Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Ok, en gang for alle. Det er INGEN som har hindret noen i å ha innsyn. Det er det man har UAVHENGIGE observatører til. At de bevæpnede trump-minionene ikke fikk lov er helt annen sak. Kan du væresåsnill å slutte å bruke det som et argument?

    NB: He he, tre stykker skrev mer eller mindre det samme på samme tid. :)
    Jo,observatører ble hindret innsyn. Og jeg er helt overbevist om at det har blitt jukset i stor stil. Håper bare de får luket ut noe av rota til faenskapet også.

    Peace out
     

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.605
    Antall liker
    1.708
    Sted
    Sandefjord
    Observatører ble hindret å observere. Faktum.
    Nei det er ikke et faktum - i alle fall ikke enda.
    Enn så lenge er det en påstand, som nå blir ettergått.

    Det er slett ikke umulig at republikanere ble nektet innsyn i valglokalene, men det betyr heller IKKE at det ikke var noen fra GOP der allerede, sammen med Demokratobservatører samt nøytrale. Blir det avdekket juks så for all del, la det være konsekvenser.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Hva mener du?
    Observatører ble hindret å observere. Faktum.
    Få se beviset på det. Hva er det du vet som ingen andre vet?
    Gacek: We have found no evidence of systematic wrongdoing with this system, despite this extreme stress test that the system came under. I’m not saying it’s perfect—and there are long-standing issues that need to be addressed. One of them is the access of domestic observers, to make the system more transparent. Maybe this will be a push also to make the system more transparent, because in the past maybe people just didn’t feel that there was a need to scrutinize the system so well. So I suppose in a strange way there’s a kind of upside to this, these issues being flagged up.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Jo,observatører ble hindret innsyn. Og jeg er helt overbevist om at det har blitt jukset i stor stil. Håper bare de får luket ut noe av rota til faenskapet også.

    Peace out
    Link som underbygger?
    Jeg har hørt og sett påstanden ropt ut av noen bevæpnede som sto utenfor lokalene, men de har tydelig blitt tilbakevist av valgobservatører fra OSSE.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Jo,observatører ble hindret innsyn. Og jeg er helt overbevist om at det har blitt jukset i stor stil. Håper bare de får luket ut noe av rota til faenskapet også.

    Peace out
    Presenter dine bevis som har overbevist deg.

    Trump har sendt søksmål på søksmål, men ingen av dem har noe bevis, så dommeren avviser dem.
    At Trump-leiren saksøker betyr ikke at det har foregått juks.

    "I heard somebody say" er vitnemålene Trump-advokatene presenterer i rettsalen. Du får ikke gjennom noe med løse rykter som "bevis".


    "fæle ting skjedde på det telleværelset mens vi var ute" <-- dette er hva Trump saksøker for. Hvordan kan man bevitne noe når man har forlatt lokalet? Fox News var i sjokk der de måtte si at Trump løy. Nyhetsankeret klarte knapt å presentere reporteren, for hun så galskapen.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    2.594
    Torget vurderinger
    16
    Jo,observatører ble hindret innsyn. Og jeg er helt overbevist om at det har blitt jukset i stor stil. Håper bare de får luket ut noe av rota til faenskapet også.

    Peace out
    Hvorfor er du overbevist om at det ble jukset i stor stil?
    Meningsmålingene pekte mot en klar Biden seier, så hvorfor er det mistenkelig at han vinner?
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.472
    Antall liker
    9.605
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ser problemet i Kina og på den himmelske freds plass.Mennesker der gjorde opprør mot et diktatorisk sosialist/kommunist regime . De ville ha mer frihet og demokrati.
    Hva er relevansen til USA og Trump?
    Kjære deg. At det finnes noen prinsipper i en rettsstat som ikke er avhengig av om du med dine skylapper liker den som gjør det eller ikke?

    Hvem synes du feks skal få lov til å kjøre for fort på E18? De snille, kristne? Mens kommunistene pent får hode seg under 40?

    Du er pinadø ikke sann i din blindhet og prinsippløshet.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    vær litt grei HC. 😊 han får motbør nok. Jeg tror ikke Rune S lyver. Han er bare hellig overbevist om et standpunkt (Trump snakker sant) og ingen argumenter er i stand til å rikke han.


    Hanlov's Razor:
    "never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

    Jeg tror ikke Rune S lyver. Han er uinformert stabeist som har et idol i Trump. Rune S sprer løgner, ingen tvil. Men slik jeg forstår det ikke så tror han på dem selv. Og ingenting rikker han.
     
    Sist redigert:

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.472
    Antall liker
    9.605
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Rune S: Og når det gjelder dine lugubre mistanker om hvorfor nyheten om vaksinen ble sluppet først nå etter valget: Testprotokollen er åpent tilgjengelig på nett. Du finner den om du er interessert i å mene noe om noe du faktisk vet noe om til en forandring. Jeg gidder ikke sende deg linken, det er kanskje på tide at du anstrenger deg noe for å finne fakta om noe du mener noe om, selv om jeg ikke har store forhåpninger. Da vil du også se når resultatene nådde en slik signifikans (slå det opp!) at dataene kunne slippes.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Ja, det er slike som starter kriger... "Gott Mit Uns" sto det jo på Wehrmacht sine beltespenner frem til 45-ish...

     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Hvorfor er du overbevist om at det ble jukset i stor stil?
    Meningsmålingene pekte mot en klar Biden seier, så hvorfor er det mistenkelig at han vinner?
    Med utgangspunkt i meningsmålingene, må det vel har vært Republikanerne som jukset.
    Jeg tror jeg må innta det standpunktet. Og ingen kan endre det. Det er nemlig et faktum. Storstilt juks.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Det var vel ved et av de nyere valgene 2000-20 i USoFA man fant en mengde demokratstemmesedler stuet burt her og der, en stund etter valet.... Bush-Bush-Clinton oich. Florida. Does DAT ring an church organ? Sian dere ikkkkje vart levert i tide tuja kun dei heler ikke takast opp gyldig.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Med utgangspunkt i meningsmålingene, må det vel har vært Republikanerne som jukset.
    Jeg tror jeg må innta det standpunktet. Og ingen kan endre det. Det er nemlig et faktum. Storstilt juks.
    Men du er jo ikke langt fra sannheten. En sannhet Rune S. er totalt blind for. Nemlig hva Republikanerne gjorde før valget og som de har gjort så uendelig mange ganger før, ifølge nyhetene. Der snakker vi juks og det er helt oppe i dagen.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Med utgangspunkt i meningsmålingene, må det vel har vært Republikanerne som jukset.
    Jeg tror jeg må innta det standpunktet. Og ingen kan endre det. Det er nemlig et faktum. Storstilt juks.
    digger også hvordan demokratene "jukset" og likevel ikke har vunnet senatet. hvis de jukset så var det vel en smal sak å ta med den. Demokratene har også gått tilbake i kongressen.

    Demokratene suger i å jukse viser det seg.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Link som underbygger?
    Jeg har hørt og sett påstanden ropt ut av noen bevæpnede som sto utenfor lokalene, men de har tydelig blitt tilbakevist av valgobservatører fra OSSE.
    Der er mye å ta tak i.Vitnene hoper seg opp.
    Dette skal ordnes i retten,ikke i media.
    Så vi må smøre oss med litt tålamod
     

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.605
    Antall liker
    1.708
    Sted
    Sandefjord
    Der er mye å ta tak i.Vitnene hoper seg opp.
    Hvilke vitner?
    Dette skal ikke ordnes i media, det er helt korrekt - domstolene skal ta den jobben.
    Har DT innvendinger så har han rett til å få disse vurdert.

    Men det betyr ikke at media skal tie, jeg ønsker media skal fortelle hva som skjer som uavhengig eller mer eller mindre nøytral part. Ingen journalist sier nei takk til et scoop.

    For min del, om Trump ender opp med flest Electoral Votes når alt er sagt og gjort, så skal han få sin 2.periode som president. Om opptellingen holder på status quo, aksepterer du at Bidens 1.periode starter i januar 2021? Eller ønsker at DT vedkjenner sitt nederlag og sørger for en dannet overføring av presidentstolen?
     

    joha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    864
    Antall liker
    461
    Torget vurderinger
    1
    Der er mye å ta tak i.Vitnene hoper seg opp.
    Dette skal ordnes i retten,ikke i media.
    Så vi må smøre oss med litt tålamod
    Hvorfor utbasunerer du "helt sikker", "jeg er overbevist" hele tiden da?
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Der er mye å ta tak i.Vitnene hoper seg opp.
    Dette skal ordnes i retten,ikke i media.
    Så vi må smøre oss med litt tålamod
    Prøv å ta tak i hva dine helter gjorde før valget da. Vi kan starte der. Hva har du å si til det?
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Åi... tenkte et øyeblikk på napolini....



    Begynner han å ligne litt på Dummen i Snehvit....




    Ville vært typisk Drunk positur.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    7.904
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Du må smøre deg lenge er jeg redd.

    Spørs om det i det hele tatt finnes listrekkelig smørning.

    Jeg tenker at dette nå er i ferd med å gå over til å bli en bevisst strategi som fra GOPs side kan brukes gjennom hele Biden første periode. Det gir dem en måte å delegitimere hans administrasjon på og dermed som enda en unnskyldning for å obstruere ethvert forsøk på å få gjennom konstruktiv politikk.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.284
    Antall liker
    34.819
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Selvfølgelig. "Rettssakene" som anlegges er bare symbolske protester om prosessdetaljer. Det er ikke fnugg av bevis for at noe har skjedd som kan påvirke stemmetallene. Nå skal visstnok Trump legge ut på en rallyturne for å protestere mot valgresultatet mens han samler inn penger til "rettssakene" sine. Det kommer han til å fortsette med i fire år.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Selvfølgelig. "Rettssakene" som anlegges er bare symbolske protester om prosessdetaljer. Det er ikke fnugg av bevis for at noe har skjedd som kan påvirke stemmetallene. Nå skal visstnok Trump legge ut på en rallyturne for å protestere mot valgresultatet mens han samler inn penger til "rettssakene" sine. Det kommer han til å fortsette med i fire år.
    Og leser man den fine teksten på donasjonene så står det 50 % av beløpet skal betale for gjeld til Trump/Pence 2020-kampanjen.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    2.594
    Torget vurderinger
    16
    Der er mye å ta tak i.Vitnene hoper seg opp.
    Dette skal ordnes i retten,ikke i media.
    Så vi må smøre oss med litt tålamod
    Er det "målet helliger middelet" med deg?
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Der er mye å ta tak i.Vitnene hoper seg opp.
    Dette skal ordnes i retten,ikke i media.
    Så vi må smøre oss med litt tålamod
    Med andre ord, udokumenterbare påstander? Sånne man går til retten med og som dermed avvises, altså?
    Sånn ser jeg det også.
    Påstand avvist grunnet manglende dokumentasjon.

    Det var Republikanerne som jukset, sier jeg jo. Det fosser på med vitner så jeg knapt holder ut. Bare vær tålmodig, så skal du få se.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Det gjør jeg. Obama var en utmerket taler og en elendig politiker. Historien om at senatet blokkerte alt er en forenkling. Det er noe som heter forhandlinger og politisk håndverk.
    Det er jeg fult klar over, men så kommer det vel ca. 10 nye søksmål. Så vi får vente og se.
    Ja, hvorfor ikke. de søksmålene som allerede er lvert, har jo alle vært velfunderte, og og stått som en påle, så det er vel ingen grunn til å tro at ikke resten skal være av samme kvalitet .....
    Lukter det møkk, så er det ofte møkk ....
    Har dere virkelig så trolig tungt dor det?
    Skjønner dere ikke at helten deres er en løgnaktig sjarlatan?
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Ja, hvorfor ikke. de søksmålene som allerede er lvert, har jo alle vært velfunderte, og og stått som en påle, så det er vel ingen grunn til å tro at ikke resten skal være av samme kvalitet .....
    Lukter det møkk, så er det ofte møkk ....
    Har dere virkelig så trolig tungt dor det?
    Skjønner dere ikke at helten deres er en løgnaktig sjarlatan?
    Det er jo derfor folk sender penger etter penger til Nigeria-svindlere. De nekter å tro at de ble rundlurt. Å ta videre monetær kostnad smerter mindre enn å innse sannheten.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.063
    Antall liker
    3.738
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Ikke bare at de sender penger, men at de _fortsetter_ å sende penger selv etter at det er tydelig at de har blitt svindlet.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.284
    Antall liker
    34.819
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Bra sammenligning. Nå har han jo funnet en pengekilde som han kan holde gående i flere år fremover. Reise rundt og underholde fansen med historier om hvor fæle demokratene er, mens han samler inn penger til "legal defense fund" (som tilfeldigvis leier kontorer i Trump Tower og holder møter på Trump-eiendommer til 5x normale priser).
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Ja, hvorfor ikke. de søksmålene som allerede er lvert, har jo alle vært velfunderte, og og stått som en påle, så det er vel ingen grunn til å tro at ikke resten skal være av samme kvalitet .....
    Lukter det møkk, så er det ofte møkk ....
    Har dere virkelig så trolig tungt dor det?
    Skjønner dere ikke at helten deres er en løgnaktig sjarlatan?
    Hvilken helt ? Hva har dette med Obamas politiske håndtverk å gjøre? Er det slik at man enten må mislike Trump eller omfavne demokratene? Eller er det takhøyde for å ha et skråblikk på hele situasjonen i USA? Det Trump driver med snakker for seg selv og er nesten ikke verdt en kommentar. Nå er han ute.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.387
    Antall liker
    20.800
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Ikke enda, dessverre. Han er president til uti januar. Ser ut til å forsøke å gjøre det meste ut av det også.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Det er jo derfor folk sender penger etter penger til Nigeria-svindlere. De nekter å tro at de ble rundlurt. Å ta videre monetær kostnad smerter mindre enn å innse sannheten.
    Jeg vet om en som ble oppringt af Kripos fordi de mente han kom til å ruinere seg selv. Han ba Kripos dra til helvete. Nå er gården og firmaet solgt. Han har enda ikke gjort noe galt. Sofavitenskapsmenn og folk som vet så mye bedre enn alle andre profesjonelle kan egentlig få lov til å drukne i sin egen møkk, for å si det litt stygt!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn