Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Armand68

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2016
    Innlegg
    294
    Antall liker
    165
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    I Norge, ja nesten... De er i hvert fall i en klasse for seg. Det finnes heldigvis noen andre lysglimt innimellom, men for de store aktørene er det stadig blitt lengre mellom de dessverre. Og de som våger å komme med usminkede sannheter som ikke er politisk korrekt, blir jo sablet ned / presset ut. Ref. presset mot F Solvang nylig f.eks.
     

    Armand68

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2016
    Innlegg
    294
    Antall liker
    165
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Slik har det omtrent alltid vært - at majoriteten (bjellesauene) tar feil. (dvs lar seg forlede av en korrupt elite som har sin egen agenda - og som gjør alt de kan for å svartmale de som avslører de)
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Ja, den myten du snakker om der er eldre enn Bibelen. Det eneste som endrer seg er hvem denne eliten består av og hva de vil. I lang tid var det jødene som var denne eliten. Hvem er det nå, Demokratene?
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.908
    Antall liker
    1.915
    Sted
    Sortland
    Passer dessverre profilen godt.
    De er de eneste som har skjønt hva problemet egentlig er; de fleste statsledere og media er i en stor sammensvergelse og bare et fåtall har
    informasjon og innsikt nok til å stoppe dem. Historisk har innholdet i den store sammensvergelsen variert litt, men fellesnevnere er jøder, pedofile, rituelle
    barnedrap og en internasjonal 'kabal' som styrer det hele. Sterk selektivt utvalg av informasjonskilder er typisk.

    Det er lett å gi opp og himle med øynene, men det eneste som hjelper er saklig informasjon.
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.866
    Antall liker
    4.294
    I Norge, ja nesten... De er i hvert fall i en klasse for seg. Det finnes heldigvis noen andre lysglimt innimellom, men for de store aktørene er det stadig blitt lengre mellom de dessverre. Og de som våger å komme med usminkede sannheter som ikke er politisk korrekt, blir jo sablet ned / presset ut. Ref. presset mot F Solvang nylig f.eks.
    Solvang klarer seg bra. Men en Solvang i et USA etter Trumps hode ville blitt drept av en fascistisk mobb eller havnet i fengsel, dømt av en av Trumps lakeier.

    Det skjer stadig vekk at usminkede sannheter blir sablet ned. Men takhøyden er mye større i Norge enn svært mange andre land, også når det gjelder løgnaktig propaganda som du videreformidler her.

    Akkurat nå så er du en forsvarer av regimeskifter i retning av autoritære systemer der upopulære sannheter blir sablet ned med den største kraft. Om du gjør det med overlegg eller ei er vanskelig for oss andre å bedømme.

    Ønsker du diktatur og sensur eller demokrati og ytringsfrihet?
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.656
    Antall liker
    4.302
    Sted
    Bartistan
    Sukk... enda en dåre inn på ignorelista. Jeg er her for å lære men her er det null und nichts å hente bortsett fra oppgulp av oppgulp :oops:
     

    Armand68

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2016
    Innlegg
    294
    Antall liker
    165
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Solvang klarer seg bra. Men en Solvang i et USA etter Trumps hode ville blitt drept av en fascistisk mobb eller havnet i fengsel, dømt av en av Trumps lakeier.

    Det skjer stadig vekk at usminkede sannheter blir sablet ned. Men takhøyden er mye større i Norge enn svært mange andre land, også når det gjelder løgnaktig propaganda som du videreformidler her.

    Akkurat nå så er du en forsvarer av regimeskifter i retning av autoritære systemer der upopulære sannheter blir sablet ned med den største kraft. Om du gjør det med overlegg eller ei er vanskelig for oss andre å bedømme.

    Ønsker du diktatur og sensur eller demokrati og ytringsfrihet?
    Ta disse eksemplene:

    - se på hvordan man råttet seg sammen mot Parler og fikk stengt ned tjenesten. Er det ytringsfrihet?? Det endte med at CEO for Parler fikk flere drapstrusler etter at demokratene hadde fått hisset opp folket.

    - Og se hvordan PayPal og Shopify med flere stengte kontoer til ikke-voldelige grupper som ikke hadde gjort annet enn å være pro-trump. Det kvalifiserte tydeligvis til å være kriminell å ha et annet politisk standpunkt. Men sannheten er at det da var BigTech som var de kriminelle. Og tenk etter..., stengte de kontoene til de som ville storme Det hvite hus i fjor vår? Stengte de kontoene til de som da plyndret og gjorde hærverk på offentlige bygninger rundt om i USA? Nei, da var det liksom alt greit...!

    - Flere andre store bedrifter, som f.eks. hotellkjeden Marriott, bilprodusenten Ford m.fl har sagt at de vil trekke all støtte til organisasjoner som kan knyttes til Trump. De samme selskapene var derimot helt tyste da Antifa f.eks. satte fyr på en kirke tvers overfor Det hvite hus. Da skulle det liksom være ok... Hvilken dobbeltmoral! Helt sykt! Jeg vet i hvert fall hvor jeg ikke lenger skal overnatte og hvilken bil jeg aldri skal kjøpe!

    ==> Dette viser utviklingen og er nettopp derfor jeg f.eks. tar til orde mot sensuren som demokratene/venstresiden bedriver i USA (med Biden, Pelosy, Obama i spissen), men som du og mange andre tydeligvis ikke har skjønt - og som jeg ikke kan forklare på annen måte enn at den ensidige propagandaen fra MSM virker for mengdene (bjellesauene). For det vi har vært, og er vitne til nå er en sensur og heksejakt fra demokratene og Bic Tech som vi vel knapt har vært vitne til før. "Så lenge noen fra “vår” side gjør noe så alt er greit" virker å være deres moralske rettesnor.

    Som om det ikke var nok. Biden sammenlignet nylig Trump-supportere med nazister og Nancy Pelosi sa at Trump-supportere hevder sin “hvithet” over demokratiske spilleregler… Farlig retorikk fra den kanten, for å si det mildt! De ønsker å skape motsetninger, forfølge og stemple alle som er uenig med deres politikk! Hva er dette? Demokratenes retorikk er så udemokratisk som det går an å tenke seg. Det minner farlig om fascisme. Gjelder å rense ut alle annerledes-tenkende!! - og media og teknologi benyttes flittig som våpen.

    Så ja, jeg er veldig bekymret for utviklingen i USA. Med demokratene og Biden ved roret er det ikke noe som tyder på at det går mot mer demokrati og ytringsfrihet dessverre.

    ps. Sensuren er ellers mye mer utbredt her til lands også enn de fleste er klar over - selv om jeg er enig med deg at takhøyden er større i Norge enn i mange andre land - i forhold til politikken i hvert fall - men når det gjelder media er jeg ikke like sikker lenger dessverre. Når alle journalistene formes i samme sosialistiske smeltedigel blir ikke resultatet bra... Media i Norge har vært i fritt fall de siste tiårene, mer og mer populistisk, og veldig enssporet / unyansert, til tider også svært nedlatende/ufint slik vi har sett f.eks med dekningen av Trump. Lov å være uenig naturligvis, men måten mye av journalistikken har foregått på har vært veldig lavmål dessverre.
     
    Sist redigert:

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.908
    Antall liker
    1.915
    Sted
    Sortland
    Voldelig revolt og henrettelser er den naturlige konklusjonen på opprøret som kommer for å frigjøre verden fra 'kabalen'.
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.866
    Antall liker
    4.294
    Vet ikke om jeg skal ta det alvorlig det du skriver, men er naturligvis for demokrati og ytringsfrihet - at du skulle insinuere noe annet blir jo veldig merkelig. Det er jo nettopp derfor jeg f.eks. tar til orde mot sensuren som demokratene/venstresiden bedriver i USA (med Bide, Pelosy, Obama i spissen), men som du tydeligvis ikke har skjønt, og som nok er mye mer utbredt også her til lands enn du er klar over/ de fleste er klar over - selv om jeg er enig med deg at takhøyden er større i Norge enn i mange andre land - i forhold til politikken i hvert fall - men når det gjelder media er jeg ikke like sikker lenger dessverre. Når alle journalistene formes i samme sosialistiske smeltedigel blir ikke resultatet bra... Media i Norge har vært i fritt fall de siste tiårene, mer og mer populistisk, og veldig enssporet / unyansert, til tider også svært nedlatende/ufint slik vi har sett f.eks med dekningen av Trump. Lov å være uenig naturligvis, men måten mye av journalistikken har foregått på har vært veldig lavmål dessverre.
    Det var 100% alvorlig ment.

    Det var godt å høre at du er for demokrati og ytringshet. Virkelig. Det må være plass til upopulære argumenter. Men de som fremmer upopulære synspunkter må være beredt på å forsvare de når kritikken kommer.

    Hva tenker du om USAs forhenværende presidents utrettelige kamp mot og boikott av journalister og nyhetsformidlere som var kritiske til det han bragte til torgs? Synes du det var greit at mannen som besatte verdens mektigste stilling diskriminerte og boikottet nyhetsformidlere som var kritiske til det han gjorde som president? Han foretrakk Twitter og programmer på Fox News der han visste at ingen ville komme med motforestillinger.
     
    V

    vinyl-mannen

    Gjest
    Ny rapport: En liten gruppe lavt utdannede menn dominerer opphetede nettdebatter........
     

    Armand68

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2016
    Innlegg
    294
    Antall liker
    165
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Det var 100% alvorlig ment.

    Det var godt å høre at du er for demokrati og ytringshet. Virkelig. Det må være plass til upopulære argumenter. Men de som fremmer upopulære synspunkter må være beredt på å forsvare de når kritikken kommer.

    Hva tenker du om USAs forhenværende presidents utrettelige kamp mot og boikott av journalister og nyhetsformidlere som var kritiske til det han bragte til torgs? Synes du det var greit at mannen som besatte verdens mektigste stilling diskriminerte og boikottet nyhetsformidlere som var kritiske til det han gjorde som president? Han foretrakk Twitter og programmer på Fox News der han visste at ingen ville komme med motforestillinger.
    :)

    Jeg mener at Trump gikk for langt der, og forsvarer ikke alt ved Trump, om du skulle tro det. Det jeg er mest opptatt av er prosessen som foregår nå.

    Gjorde litt edit i mitt tidligere innlegg etter at du siterte, poster derfor på nytt så du ser mine utdypninger. :)

    ----
    Ta disse eksemplene:

    - se på hvordan man råttet seg sammen mot Parler og fikk stengt ned tjenesten. Er det ytringsfrihet?? Det endte med at CEO for Parler fikk flere drapstrusler etter at demokratene hadde fått hisset opp folket.

    - Og se hvordan PayPal og Shopify med flere stengte kontoer til ikke-voldelige grupper som ikke hadde gjort annet enn å være pro-trump. Det kvalifiserte tydeligvis til å være kriminell å ha et annet politisk standpunkt. Men sannheten er at det da var BigTech som var de kriminelle. Og tenk etter..., stengte de kontoene til de som ville storme Det hvite hus i fjor vår? Stengte de kontoene til de som da plyndret og gjorde hærverk på offentlige bygninger rundt om i USA? Nei, da var det liksom alt greit...!

    - Flere andre store bedrifter, som f.eks. hotellkjeden Marriott, bilprodusenten Ford m.fl har sagt at de vil trekke all støtte til organisasjoner som kan knyttes til Trump. De samme selskapene var derimot helt tyste da Antifa f.eks. satte fyr på en kirke tvers overfor Det hvite hus. Da skulle det liksom være ok... Hvilken dobbeltmoral! Helt sykt! Jeg vet i hvert fall hvor jeg ikke lenger skal overnatte og hvilken bil jeg aldri skal kjøpe!

    ==> Dette viser utviklingen og er nettopp derfor jeg f.eks. tar til orde mot sensuren som demokratene/venstresiden bedriver i USA (med Biden, Pelosy, Obama i spissen), men som du og mange andre tydeligvis ikke har skjønt - og som jeg ikke kan forklare på annen måte enn at den ensidige propagandaen fra MSM virker for mengdene (bjellesauene). For det vi har vært, og er vitne til nå er en sensur og heksejakt fra demokratene og Bic Tech som vi vel knapt har vært vitne til før. "Så lenge noen fra “vår” side gjør noe så alt er greit" virker å være deres moralske rettesnor.

    Som om det ikke var nok. Biden sammenlignet nylig Trump-supportere med nazister og Nancy Pelosi sa at Trump-supportere hevder sin “hvithet” over demokratiske spilleregler… Farlig retorikk fra den kanten, for å si det mildt! De ønsker å skape motsetninger, forfølge og stemple alle som er uenig med deres politikk! Hva er dette? Demokratenes retorikk er så udemokratisk som det går an å tenke seg. Det minner farlig om fascisme. Gjelder å rense ut alle annerledes-tenkende!! - og media og teknologi benyttes flittig som våpen.

    Så ja, jeg er veldig bekymret for utviklingen i USA. Med demokratene og Biden ved roret er det ikke noe som tyder på at det går mot mer demokrati og ytringsfrihet dessverre.

    ps. Sensuren er ellers mye mer utbredt her til lands også enn de fleste er klar over - selv om jeg er enig med deg at takhøyden er større i Norge enn i mange andre land - i forhold til politikken i hvert fall - men når det gjelder media er jeg ikke like sikker lenger dessverre. Når alle journalistene formes i samme sosialistiske smeltedigel blir ikke resultatet bra... Media i Norge har vært i fritt fall de siste tiårene, mer og mer populistisk, og veldig enssporet / unyansert, til tider også svært nedlatende/ufint slik vi har sett f.eks med dekningen av Trump. Lov å være uenig naturligvis, men måten mye av journalistikken har foregått på har vært veldig lavmål dessverre.
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.908
    Antall liker
    1.915
    Sted
    Sortland
    Så ja, jeg er veldig bekymret for utviklingen i USA. Med demokratene og Biden ved roret er det ikke noe som tyder på at det går mot mer demokrati og ytringsfrihet dessverre.
    Vel, de har ikke gitt uttrykk for at meningsmotstanderne burde fengsles eller henrettes.
    De har heller ikke noen kampanje gående mot journalister.
    Så jeg tror egentlig at du kan ta det helt med ro når det gjelder både demokrati og ytringsfrihet.
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.908
    Antall liker
    1.915
    Sted
    Sortland
    Som om det ikke var nok. Biden sammenlignet nylig Trump-supportere med nazister og Nancy Pelosi sa at Trump-supportere hevder sin “hvithet” over demokratiske spilleregler…
    Sjekk ut 'Proud Boys', 'The 3% Society' og ikke minst antisemittismen i QAnon sine poster.
    Så; noen av hans supportere har helt klare nazi-sympatier og flere av dem hevder sin ''hvithet'' som noe de må beskytte - med vold.
    Gjelder ikke alle - langt i fra - men en del av problemet er at Trump inviterer slike holdninger inn i partiet og gjør det stuerent å være
    jødehater og hvit rasist.
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.908
    Antall liker
    1.915
    Sted
    Sortland
    Når det gjelder 'Big Tech' - Facebook, TikTok, Twitter og så videre så er det private selskaper - de har derfor rett til å slippe til eller nekte hvem de vil.
    De er ute etter å tjene penger.
    Og det er deres eneste agenda.
    Å tillegge Zuckerberg en politisk agenda blir bare naivt.
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.908
    Antall liker
    1.915
    Sted
    Sortland
    - Og se hvordan PayPal og Shopify med flere stengte kontoer til ikke-voldelige grupper som ikke hadde gjort annet enn å være pro-trump. Det kvalifiserte tydeligvis til å være kriminell å ha et annet politisk standpunkt. Men sannheten er at det da var BigTech som var de kriminelle. Og tenk etter..., stengte de kontoene til de som ville storme Det hvite hus i fjor vår? Stengte de kontoene til de som da plyndret og gjorde hærverk på offentlige bygninger rundt om i USA? Nei, da var det liksom alt greit...!
    Det var ingen som ville storme Det Hvite Hus i fjor.
    De som plyndret og gjorde hærverk på offentlige bygninger under demonstrasjonene i fjor var banditter og alle er blitt straffeforfulgt.
    At lovlige demonstrasjoner tiltrekker seg elementer som er ute etter å ødelegge og og plyndre er ikke noe spesielt ved disse demonstrasjonene,
    og er nok ikke bevis for noe som helst. Det samme gjelder for stormingen av kongressen 6. januar.
    Mange var der av politisk overbevisning.
    Noen var der fordi de syns at kaos og trusler om vold er morsomt.
    Noen få var der fordi de hadde en agenda om å utøve vold mot de øverste folkevalgte i landet.
    Disse hadde også regien for angrepet, men holdt seg i bakgrunnen.
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.908
    Antall liker
    1.915
    Sted
    Sortland
    .....
    Som om det ikke var nok. Biden sammenlignet nylig Trump-supportere med nazister og Nancy Pelosi sa at Trump-supportere hevder sin “hvithet” over demokratiske spilleregler… Farlig retorikk fra den kanten, for å si det mildt! De ønsker å skape motsetninger, forfølge og stemple alle som er uenig med deres politikk! Hva er dette? Demokratenes retorikk er så udemokratisk som det går an å tenke seg. Det minner farlig om fascisme. Gjelder å rense ut alle annerledes-tenkende!! - og media og teknologi benyttes flittig som våpen.
    ...
    I en berømt Twitter-post argumenterte Josh Hawley for å henrette alle som ikke delte den konservative kristne livssynet han fremmet.
    Demokratenes retorikk går ut på at man skal tenke selv og danne seg en mening.
    Å henrette annerledes tenkende er ikke et alternativ.
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.908
    Antall liker
    1.915
    Sted
    Sortland
    Demokratenes retorikk er så udemokratisk som det går an å tenke seg. Det minner farlig om fascisme. Gjelder å rense ut alle annerledes-tenkende!! - og media og teknologi benyttes flittig som våpen.
    Demokratene snakker ikke om å henrette meningsmotstandere.

    Har problemer med å holde en saklig tone her - men når du sier at det å renske ut annerledes tenkende minner om fascisme så har du rett i det.
    MEN: Sjekker du kildene dine så er det greit å se hvem som ønsker å avlive meningsmotstandere. Josh Hawley er en fin representant.
    Og om du vil dra parallellen til dagens USA er det vel fort gjort å finne hvem det var som gikk inn i kongressbygningen i USA med strips?
    Og - nei, stormingen av kongressen i USA var ikke utført av antifascister.
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.908
    Antall liker
    1.915
    Sted
    Sortland
    Ellers.
    ''Grab them by the pussy''

    Oversatt til norsk:

    ''Kvinnfolk er enkle - du bar fingrer dem i fitta så er de med''

    Er det en grei holdning?
    Ville du stemt på denne personen til å sitte i kommunestyret?

    Vel, ja - jeg vet at jeg sliter her.
    Men - faen heller!
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.866
    Antall liker
    4.294
    :)

    Jeg mener at Trump gikk for langt der, og forsvarer ikke alt ved Trump, om du skulle tro det. Det jeg er mest opptatt av er prosessen som foregår nå.

    Gjorde litt edit i mitt tidligere innlegg etter at du siterte, poster derfor på nytt så du ser mine utdypninger. :)

    ----
    Ta disse eksemplene:

    - se på hvordan man råttet seg sammen mot Parler og fikk stengt ned tjenesten. Er det ytringsfrihet?? Det endte med at CEO for Parler fikk flere drapstrusler etter at demokratene hadde fått hisset opp folket.

    - Og se hvordan PayPal og Shopify med flere stengte kontoer til ikke-voldelige grupper som ikke hadde gjort annet enn å være pro-trump. Det kvalifiserte tydeligvis til å være kriminell å ha et annet politisk standpunkt. Men sannheten er at det da var BigTech som var de kriminelle. Og tenk etter..., stengte de kontoene til de som ville storme Det hvite hus i fjor vår? Stengte de kontoene til de som da plyndret og gjorde hærverk på offentlige bygninger rundt om i USA? Nei, da var det liksom alt greit...!

    - Flere andre store bedrifter, som f.eks. hotellkjeden Marriott, bilprodusenten Ford m.fl har sagt at de vil trekke all støtte til organisasjoner som kan knyttes til Trump. De samme selskapene var derimot helt tyste da Antifa f.eks. satte fyr på en kirke tvers overfor Det hvite hus. Da skulle det liksom være ok... Hvilken dobbeltmoral! Helt sykt! Jeg vet i hvert fall hvor jeg ikke lenger skal overnatte og hvilken bil jeg aldri skal kjøpe!

    ==> Dette viser utviklingen og er nettopp derfor jeg f.eks. tar til orde mot sensuren som demokratene/venstresiden bedriver i USA (med Biden, Pelosy, Obama i spissen), men som du og mange andre tydeligvis ikke har skjønt - og som jeg ikke kan forklare på annen måte enn at den ensidige propagandaen fra MSM virker for mengdene (bjellesauene). For det vi har vært, og er vitne til nå er en sensur og heksejakt fra demokratene og Bic Tech som vi vel knapt har vært vitne til før. "Så lenge noen fra “vår” side gjør noe så alt er greit" virker å være deres moralske rettesnor.

    Som om det ikke var nok. Biden sammenlignet nylig Trump-supportere med nazister og Nancy Pelosi sa at Trump-supportere hevder sin “hvithet” over demokratiske spilleregler… Farlig retorikk fra den kanten, for å si det mildt! De ønsker å skape motsetninger, forfølge og stemple alle som er uenig med deres politikk! Hva er dette? Demokratenes retorikk er så udemokratisk som det går an å tenke seg. Det minner farlig om fascisme. Gjelder å rense ut alle annerledes-tenkende!! - og media og teknologi benyttes flittig som våpen.

    Så ja, jeg er veldig bekymret for utviklingen i USA. Med demokratene og Biden ved roret er det ikke noe som tyder på at det går mot mer demokrati og ytringsfrihet dessverre.

    ps. Sensuren er ellers mye mer utbredt her til lands også enn de fleste er klar over - selv om jeg er enig med deg at takhøyden er større i Norge enn i mange andre land - i forhold til politikken i hvert fall - men når det gjelder media er jeg ikke like sikker lenger dessverre. Når alle journalistene formes i samme sosialistiske smeltedigel blir ikke resultatet bra... Media i Norge har vært i fritt fall de siste tiårene, mer og mer populistisk, og veldig enssporet / unyansert, til tider også svært nedlatende/ufint slik vi har sett f.eks med dekningen av Trump. Lov å være uenig naturligvis, men måten mye av journalistikken har foregått på har vært veldig lavmål dessverre.
    Det ser ut som vi tar diskusjonen på alvor begge to. Så da svarer jeg.

    USA sitt demokrati har store problemer, det er det ingen tvil om . Det er for mye basert på penger og for lite basert på folkets røst. Det er ikke bra i det hele tatt. Så når PayPal begrenser pengetransaksjoner mellom organisasjoner som de oppfatter som "upatriotiske" så er det et uttrykk for akkurat det. Men når det er sagt: Jeg er glad for at det er næringsliv i USA med moralsk ryggrad når presidenten og hans menn appelerer til det verste og mange applauderer.

    Når det gjelder Trump og Biden-retorikk og Pelosi så er det bevist over enhver tvil at Trump har fyrt opp hvite fascister/rasister i USA. Det er bare å google litt bredere enn det du kanskje pleier å gjøre, så vil du se at dette stemmer. Jeg er ikke 100% sikker på at Trump er en fascist, men han er definitivt ikke demokratisk anlagt, og han er en opportunist som appelerer til fascister. Jeg mener at det var et reelt kuppforsøk som foregikk 6 januar, og jeg tror Trump hadde grepet sjansen hvis de som gikk inn i kongressen hadde fått kontroll over de rette personene. Det er noen historiske paralleller mellom det som har foregått i Trump sin tid som president og det som var oppspillet til HItler sin maktovertagelse i Tyskland som ikke kan ignoreres. I et demokrati er fascistiske og totalitære krefter en dårlig vits helt til det blir alvor. Men da er det for sent.

    Når Trump hevder at valget ble stjålet pga juks, så er det mange av hans fascistiske tilhengere som hevder det samme, men de legger til grunn at svarte egentlig er slaver og deres stemme ikke burde telle. Og Trump gjorde alt i hans formelle makt som president, og en del mer kanskje, for å gjøre det vanskelig for folk å stemme. Samtidig så er påstanden om valgjuks så til de grader tilbakebevist som det går an. Så kan du synes at det er råttent at Biden og Pelosi er ute med den verbale pisken, men du finner neppe et eneste eksempel på at de har forsøkt å kneble noen fra å si det de mener. Trump, derimot, har en farlig lang track record for å sparke folks som ikke snakker etter hans egen tunge, og true og utestenge journalister og medieselskaper som er kritiske til alle de løgnene han har servert.

    Så kan du selvsagt tenke at det er kjipt at du ikke blir respektert for det du mener om saken... og at du har dine kilder som du stoler mer på osv. Men du lever i alle fall i et land og et samfunn der du ikke blir halshugd for å si det du mener. Og i motsetning til hvordan dette foregår i diktaturer så møter du motargumenter fra dine likemenn i stedet for å få sparken .... eller enda verre ... bli fengslet med etter uten lov og dom for å opponere mot de som leder landet. Men hvis ditt syn vinner fram, så får opponentene en mye hardere behandling.

    Fra mitt ståsted så argumenterer du for totalitære regimer. Jeg misliker det sterkt, men jeg må jo tolerere det ettersom vi lever i et demokrati. Så lenge dine holdninger ikke vinner igjennom på høyeste politisk hold, så er det rom for å opponere. Men fra mitt ståsted er det viktig å forsvare demokratiet. En av de tingene som kan styre oss klar av det berget av løgn og fortielser som ethvert diktatur er tuftet på, er at slike falske historiefortellinger som du formidler blir eksponert for det de er. Og så har jeg et bitte lite håp om at du begynner å søke litt informasjon uten den komfortsonen du er i nå ... for det er et sted preget av løgn og eventyr ... finner sannheten, og former egne synspunkter basert på hva som faktisk har skjedd og skjer og ikke basert på hva Trump, hvite rasister i USA og Putin vil at du skal tro.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.629
    Antall liker
    15.710
    Torget vurderinger
    2
    Kjære dommer, vær snill med meg. Jeg vil vitne om hva jeg har gjort.

    One of the Michigan militiamen accused of conspiring to overthrow the state government, kidnap Gov. Gretchen Whitmer, and put her on trial for “treason” before Election Day has pleaded guilty in the foiled plot.
    ...

    According to the plea agreement, Garbin has agreed to “fully cooperate” with the federal authorities, the U.S. Attorney’s Office, Michigan State Police, and other law enforcement agencies.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.222
    Antall liker
    2.646
    Sted
    Liten by
    Ærlig talt, man må vel ikke få betalt for å synes at Document gjør en bra jobb. (Har forøvrig ingen tilknytning)
    Ikke lett å rette opp alle skjevhetene som pøses ut i mainstream media. Synes iblant synd på dem i forhold til den massive jobben de har å gjøre, så pengene går heller andre veien, dvs jeg støtter dem mer enn gjerne!
    Jeg ser frem til bevisene, linkene og faktaene som beviser at det IKKE var Trump supportere som stormet Capitol Hill.
    Å ja....stemmer! Du er en av de som mener at slikt er femi! For all del, ikke prøv å støtte under dine egne argumenter...
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.429
    Antall liker
    35.214
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Om det f eks var innleide skuespillere, så burde noen fortalt dem at de burde skru av rollefiguren på flyet hjem. Stor innlevelse.
    In an affidavit filed in federal court, a special agent with the US Capitol Police says the man, John Lolos, was identified by a Metropolitan Washington Airports Authority police officer after Lolos was kicked off a Delta flight the afternoon of January 8 at Ronald Reagan Washington National Airport. The crew had decided to turn the plane around while it was taxiing, according to the agent, because Lolos was causing a disturbance by "continuously yelling 'Trump 2020!'"
    [...]
    About 45 minutes later, Braddock was scrolling through his Instagram feed when he saw a video showing rioters inside the Capitol building, the affidavit says. The video showed a man exiting a Capitol doorway, and Braddock identified him as the same man he saw get kicked off the flight, the agent said.

    "During the video LOLOS can be seen exiting the U.S. Capitol doorway, wearing the same shirt he was wearing the (at) the airport, and was waiving a red 'Trump 2020 Keep American Great' flag hooked together with the United States flag, yelling 'we did it, yeah!'" the agent wrote.

    During the arrest, the agent found the flags seen in the video among Lolos' possessions, according to the affidavit.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.602
    Antall liker
    10.133
    Jeg ser frem til bevisene, linkene og faktaene som beviser at det IKKE var Trump supportere som stormet Capitol Hill.
    Å ja....stemmer! Du er en av de som mener at slikt er femi! For all del, ikke prøv å støtte under dine egne argumenter...
    Folk som Armand68 burde hatt tvungen hospitering i en mediabedrift i noen uker, så hadde kanskje poletten ramlet ned. Da hadde han muligens forstått at noen faktisk har vært på månen, og mens de var der, kunne de se selv at jorda faktisk er rund som en fotball.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.602
    Antall liker
    10.133
    Om det f eks var innleide skuespillere, så burde noen fortalt dem at de burde skru av rollefiguren på flyet hjem. Stor innlevelse.
    Method actors, må vite. Er ikke bare, bare å gå inn og ut av en såpass innstudert rolle. Ikke mange som vet det, men de er trent opp av Tom Hanks, og at msm har blitt nektet å skrive om det.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.602
    Antall liker
    10.133
    Slik har det omtrent alltid vært - at majoriteten (bjellesauene) tar feil. (dvs lar seg forlede av en korrupt elite som har sin egen agenda - og som gjør alt de kan for å svartmale de som avslører de)
    Tror du har misforstått intensjonen med en bjellesau. Poenget med en leder, er at det skal være følgere, slik at man finner flokken ved å finne den som har bjella.
    En flokk umælende dyr bare følger bjellesauen i tykt og tynt, og spør sjelden om det er lurt å gå rett utfor stupet.

    Den som følger en bjellesau, er deg. Og du sjekker ikke om noe av det som fremkommer av mer eller mindre iq-blottede påstander har så mye som et snev at realiteter i seg. Pizzagate, ikke sant. En fredelig pizza-restaurant der Hillary Clinton organiserer digre partyer under bakken, der misbruk av barn er hovedattraksjonen. Så stormer en av følgesauene inn en dag med skyteren parat, og han skal ikke kjøpe pizza, han skal i kjelleren og rydde opp. Men det er ingen kjeller der.
    Hva gjør sauene da? Lettere forvirret tenker de at bjellesauen snart finner ut hvor ungene er skjult. Hells bells. Skaff deg et liv, din tufs.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.066
    Antall liker
    3.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Disq; slapp av, her er det ikke håp. Når folk er så hjernevasket at de frivillig donerer penger til Document fordi de er den eneste troverdige nyhetsformidleren igjen i Norge, da nytter det ikke med alskens argumenter eller retoriske grep. Ingenting vil gli inn her.
    Selv om fyren sikkert kan være en trivelig kar på privaten, så skal det mere til for å faktisk kunne endre holdninger hos noen som er så overbevist at han faktisk betaler penger for at folk skal lyve til han.

    Bare for å understreke håpløsheten kan jeg jo si at jeg blir ikke overrasket om stua er full av Furutechstæsj.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.222
    Antall liker
    2.646
    Sted
    Liten by
    I mitt hode burde 30.000 løgner nok til at man i det minste begynte å revurdere noen holdninger...

    Men neida...
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.602
    Antall liker
    10.133
    Disq; slapp av, her er det ikke håp. Når folk er så hjernevasket at de frivillig donerer penger til Document fordi de er den eneste troverdige nyhetsformidleren igjen i Norge, da nytter det ikke med alskens argumenter eller retoriske grep. Ingenting vil gli inn her.
    Selv om fyren sikkert kan være en trivelig kar på privaten, så skal det mere til for å faktisk kunne endre holdninger hos noen som er så overbevist at han faktisk betaler penger for at folk skal lyve til han.

    Bare for å understreke håpløsheten kan jeg jo si at jeg blir ikke overrasket om stua er full av Furutechstæsj.
    Jeg veit det, AnderR. Men jeg har nok et medfødt jesus-kompleks, ser du, jeg vil så gjerne redde verden. Men det er ikke akkurat et nytt ordtak at mot dumheten kjemper selv gudene (og gubber med jesus-kompleks) forgjeves. Så kall det gjerne en tvangshandling fra min side, for jeg greier bare ikke klappe igjen når jeg hører og ser så mye tøv på en gang.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.629
    Antall liker
    15.710
    Torget vurderinger
    2
    Underholdningsfaktoren er høy. Folk går rett i fanget på et troll og bruker energi på å tilbakevise dettes latterlige påstander og oppfyller dermed trollets intensjon, å forsøple en diskusjon med avledninger.

    Noen hendelser fra "the laboratory of democracy".

    Trump-hotellet i D.C. er tomt. Han leide en bygning av staten (postvesenet) og gjorde denne om til hotell


    Fox News forsvarer opprørerne og finner de skyldige:


    Dessverre for Fox er det Biden gjør veldig populært:

     

    Armand68

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2016
    Innlegg
    294
    Antall liker
    165
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    USA i ferd med å bli en politistat under demokratene, her hentes folk inn for å ha skrevet noe på sosiale medier!


    Minner om Tyskland på 30-tallet. Ufattelig at mange her inne ikke klarer å se det... Men slik går det når man har trodd løgnene lenge nok. Enig i at det er godt å sjekke flere kilder, noe jeg også gjør, men tror de som har nevnt det, bør begynne å tenke på eget ve og vel og kanskje ta egen medisin også...
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.222
    Antall liker
    2.646
    Sted
    Liten by
    USA i ferd med å bli en politistat under demokratene, her hentes folk inn for å ha skrevet noe på sosiale medier!


    Minner om Tyskland på 30-tallet. Ufattelig at mange her inne ikke klarer å se det... Men slik går det når man har trodd løgnene lenge nok. Enig i at det er godt å sjekke flere kilder, noe jeg også gjør, men tror de som har nevnt det, bør begynne å tenke på eget ve og vel og kanskje ta egen medisin også...
    Så da dukker det vel opp noen beviser snart da?
     

    realist

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.230
    Antall liker
    277
    USA i ferd med å bli en politistat under demokratene, her hentes folk inn for å ha skrevet noe på sosiale medier!


    Minner om Tyskland på 30-tallet. Ufattelig at mange her inne ikke klarer å se det... Men slik går det når man har trodd løgnene lenge nok. Enig i at det er godt å sjekke flere kilder, noe jeg også gjør, men tror de som har nevnt det, bør begynne å tenke på eget ve og vel og kanskje ta egen medisin også...
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.320
    Antall liker
    3.484
    Torget vurderinger
    4

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.429
    Antall liker
    35.214
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det der er ikke en legitim meningsytring eller journalistikk, men et straffbart forsøk på å manipulere et valg. Klart det må ha konsekvenser.
    According to the complaint, Mackey and others conspired to injure, oppress threaten or intimidate people's right to vote, a violation of Title 18, United States Code, Section 241.

    "Specifically, in or about and between September 2016 and November 2016, Mackey, together with his co-conspirators, formulated, created and disseminated information over social media that claimed, among other things, that supporters of a presidential candidate from one of the two main political parties (the "Candidate" could and should vote for the candidate by posting a specific hashtag on Twitter or Facebook, or by texting the Candidate's first name to a specific telephone text code (the "Text Code")," the complaint said.
    «Journalist», ja...
    Hayden told Contact 5 he used to go on far-right extremist sites and chat with Mackey when he was still using the Ricky Vaungh pseudonym.

    "These were some of the most horrific social media presences that I've ever seen in my life," Hayden recalled.

    Mackey's reach and influence, Hayden said, was widespread.

    "This was not just one person trying to steer people away from voting," Hayden said. "This was a guy who had over 100,000 followers on Twitter at the time. ... He was everywhere."

    Hayden noted Mackey was well known for connecting far-right extremists and neo-Nazi ideas to "establishment" Republican thought.
    Det er nok noen likheter til 1930-tallets Tyskland her, men ikke de Armand68 mener å se.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn