Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.645
    Antall liker
    15.727
    Torget vurderinger
    2
    En liten heads-up til de "sosialistkommunistfemiantifa" averse her inne.

    Prøv å gjette som har skrevet dette. Ikke lov å google.

    Systematic erosion of workers’ power relative to their employers has suppressed US wages

    Politicians in both US political parties now acknowledge wage stagnation and have adopted narratives claiming that “the system is rigged.” Some focus on the number of immigrants and on what they see as unfair trade with China. Others focus on monopolies charging higher prices and reaping huge profits. There is, however, no agreement on what, and who, rigged the system.

    In fact, ... wages have been kept low in the United States because workers have been systematically disempowered as a result of corporate practices and economic policies that were adopted—or reforms that were blocked—at the behest of business and the wealthy. This lack of worker power has caused wage suppression, increased wage inequality, and exacerbated racial disparities. The specific mechanisms behind this shift in power are excessive unemployment, globalization, eroded labor standards and their lack of enforcement, weakened collective bargaining, and corporate structure changes that disadvantage workers. To reestablish patterns of growth that benefit the vast majority requires new policies that center on rebuilding worker power.
     
    • Liker
    Reaksjoner: Bx

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.691
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    En liten heads-up til de "sosialistkommunistfemiantifa" averse her inne.

    Prøv å gjette som har skrevet dette. Ikke lov å google.
    Aner ikke hvem som har skrevet det, men bygger opp under min tidligere påstand om at mye av elendigheten går tilbake til Reagan, som høyst ufortjent har fått en slags status som en god president.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.645
    Antall liker
    15.727
    Torget vurderinger
    2
    Anbefaler en kikk på videoen i denne linken. En reporter følger opprørerne i mange minutter, inne i Kongressen.

    De tar en kikk i "pultene" til senatorene, avfotograferer dokumenter og er på jakt etter Nancy.

     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    dette skrev jeg tidligere:
    jeg er stygt redd for at normaliseringen av det unormale som har skjedd de fire siste åra, og som har vært en ledestjerne i hva trumpen har foretatt seg, også er noe av grunnen til at en del har vanskelig for å ta inn over seg alvoret i det som skjedde.

    det tror jeg faktisk ikke bare gjelder folk som 3r, men sågar en del av de som deltok. deres oppførsel når det gjelder å utbasunere egen statsfiendlige virksomhet in plain sight tyder på det.
    ikke at jeg tror jeg tok helt feil i dette, men det virker nå, etter å ha lest teksten under, som fela la inn, å være mer enn utilstrekkelig, ja henimot tildekkende, i forhold til virkeligheten som beskrives i teksten. en lærer også på søndager!

    USAs hvite mobber. Leseverdig.

     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.025
    Antall liker
    8.228
    Torget vurderinger
    1
    "The specific mechanisms behind this shift in power are excessive unemployment, globalization, eroded labor standards and their lack of enforcement, weakened collective bargaining, and corporate structure changes that disadvantage workers. To reestablish patterns of growth that benefit the vast majority requires new policies that center on rebuilding worker power."
    Ikke vanskelig å være enig i, men det er ingen vilje noen steder til å gjøre noe med det bortsett fra å prate om det. Dette skjer i hele den vestlige verden; USA er bare kommet et par tiår lengre på veien. Svaret vi får fra elitene er at dette er en naturlov på nivå med Newton sine - underforstått at de mindre priviligerte må akseptere å bære byrden....
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.119
    Antall liker
    9.429
    Anbefaler en kikk på videoen i denne linken. En reporter følger opprørerne i mange minutter, inne i Kongressen.

    De tar en kikk i "pultene" til senatorene, avfotograferer dokumenter og er på jakt etter Nancy.

    Dette må jo være gode mennesker, vifter med Bibelen og tar en liten bønn. Ikke sant, RuneS?
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.509
    Antall liker
    35.406
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.645
    Antall liker
    15.727
    Torget vurderinger
    2
    jeg skremmes.

    Luther Blissett har mye å svare for.
    Det mest fantastiske er hvordan dette grep folk, hardt.
    Vi må faktisk se en forbindelse mellom de to gruppene som vendte seg vekk fra etablissementet, i 2016: Sanders-tilhengerne og Trump-tilhengerne. Mange av disse har funnet hverandre i Q, utrolig nok. Som i beskrivelsen av denne skrullen, som har god utdannelse og er oppegående, men som snudde fra å være demokrat til å tro at Trump står bak en "masterplan" for verdensdominans der han til og med har innflytelse nok til å kunne begå en hemmelig avsettelse av dronning Elisabeth.

    Vi lever i en veldig underlig tid.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    i omkretsen av felas link

    One didn’t need a Ph.D. in American history to see that the life force behind the Jan. 6 insurrection was less about the political future of one man and more about that man’s promise to protect 402 years of white privilege. The symbols of supremacy were everywhere on Capitol Hill that day, from the Confederate flag that was paraded across the Capitol rotunda to the makeshift gallows that threatened to lynch any politician linked to racial progress. The rioters were so confident their whiteness would protect them that they not only shunned masks but posted their selfies or streamed their felonies on Facebook Live, and when they were shocked by their subsequent arrests, they begged for the privilege of a pardon from their great white father at 1600 Pennsylvania Avenue.

     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Jeg kjenner jeg har nådd et metningspunkt når det gjelder amerikansk politikk. Det skal ikke skade å slippe å se og høre om Trump opptil flere ganger om dagen i norske medier.
     
    Sist redigert av en moderator:

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.719
    Antall liker
    9.337
    Sted
    Trondheim
    Detfinnes da flere galninger der borte man kan skrive om. Fra VG:

    "Den republikanske kongresskvinnen Marjorie Taylor Greene ble søndag kveld suspendert fra Twitter i 12 timer.
    Taylor Greene, som er fersk i Kongressen, har en rekke ganger uttrykt støtte til president Donald Trumps feilaktige påstander om valgjuks.
    Det var etter flere tweeter om omvalgene i Georgia til Senatet at hun ble suspendert, melder amerikanske medier.
    Kongresskvinnen har også flere ganger før hun ble valgt flørtet med konspirasjonteorier frontet av QAnon-bevegelsen.
    Tidligere denne uken gikk Taylor Greene ut og sa at hun kommer til å foreslå å stille Joe Biden for riksrett dagen etter at han blir satt inn som president."

    Her har vi altså et kongressmedlem som vil stille Biden for riksrett. Antagelig for å ha vunnet valget, for det kan jo ikke være noe han har gjort som president. Det er en del folkevalgte der borte som ikke aner hva det vil si å være folkevalgt, og som ikke har noen som helst greie på hva som står i Grunnloven.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.507
    Antall liker
    8.047
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Nyhetene blir neppe frie for gale, amerikanske politikere før vi alle har trukket i tre-dressen, eller lenge etter. Vi får nok se og høre mer enn nok til Trump også; jeg håper bare det meste av nyhetene også involverer rettssaker og etterhvert lane fengselsstraffer.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.645
    Antall liker
    15.727
    Torget vurderinger
    2
    Antifas armer er lange.

    (AP) — Members of President Donald Trump’s failed presidential campaign played key roles in orchestrating the Washington rally that spawned a deadly assault on the U.S. Capitol, according to an Associated Press review of records, undercutting claims the event was the brainchild of the president’s grassroots supporters.
    A pro-Trump nonprofit group called Women for America First hosted the “Save America Rally” on Jan. 6 at the Ellipse, an oval-shaped, federally owned patch of land near the White House. But an attachment to the National Park Service public gathering permit granted to the group lists more than half a dozen people in staff positions for the event who just weeks earlier had been paid thousands of dollars by Trump’s 2020 reelection campaign. Other staff scheduled to be “on site” during the demonstration have close ties to the White House.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.637
    Antall liker
    10.189
    Trump har benyttet de siste uker til å få fart på henrettelser av folk som har sittet lenge på death row...

    Aldri tidligere har en administrasjon brukt så mye ressurser på å få henrettet flest mulig før en ny president overtar makten. Det er også første gang på 120 år at så mange føderale henrettelser blir gjennomført i løpet av én presidentperiode.
    Ryktene går nå på at det er mange benådninger på gang, en del Trump-venner og andre hvitsnippforbrytere må slippes fri, selvsagt.

    Et flott, kristelig forbilde for oss alle.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Siste dag på jobb:
    "Hei, det er Donald her. Du, jeg skulle ha benådet noen folk her i dag"
    "Takk for at du ringte benådningstelefonen. Grunnet opptøyer ved våre kontorer har vi dessverre vært nødt til å stenge i noen dager, og vil ikke kunne ta i mot henvendelser før 1. februar. Beklager eventuelle ulemper dette kan medføre. *klikk*"
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.241
    Antall liker
    2.673
    Sted
    Liten by
    Ryktene går nå på at det er mange benådninger på gang, en del Trump-venner og andre hvitsnippforbrytere må slippes fri, selvsagt.

    Et flott, kristelig forbilde for oss alle.
    Rune S. (pluss et par til) har jo gått god for fyren, så det må greit? De er jo sikkert uskyldige. Dessuten, han vil jo trenge noen tjenester utover og hva er bedre enn å ha noen til gode på grunn av benådninger?

    Jeg håper egentlig at han ikke hører på rådgivere og allierte og at han benåder flere av de som var med på å storme Capitol Hill. Da blir det storm.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.691
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    En drittsekk av øverste skuff. På noen annen måte går det ikke an å oppsummere den oransje, ondsinnete og stupide idioten.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Hvor mange utførende ledd er det fra presidenten sier OK, til en person faktisk er benådet?

    Jeg tenker på samme måte som atombomber og støff. Det er ikke presidenten som selv skyter opp raketter med atomvåpen. Han bare legger inn en bestilling.
    Er det noe av det samme som skjer med benådninger?
    Greit nok at en president teknisk sett skal kunne få lov til å benåde kompisene sine. Men om man gjør en "saksbehandlingsfeil" og sier nei, dette skjer ikke. Hva da?
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.820
    Antall liker
    5.470
    Sted
    Holmestrand
    Jeg vet ikke hvor alvorlig det egentlig var at Hillary oppbevarte emails på usikret server. Selv om Donald liker å komme med denne beskyldningen som bevis på hvor inkompetent og skurkaktig hun er.
    Vet heller ikke om denne kongresstormingen kommer i "Statskupp"- kategori. Sånn jeg ser det så var det en håndfull bøller ut av en halv eller hel million demonstranter som tok seg til rette, mye takket være utilgivelig slapt vakthold. Var jo sikkert mye værre opptøyer i Frankrike (de gule vestene), med mye lenger varighet, er slik det blir med store, sinte folkemengder som demonstrerer.
    "Jared Kushner's attorney told the House Committee on Oversight and Reform that Kushner uses private messaging applications and personal email to communicate about official White House matters, the committee wrote in a letter to White House Counsel Pat Cipollone on Thursday. "

    "During her tenure as United States Secretary of State, Hillary Clinton drew controversy by using a private email server for official public communications rather than using official State Department email accounts maintained on secure federal servers."

    Ligner litt gjør det ikke?
    Da er sikkert han også en pedofil satanist?
    På tross av at dette kom fra Kushners advokat i mars 2019, har vi enda ikke hørt Drumpen rope "lock him up" enda?
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.820
    Antall liker
    5.470
    Sted
    Holmestrand
    Helt utrolig
    Hvor mange utførende ledd er det fra presidenten sier OK, til en person faktisk er benådet?

    Jeg tenker på samme måte som atombomber og støff. Det er ikke presidenten som selv skyter opp raketter med atomvåpen. Han bare legger inn en bestilling.
    Er det noe av det samme som skjer med benådninger?
    Greit nok at en president teknisk sett skal kunne få lov til å benåde kompisene sine. Men om man gjør en "saksbehandlingsfeil" og sier nei, dette skjer ikke. Hva da?
    Det ser vel ut til at den amerikanske konstitusjonen er basert på at de hvert fjerde år velger en krysning mellom Gud og Jesus.
    En uselvisk og ufeilbarlig person (dvs en gammel, hvit mann med diskutable kvalifikasjoner).
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.645
    Antall liker
    15.727
    Torget vurderinger
    2
    Du må Google The Apotheosis of George Washington.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.241
    Antall liker
    2.673
    Sted
    Liten by
    "Jared Kushner's attorney told the House Committee on Oversight and Reform that Kushner uses private messaging applications and personal email to communicate about official White House matters, the committee wrote in a letter to White House Counsel Pat Cipollone on Thursday. "

    "During her tenure as United States Secretary of State, Hillary Clinton drew controversy by using a private email server for official public communications rather than using official State Department email accounts maintained on secure federal servers."

    Ligner litt gjør det ikke?
    Da er sikkert han også en pedofil satanist?
    På tross av at dette kom fra Kushners advokat i mars 2019, har vi enda ikke hørt Drumpen rope "lock him up" enda?
    I tillegg vet vi nå at Il Drumpft har makulert mye av sin dokumentasjon, som var ment å ta vare på for ettertiden.
    Ingenting å skjule?
    Rent mel?
    Bare gå videre?
    Rune S. og hans likesinnede har et forklaringsproblem.
     

    MML

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Innlegg
    2.066
    Antall liker
    1.497
    Torget vurderinger
    1
    Skulle gjerne hørt fra Gunnar Brekke. Han klarte jo på et vis å argumentere rasjonelt, selv om jeg ikke deler hans virkelighetsoppfattelse. Hadde vært interesant å høre hvordan han ser på siste års utvikling.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.028
    Antall liker
    20.200
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    I tillegg vet vi nå at Il Drumpft har makulert mye av sin dokumentasjon, som var ment å ta vare på for ettertiden.
    Ingenting å skjule?
    Rent mel?
    Bare gå videre?
    Rune S. og hans likesinnede har et forklaringsproblem.
    For et par år siden (husker ikke præcist, trenger lidt hjælp) gjorde Ivanka det samme. Netop som media var ved at få færten af dette,
    gjorde Trump et eller andet radikalt for at ta´ væk opmerksomheden fra hende.
    Hørte da heller ikke noget "Lock her up"

    EDIT: https://www.washingtonpost.com/poli...15d1e0-e7a1-11e8-a939-9469f1166f9d_story.html
     

    TOH

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.10.2012
    Innlegg
    68
    Antall liker
    33
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    En drittsekk av øverste skuff. På noen annen måte går det ikke an å oppsummere den oransje, ondsinnete og stupide idioten.
    Enig. Det er smått utrolig at en person som Trump kan bli valgt til president i USA. Hvordan er det mulig? Jeg tror svaret ligger i stor grad på media.
    Hvordan Trump ble behandlet i media har gjort at mange forsvarer mannen (jeg tenker på før valget for 4 år siden og i starten). Jeg håper media i USA blir mindre splittende. Man kan lure på hvor mange stemmer en republikansk president hadde fått hvis hen ikke hadde mentaliteten til en 13 årig gutt?
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.241
    Antall liker
    2.673
    Sted
    Liten by
    Enig. Det er smått utrolig at en person som Trump kan bli valgt til president i USA. Hvordan er det mulig? Jeg tror svaret ligger i stor grad på media.
    Hvordan Trump ble behandlet i media har gjort at mange forsvarer mannen (jeg tenker på før valget for 4 år siden og i starten). Jeg håper media i USA blir mindre splittende. Man kan lure på hvor mange stemmer en republikansk president hadde fått hvis hen ikke hadde mentaliteten til en 13 årig gutt?
    Jeg tror det stikker dypere enn som så. Trump er bare symptomet på alt som er galt, han er hverken grunnen eller svaret. Dette handler om et land som har vært så i lomma på storkapitalen at man nå ikke har kontroll på noe...virker det som. Spesielt mais industrien og legemiddel industrien. Det er galamattias. Dette går dypt og mange 10-år tilbake i tid.
     
    Sist redigert:

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.691
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Forskjellen til oligarkiet i Russland blir mindre og mindre. Inkl forsøket på statskupp når folket forsøker å skifte mening.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.507
    Antall liker
    8.047
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Hvor mange utførende ledd er det fra presidenten sier OK, til en person faktisk er benådet?

    Ingen, dessverre, med mindre du regner med sekretæren som skriver benådingsordren. Utover det er det kun presidentens signatur som kreves.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.645
    Antall liker
    15.727
    Torget vurderinger
    2
    Enig. Det er smått utrolig at en person som Trump kan bli valgt til president i USA. Hvordan er det mulig? Jeg tror svaret ligger i stor grad på media.
    Hvordan Trump ble behandlet i media har gjort at mange forsvarer mannen (jeg tenker på før valget for 4 år siden og i starten). Jeg håper media i USA blir mindre splittende. Man kan lure på hvor mange stemmer en republikansk president hadde fått hvis hen ikke hadde mentaliteten til en 13 årig gutt?
    Etablissementet hadde skuffet begge politiske fløyer. Det var plass til både Sanders og Trump.
    Demokratene klarte å stanse Sanders, men republikanerne var maktesløse mot Trump.

    En viktig årsak var at Trump var "good TV". Han ga høye seerandeler og masse klikk. Trump ble faktisk utrolig godt behandlet i media og fikk åpen adgang før valget. TV-stasjonene viste tomt podium i opp til to timer før han "gikk på ", store forventninger ble skapt og han fikk en ubetalelig oppmerksomhet.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.637
    Antall liker
    10.189
    Ingen, dessverre, med mindre du regner med sekretæren som skriver benådingsordren. Utover det er det kun presidentens signatur som kreves.
    Fortsatt noen som må gjøre det formelle i angjeldende straffeanstalt / fengsel, samt en som må låse opp dørene og slippe ut vedkommende.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.637
    Antall liker
    10.189
    Etablissementet hadde skuffet begge politiske fløyer. Det var plass til både Sanders og Trump.
    Demokratene klarte å stanse Sanders, men republikanerne var maktesløse mot Trump.

    En viktig årsak var at Trump var "good TV". Han ga høye seerandeler og masse klikk. Trump ble faktisk utrolig godt behandlet i media og fikk åpen adgang før valget. TV-stasjonene viste tomt podium i opp til to timer før han "gikk på ", store forventninger ble skapt og han fikk en ubetalelig oppmerksomhet.
    Uten pressen (både mainstream og de mer ytterliggående), hadde Trump vært et null, hvilket forsåvidt hadde vært betydelig mer i tråd med realitetene, enn at den komplette idiot endte som president i verdens sterkeste stormakt.

    For øvrig er jo et av problemene i amerikansk politikk dette at det IKKE er plass til et spektrum, det er i utgangspunktet plass til Frp minus og Frp pluss. Et fornuftig samfunn har plass til litt flere farger.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.507
    Antall liker
    8.047
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Jeg tror det stikker dypere enn som så. Trump er bare symtomet på alt som er galt, han er hverken grunnen eller svaret. Dette handler om et land som har vært så i lomma på storkapitalen at man nå ikke har kontroll på noe...virker det som. Spesielt mais industrien og legemiddel industrien.

    Du kan nok legge til en lang rekke andre bransjer. Våpenprodusentene som har gjort det umulig for en republikaner å stemme for noe som helst som kan fremstilles som en innstramming av våpenlovene, kjøttindustrien som fremdeles bruker enorme mengder antibiotika (opp mot 80% av all antibiotika solgt på verdensbasis) til tross for den økende utbredelsen av resistente bakterier, etc, etc, etc ad nauseam.

    Fortsatt noen som må gjøre det formelle i angjeldende straffeanstalt / fengsel, samt en som må låse opp dørene og slippe ut vedkommende.

    Det er selvsagt sant, men å unnlate å følge benådingsordren vil være et føderalt lovbrudd.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn