was also expressed in their concern for Trump’s well-being and safety. Korotchenko, who previously informally endorsed Trump’s candidacy in the 2024 presidential election, claimed to believe that the former president’s life is in grave danger. In reality, he was simply regurgitating a point made by former New York police commissioner Bernard Kerik on Newsmax, one day earlier. Kerik baselessly suggested to host Eric Bolling that he was worried about the potential “assassination” of Trump in the event he runs for president in the next election.

    “This campaign of fomenting hatred in certain circles of American society against Donald Trump can later be converted into a campaign of the political assassination of Donald Trump, at the hands of those who will carry out the orders of the influential circles, which aren’t interested in his return to power. This is a bad scenario, we know the practice of political assassinations in the United States of America,” Korotchenko said. Popov chimed in: “We should ask [Russia’s] Federal Security Service to start protecting our Donald.”
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.511
    Antall liker
    8.052
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Skal vel ikke se fullstendig bort fra at han tar i mot tilbudet når/hvis det begynner å røyne ordentlig på.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.778
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    … og spiser pedofil pizza.
    Skal vel ikke se fullstendig bort fra at han tar i mot tilbudet når/hvis det begynner å røyne ordentlig på.
    … og spiser pedofil pizza.
    Konspivås avler konspivås
    Ska vi bryte oss inn i eiendomen til Trump? Yeah!

    ..... Oi her er det masse papirer som han ikke har lov til å ha men Obama får lov å ha millioner av føderale hemmelige kartotek med topphemmelige.... papirer.....
    Hvordan skal vi ta trump og hindre at han stiller som president på ny? Jo, skal vi se....vi sikter han for eeeh....s..spionasje. YEAH!

    Og i neste episode tar vi for oss kva slags utspel som kjem frå Russarararane.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.082
    Antall liker
    2.541
    Konspivås avler konspivås
    Ska vi bryte oss inn i eiendomen til Trump? Yeah!

    ..... Oi her er det masse papirer som han ikke har lov til å ha men Obama får lov å ha millioner av føderale hemmelige kartotek med topphemmelige.... papirer.....
    Hvordan skal vi ta trump og hindre at han stiller som president på ny? Jo, skal vi se....vi sikter han for eeeh....s..spionasje. YEAH!

    Og i neste episode tar vi for oss kva slags utspel som kjem frå Russarararane.
    Du skal ikke tro alt du leser på "truth" social. National archive har full kontroll på alle dokumenter i forbindelse med obamas avgang fra det hvite hus. https://www.businessinsider.com/why...-house-records-but-not-trump-2022-8?r=US&IR=T
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.569
    Antall liker
    7.101
    Back to our regular programming. Det forberedes borgerkrig.

    En har tatt seg tid til å samle en del oppfordringer til væpnet opprør i USA. Må nesten oppleves. Slå på lyden.

    “Democrat nazis“, påfallende likt retorikken til dagens etterkommer av hva deres Sankt Ronald refererte til som «the evil empire».

    Ikke at jeg lenger har noe håp om at den delen av USA vil innse eller forstå den tragiske ironien i det hele.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.134
    Antall liker
    2.653
    Sirkus-USA går mot nye høyder. Trump har tatt med seg graderte dokumenter ut av det hvite hus og lagret privat. Han selv og fansen hans antyder at bevisene er plantet av venstreradikale.

    Her er det bare å finne frem popcorn :)
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.134
    Antall liker
    2.653
    For den som tror at en x-president som nå sannsynligvis blir siktet for alvorlige lovbrudd, ikke kan stille som president igjen, tro om igjen.
    Sofie Haugestøl var helt klar på at grunnloven er klar på at hvem som helst av amerikanere kan stille som president i USA.

    Så da må Trump skynde seg med valgkampen, bli gjenvalgt, bli president på nytt, omgjøre den kommende dommen mot ham og få saksøkt dem som har motarbeidet ham.
    This is america:)
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.725
    Antall liker
    9.351
    Sted
    Trondheim
    Gjelder det også for en person som er tatt for spionasje (for det er jo det han har gjort)? Man vet jo ikke hvilke dokumenter han har tatt kopi av og sendt fra seg. Her er det jo i verste fall snakk om høyforræderi.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.837
    Antall liker
    5.489
    Sted
    Holmestrand
    Konspivås avler konspivås
    Ska vi bryte oss inn i eiendomen til Trump? Yeah!

    ..... Oi her er det masse papirer som han ikke har lov til å ha men Obama får lov å ha millioner av føderale hemmelige kartotek med topphemmelige.... papirer.....
    Hvordan skal vi ta trump og hindre at han stiller som president på ny? Jo, skal vi se....vi sikter han for eeeh....s..spionasje. YEAH!

    Og i neste episode tar vi for oss kva slags utspel som kjem frå Russarararane.
    Det er ikke snakk om konspivås.
    Det er snakk om voksne mennesker som forteller om verden slik de ser den.

    Din henvisning til Trumps ville påstander om Obama tyder på at du er en av disse menneskene som lar seg forlede av demagogen, Trump.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.725
    Antall liker
    9.351
    Sted
    Trondheim
    La oss si at en vanlig borger i USA hadde blitt tatt med hemmeligtsemplede offisielle dokumenter hjemme. T.o.m. dokumenter som omhandlet amerikanske atomhemmeligheter. Hvordan hadde det gått med vedkommende tror dere?

    Trump har hatt slike dokumenter hjemme i snart 2 år. I den samme perioden har han hatt besøk av gjester fra fjern og nær som har hatt muligheten til å få se disse dokumentene og ta kopier av dem! For ikke å snakke om at han har hatt muligheten til å kopiere dem og sende dem til hvem han måtte ønske. Hadde det ikke vært Trump det var snakk om hadde han blitt arrestert umiddelbart og plassert i et høysikkerhetsfengsel.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.658
    Antall liker
    15.758
    Torget vurderinger
    2
    La oss si at en vanlig borger i USA hadde blitt tatt med hemmeligtsemplede offisielle dokumenter hjemme. T.o.m. dokumenter som omhandlet amerikanske atomhemmeligheter. Hvordan hadde det gått med vedkommende tror dere?

    Trump har hatt slike dokumenter hjemme i snart 2 år. I den samme perioden har han hatt besøk av gjester fra fjern og nær som har hatt muligheten til å få se disse dokumentene og ta kopier av dem! For ikke å snakke om at han har hatt muligheten til å kopiere dem og sende dem til hvem han måtte ønske. Hadde det ikke vært Trump det var snakk om hadde han blitt arrestert umiddelbart og plassert i et høysikkerhetsfengsel.
    Inntil vi får flere opplysninger er det vanskelig å mene noe sikkert, i den ryktestormen som er på nettet nå. En del med innsikt i hvordan slike ransakelsesordrer underbygges overfor en dommer har uttalt seg og mener at FBI og amerikansk etterretning må ha bevis på at hemmelighetsstemplede opplysninger som Trump har, er kommet i hendene på en ikke-amerikansk aktør, via Mar-a-Lago.
    Det spekuleres i Saudi Arabia og landets arbeid med å utvikle kjernekraft.
    Vi kan vel regne med at dette vil bli avklart etterhvert. Det skal visstnok også finnes video-opptak av dem som har hatt tilgang til rommet der materialet ble oppbevart (men det kan også være rykter).
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.529
    Antall liker
    35.428
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Ett startpunkt kan være at statsadvokat, dommer og FBI-sjef alle ble utnevnt av Trump selv. Loven som gjør dette til en forbrytelse med fem års strafferamme ble signert av Trump selv. Jeg ser at Trumpister og Trumpetter prøver å legge røykteppe, men de konspirasjonsteoriene kan man rolig se bort fra.

    Mitt inntrykk er at det gjelder såpass sensitive dokumenter at amerikanske myndigheter ville sikre dem, og at Trump hadde nektet å levere dem tilbake selv etter en rettslig ordre om å gjøre det. Grunnen til at det tok såpass lang tid før de ble hentet ser ut til å være at Trump hadde løyet om dette også og at en eller annen til slutt tipset FBI om at Trump briefet rundt med hemmelige dokumenter i upassende selskap i oligarkreiret sitt.

    Enhver annen ville havnet i høysikkerhetsfengsel for mindre, men Trump har gjort en livsvarig karriere utav å slippe unna med kriminalitet, så det er vel ikke opplagt at han får det han fortjener for dette heller.

     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.658
    Antall liker
    15.758
    Torget vurderinger
    2
    Ron DeSantis protesterer mot ordbruken til Sean Hannity. Republikanerne har kalt FBIs ransakelse "a raid", "et tokt". De har også kommet med utsagn som "the FBI went in with guns blazing", hvilket selvsagt ikke var tilfelle.

    FBI presenterte en ransakelsesordre. En advokat som representerte Trump var til stede og sørget for at ransakelsesordren ble fulgt.

    Guvernør DeSantis protesterer mot Sean Hannity, og det er verdt å se:

     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.725
    Antall liker
    9.351
    Sted
    Trondheim
    Inntil vi får flere opplysninger er det vanskelig å mene noe sikkert, i den ryktestormen som er på nettet nå. En del med innsikt i hvordan slike ransakelsesordrer underbygges overfor en dommer har uttalt seg og mener at FBI og amerikansk etterretning må ha bevis på at hemmelighetsstemplede opplysninger som Trump har, er kommet i hendene på en ikke-amerikansk aktør, via Mar-a-Lago.
    Det spekuleres i Saudi Arabia og landets arbeid med å utvikle kjernekraft.
    Vi kan vel regne med at dette vil bli avklart etterhvert. Det skal visstnok også finnes video-opptak av dem som har hatt tilgang til rommet der materialet ble oppbevart (men det kan også være rykter).
    Joda, man skal ikke konkludere før man har alle fakta. Men det er visst dokumentert at de har funnet topp hemmelige dokumenter relatert til USAs atomprogram. Hva Trump har gjort med dem kan man selvfølgelig ikke vite.
    At han har oppbevart dem hjemme hos seg tyder uansett på at han ikke er helt "hjemme", eller at han faktisk tror at han er hevet over loven.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.529
    Antall liker
    35.428
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Egentlig er det bare tragisk, men disse folkene er virkelig ikke i vater.
    Shiffer believed he was dying a martyr to the cause. But his only reward was for the community of terminally online Trumpists with whom he spent his time to immediately denounce him as a “crisis actor” who had performed a “false flag” operation with the sole purpose of smearing MAGA people by association.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.138
    Antall liker
    9.457
    Egentlig er det bare tragisk, men disse folkene er virkelig ikke i vater.
    Internett er ikke bra for folk som er enkelt møblert i topplokket.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.658
    Antall liker
    15.758
    Torget vurderinger
    2
    Internett er ikke bra for folk som er enkelt møblert i topplokket.
    Når jeg leser hans kommentarer i SoMe ser jeg korrekt formulerte setninger, bra tegnsetting og at argument videreutvikles. Han tok seg også tid til å kommunisere til andre at myten om at spikerpistoler knekker skuddsikkert glass er feil.
    Han var ikke "enkelt møblert i topplokket", men han var fanatisk i sin overbevisning om at demokratene utgjør en intern fiende som må utryddes. Og det er han ikke alene om.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.658
    Antall liker
    15.758
    Torget vurderinger
    2

    palmaris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    890
    Torget vurderinger
    1
    Snart kommer vel denne protesten fra Kjendis og andre.

    Vis vedlegget 841276


    Arkivet har svart. Alt er overført til registrar og arkivar og Obama og medlemmer av hans administrasjon har ingen adgang til dokumentene, uten at denne samtidig overvåkes og registreres av arkivarene. Adgangen er i henhold til sikkerhetsklareringer og er meget begrenset.


    Alt for sein😉
     

    leifen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Innlegg
    2.344
    Antall liker
    1.844
    Konspivås avler konspivås
    Ska vi bryte oss inn i eiendomen til Trump? Yeah!

    ..... Oi her er det masse papirer som han ikke har lov til å ha men Obama får lov å ha millioner av føderale hemmelige kartotek med topphemmelige.... papirer.....
    Hvordan skal vi ta trump og hindre at han stiller som president på ny? Jo, skal vi se....vi sikter han for eeeh....s..spionasje. YEAH!

    Og i neste episode tar vi for oss kva slags utspel som kjem frå Russarararane.
    Ringer det ikke en liten bjelle når materiellet du videreformidler gang etter gang, etter gang, etter gang blir tilbakevist som forbannet vas?
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.778
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Ringer det ikke en liten bjelle når materiellet du videreformidler gang etter gang, etter gang, etter gang blir tilbakevist som forbannet vas?
    Jo mer anti trumpkampanje fra amerikanske myndigheter, jo mer absurd blir det for meg. Kan de ikke la Trumpismen dø ut i fred, istrdet for å grave og grave etter mansjit? Jeg syns det er absurd og det prøver jeg å uttrykke.
     
    Sist redigert:

    leifen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Innlegg
    2.344
    Antall liker
    1.844
    Jo mer anti trumpkampanje fra amerikanske myndigheter, jo mer absurd blir det for meg. Kan de ikke la Trumpismen dø ut i fred, istrdet for å grave og grave etter masjit? Jeg syns det er absurd og det prøver jeg å uttrykke.
    Grave etter? 😅 Med Trump slipper de jo å grave. Fyren er det rene oppkommet av kloakk.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.534
    Antall liker
    9.692
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Tja. Så lenge mannen prøver å bli president igjen er det jo uansett av offentlig interesse hvordan han har forvaltet embetet.

    Som privatperson er han en helt uinteressant, gjennomsnittlig mafioso.
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Jo mer anti trumpkampanje fra amerikanske myndigheter, jo mer absurd blir det for meg. Kan de ikke la Trumpismen dø ut i fred, istrdet for å grave og grave etter mansjit? Jeg syns det er absurd og det prøver jeg å uttrykke.
    En kan jo også diskutere moralen i å la folk slippe unna med lovbrudd.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.725
    Antall liker
    9.351
    Sted
    Trondheim
    Jo mer anti trumpkampanje fra amerikanske myndigheter, jo mer absurd blir det for meg. Kan de ikke la Trumpismen dø ut i fred, istrdet for å grave og grave etter mansjit? Jeg syns det er absurd og det prøver jeg å uttrykke.
    Nå er jo ikke denne siste saken en anti-Trump kampanje fra myndighetene. FBI hadde sikre nok beviser på at Trump har brutt en særdeles alvorlig lov. Sikre nok beviser til at en dommer innsatt av Trump har gitt dem tillatelse til å ransake hans hjem, der de har funnet akkurat det de trodde.
    Det hadde vært direkte uansvarlig for FBI å ikke forfølge dette.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.778
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Tja. Så lenge mannen prøver å bli president igjen er det jo uansett av offentlig interesse hvordan han har forvaltet embetet.

    Som privatperson er han en helt uinteressant, gjennomsnittlig mafioso.
    Det er økonomien som avgjør om Trumps kandidatur 2024. Nå jobber økonomien og verdensfreden mot Biden og hans green new deal går i dass om 3 mnd.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.778
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Nå er jo ikke denne siste saken en anti-Trump kampanje fra myndighetene. FBI hadde sikre nok beviser på at Trump har brutt en særdeles alvorlig lov. Sikre nok beviser til at en dommer innsatt av Trump har gitt dem tillatelse til å ransake hans hjem, der de har funnet akkurat det de trodde.
    Det hadde vært direkte uansvarlig for FBI å ikke forfølge dette.
    Hør på deg selv, har du ingen egne meninger om dette uten å sluke massemedias vinkling rått?
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.529
    Antall liker
    35.428
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jo mer anti trumpkampanje fra amerikanske myndigheter, jo mer absurd blir det for meg. Kan de ikke la Trumpismen dø ut i fred, istrdet for å grave og grave etter mansjit? Jeg syns det er absurd og det prøver jeg å uttrykke.
    Kunne du tenke over det faktum at statsadvokaten, dommeren og FBI-sjefen som er involvert i denne saken alle ble oppnevnt av Trump selv, og så forsøke å få det til å stemme med konspirasjonsteorien din om at dette er noenslags politisk forfølgelse fra demokratenes side? Forklaringen på dette vil interessere mange.

    For ekstra bonus, tenk over at det var Trump selv som innskjerpet lovene om urettmessig oppbevaring av sensitiv informasjon fra å være en forseelse til å bli en forbrytelse med fem års strafferamme. Kunne du også være så vennlig å forklare hvorfor det ikke skulle gjelde ham selv?
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.778
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Ringer det ikke en liten bjelle når materiellet du videreformidler gang etter gang, etter gang, etter gang blir tilbakevist som forbannet vas?
    Argumentene for at jeg skriver vas er blitt vagere ettersom jeg dokumenterer fjaset jeg deler i denne tråden.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.725
    Antall liker
    9.351
    Sted
    Trondheim
    Hør på deg selv, har du ingen egne meninger om dette uten å sluke massemedias vinkling rått?
    Dette er det FBI opplyser og har lite med massemedia å gjøre!
    Egne meninger har jeg om det meste, men de er basert på dokumenterbare fakta og vitenskap, ikke på "noe jeg har lest på internett".
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.778
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Kunne du tenke over det faktum at statsadvokaten, dommeren og FBI-sjefen som er involvert i denne saken alle ble oppnevnt av Trump selv, og så forsøke å få det til å stemme med konspirasjonsteorien din om at dette er noenslags politisk forfølgelse fra demokratenes side? Forklaringen på dette vil interessere mange.
    Ordren ble gitt av justisministeren om å ransake Trumps eiendom, men det er jo 3 baller dere må holde i luften samtidig. Skatt, fbi etterforsking om spionasje og stormingen av capitol.
    Konspirasjonsteorier? Det var dagens.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.949
    Antall liker
    19.801
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Trodde Kjendiser var opptatt med deltaking i "Skal vi snuble og hinke", "Kjendis Farmen", som ordonanist i Nitimen ol 🤔
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.778
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Kunne du tenke over det faktum at statsadvokaten, dommeren og FBI-sjefen som er involvert i denne saken alle ble oppnevnt av Trump selv, og så forsøke å få det til å stemme med konspirasjonsteorien din om at dette er noenslags politisk forfølgelse fra demokratenes side? Forklaringen på dette vil interessere mange.

    For ekstra bonus, tenk over at det var Trump selv som innskjerpet lovene om urettmessig oppbevaring av sensitiv informasjon fra å være en forseelse til å bli en forbrytelse med fem års strafferamme. Kunne du også være så vennlig å forklare hvorfor det ikke skulle gjelde ham selv?
    Bare fordi jeg ikke er dønn på linje med establishment, så tror jeg på konspiteorier?
    Snakk om å være ensporet.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.529
    Antall liker
    35.428
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Ordren ble gitt av justisministeren om å ransake Trumps eiendom, men det er jo 3 baller dere må holde i luften samtidig. Skatt, fbi etterforsking om spionasje og stormingen av capitol.
    Konspirasjonsteorier? Det var dagens.
    Det justisministeren godkjente var innstillingen fra den Trump-utnevnte statsadvokaten om å gå til den Trump-utnevnte dommeren med begjæringen, for så å la den Trump-utnevnte FBI-sjefen utføre den. Dessuten ble formodentlig den republikanske guvernøren orientert før ransakingen fant sted.

    Legg gjerne merke til at justisministeren ikke engang kunne offentliggjøre kjennelsen selv, men bare be den Trump-utnevnte dommeren om å tillate offentliggjøring. Checks & balances, rule of law, tydeligvis helt ubegripelig i trumpistenes autoritære verden.

    Konspirasjonsteorien din er at alle disse Trump-utnevnte embedsmennene inngår i en gigantisk demokratisk konspirasjon mot Trump.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn