Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.514
    Antall liker
    9.663
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    De er jo demokrater iflg en viss poster her, så han synes sikkert det er helt greit. Og gjett hva; det synes jeg også!
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Slik har det omtrent alltid vært - at majoriteten (bjellesauene) tar feil. (dvs lar seg forlede av en korrupt elite som har sin egen agenda - og som gjør alt de kan for å svartmale de som avslører de)
    at det fins korrupte eliter gjør ikke folk som driver i din «bransje» til noe lysglimt i tilværelsen.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.597
    Antall liker
    10.127
    USA i ferd med å bli en politistat under demokratene, her hentes folk inn for å ha skrevet noe på sosiale medier!


    Minner om Tyskland på 30-tallet. Ufattelig at mange her inne ikke klarer å se det... Men slik går det når man har trodd løgnene lenge nok. Enig i at det er godt å sjekke flere kilder, noe jeg også gjør, men tror de som har nevnt det, bør begynne å tenke på eget ve og vel og kanskje ta egen medisin også...
    Denne ser jeg kontroversen i.
    At han ble arrestert kl. 07 om morgenen, ser jeg ikke noe problem i, per se, det er bare rent praktiske avgjørelser i politiet. Men: Han er arrestert for sine politiske meninger, eller, mer spesifikt, for å spre disse oppfatningene til folk. Ergo er han å anse som en politisk fange akkurat nå, og det vil jeg si man skal ha strenge kriterier for, og det er et understatement.

    Siktelsen lyder altså på spredning av desinformasjon, men det må jo raskt bli problematisk i forhold til ytringsfrihet, nær sagt uansett hvor tullete det er.
    Jeg tror det skal være særs grov og bevisst desinformasjon før dette på noen måte kan rammes av straffeloven. Tross alt er det lov å juge, hilsen DJ Trump.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.320
    Antall liker
    3.480
    Torget vurderinger
    4
    Det er feil - han prøver bevisst å lure folk til å stemme ulovlig slik at stemmene ikke er gyldige

    As alleged in the complaint, between September 2016 and November 2016, in the lead up to the Nov. 8, 2016, U.S. Presidential Election, Mackey conspired with others to use social media platforms, including Twitter, to disseminate fraudulent messages designed to encourage supporters of one of the presidential candidates (the “Candidate”) to “vote” via text message or social media, a legally invalid method of voting.

    For example, on Nov. 1, 2016, Mackey allegedly tweeted an image that featured an African American woman standing in front of an “African Americans for [the Candidate]” sign. The image included the following text: “Avoid the Line. Vote from Home. Text ‘[Candidate’s first name]’ to 59925[.] Vote for [the Candidate] and be a part of history.” The fine print at the bottom of the image stated: “Must be 18 or older to vote. One vote per person. Must be a legal citizen of the United States. Voting by text not available in Guam, Puerto Rico, Alaska or Hawaii. Paid for by [Candidate] for President 2016.”
     

    Armand68

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2016
    Innlegg
    294
    Antall liker
    165
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Denne ser jeg kontroversen i.
    At han ble arrestert kl. 07 om morgenen, ser jeg ikke noe problem i, per se, det er bare rent praktiske avgjørelser i politiet. Men: Han er arrestert for sine politiske meninger, eller, mer spesifikt, for å spre disse oppfatningene til folk. Ergo er han å anse som en politisk fange akkurat nå, og det vil jeg si man skal ha strenge kriterier for, og det er et understatement.

    Siktelsen lyder altså på spredning av desinformasjon, men det må jo raskt bli problematisk i forhold til ytringsfrihet, nær sagt uansett hvor tullete det er.
    Jeg tror det skal være særs grov og bevisst desinformasjon før dette på noen måte kan rammes av straffeloven. Tross alt er det lov å juge, hilsen DJ Trump.
    Nettopp. Det er også mitt poeng. Ikke at karen nødvendigvis gikk fornuftig frem, men hvor går grensen for ytringsfrihet? I enkelte tilfeller som demokratene går etter kan det godt hende at det er legitimt, mange tullinger på høyresiden også, naturligvis. Men poenget er ensidigheten.
    Det vi nå ser konturene av en opptrapping til politistat med ensidig klappjakt fra demokratene på mennesker som mener noe annet enn de. Det går rykter om at folk nå begynner å flykte fra New York, California osv. uten at jeg har detaljer om det. Hvis det er sant, er det ennå mer skremmende.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.624
    Antall liker
    15.700
    Torget vurderinger
    2
    Denne ser jeg kontroversen i.
    At han ble arrestert kl. 07 om morgenen, ser jeg ikke noe problem i, per se, det er bare rent praktiske avgjørelser i politiet. Men: Han er arrestert for sine politiske meninger, eller, mer spesifikt, for å spre disse oppfatningene til folk. Ergo er han å anse som en politisk fange akkurat nå, og det vil jeg si man skal ha strenge kriterier for, og det er et understatement.

    Siktelsen lyder altså på spredning av desinformasjon, men det må jo raskt bli problematisk i forhold til ytringsfrihet, nær sagt uansett hvor tullete det er.
    Jeg tror det skal være særs grov og bevisst desinformasjon før dette på noen måte kan rammes av straffeloven. Tross alt er det lov å juge, hilsen DJ Trump.
    (Satte et angryfjes på deg, siden jeg syns du skal sette deg bedre inn i ting).

    Han gikk bevisst inn for å lure folk til å tro de kunne avgi stemme via twitter og andre sosiale medier, noe som er et konkret lovbrudd. Hva gjør ham til en "politisk fange"? Det han gjorde sørget for at folk trodde de hadde stemt.


    As alleged in the complaint, between September 2016 and November 2016, in the lead up to the Nov. 8, 2016, U.S. Presidential Election, Mackey conspired with others to use social media platforms, including Twitter, to disseminate fraudulent messages designed to encourage supporters of one of the presidential candidates (the “Candidate”) to “vote” via text message or social media, a legally invalid method of voting.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.320
    Antall liker
    3.480
    Torget vurderinger
    4
    QUOTE="Disqutabel, post: 3225945, member: 27618"]
    Denne ser jeg kontroversen i.
    At han ble arrestert kl. 07 om morgenen, ser jeg ikke noe problem i, per se, det er bare rent praktiske avgjørelser i politiet. Men: Han er arrestert for sine politiske meninger, eller, mer spesifikt, for å spre disse oppfatningene til folk. Ergo er han å anse som en politisk fange akkurat nå, og det vil jeg si man skal ha strenge kriterier for, og det er et understatement.

    Siktelsen lyder altså på spredning av desinformasjon, men det må jo raskt bli problematisk i forhold til ytringsfrihet, nær sagt uansett hvor tullete det er.
    Jeg tror det skal være særs grov og bevisst desinformasjon før dette på noen måte kan rammes av straffeloven. Tross alt er det lov å juge, hilsen DJ Trump.
    Nettopp. Det er også mitt poeng. Ikke at karen nødvendigvis gikk fornuftig frem, men hvor går grensen for ytringsfrihet?
    Det vi nå ser konturene av en opptrapping til politistat med ensidig klappjakt fra demokratene på mennesker som mener noe annet enn de. Det går rykter om at folk nå begynner å flykte fra New York, California osv. uten at jeg har detaljer om det. Hvis det er sant, er det ennå mer skremmende.
    [/QUOTE]
    Les tiltalen
     

    Armand68

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2016
    Innlegg
    294
    Antall liker
    165
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    I enkelte tilfeller som demokratene går etter kan det godt hende at det er legitimt, mange tullinger på høyresiden også, naturligvis.
    Men poenget er ensidigheten, klappjakten på annerledes tenkende. Veldig farlig utvikling.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.597
    Antall liker
    10.127
    (Satte et angryfjes på deg, siden jeg syns du skal sette deg bedre inn i ting).

    Han gikk bevisst inn for å lure folk til å tro de kunne avgi stemme via twitter og andre sosiale medier, noe som er et konkret lovbrudd. Hva gjør ham til en "politisk fange"? Det han gjorde sørget for at folk trodde de hadde stemt.


    As alleged in the complaint, between September 2016 and November 2016, in the lead up to the Nov. 8, 2016, U.S. Presidential Election, Mackey conspired with others to use social media platforms, including Twitter, to disseminate fraudulent messages designed to encourage supporters of one of the presidential candidates (the “Candidate”) to “vote” via text message or social media, a legally invalid method of voting.
    Beklager, jeg skumleste bare.
    Jeg ser poenget ditt, det må være en grense for det med å direkte svindle folk med utgangspunkt i en politisk agenda, i motsetning til å fremme et eller annet urimelig standpunkt.
    I stand corrected.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.905
    Antall liker
    11.289
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Hvis noen rømmer fra her eller der fordi det nå er en demoktratisk president, er vel for at de i fullt alvor tror at USA nå bli kommunistisk...<Hjelp>
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    I enkelte tilfeller som demokratene går etter kan det godt hende at det er legitimt, mange tullinger på høyresiden også, naturligvis.
    Men poenget er ensidigheten, klappjakten på annerledes tenkende. Veldig farlig utvikling.
    Hva legger du i «annerledes tenkende»? Annerledes i forhold til hva?
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.905
    Antall liker
    11.289
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    I enkelte tilfeller som demokratene går etter kan det godt hende at det er legitimt, mange tullinger på høyresiden også, naturligvis.
    Men poenget er ensidigheten, klappjakten på annerledes tenkende. Veldig farlig utvikling.
    - og når og hvem startet klappjakten på "annerledes tenkende"...??
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.597
    Antall liker
    10.127
    I enkelte tilfeller som demokratene går etter kan det godt hende at det er legitimt, mange tullinger på høyresiden også, naturligvis.
    Men poenget er ensidigheten, klappjakten på annerledes tenkende. Veldig farlig utvikling.
    Rolig nå, det er ikke "Demokratene" som går etter noen, det er politiet som går etter lovbrudd. Det er en ganske viktig forskjell å ta inn over seg. Du beskriver politiske forfølgelse, noe det IKKE ser ut til å være snakk om fra føderale eller statlige myndigheter i USA.
    Så her sauser du sammen et par forskjellige situasjoner.
     

    Armand68

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2016
    Innlegg
    294
    Antall liker
    165
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Litt pussig da at det skjer akkurat nå, kanskje? Det finnes ellers utrolig mye materiale og utsagn om hvordan demokratene fyrer opp under å gå etter annerledes tenkende. Hvordan de hisset opp mobben til å gå løs på institusjoner og Trump i fjor er skremmende. Dette har aksellerert kraftig inn mot valget i høst. Bidens tale eksempelvis hvor han eksplisitt uttrykket «war» mot white supremacy er alarmerende. Det hadde ikke vært det om han da med white supremacy utelukkende mente rasisme, som vi alle bør være imot, men begrepet tøyes nå så langt at det rett og slett går altfor langt.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.320
    Antall liker
    3.480
    Torget vurderinger
    4
    Nei etter storming av Capitol så er ikke tilfeldig med en innstramming
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.597
    Antall liker
    10.127
    Litt pussig da at det skjer akkurat nå, kanskje? Det finnes ellers utrolig mye materiale og utsagn om hvordan demokratene fyrer opp under å gå etter annerledes tenkende. Hvordan de hisset opp mobben til å gå løs på institusjoner og Trump i fjor er skremmende. Dette har aksellerert kraftig inn mot valget i høst. Bidens tale eksempelvis hvor han eksplisitt uttrykket «war» mot white supremacy er alarmerende. Det hadde ikke vært det om han da med white supremacy utelukkende mente rasisme, som vi alle bør være imot, men begrepet tøyes nå så langt at det rett og slett går altfor langt.
    Du lever på en planet jeg ikke kjenner igjen.
     
    • Liker
    Reaksjoner: MML

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Jeg sitter igjen med så mange spørsmål når jeg leser postene dine, @Armand68 .

    Det finnes ellers utrolig mye materiale og utsagn om hvordan demokratene fyrer opp under å gå etter annerledes tenkende.
    Hvem er disse "annerledes tenkende", og hva kjennetegner dem? Annerledes i forhold til hva?

    Det hadde ikke vært det om han da med white supremacy utelukkende mente rasisme, som vi alle bør være imot, men begrepet tøyes nå så langt at det rett og slett går altfor langt.
    Hva betyr begrepet nå, og hvorfor mener du at det betyr noe annet enn rasisme?
     

    Armand68

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2016
    Innlegg
    294
    Antall liker
    165
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Du lever på en planet jeg ikke kjenner igjen.
    Da får du dette ned på den virkelige planeten, da.
    Hva med f.eks. når Obama sa at engasjementet i BLM opptøyene ga han "håp"...!! Spinnvilt, sykt utspekulert, ren ondskap slik jeg opplever det.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.905
    Antall liker
    11.289
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Har du noen linker til at demokratene fyrer opp under annerledes tenkende? - Dvs- Fox, Reset og Document kan du stort sett utelate....
     

    Armand68

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2016
    Innlegg
    294
    Antall liker
    165
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Jeg sitter igjen med så mange spørsmål når jeg leser postene dine, @Armand68 .



    Hvem er disse "annerledes tenkende", og hva kjennetegner dem? Annerledes i forhold til hva?



    Hva betyr begrepet nå, og hvorfor mener du at det betyr noe annet enn rasisme?
     

    teddyh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.07.2009
    Innlegg
    826
    Antall liker
    219
    Litt pussig da at det skjer akkurat nå, kanskje? Det finnes ellers utrolig mye materiale og utsagn om hvordan demokratene fyrer opp under å gå etter annerledes tenkende. Hvordan de hisset opp mobben til å gå løs på institusjoner og Trump i fjor er skremmende. Dette har aksellerert kraftig inn mot valget i høst. Bidens tale eksempelvis hvor han eksplisitt uttrykket «war» mot white supremacy er alarmerende. Det hadde ikke vært det om han da med white supremacy utelukkende mente rasisme, som vi alle bør være imot, men begrepet tøyes nå så langt at det rett og slett går altfor langt.
    Kan du vise meg noen dokumenterte eksempler der demokratene "hisset opp mobben til å gå løs på instutisjoner i fjor" ?
    Hva var det Biden mente med white supremacy da ?

     

    Armand68

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2016
    Innlegg
    294
    Antall liker
    165
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Kan du vise meg noen dokumenterte eksempler der demokratene "hisset opp mobben til å gå løs på instutisjoner i fjor" ?
    Har du virkelige ikke fått med deg demokratenes støtte til Antifa og BLM ??

    Hva med deres fond for å få ut kriminelle aktivister på gatene igjen, med Kamela Harris i spissen?

     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.102
    Antall liker
    9.407
    Har du virkelige ikke fått med deg demokratenes støtte til Antifa og BLM ??

    Hva med deres fond for å få ut kriminelle aktivister på gatene igjen, med Kamela Harris i spissen?

    Kan du forklare dumme meg hvorfor Antifa og BLM er så farlige?
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.597
    Antall liker
    10.127
    Hvis du ikke har fått med deg demokratenes støtte til Antifa og BLM vet ikke jeg...
    Nå må du f... meg ta deg sammen!
    Det er ingen offisielle politiske organisasjoner, og i hvert fall ingen at de to toneangivende partiene som har oppfordret til opptøyer. Det er en enkelt mann og og noen av hans klakkører som har stått for den typen oppfordringer, og sykt nok var den mannen president i en supermakt da han gjorde dette.

    At det er strukturell rasisme i USA er hevet over tvil, og at noen samler seg og demonstrerer i mot dette, burde ikke overraske noen. Fra dette til å bedrive hærverk, er det et drøyt steg, og noen tar akkurat det steget. Det skal ikke forsvares. Like lite som det skal forsvares å skyte mistenkte kriminelle i ryggen uten videre.
     

    teddyh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.07.2009
    Innlegg
    826
    Antall liker
    219
    Har du virkelige ikke fått med deg demokratenes støtte til Antifa og BLM ??

    Hva med deres fond for å få ut kriminelle aktivister på gatene igjen, med Kamela Harris i spissen?

    Vis meg eksempler på dette som du skrev tidligere: " Hvordan de hisset opp mobben til å gå løs på institusjoner og Trump i fjor er skremmende "
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.427
    Antall liker
    35.210
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Bidens tale eksempelvis hvor han eksplisitt uttrykket «war» mot white supremacy er alarmerende. Det hadde ikke vært det om han da med white supremacy utelukkende mente rasisme, som vi alle bør være imot, men begrepet tøyes nå så langt at det rett og slett går altfor langt.
    Kan du være så vennlig å forklare hvordan white supremacy, altså det politiske standpunktet som hevder at den hvite rase er overlegen og har et gudegitt krav på å herske over andre raser, er noe som helst annet enn ren og skjær rasisme?

    The Cornerstone Speech is so called because Stephens used the word "cornerstone" to describe the "great truth" of white supremacy and black subordination upon which secession and the Confederacy were based:
    Its foundations are laid, its cornerstone rests upon the great truth, that the negro is not equal to the white man; that slavery—subordination to the superior race—is his natural and normal condition. This, our new government, is the first, in the history of the world, based upon this great physical, philosophical, and moral truth.[2]
    White supremacy or white supremacism is the belief that white peopleare superior to those of other races and thus should dominate them. The belief favors the maintenance and defense of white power and privilege.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.624
    Antall liker
    15.700
    Torget vurderinger
    2
    Da er det bare å droppe denne tråden. Etter dusinvis av sider med omvendelsesforsøk i forhold til RuneS, skal man nå sause rundt i et trolls konspirasjonsflås.

    Man bør ha nulltoleranse for idioti. Det rydder opp.

    Been good! See ya later!
     

    Armand68

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2016
    Innlegg
    294
    Antall liker
    165
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Kan du forklare dumme meg hvorfor Antifa og BLM er så farlige?
    Fordi de benytter voldelige metoder. Man kan sympatisere i sak, men ikke i metoder. Antifa er å betrakte som en terror-organisasjon. Der hadde Trump helt rett. Til syvende og sist handlet det heller ikke bare om rasisme lenger, men politikk, brenning av amerikansk flagg, bibler, dukker av Trump osv. Minnet om bilder vi har sett fra Midt-østen. Og demokratene hylte imot Trump som ville sette inn kraftig skyts mot vandalene. Ville beskytte sine egne vet du... for de tjente deres hensikt i opprøret mot Trump. Så enkelt. Man er naiv om man ikke ser det, etter min mening.

    Vis meg eksempler på dette som du skrev tidligere: " Hvordan de hisset opp mobben til å gå løs på institusjoner og Trump i fjor er skremmende "
    Det har jeg allerede gitt flere eksempler på. Men har ikke tid til mer nå.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.102
    Antall liker
    9.407
    Fordi de benytter voldelige metoder. Antifa er å betrakte som en terror-organisasjon. Der hadde Trump helt rett.
    Det var det jeg trodde, du har ikke peiling på hva disse bevegelsen står for, du har bare sett deg blind på hva et par utskudd som opererer i deres navn har gjort. Mener du virkelig at å jobbe mot fascisme er galt, eller at det er ille at fargede menneskers liv er like mye verd som hvites?
     

    Armand68

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2016
    Innlegg
    294
    Antall liker
    165
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Hva er rasisme hvis det ikke er politikk?

    Jeg er genuint forvirra.
    Beklager, litt upresis formulering fra min side. Men hvis du leser det øvrige jeg skrev så forstår du at jeg mente at det blir brukt for alt det er verdt for øvrig politisk agenda.

    Det var det jeg trodde, du har ikke peiling på hva disse bevegelsen står for, du har bare sett deg blind på hva et par utskudd som opererer i deres navn har gjort. Mener du virkelig at å jobbe mot fascisme er galt, eller at det er ille at fargede menneskers liv er like mye verd som hvites?
    Jeg er genuint opptatt av likeverd. Å jobbe mot fascisme likeså. Å sette spm.tegn ved Antifa har ingen ting med noe av dette å gjøre.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.427
    Antall liker
    35.210
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Men likevel mener du at white supremacy ikke har noe med rasisme å gjøre? Very fine people, liksom?

    Les gjerne talen fra CSA’ s visepresident Stephens som jeg lenket til over. Det er den underliggende konflikten her, og det er bakgrunnen for at tullingene spradet gjennom Capitol med sørstatenes battle flag. Borgerkrigen er tydeligvis ikke helt ferdig ennå.
     

    Armand68

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2016
    Innlegg
    294
    Antall liker
    165
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Mitt poeng er at uttrykket brukes unyansert, begrepet dras for langt. Jeg er enig i at det fortsatt finnes rasisme i USA, men det er faktisk på begge sider / begge veier.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.427
    Antall liker
    35.210
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Begrepet white supremacy er vel nokså entydig. Enten mener man at den hvite rase er født overlegen og har en gudegitt rett til å herske over andre, eller så mener man det ikke. Hvis man mener dette er det et grunnleggende rasistisk standpunkt. USA utkjempet en blodig borgerkrig over det spørsmålet, og det ser ut til at det er behov for en påminnelse.

    Eller hva mener du disse tullingene holdt på med?
    1611834428928.png

    Sånn sett er begrepet «white supremacy» mye mer presist og velavgrenset enn det langt mer elastiske «fascisme».
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.624
    Antall liker
    15.700
    Torget vurderinger
    2
    Radikaliseringen av amerikansk høyreside er en funksjon av motstand mot "uppity niggers" og andre med feil hudfarge, akselerert av en økonomi som har slått bena under den amerikanske drømmen. Obama ble katalysator for denne radikaliseringen og GOP gjennomgikk en selvutrenskning der eventuelle moderate ble hivd på bålet.

    Et fly fylt med hvite som skriker "Traitor" til en tidligere presidentkandidat; Trumps åpne forakt for John McCain; angrepene på Liz Cheney. Her handler det om å rense ut i rekkene og sørge for at kun de reneste av de rene står igjen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn