Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Jeg siterte ditt utsagn hvor du skrev at "de Svarte blir fortalt [ av offentlige skolevesen] at det er systematisk rasisme i landet deres, osv."

    Etter å ha sett den videoen, hvordan synes du utsagnet ditt står seg? Hvordan står det til med rasisme i USA?
    Ja,nå har jeg ikke så inngående kjennskap til det annet enn sett og hørt amerikanere si det,men ja,var det ikke det læreren sa da i det klippet ditt? At mørkhudede ikke har like muligheter,og at de må føle forskjellsbehandling omtrent daglig på kroppen?

    Jeg sier da ikke at det ikke finnes rasisme i USA. Og om det var noen tvil så hater jeg det. Helt uforståelig at det eksisterer igrunnen.

    Klippet er ikke helt nytt heller. De har hatt en svart president i 8 år siden klippet fra 2001.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Ja,nå har jeg ikke så inngående kjennskap til det annet enn sett og hørt amerikanere si det,men ja,var det ikke det læreren sa da i det klippet ditt? At mørkhudede ikke har like muligheter,og at de må føle forskjelsbehandling omtrent daglig på kroppen?

    Jeg sier da ikke at det ikke finst rasisme i USA. Og om det var noen tvil så hater jeg det. Helt uforståelig at det eksisterer igrunnen.

    Klippet er ikke helt nytt heller. De har hatt en svart president i 8 år siden klippet fra 2001.
    "Indoktrinering i skolen. Det er helt sjokkerende å høre at barna omtrent blir opplært til å hate USA. Svarte blir fortalt at der er systematisk rasisme i landet deres,osv.
    Selvsagt finnes det idioter som er ekte rasister,og det må man slå hardt ned på.Men hvorfor skal man lære opp unge svarte til å hate hvite når tallene viser at der ikke er systematisk rasisme i landet? "


    Dette er hva du skrev.


    Er det systematisk rasisme i USA? Eller er det ikke det?

    Så det ut som om unge svarte måtte læres opp i at rasisme finnes? "from the day I was born" var svaret til den mørkhudete i den filmen.




    Ja, filmen er fra 2001. Tror du at ting har blitt veldig mye bedre?
     
    Sist redigert:

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.163
    Antall liker
    6.829
    Torget vurderinger
    4
    Trump er ikke en rasist!
    Se hvem han omgås da.
    .......................
    Av alt det jeg har lest og hørt om folk som har møtt han så er jeg omtrent 100% sikker at han er en mann som ikke ser farge eller rase. Samme som meg,og omtrent alle jeg kjenner.
    Ja, se på hvem han velger å omgås.
    Av alle landes dyktige, kompetente og kvalifiserte mennesker har han fylt regjeringen med stort sett middelaldrende hvite menn, med unntak av èn (1) afroamerikaner og ingen asiat eller latino er funnet verdige etter hva jeg kan se.

    The Trump Cabinet.JPG

    Og nei, det er ikke et tilfeldig resultat av at han velger folk han kjenner.
    Presis det samme mønsteret gjentar seg når man ser det aller laveste nivået i WH, praktikantene. Riktignok flere kvinner, noen innslag av latinske aner, et par afroamerikanere, men ganske klink hvitt bilde av unge, lovende, talenter.
    Et godt representativt utvalg av befolkningen, eller ?

    Trump interns.jpg

    Vel, det kan jo fortsatt hende du har rett i at Trump ikke ser farge eller rase.
    I hvert fall ikke annen enn sin egen.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.433
    Antall liker
    35.229
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er mest bekymret for ekte demokrati viss demokratene kommer til valget.
    Da er det mer tvang av foreldre til å sende barna på offentlig statlig utvalgt skole,de får ikke velge en med gode lærere og gode resultat om de ønsker. Offentlig reguleringer,slik sosialistene og kommunistene elsker. Folk må for alldel ikke få frihet til å velge selv.....
    Jaha. Kommunisme, ja. Så hvordan vil du beskrive et land som Norge, hvor helsevesen og utdannelse er et offentlig ansvar? Realiteten er at den politikken demokratenes venstrefløy drømmer om å innføre i USA stort sett står til høyre for den politikken dagens regjering med H og KrF fører i Norge. Moderate demokrater og Bidens plan for helsevesenet er godt til høyre for noe FrP ville gått inn for. Det er ingen andre industrialiserte land som har organisert helsetjenester til befolkningen på samme måte som USA, hvor private forsikringer betalt av arbeidsgiver er hovedbjelken. Knapt noe u-land heller. Kommunister alle sammen?
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.519
    Antall liker
    9.669
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Du vet, bibelen dreier seg om hver mann for seg.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.915
    Antall liker
    19.769
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Rart at man kan tilbe den første sosialist samtidig som man viser nesegrus beundring av den komplette egoist og drittsekk.
    Det kommer av at svært mange er gammeltestamentlige. Jesus er tydeligvis en figur de forholder seg svært lite til.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    "Indoktrinering i skolen. Det er helt sjokkerende å høre at barna omtrent blir opplært til å hate USA. Svarte blir fortalt at der er systematisk rasisme i landet deres,osv.
    Selvsagt finnes det idioter som er ekte rasister,og det må man slå hardt ned på.Men hvorfor skal man lære opp unge svarte til å hate hvite når tallene viser at der ikke er systematisk rasisme i landet? "


    Dette er hva du skrev.


    Er det systematisk rasisme i USA? Eller er det ikke det?

    Så det ut som om unge svarte måtte læres opp i at rasisme finnes? "from the day I was born" var svaret til den mørkhudete i den filmen.




    Ja, filmen er fra 2001. Tror du at ting har blitt veldig mye bedre?

    Hvordan definerer du systematisk rasisme?

    Slik jeg ser det så er der ikke systematisk rasisme i USA. Viss jeg skulle kunne kallt det systematisk så måtte det vere slik at det ikke var like muligheter for en mørkhudet person som en hvit å få samme jobb innen politikk,politi,skole,osv viss de ellers var likt kvalifisert. Jeg tror at viss der finnes de som har slike holdninger blant de som annsetter så mister de fort jobben sin idag.Med rette.
    Jeg kan ikke se at det skal vere systematisk blant unge og barn i et flerkulturelt samfunn.

    Læreren i klippet ditt så for meg ut som at hun sa der er systematisk rasisme.Eller?

    Det må selvsagt vere forferdelig for de som blir utsatt for rasisme.
    Og det er vel ingen som sier at rasisme ikke finnes.
    Det så ikke ut som de unge svarte måtte læres opp til at rasisme finnes nei,og det så heller ikke ut som de hvite måtte læres opp til at det finnes.

    Jeg tror ting har blitt bedre siden 2001 ja.
    Slo kjapt opp at i 2019 så var den svarte delen av befolkningen i USA på 15% av totalen. Regner med det var ala det samme når de stemte Obama inn som president for 8 år.
    Jeg prøver overhodet ikke å neglisjere rasisme,det bør undervises om,og slåes ned på,men fortell hvordan en systematisk rasistisk nasjon kan stemme frem en svart mann som president?

    Jeg begynte med emnet fordi her er voksne mennesker som har kallt Trump en rasist omtrent daglig i 4 år nå.Det er en ganske sterk og stygg påstand syns jeg,og klarer overhodet ikke å se at han er i nerheten av å tenke slike tanker.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.321
    Antall liker
    3.485
    Torget vurderinger
    4
    Før Obama


    A job applicant with a name that sounds like it might belong to an African-American - say, Lakisha Washington or Jamal Jones - can find it harder to get a job. Despite laws against discrimination, affirmative action, a degree of employer enlightenment, and the desire by some businesses to enhance profits by hiring those most qualified regardless of race, African-Americans are twice as likely as whites to be unemployed and they earn nearly 25 percent less when they are employed.

    Etter Obama


    Minority job applicants are “whitening” their resumes by deleting references to their race with the hope of boosting their shot at jobs, and research shows the strategy is paying off.
    In fact, companies are more than twice as likely to call minority applicants for interviews if they submit whitened resumes than candidates who reveal their race—and this discriminatory practice is just as strong for businesses that claim to value diversity as those that don’t.
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Jeg begynte med emnet fordi her er voksne mennesker som har kallt Trump en rasist omtrent daglig i 4 år nå.Det er en ganske sterk og stygg påstand syns jeg,og klarer overhodet ikke å se at han er i nerheten av å tenke slike tanker
    Jeg tror vi forstår «rasist» veldig forskjellig. Kan du si hvordan du forstår ordet?
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Rart at man kan tilbe den første sosialist samtidig som man viser nesegrus beundring av den komplette egoist og drittsekk.
    Godt poeng.Jeg mener det beste i sosialismen har bra likheter med Jesu lære.

    Kjenner du Trump?
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.433
    Antall liker
    35.229
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jeg begynte med emnet fordi her er voksne mennesker som har kallt Trump en rasist omtrent daglig i 4 år nå.Det er en ganske sterk og stygg påstand syns jeg,og klarer overhodet ikke å se at han er i nerheten av å tenke slike tanker.
    Har du fått med deg rettssakene om systematisk rasediskriminering i Trumps leiegårder på 1970-tallet (han måtte punge ut med erstatninger), eller annonsene han rykket inn med krav om dødsstraff for fem svarte tenåringer som hadde blitt anklaget for å ha voldtatt en hvit kvinne (selv om DNA-tester viste at det ikke var dem)?
     
    Sist redigert:

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Jeg troe vi forstår «rasist» veldig forskjellig. Kan du si hvordan du forstår ordet?
    Viss du bruker ordet om rase så tenker jeg en rasist er en som ser ned på en annen rase.
    Et normalt menneske ser et annet menneske,punktum.

    Hvordan forstår du ordet rasist?
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.433
    Antall liker
    35.229
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Viss du bruker ordet om rase så tenker jeg en rasist er en som ser ned på en annen rase.
    Et normalt menneske ser et annet menneske,punktum.

    Hvordan forstår du ordet rasist?
    Black guys counting my money! I hate it. The only kind of people I want counting my money are short guys that wear yarmulkes every day. … I think that the guy is lazy. And it’s probably not his fault, because laziness is a trait in blacks. It really is, I believe that. It’s not anything they can control.
    One early red flag arose in 1973, when President Richard Nixon’s Justice Department — not exactly the radicals of the day — sued Trump and his father, Fred Trump, for systematically discriminating against blacks in housing rentals.

    I’ve waded through 1,021 pages of documents from that legal battle, and they are devastating. Donald Trump was then president of the family real estate firm, and the government amassed overwhelming evidence that the company had a policy of discriminating against blacks, including those serving in the military.

    To prove the discrimination, blacks were repeatedly dispatched as testers to Trump apartment buildings to inquire about vacancies, and white testers were sent soon after. Repeatedly, the black person was told that nothing was available, while the white tester was shown apartments for immediate rental.

    A former building superintendent working for the Trumps explained that he was told to code any application by a black person with the letter C, for colored, apparently so the office would know to reject it. A Trump rental agent said the Trumps wanted to rent only to “Jews and executives,” and discouraged renting to blacks.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Har du fått med deg rettssakene om systematisk rasediskriminering i Trumps leiegårder på 1970-tallet (han måtte punge ut med erstatninger), eller annonsene han rykket inn med krav om dødsstraff for fem svarte tenåringer som hadde blitt anklaget for å ha voldtatt en hvit kvinne (de var uskyldige)?
    Nei det har jeg ikke. Høres ikke bra ut.
    Har du noen gode linker?

    Paulus var en av de ivrigste forfølgerene av kristendommen.Han har skrevet omtrent halvparten av tekstene til kristendommen.

    Sikkert ikke noen god sammenligning. Poenget er at VISS Trump har vert rasist så kan man forandre seg på rundt 50 år.
    Det er selvsagt ikke bra i det hele tatt viss det du skriver om Trump fra 1970 er 100% sant,og tar det med i nyhetsboksen,men klarer virkelig ikke å se at Trump 2020 er i nerheten av noe som kan kalles en rasist.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.433
    Antall liker
    35.229
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Nei det har jeg ikke. Høres ikke bra ut.
    Har du noen gode linker?

    Paulus var en av de ivrigste forfølgerene av kristendommen.Han har skrevet omtrent halvparten av tekstene til kristendommen.

    Sikkert ikke noen god sammenligning. Poenget er at VISS Trump har vert rasist så kan man forandre seg på rundt 50 år.
    Det er selvsagt ikke bra i det hele tatt viss det du skriver om Trump fra 1970 er 100% sant,og tar det med i nyhetsboksen,men klarer virkelig ikke å se at Trump 2020 er i nerheten av noe som kan kalles en rasist.
    Se forrige innlegg. Fyren har ikke endret seg en tøddel på 50 år.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Hvordan definerer du systematisk rasisme?
    Et eksempel på systematisk rasisme kan jo være sånn både Fred og Donald Trump systematisk diskriminerte svarte som prøvde å leie leiligheter av dem.

    A former Trump superintendent named Thomas Miranda testified that multiple Trump Management employees had instructed him to attach a separate piece of paper with a big letter “C” on it — for “colored” — to any application filed by a black apartment-seeker.


    Og hvis du virkelig tror Donald Trump ikke er rasist kan du lese her:


    Edit: ser nå at @Asbjørn allerede hadde postet mye av det samme. Men kanskje enkelte ting må gjentas en del ganger før alle får det med seg. :)
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Viss du bruker ordet om rase så tenker jeg en rasist er en som ser ned på en annen rase.
    Et normalt menneske ser et annet menneske,punktum.

    Hvordan forstår du ordet rasist?
    Javel, da er det ikke den definisjonen som gjør at vi ser ting så forskjellig. Her er et par ting jeg reagerer på i ditt lange innlegg.

    Her har vi 2 tråder om Trump som har gått over ca 4 år der det stort sett er det jeg regner med er voksne folk som rabiat mobber Trump.
    Media ser ut til å vere de verste.
    I skolen (det er jo der begrepet brukes mest) definerer man mobbing som en assymetrisk maktrelasjon der den ene parten plager den andre over lengre tid. Siden Donald Trump er president i USA og etter eget sigende en meget rik, smart og sterk mann, skulle man tro at det gikk an å være kritisk til ham uten at han tar skade av det. Dersom dette ikke stemmer, er han ikke så sterk som han sier, men det går strengt tatt ikke an å tenke seg at er mulig. Han er president i USA – fins det noen høyere posisjon på jorda? Jeg mener at det per definisjon er umulig å mobbe USAs president.

    Derimot er det mulig, og nødvendig å være kritisk til ham. Som alle andre politikere i demokratiske land jobber han på vegne av sine borgere. Vi i Norge er jo ikke hans borgere, men vi har fremdeles såpass sterke relasjoner til landet hans at vi påvirkes sterkt av hva han gjør. I et demokrati er det vår plikt å mene noe om jobben han gjør, og den meningen uttrykker vi i tekst eller tale. Media har en spesiell plikt til å være kritisk til maktposisjoner. Det er et av de viktigste elementene i et demokrati. Så har jo også pressen blitt kalt "den fjerde statsmakt", av samme grunn.

    jeg tror stemmene vil vise i ettertid at veldig mange svarte har stemt på Trump
    De var ikke spesielt imponert i 2016, i alle fall:
    _92349606_us_elections_2016_exit_polls_race_624.png.jpeg

    (Legg merke til at det er mange ulike kilder her, både konservative og mer liberale.) Hvordan bildet blir i dette valget gjenstår å se, selvfølgelig.

    jeg tror stemmene vil vise i ettertid at veldig mange svarte har stemt på Trump fordi de er langt smartere enn mainstream fakenews idioter,og ekstremt mye smartere enn de høytutdannede hvite kommunistene som ofte indoktrinerer studenter på alle aldersnivåer
    Har du studert selv?
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.066
    Antall liker
    3.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    "Slik er det! Jeg lover!"
    "Nei, du tar feil igjen. Se for eksempel på disse eksemplene som beviser det motsatte av hva du hevder er sant."
    "Jeg vet ikke så mye om dette, jeg bare siterte noe jeg så på youtube og facebook. La meg istedenfor bytte tema til noe annet som jeg også har voldsomme meninger om, uten at jeg har noen grunn til det. PS: jeg ække indoktrinert altså. Helt sant!"
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Veldig enig!
    Hovedforskjellen mellom USA anno 2001 og 2020 er at nå finnes det video på telefonen.

    En mørkhudet person ble regelrett henrettet av politiet. noen uker senere ble en 17-årig hvit person fra annen stat bevæpet med automat oppfordret av poltiiet. Hva skjedde så? jo, han skjøt og drepte 2 personer. Hvordan reagerte poltiiet etterpå? Jo, de ignorertte han totalt når han prøvde å overgi seg. Se for deg om han hadde vært svart? Hvor sannsynlig er det at han hadde blitt skutt og drept straks han viste seg med sitt automatvåpen?

    og du sier at det ikke er systematisk rasime i USA=

    Hvor lant ned drar du nisseluen over øynene dine?


    Enten er du et troll eller så er du så ignorant i ditt verdensbilde at Trump gjør alt rett fordi han flytter ambassaden til jerusalem, og fremmer dommedagskristnes verdensbilde om at jødene må fremmes slik at de de alle kan dø i armageddon.

    Trump fronter White Supremacy og du sier... heia Trump.

    Du er et troll, eller så er du totalt blåst i skolten din. You choose. Jeg heller mot sistnevnte.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.049
    Antall liker
    2.508
    Q: "Hvorfor liker du President Trump?"
    A: "Trump sier det som det er!"


    Hvorfor er det ingen som stiller oppfølgingspørsmål? Som for eks. "Hva sa han?"
    Mulig det starter en tankerekke når man skal forsøke skape essens av historiene han forteller.

    Som får meg til å tenke på at de siste samlingene hans virker det som han har hatt en slik jesus visker til å kjøre repetisjonskurs sammen med ham. Han forteller fritt de samme historien om seg selv eller hva han tenker om andre. Men med flere eller færre detaljer avhengig om han klarer følge sin egen tankerekke, — akkurat slik disse TV prestene messer sitt budskap. Du vet du har en elendig selger på døra når han snakker om seg selv og ikke produktet han skal levere.

    Ellers var det jo kjip melding om beregeningen at rallyene hans kan ha kostet 700 mennesker livet. Og at ofrene ikke nødvendigvis deltok selv.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    4 år med recovery og "karantene" med Biden er nok å foretrekke. Om Trump skulle serie nok en gang, så håper jeg vi klarer å ta det med fatning, og minner om denne:


    "Many have argued that some people have been seriously disturbed and distressed by the policies, speech, behavior, and tweets of President Trump, so much so that it has affected their cognitive, affective, and behavioral functioning. Such people may need mental health support. As such, further research is necessary to investigate the extreme reactions toward President Trump, in the same way that researchers investigate other extreme social phenomena, such as Beatlemania or the like. This will shed light on the reality of this emerging folk category that has been labelled by many as "Trump Derangement Syndrome."
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Viss du bruker ordet om rase så tenker jeg en rasist er en som ser ned på en annen rase.
    Et normalt menneske ser et annet menneske,punktum.

    Hvordan forstår du ordet rasist?
    Da er det jo systemisk rasisme i USA da, hvorfor er det slik at når svarte i mange år hadde og stadig har problemer med avhengighet til Crack, som er et møkkadop for de fattigste, så var eneste løsningen lange fengselsstraffer. Mens nå når de hvite en masse har blitt avhengige av opioider de har fått på resept, for så har fått over til heroin, så er det plutselig en epidemi, som selvsagt skal behandles med helt andre tiltak enn lange fengselsstraffer, de er jo tross alt bare syke.

    Hvorfor har stop and frisk utelukkende rammet de svarte, mens de hvite stort sett har fått gått i fred?

    Hvorfor tegner man opp distriktskart på nytt for å få alle de svarte nabolagene inn i et og samme distrikt for å frata dem like demokratiske rettigheter?

    Lista kunne vært mye lengre, men gir meg her
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.631
    Antall liker
    15.715
    Torget vurderinger
    2




    De hadde tillatelse til å organisere en "get out the vote" marsj. Politiet mente pepperspray var på sin plass.

    According to video, police and participants, deputies with the Alamance County Sheriff's Office and Graham police officers twice used pepper spray on the "I Am Change" march to the polls.

    Participants and organizers say they had proper permits for Saturday's event, which marched from Wayman's Chapel AME Church to a rally at the city's Court Square. Following the rally, organizers had then planned to lead the some 200 marchers to a nearby polling place.

    Along the way, marchers led by organizer the Rev. Greg Drumwright stopped for a nearly nine minute long silence in memory of George Floyd, the Black man who was killed after a white police officer kept a knee on his neck for that span of time.
     
    Sist redigert:

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.631
    Antall liker
    15.715
    Torget vurderinger
    2
    "De kan stemme så mye de vil, det som betyr noe er hvem som teller opp valgsedlene."

    Det er kamp på kniven mellom Lindsey Graham og Jamie Harrison i South Carolina. Da er det om å gjøre å hive ut så mange stemmer man kan. "Noen" mente at signaturene på innsendte stemmesedler kunne forkastes dersom de ikke var identiske med den som er arkivert i registeret. Denne "noen" visste selvsagt at dette ikke var i henhold til valgloven, men "ooops", kanskje man kunne bli kvitt noen valgsedler i distrikt med overveiende demokratiske velgere?

    A federal judge has ordered South Carolina counties to stop rejecting absentee ballots on the basis of voter signatures appearing not to match signatures on file and ordered a review of any ballots thrown out so far for that reason. In an order issued Tuesday, U.S. District Judge Richard Gergel said any county election boards that wish to employ signature matching techniques going forward must first seek and receive permission from the court and provide voters an opportunity to correct any perceived signature mismatch issues before discounting their votes.

    https://www.thestate.com/news/politics-government/election/article246741881.html
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Allikevel er de svarte i ferd med å forlate demokratene til fordel for Trump og republikanerne..... Det er nettopp de som ser ut til å komme til å avgjøre valget til fordel for Trump. Tilbakemeldingene fra de svarte er at Trump lytter og er villig til å gjøre noe.

    I linken til Asbjørn tidligere ser man åpenbart helt meningsløs argumenter for rasisme. Trump er rasist fordi han har kalt Covid-19 viruset for Kina viruset. Høh? Og fordi han har sagt at K. Harris ikke er godt egnet til å være visepresident, tilsvarende han sier om Biden som president. Eller fordi de han har kalt lovbrytende innvandrere fra Mexico for kriminelle og overbrytere. Jada! Eller fordi han ikke vi ta inn ytterliggående muslimer i landet. Snakk om å vri og snu ting på hodet! Det siste handler åpenbart om sikkerhet og beskyttelse av landets borgere, men dette vrir man til rasisme. Det e jo bare tull og viser nok engang hvordan pressen fordreier hva som ble sagt til noe som passer inn i deres fordommer. Synes faktisk det er skremmende at noen kjøper så billig retorikk.

    At han har kommet med en uttalelse av rasistisk overtramp/sleivspark en gang i sitt tidligere playboy liv er neppe noe overraskelse. Men det er langt derifra til å fremstå som rasistisk politiker som undertrykker enkelte grupper og raser.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.631
    Antall liker
    15.715
    Torget vurderinger
    2
    Texas har ligget på vippen og har et stort antall valgmenn. Følgelig er det "anything goes" når det gjelder å hindre demokratiske velgere. Men alt som er gjort har oppildnet velgerne og valgdeltakelsen hittil har vært større enn antallet stemmer som ble avgitt i 2016, noen dager før valget.

    Derfor det vi nå ser, med oppfordring til "Trump Texas Welcome" fra presidentens sønn.

    Politiet i Fort Worth eskorterte en karavane med Trump-tilhengere til feil sted.

    "Get out of our hood."

    Dette er, selvsagt og mildt sagt, ikke bra. Tønne med krutt.

     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.631
    Antall liker
    15.715
    Torget vurderinger
    2
    For dem som vil ha en noenlunde stø kompassnål i oppløpet er The Hill et greit sted. Demokrater og Republikanere blir like forbannet når de tar en tur innom nettstedet.

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn