Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    11.945
    Sted
    Oslo
    De som har spredt løgnene er først og fremst de store mediene (som jeg er endel av), de som har startet de er først og fremst politikere. Og du har gitt sinna emojier på omtrent alt jeg har skrevet. Det er særdeles umodent og barnslig. Langt, langt, langt unna min egen personlighet å bedrive sånt. Jeg vet ikke hva som driver deg, ingen anelse hva som ligger bak din oppførsel som vanlige folk ikke gjør heldigvis.
    Du har kanskje fått med deg at et stort flertall her på forumet har argumentert mot deg, og når dine argumenter ser ut til å komme rett fra krigertsaren Putlers playbook så må du tåle å få noen sinna emojis slengt etter deg.

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    3.548
    Sted
    Bergen
    De som har spredt løgnene er først og fremst de store mediene (som jeg er endel av), de som har startet de er først og fremst politikere. Og du har gitt sinna emojier på omtrent alt jeg har skrevet. Det er særdeles umodent og barnslig. Langt, langt, langt unna min egen personlighet å bedrive sånt. Jeg vet ikke hva som driver deg, ingen anelse hva som ligger bak din oppførsel som vanlige folk ikke gjør heldigvis.
    Uuuuvh, jeg går i fella.., og ser at posten ovenfor er helt lik…
    1. kan det være at du aldri deler din selv antatte visdom om de ekte fakta som så langt er en uendelig strøm og repetisjon av russisk spin
    2. kan det være fordi det det ser ut til at du står for, er så langt unna det de fleste av oss, her inne og utenfor, kan forstå er mulig, med mindre man er russer.. og derav følger konsekvensene
    3. du er ikke ut til å kunne fatte hva russerne holder på med og har en utrolig naivitet ift. din usedvanlige naive drøm.. dersom russerne flytter inn i ditt nabohus nyter det ikke å skrike ut hjelp, jeg forstår det ikke, jeg mente ikke osv osv.. omtrent som når huset ditt brenner og du oppdager at du ikke har betalt forsikringen

jaja jeg vet det nytter ikke..

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.154
    Hva med de "løgner" som er beviselige og etterprøvbare? Løgner det også, siden det spres av "de store mediene"?
    BBC juger mer enn Breitbart?

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    27.454
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Og du har gitt sinna emojier på omtrent alt jeg har skrevet.
    Det er fordi, du lyver konstant..... fremmer russisk propaganda, og ikke ser hvordan verden virkelig henger sammen.
    Du prøver med alle midler, skjult eller direkte, å gi vesten skylden for Putin´s expansjonspolitikk, og blir ved med
    å skrive, at han har grund til å føle seg presset av en forsvarspakt. Det fortjener egentlig ikke noe svar, så dumm
    som du er på verdenspolitkk og historie, men det fortjener så sannelig den "fine" emoji´n-
    Det er særdeles umodent og barnslig.
    🤣 🤣 Det får så være din mening. Blir snart 72, så har nokk lest og opplevd en del mere enn deg. 🤣🤣
    Jeg vet ikke hva som driver deg,
    Det skal jeg si deg. Som skrevet over...... Når folk (å kalde deg "oppegående" vil nokk være å gi deg for mye kred)
    som har fått i pose og sekk hele livet, ved å være så heldige å vokse opp i et VESTLIGT land, begynner å spy
    løgner og russisk propaganda, da "driver det meg" som nesten alle herinne, at dette ikke skal stå uimotsagt,
    må slås ned på med saklighet, hvilke de fleste herinne sikkert er bedre til enn meg.
    Din "sannhets"-søken, som du kalder det, kunne du bedrive i Ukraine og se for deg selv, hva det egentlig er,
    du holder på med her på HFS.
    Akkurat som Trump ser du ut til å ha et stort behov for å fortelle: "Jeg kan allt om historie og politikk".
    De som har det behovet er som regel de dummeste/mest uvitende, og du er inget unntak. Denne tråden ville
    fortsatt vært veldig opplysende, om bare du ville forsvinne.

Antoine

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Antall liker
    1.595
    Sted
    Oslo
    Paven var en av de få som tidlig snakket om fred. Respekt. RIP.

Nå snakker de forhåpentlig om å ende galskapen og all nedslaktingen. I pavens rom.

nKbfs5c4o73Je3wxUupH3gl2U1PzlZHF1vYwSGNd0UTA.jpg

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    4.412
    Skal man følge russisk propagandalogikk blir det veldig påfallende å se sykdomsbilder hos deres store leder Putin. Sykdommen paranoid med forfølgelsesvannvidd skal vistnok være veldig vanlig blandt diktatorer. Spesielt dem som har kommet til makten på uærlig vis.

Derfor har den opplyste verden regler for hvor lenge man lar sine ledere sitte med makten. Selv Kina har vel 10 år som maks tjenestetid. Dog heter det seg vist at Xi har fått et unntak fra lovverket.

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.891
    Dog heter det seg vist at Xi har fått et unntak fra lovverket.
    Vi lever jo i en permanent unntakstilstand, alle diktatorer får endret spillereglene etter eget forgodtbefinnende😀

Noen som har fått en forståelse på hvilken side Mark Rutte har havnet på i fredsdealen som Trump har mekket? I uttalelsene legger han seg i midten mellom Ukraina og europas interesser og det å ikke tråkke Trump på tærne. Men blir han tvunget til å ta et valg, tipper jeg han ofrer interessene til Ukraina for å holde alliansen samlet, inkl USA. En splittelse mellom USA og resten av Nato-alliansen, da kan Rutte snart bli arbeidsledig.

Rutte ble intervjuet i går
    Question:

What is your message to the President when it comes to Crimea, in terms of Ukraine keeping that or not? What was your message to the President?

NATO Secretary General Mark Rutte:

Again, these talks are ongoing. It doesn't work, and it doesn't help if I'm going to comment on every aspect of talks and what might be on the table or not, so I don't want to do that.

I think we're going. Thank you so much. This was very special. See you next time.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    12.300
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ansatt i Pravda eller hva den nåværende versjonen heter?

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    11.705
    Sted
    Trondheim
    Jeg leste et sted at amerikanerne nå handler mindre fordi det har blitt så dyrt. Det de først og fremst kjøper mindre av er sjokolade og annet snacks. Aldri så galt at det ikke er godt for noe.

Antoine

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Antall liker
    1.595
    Sted
    Oslo
    Ansatt i Pravda eller hva den nåværende versjonen heter?
    Nei, selvfølgelig ikke. I MSM. Hvis du tror alle i MSM ikke er enig med meg tar du også feil. Men svært få tør å si det åpent. Jeg tør og jeg gjør det fordi jeg vet at de ikke kan ta meg på fakta. Men de fleste i MSM er som folk flest, de forstår ikke stormakspolitikken. Men det jeg forsto ganske tidlig er at det ikke er kunnskapen som er hovedproblemet. Det virkelige utfordringen er at veldig mange ikke vil forstå. De fleste vil ikke endre på den oppfatningen de alltid har lært. Vestlig propaganda har vært til stedet helt siden vi har vært barn. Vi er blitt opplært til å stole på myndigheter og pressen. Det enkleste er å gå i flokk og mene det samme, tenke at vi er så mye bedre enn andre og setter "oss" mot "dem" narrativet. Vi mot mot de slemme. Og selvfølgelig forsvare våre egne opportunistiske goder.

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.352
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Jeg leste et sted at amerikanerne nå handler mindre fordi det har blitt så dyrt. Det de først og fremst kjøper mindre av er sjokolade og annet snacks. Aldri så galt at det ikke er godt for noe.
    Mistenker at utvalget på mange varer/bransjer vil reduseres kraftig.
    Screenshot_20250424_072515_Facebook.jpg

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    44.444
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Spiller det noen rolle hva man kaller det?? Vi i Norge er flinke til å "pakke inn" avgiftene. Detter prøve å moralisere Trump for å kalle en spade for en spade. Jeg kjøper et produkt fra USA til 150kr, så koster det meg 86kr for å få den til Norge. Dette er i praksis toll og fremmer ikke akkurat handel fra USA.
    Det spiller en rolle. Toll er toll, mens Postens servicegebyr er noe du slipper hvis du handler med seriøse VOEC-registrerte aktører. Da koster det eksakt det samme i moms enten du kjøper fra en innen- eller utenlandsk netthandel.

Og hvis du fortsatt tror på trumps eventyrfortelling om at det er utlendingene som betaler tollsatsene hans bør du jo fundere litt over hva du selv klager over her.

Sist redigert:

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.703
    Torget vurderinger
    4
    NATO Secretary General Mark Rutte:

Again, these talks are ongoing. It doesn't work, and it doesn't help if I'm going to comment on every aspect of talks and what might be on the table or not, so I don't want to do that.
    Og det burde vært måten disse forhandlingene ble håndtert.
    Forhandlinger direkte mellom statsledere, i full offentlighet, medfører altfor mye potensielt prestisjetap til at man finner de beste løsningene. Man blir låst i posisjoner uten løsninger. Det hjelper selvsagt ikke at amerikanerne er uerfarne, utålmodige og ignorante.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    44.444
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Nei, selvfølgelig ikke. I MSM. Hvis du tror alle i MSM ikke er enig med meg tar du også feil. Men svært få tør å si det åpent.
    Det forundrer meg ikke en meter om det er flere sentralt plasserte muldvarper i «MSM», nei. Aftonbladets kulturredaksjon er f eks notorisk for å gjengi ufiltrerte muskovittiske talepunkter helt uimotsagt. Spør Lars Wilderäng om hva han synes. Han var heller ikke helt fornøyd da han ble avbrutt på SR med «nå er ikke putin her og kan forsvare seg» da han forsøkte å si hva han mente om angrepskrig og folkemord.

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    11.945
    Sted
    Oslo
    Det spiller en rolle. Toll er en toll, mens Postens servicegebyr er noe du slipper hvis du handler med seriøse VOEC-registrerte aktører. Da koster det eksakt det samme i moms enten du kjøper fra en innen- eller utenlandsk netthandel.
    Neste skritt er vel at tRump går løs på norske intekts skatter.
    Jævla urettferdig at staten tar 30% av lønna til en som selger fx tRump merch

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    44.444
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    :ROFLMAO: Kom den nå ja.. Det er jo bare til å le av.. :p

MSM er Aftenposten, Dagbladet, NRK, TV2 og VG. Vi går alle i flokk.
    Ja, og mange av dem gjengir putins talepunkter altfor ukritisk altfor ofte. Som førstesideoppslaget på en av nettavisene her om dagen i anledning pavens død, hvor det var stort oppslag om putins kommentar med bilde av ham og greier. F..n bryr seg vel om hva putin mener om pavens død, så hvorfor i det hele tatt gi ham spalteplass?

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    10.042
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Hvorfor syter Norge over Amerikansk toll?????
    Støre blir jo en komplett klovn som trygler Trump om å fjerne toll mot Norge når Norge har massiv toll mot USA?!
    Her er et eksempel på 1pk slime Vis vedlegget 1116678

Dette er 30% i toll. Med mva er det 57% avgifter for en pakke slime fra USA. NORGE MÅ HOLDE KJEFT OM TOLL FRA USA !!!!!
    Slike innlegg postes oftest sent på fredag eller lørdag. :unsure: At det postes om ettermiddagen er forunderlig....

Armand

Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Antall liker
    8.590
    Sted
    Kongsberg
    @komfort
    Forklar gjerne hvorfor du mener Nordmenn hadde fått det bedre uten MVA.

Over 160 land bruker MVA og salgsavgift, som varierer fra rundt 5 til 27%. Kina har en generell sats på 13%. I USA har de ingen føderal MVA, men en salgsavgift som varierer fra stat til stat. I Los Angeles, for eksempel, er det en statlig avgift på 7,25% og en lokal avgift som gjør totalen rundt 9,5%.

oen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Antall liker
    3.544
    Sted
    Portugal
    Trump med stikk til Putin

USAs president Donald Trump har så langt vært forsiktig med retorikken rundt Russlands president Vladimir Putin i sin andre presidentperiode. Denne uken uttrykte han misnøye med Russlands bombing av den ukrainske hovedstaden Kyiv.
    I et innlegg på Truth Social lørdag antyder Trump at det kan være nødvendig med sanksjoner for å hanskes med Putin.
    – Det har ikke vært noen grunn for Putin til å skyte missiler inn i sivile områder og byer de siste dagene. Det får meg til å tenke at han kanskje ikke ønsker å stanse krigen, at han bare jatter med og må håndteres på en annen måte, skriver Trump.
    Innlegget ble skrevet bare timer etter at han møtte Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj i Roma på lørdag.
    NRK

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    3.109
    Sted
    VestBredden
    Torget vurderinger
    1
    Skatt er fine greier, vi har det godt i Gnore, moms er endel av det, men når du bygger hus, eller totalrenoverer, og de fleste låner til slike beløp, og når man innser at 25% av lånet ditt er/går til moms... så er det bittelitt surt ;)
    Sorry OT

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    11.945
    Sted
    Oslo
    Skatt er fine greier, vi har det godt i Gnore, moms er endel av det, men når du bygger hus, eller totalrenoverer, og de fleste låner til slike beløp, og når man innser at 25% av lånet ditt er/går til moms... så er det bittelitt surt ;)
    Sorry OT
    Det gjelder vel alt, 25% av bilånet, eller forbruks lånet til 25% rente på litt Hi-End stash + 25% moms er for mange litt mer enn bittelitt surt.
    Men av og til bittelitt greit at du ikke må ut med 4.000.-$ døgnet om du må på sjukehus

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    3.548
    Sted
    Bergen
    La oss virkelig håpe at dette faktisk er sant:

Vis vedlegget 1116857
    @Antoine bare les
    sjekk konklusjonen
    Du postulerer at stort sett hele den vestlige verden med alle sine eksperter faktisk tar feil, og at du har det ekte fakta … som du slett ikke vil dele med oss ukyndige eller, for alt vi vet, noen andre
    Litt romersk krigsgud over det stykket

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    10.531
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Men av og til bittelitt greit at du ikke må ut med 4.000.-$ døgnet om du må på sjukehus

Eller legge til side en million eller tre hvis du har tanker om å sende avkommet til et renommert universitet.

Det er sørgelig mange som ikke fatter hvor jævlig godt de har det i dette landet.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    15.431
    Nei, selvfølgelig ikke. I MSM. Hvis du tror alle i MSM ikke er enig med meg tar du også feil. Men svært få tør å si det åpent. Jeg tør og jeg gjør det fordi jeg vet at de ikke kan ta meg på fakta. Men de fleste i MSM er som folk flest, de forstår ikke stormakspolitikken. Men det jeg forsto ganske tidlig er at det ikke er kunnskapen som er hovedproblemet. Det virkelige utfordringen er at veldig mange ikke vil forstå. De fleste vil ikke endre på den oppfatningen de alltid har lært. Vestlig propaganda har vært til stedet helt siden vi har vært barn. Vi er blitt opplært til å stole på myndigheter og pressen. Det enkleste er å gå i flokk og mene det samme, tenke at vi er så mye bedre enn andre og setter "oss" mot "dem" narrativet. Vi mot mot de slemme. Og selvfølgelig forsvare våre egne opportunistiske goder.
    Vi husker jo (om du faktisk er Lyngen, vel og merke) hvor bra det gikk sist du virkelig hadde satt deg inn i noe. Den gang det norske banksystemet, hvordan penger ble til og hvordan banker finansierer seg og den slags tema med særlig fokus på obligasjoner med fortrinnsrett som du ikke skjønte en dritt av. For de på dette forum som husker den passiaren, primært mellom meg selv og deg med en del bidrag fra alltid tilstedeværende Asbjørn så tar jeg neppe for mye i om jeg hevder at du der fremstod som en fullstendig inkompetent idiot som, til tross for å ha dypdykket i et tema i et halvt år (ditt eget utsagn). Om dette absurde halvårsstudiet faktisk fant sted eller ikke vites ikke, men om det så gjorde så kom du i alle fall ut av det med tung negativ kunnskap, da i betydningen om å være helt overbevist om veldig mye som ikke hadde noen kontakt med virkeligheten.

Hvorfor ditt påståtte (som neppe noen tror på, men skitt au) studium av hele verdenshistorien skulle gi et særlig annet resultat er ikke veldig opplagt. Du har i alle fall ettertrykkelig demonstrert at du ikke er i stand til å skjønne noe, tilegene deg noe kunnskap eller tenke noe som minner om en mildt interessant tanke.

Du er og blir og fremstår som en idiot. Deal with it, pimært ved å finne deg noe annet å dykke ned i fremfor å prøve andre intellektuelle dypdykk. Jeg kan anbefale mer praktiske aktiviteter som strikking, fingerhekling eller kanskje ølbrygging. Tankens kunst mestrer du åpebart ikke så det er nok lurt å prøve noe annet. Tresløyd? Ta et sveiserkurs og lage abstrakt kunst i metall? Mulighetene er mange.

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn