Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    11.945
    Sted
    Oslo
    Er vel ingen tvil om at noe har gått galt i oppveksten der, og det er vel omtrent det eneste formildende trekket jeg klarer å se også, at han tilsynelatende ble utsatt for mer eller mindre grov omsorgssvikt.
    Er vel noen slektninger som har hevdet at han helt fra barnsben av var en bortskjemt drittunge som "trumpet" seg til alt han ville ha.
    "Jeg vil ha gull, jeg vil ha gull, gull er fint, Jeg vil ha modelldame, jeg vil ha modelldame, jeg vil ha ny modelldame, nyere modelldame finere enn gammel modelldame"

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    15.010
    Sted
    Bergstaden
    Er vel noen slektninger som har hevdet at han helt fra barnsben av var en bortskjemt drittunge som "trumpet" seg til alt han ville ha.
    "Jeg vil ha gull, jeg vil ha gull, gull er fint, Jeg vil ha modelldame, jeg vil ha modelldame, jeg vil ha ny modelldame, nyere modelldame finere enn gammel modelldame"
    Det jeg tenkte på var Mary Trump som vel har sagt at han opplevde en slags omsorgssvikt i de tidlige barneårene med en syk mor og en kald og fraværende far. Også ble han oppdratt til å bli en "killer" som skulle vinne for enhver pris, og aldri vise svakhet. Nå vet vi hva sånt fører til.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    12.296
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Er vel ingen tvil om at noe har gått galt i oppveksten der, og det er vel omtrent det eneste formildende trekket jeg klarer å se også, at han tilsynelatende ble utsatt for mer eller mindre grov omsorgssvikt.
    Det samme gjelder Musk forøvrig.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    15.010
    Sted
    Bergstaden
    Det samme gjelder Musk forøvrig.
    Jeg vet ikke om det er sant, men jeg leste noe om at han ble sendt på kostskole som ung og at det var oppdragelse av typen 'survival of the fittest' og helt Lord of the Flies med arrangerte slåsskamper o.l.

Antoine

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Antall liker
    1.595
    Sted
    Oslo
    Hvis du har en Trump inni deg, @Antoine, så er du ikke som alle andre og vil gjøre oss andre en tjeneste ved å holde ham inne i deg.
    Hvorfor skriver du det? Jeg sa ingenting som støtter hans syn. Hvis du lurer på mitt syn om han så kan du bare spørre. Ja, det er negativt om det meste. Jeg og han er særdeles forskjellige. Som vanlig er folk helt usaklige på OT.

Antoine

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Antall liker
    1.595
    Sted
    Oslo
    Hvordan kan en være snill og religiøs og tillate det som skjer i Israel?
    Endetid. Frelse. Det er det svært mange som tror på. De ser på det som skjer nå som tegn på at tiden nærmer seg. Særlig er det mange av dem blant evangelisteten i USA og diverse kristne grupperinger i Norge som venner av Visjon Norge, MIFF og andre. Kjernevelgere til Trump.

Harry Stoteles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Antall liker
    3.516
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Fordi du prøver å forstå Trumps adferd og person som normale:

Folk er innerst inne selvisk. Meg og deg også, er vi ikke?
    Vi mennesker har to sider, en god og en ond. Alt er dualistisk.
    Sånn Trump og kumpaner holder på er ikke normalt, og heller ikke bra, og det er veldig farlig å late som at det er det.

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    3.548
    Sted
    Bergen
    trumpern har nok fått pave status blant republikanerne
    tror nok trumperns verdenssyn blir godt satt fast i usa så dette er i en eller annen form permanent
    og det må våre, spesielt unge og uerfarne, politikere ta inn over seg og slutte med dette tullet om sterke bånd til usa. det er by-gons

Antoine

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Antall liker
    1.595
    Sted
    Oslo
    Fordi du prøver å forstå Trumps adferd og person som normale:

Sånn Trump og kumpaner holder på er ikke normalt, og heller ikke bra, og det er veldig farlig å late som at det er det.

Trump har veldig mange tilhengere. Det virkelige interessante er å se på hva det er som gjør at så mange stemmer på han, mer enn hans personlighet synes jeg. Trump er en narssistisk klovn, men det er grunner til at han blir valgt. Vi må se de bakenforliggende årsakene. Konservatisme, kristendom, avstand mot eliten som bare jobber for seg selv (sumpen i Washington), fattigdom, og at de ikke føler seg hørt av eliten.

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    11.945
    Sted
    Oslo
    Udemokratiske og autoritære leder kan og har faktisk blitt demokratisk valgt.
    Da bør Demokratiet være skrudd sammen slik at de ikke kan tilrive seg diktatorisk makt.
    Uten å ha svaret, det at tRump styrer med president ordre som er i strid med grunnloven, etter lover som er beregna på at landet er i krig, overser rettskjennelser og innskrenker både akademia og den frie pressen, burde det vært noen skranker mot.
    Tviler sterkt på at "the founding fathers" så for seg en slik situasjon.

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    11.945
    Sted
    Oslo
    tRump sier nå han ikke stiller til valg neste gang.
    "Jeg vet ikke om det er Grunnloven som ikke tillater det, eller noe annet "
    Surprise Surprise, tRump vet lite om Grunnloven

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    4.412
    tRump sier nå han ikke stiller til valg neste gang.
    "Jeg vet ikke om det er Grunnloven som ikke tillater det, eller noe annet "
    Surprise Surprise, tRump vet lite om Grunnloven
    Eller så ser vi kanskje den første byggesteinen bli lagt for å få endret grunnloven. Altså at MAGAfolket først må læres opp til å skape en mening om problemet.

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.989
    Sted
    Liten by
    ...avstand mot eliten som bare jobber for seg selv (sumpen i Washington), fattigdom, og at de ikke føler seg hørt av eliten.
    Den samme eliten han tilhører og som hjalp han å bli valgt og som jobber febrilsk i bakgrunnen nå for å beholde makten og mere til, mener du?
    At hans kjernevelgere lar seg lure betyr ikke at vi lar oss lure.

Antoine

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Antall liker
    1.595
    Sted
    Oslo
    Den samme eliten han tilhører og som hjalp han å bli valgt og som jobber febrilsk i bakgrunnen nå for å beholde makten og mere til, mener du?
    At hans kjernevelgere lar seg lure betyr ikke at vi lar oss lure.
    Venstresiden er jo så godt som død og USA´s borgere særlig utenfor vest- og østkysten har liten tillit til staten og går dermed til ytre høyre i stedet. De vil heller klare seg selv med, lite skatter og avgifter og liten innblanding fra staten. Det er alle fall min oppfatning. Jo, Trump er fra den samme eliten, men han snakker deres sak. Om han lykkes å gjøre deres liv bedre er en helt annen sak. Det tror jeg ikke skjer. Pengemakta rår uansett. Dessuten er det vel mange som ser opp til de rikeste og drømmer om å gjøre det samme?

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.989
    Sted
    Liten by
    Må jeg minne om at bare 1/3 stemte Il Drumph?
    Så død er å ta i. At de religiøse kreftene er altfor påtrengende og altfor godt jobbet inne i samfunnet der borte og at USA egentlig er et veldig ruralt samfunn med masse små byer der slike elementer lett kan ta overhand er noe helt annet. Det jobbes i kulissene, men dagens POTUS gjør alt de kan for å hindre det. Både lovlig og ikke lovlig.

At penger rår er den dårligste unnskyldningen for å ikke jobbe mot dette.

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    25.332
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Endetid. Frelse. Det er det svært mange som tror på. De ser på det som skjer nå som tegn på at tiden nærmer seg. Særlig er det mange av dem blant evangelisteten i USA og diverse kristne grupperinger i Norge som venner av Visjon Norge, MIFF og andre. Kjernevelgere til Trump.
    Akkurat her tror jeg du har helt rett. Å leke med liv med bibelen eller en annen bok i hånden er tragisk. Jeg har noen ut i svigerfamilien som er der. De digger DT og er super religiøse av mørkeste sort. Nå vet jeg at du og jeg er sterkt uenige, men jeg mener politikk og religion skal holdes avskilt.

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    10.531
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    tror nok trumperns verdenssyn blir godt satt fast i usa så dette er i en eller annen form permanent
    og det må våre, spesielt unge og uerfarne, politikere ta inn over seg og slutte med dette tullet om sterke bånd til usa. det er by-gons

Så nylig en lengre passiar med John Bolton, hvor han sa (sånn ca.) at Trump ikke er den minste trussel mot demokratiet eller grunnloven og at GOP vil revertere til "normalen" i det øyeblikk han er ute av bildet. Pussige greier, jeg har aldri sett på fyren som en overoptimistisk fantasist.

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    3.548
    Sted
    Bergen
    Man må vite hvem man inviterer inn til å lage systemer som skal bekjempe fienden
    Plutselig finner man ut at man er blitt fienden
    Og det finnes ingen gjømmesteder

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    5.204
    Torget vurderinger
    1
    ^ Hva skal man nå egentlig med rettssikerhet og "due process" ... ? 4 åringen er "sikkert" medlem av ms13 ... de kan jo ikke ha det slik at lov og rett kommer i veien for Donald the magnificent.

Mvh
    KJ

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.502
    Torget vurderinger
    96
    Barna er US statsborgere og kan returnere til USA, så vitsetegningen er feil.
    Amerikanske statsborgere utvises vel ikke. Moren oppholdt seg ulovlig i USA gjennom mange år. Men ønsket, ganske forståelig, å ta barna med når hun endelig ble sendt ut. Så de er altså ikke utvist og ble med etter morens ønske.

Saken høres jo brutal ut, og dette kunne kanskje skjedd under Biden også. Som sendte ut ulovlige innvandrere i høyt tempo, og han sendte ut fler enn Trump i sin første periode.
    USA har et gigantisk problem med et enormt antall ulovlige innvandrere.

Når saker som dette vris med haltende fakta, så gir det Trump og hans tilhengere nøyaktig det de trenger for å spinne videre med sine beskyldninger mot "MSM" etc.
    Det skulle være nok saker med presise fakta å ta av, når man vil kritisere denne administrasjonen.

Sist redigert:

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    9.798
    Sted
    Holmestrand
    Et bedre svar hadde kanskje vært: « Please try to fill your current position in a good way, before start
    Udemokratiske og autoritære leder kan og har faktisk blitt demokratisk valgt.
    Da bør Demokratiet være skrudd sammen slik at de ikke kan tilrive seg diktatorisk makt.
    Uten å ha svaret, det at tRump styrer med president ordre som er i strid med grunnloven, etter lover som er beregna på at landet er i krig, overser rettskjennelser og innskrenker både akademia og den frie pressen, burde det vært noen skranker mot.
    Tviler sterkt på at "the founding fathers" så for seg en slik situasjon.
    Jo, de så det for seg.
    Men de forutsatte tydeligvis at valgte presidenter skulle være ærlige hedersmenn.
    En forutsetning som tydeligvis ikke holder.
    De forutsatte også at velgerne skulle være fornuftige, rasjonelle, ærlige og redelige.
    En forutsetning som heller ikke holder.
    Tydeligvis.

Noe «the founding fathers» heller ikke tok med i betraktningen er vår tids media og internet, 2 faktorer som brukes til å banke frykt og feilinformasjon inn i massene.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    15.431
    Tosk!

Selv om det i all hovesak er tullball så stemmer det forsåvidt at land gir en del økonomiske incentiver for å få lagt filmproduksjon til aktuelle land. Norge er ett av mange land som driver med dette.

Insentivordningen | NFI

PeterDa

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.09.2020
    Antall liker
    506
    Sted
    Melhus
    Det er vanskelig for norske filmskapere å lage en film som handler om ørken og kameler i Norge.
    Sikkert like vanskelig å finne prekestolen i USSA.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    15.431
    Det er vanskelig for norske filmskapere å lage en film som handler om ørken og kameler i Norge.
    Sikkert like vanskelig å finne prekestolen i USSA.
    Hensikten med den norske ordningen er å støtte miljøet rundt norsk filmproduksjoin, samt vise frem norsk natur, kultur og denslags. Det er en subsidieordning som gjør det mer attraktivt enn det ellers ville vært å legge deler av store internasjonale filmproduksjoner til Norge.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.154
    Barna er US statsborgere og kan returnere til USA, så vitsetegningen er feil.
    Amerikanske statsborgere utvises vel ikke. Moren oppholdt seg ulovlig i USA gjennom mange år. Men ønsket, ganske forståelig, å ta barna med når hun endelig ble sendt ut. Så de er altså ikke utvist og ble med etter morens ønske.

Saken høres jo brutal ut, og dette kunne kanskje skjedd under Biden også. Som sendte ut ulovlige innvandrere i høyt tempo, og han sendte ut fler enn Trump i sin første periode.
    USA har et gigantisk problem med et enormt antall ulovlige innvandrere.

Når saker som dette vris med haltende fakta, så gir det Trump og hans tilhengere nøyaktig det de trenger for å spinne videre med sine beskyldninger mot "MSM" etc.
    Det skulle være nok saker med presise fakta å ta av, når man vil kritisere denne administrasjonen.
    Det er dog ikke så veldig enkelt, dette her. Og til tross for at svært mange ble deportert under forrige administrasjon, er det flere ting som peker i retning av at det da foregikk i henhold til gjeldende regelverk. Og angående det at en 4-åring og en 2-åring kan returnere til USA uten sin mamma, vel.... Vet ikke om det behøver videre kommentarer.

Lit om konkrete hendelser:

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    4.412
    Trump skriver videre at han også mener også at filminitiativ fra andre land er en nasjonal sikkerhetstrussel - og propaganda.
    Nå har Kim Jong-un visket i tRump sitt øre.
    Folket må aldri forstå hvor rævkjørt dem faktisk et.
    Om få år står man langs grensene og kaster filmer over til det undertrykte amerikanske folket.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn