Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 1)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Hyggelig å se at du omtaler de med største høflighet da......
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Hyggelig å se at du omtaler de med største høflighet da......
    Jeg sier det jeg mener i klartekst. Men hvis du blir fornærmet på vegne av noe eller noen, eller det er gruppeidentiteten din som har fått seg en verbal kilevink fra meg så har du null sympati. Gå å gråt til mamma eller noe.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Hyggelig å se at du omtaler de med største høflighet da......
    Jeg sier det jeg mener i klartekst. Men hvis du blir fornærmet på vegne av noe eller noen, eller det er gruppeidentiteten din som har fått seg en verbal kilevink fra meg så har du null sympati. Gå å gråt til mamma eller noe.
    Der kom det vanlige bla bla bla. Du angriper noen for å mangle anstendighet og høflighet og det blir bare så latterlig barnslig med din påfølgende utskjellende oppførsel. For en patetisk skygge du har blitt.
     
    Sist redigert:
    C

    cruiser

    Gjest
    Gøy å se at deffe er blitt forført av disse tv-predikantene, må ha vært sterkt det vekkelsesmøtet
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.212
    Ben Shapiro RIPS Media for Disgusting KANYE WEST Coverage
    Som vist over var du for ganske nøyaktig ett år siden (oktober 2017) betydelig mer kritisk til Tucker Carlson enn selv det jeg linket til... Og nå linker du altså til dette vrøvlet her... Bevare meg vel. Hadde f.eks. Lars Nehru Sand kommet opp med et sånt udugelig fjas som dette, hadde han hatt sparken før sendingen var over.

    Har du fullstendig mistet det, Gjestemedlem?? Det var en gang, og jeg trodde det var lenge siden, men det er altså bare ett enkelt år!!

    Disqutabel
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.753
    Antall liker
    13.243
    Om man skreller bort den repetitive støyen så må jeg, noe motvillig, innrømme at Deffeknotten har et poeng begravd langt under de repetitive tiradene. Deler av aktiviteten på ytre venstre, i alle fall en del av det som faktisk får mediadekning, fremstår som så absurd, virkelikhetsfjern og opphengt i perifere sakskomplekser som er irrelevante for 99.9% av befolkningen at det er skremmende at slikt kan oppstå blant folk som ellers regner seg blant de frittenkende og opplyste. Hvor utbredt fenomenet er vet jeg forsåvidt ikke, men offermentaliteten er ikke spesielt vakker å se på og må for de som presumtivt har en legitim grunn til å føle seg som et offer fremstå som et totalt absurd teater. I Norge kunne man forsåvidt hatt en viss forståelse for det, men i US of A burde disse kampene være relativt langt nede på listen over kamper det er verdt å kjempe. De kan man heller ta når noen av de store og skrikende åpenbare kampene som faktisk betyr noe for mange er vunnet. Først da kan man se om man kan få seg safe-spaces og diskutere pensum på universitetet i en kolinoloistisk eller fenimin kontekst - og forhåpentligvis tape begge de, men før det er det mangt og meget man burde være mer opptatt av.
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Trondheim
    Om man skreller bort den repetitive støyen så må jeg, noe motvillig, innrømme at Deffeknotten har et poeng begravd langt under de repetitive tiradene. Deler av aktiviteten på ytre venstre, i alle fall en del av det som faktisk får mediadekning, fremstår som så absurd, virkelikhetsfjern og opphengt i perifere sakskomplekser som er irrelevante for 99.9% av befolkningen at det er skremmende at slikt kan oppstå blant folk som ellers regner seg blant de frittenkende og opplyste. Hvor utbredt fenomenet er vet jeg forsåvidt ikke, men offermentaliteten er ikke spesielt vakker å se på og må for de som presumtivt har en legitim grunn til å føle seg som et offer fremstå som et totalt absurd teater. I Norge kunne man forsåvidt hatt en viss forståelse for det, men i US of A burde disse kampene være relativt langt nede på listen over kamper det er verdt å kjempe. De kan man heller ta når noen av de store og skrikende åpenbare kampene som faktisk betyr noe for mange er vunnet. Først da kan man se om man kan få seg safe-spaces og diskutere pensum på universitetet i en kolinoloistisk eller fenimin kontekst - og forhåpentligvis tape begge de, men før det er det mangt og meget man burde være mer opptatt av.
    Men hvor relevant er egentlig ytre venstre? For ethvert skrullete utsagn kan man i USA sikkert finne noen som målbærer disse. -Et spørsmål om statistikk. Det er uredelig å løfte fram slike ytterligheter til noe representativt for "de andre".
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.753
    Antall liker
    13.243
    Ja, som sagt vet jeg ikke hvor utbredt det er. Men når selv universitetet i Köbenhavn vedtar regler som i praksis ville forhindret Monty Python for å kunne oppstå på universitet så vet man ikke helt hva man skal tro. Saken om egne dasser for transepersoner (som forsåvidt opprinnelig kom fra republikanere) klare å engasjere hele libarale USA fra øst til vest, mens det samme liberale USA driter tynt i langt mer graverende problemer så er det grunn til bekymring.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Om man skreller bort den repetitive støyen så må jeg, noe motvillig, innrømme at Deffeknotten har et poeng begravd langt under de repetitive tiradene. Deler av aktiviteten på ytre venstre, i alle fall en del av det som faktisk får mediadekning, fremstår som så absurd, virkelikhetsfjern og opphengt i perifere sakskomplekser som er irrelevante for 99.9% av befolkningen at det er skremmende at slikt kan oppstå blant folk som ellers regner seg blant de frittenkende og opplyste. Hvor utbredt fenomenet er vet jeg forsåvidt ikke, men offermentaliteten er ikke spesielt vakker å se på og må for de som presumtivt har en legitim grunn til å føle seg som et offer fremstå som et totalt absurd teater. I Norge kunne man forsåvidt hatt en viss forståelse for det, men i US of A burde disse kampene være relativt langt nede på listen over kamper det er verdt å kjempe. De kan man heller ta når noen av de store og skrikende åpenbare kampene som faktisk betyr noe for mange er vunnet. Først da kan man se om man kan få seg safe-spaces og diskutere pensum på universitetet i en kolinoloistisk eller fenimin kontekst - og forhåpentligvis tape begge de, men før det er det mangt og meget man burde være mer opptatt av.
    Det er ikke problemet; det meningsløse er det at likt og ulikt kjøres inn under den samme rubrikken; det er det som er nedsmeltingen, slik at alle meningsfulle distinksjoner forsvinner.
     
    Sist redigert:

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.658
    Antall liker
    15.758
    Torget vurderinger
    2
    En grei kommentar:

    "Det frie markedet er best, men staten bør gripe inn og gi meg en kjæreste". Høyresidas nye yndingsfilosof Jordan Peterson kanaliserer nok en gang "sint ung mann på 4chan"-logikk i VG.

    Professoren sier altså at staten kanskje må "intervenere" hvis for mange menn er ugifte. Dette virker sånn passe koko. Men som vanlig er han tåkete nok til å kunne slippe unna med incel/altright-flørtinga.

    Om noen pirker borti dette, vil han forsøke å prate seg bort og erklære seg misforstått, som vanlig. Men alle oss som har fulgt med på "sint ung mann på internett"-diskursen de siste åra veit hvilke strenger Peterson spiller på her.

    Drømmen om kontroll over kvinners seksualitet er visst en idé som aldri helt dør ut blant reaksjonære, enten de er kristne, muslimer, hinduer eller jungianere.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.753
    Antall liker
    13.243
    Men hvor relevant er egentlig ytre venstre? For ethvert skrullete utsagn kan man i USA sikkert finne noen som målbærer disse. -Et spørsmål om statistikk. Det er uredelig å løfte fram slike ytterligheter til noe representativt for "de andre".
    Det prinsipielle spørsmålet er hvorfor høyt utdannede, godt orienterte personer klarer å grave seg så dypt ned i uvesentligheter og gjøre det til Den Store Saken. Og det i et samfunn hvor et realtivt lite antall av "de store kampene" er vunnet. I Norge har vi tross alt gratis utdannelse, fritt offentlig helsevesen, mammaperm, pappaperm, 5 ukers ferie, tungt subsidiert barnehage, skolefritidsordning, et relativt egalitært lønnssystem, sterke fagforeninger og stort sett gode arbeidstakerrettigheter om man jobber for en noenlunde seriøs arbeidsgiver osvosvosv. Man kan alltids diskutere om det burde være mer eller mindre av det ene eller det andre, men sammenlignet med USA er den lille mann og kvinne flere lysår foran. Så hvordan i huleste oppstår da i det hele slike (sub)kulturer rundtomkring?

    Om noen i Norge forsøker å gjøre et stort poeng av <fyll inn sær, perifer sak selv> så kan man i det minste ha en viss forståelse for det siden det ikke er enormt mye å stå på barrikadene for. Men i USA?
     
    Sist redigert:

    ch

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2007
    Innlegg
    1.671
    Antall liker
    1.262
    Om jeg forstår diskusjonen over riktig, så er dette kanskje relevant i forhold til weld77 sitt poeng?

    Democrats Are Blowing It, Again
    "Michael Kelly, the legendary journalist who died covering the invasion of Iraq in 2003, once wrote that the “animating impulse” of modern liberalism was to “marginalize itself and then enjoy its own company. And to make itself as unattractive to as many as possible.”
    “If it were a person,” he added, “it would pierce its tongue.”
    I thought of that line while reading a tweet from Nate Cohn, The Times’s polling guru: “Take everything together, and, on balance, it’s been a good 10 days of state/cd polling for the GOP in a lot of important battlegrounds.
    ” "

    Jeg er en som godt kunne tenkt seg nok fremgang for demokratene til at de kan få reell makt, men jeg har ikke en veldig god følelse - når Nate Cohn sier som han gjør over. Andre kommentarer i det siste i NYT og WP har vært i samme gate.

    Men ok, om ikke lenge vet vi hvem som fikk rett....
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.138
    Antall liker
    9.457
    Ben Shapiro RIPS Media for Disgusting KANYE WEST Coverage
    Som vist over var du for ganske nøyaktig ett år siden (oktober 2017) betydelig mer kritisk til Tucker Carlson enn selv det jeg linket til... Og nå linker du altså til dette vrøvlet her... Bevare meg vel. Hadde f.eks. Lars Nehru Sand kommet opp med et sånt udugelig fjas som dette, hadde han hatt sparken før sendingen var over.

    Har du fullstendig mistet det, Gjestemedlem?? Det var en gang, og jeg trodde det var lenge siden, men det er altså bare ett enkelt år!!

    Disqutabel
    Det har skjedd noe med Deffe etter at han ble Teslaeier.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.534
    Antall liker
    9.692
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Du skal se han er følsom for elektromagnetiske felter og har kortsluttet......:) Det blir jo litt magnetisme med strømmene til disse voldsomme akselerasjonene.
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.823
    Antall liker
    2.810
    Torget vurderinger
    1
    Veldig forvirrende det her. De liberale er altså venstreside i USA, men høyreside i Norge og Resten av verden? De liberale som antakelig er ment å skulle holde ytringsfriheten høyt, er altså de som fronter en økt knebling av meningsfrihet på læresteder og formodentlig i media og ellers i samfunnet? Når ble det sånn? Eller er det bare noen som vil at det skal se sånn ut? Det viktigste er etterhvert bare å være uenig og mene det motsatte, samme hva?!

    Politisk ståsted, retning, meninger, sannhet, løgn.....alt spretter veggimellom som lyden fra en skrikende Klipsch i et nakent rom. Det er bare å hive seg med i dansen, den er uansett meningsløs og retningsløs.

    Av og til lurer jeg på om ungdommen, de som gjemmer seg under hettegenserne og tusler tause og mutte gjennom hverdagen mens de lever sine liv i spillene, har skjønt noe vi andre ikke har og tatt konsekvensen.

    *frustrert*
     

    Goggen8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Innlegg
    2.388
    Antall liker
    952
    Sted
    Oslo
    Ja, som sagt vet jeg ikke hvor utbredt det er. Men når selv universitetet i Köbenhavn vedtar regler som i praksis ville forhindret Monty Python for å kunne oppstå på universitet så vet man ikke helt hva man skal tro. Saken om egne dasser for transepersoner (som forsåvidt opprinnelig kom fra republikanere) klare å engasjere hele libarale USA fra øst til vest, mens det samme liberale USA driter tynt i langt mer graverende problemer så er det grunn til bekymring.
    Har du en lenke til saken om reglene til universitetet i Køben?
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.753
    Antall liker
    13.243
    Har du en lenke til saken om reglene til universitetet i Køben?
    Det var i en artikkel linket til her på forumet av typen "screenshot fra avis", husker ikke i hvilken tråd. Husker ikke om det faktisk ble vedtatt eller bare foreslått.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    2.676
    Sted
    Liten by
    Har du en lenke til saken om reglene til universitetet i Køben?
    Det var i en artikkel linket til her på forumet av typen "screenshot fra avis", husker ikke i hvilken tråd. Husker ikke om det faktisk ble vedtatt eller bare foreslått.
    Så det var egentlig ikke verdt å nevne saken? Er vi ikke ved kjernen av problematikken rundt debattene i dag? Det strøs om med anekdoter, historier og "fakta", som egentlig ikke er fakta eller sant. Bare ta denne saken med kjøp av mobiltelefoner på NAV regning.
     

    Fjernis 2.0

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Innlegg
    2.954
    Antall liker
    316
    Jeg er klar over at ytterste høyre prøver å avskrive seg ansvaret for nazismens terrorvelde. Temmelig smart, når trenden i tiden er å skulle forstå, forklare og tillelegge alle meninger samme vekt og respekt. Jeg husker enda da Anne Holt, direkte i Dagsrevyen, ba Carl Ivar Hagen om å holde kjeft med det forbanna brunsvidde våset sitt. Dette mens hun var justisminister. En herlig nedsabling av idioten Hagen. Og den gangen Hanna Kvannmo ga Kåre Kristiansen beskjed om å fjerne den klamme prestehanda han hadde lagt på skuldra hennes.

    Politikere som sto for noe, og som ikke var redde for å slå handa i bordet mot rasister og religiøse mørkemenn.

    Det vi har nå, er blant annet en statsminister og regjering som logrer for Kina, og nektet å ta i mot Dalei Lama.

    Kvalmende!
    Hva er det som gjør at nazismen hører til ytterste høyre, lederen for partiet førte en sosialistisk politikk i landet, så jeg spør igjen hva er det med nazismen som gjør at den hører til høyresiden?

    En ting til :

    Under det forrige århundret herjet to ekstremistiske ideologier i Europa. Begge forårsaket millioner av tapte menneskeliv. Begge to utløste krig og konflikt. Men det er kun en av dem vi har tatt et skikkelig oppgjør med. Etter andre verdenskrig ble fascister og nazister henrettet, og man har sørget for å gjøre oppvoksende generasjoner bevisste på nazistenes grusomheter. Det sistnevnte har vært helt riktig og viktig.

    Det samme har aldri skjedd med sosialismen og kommunismen. Selv om disse ideene har tatt livet av flere mennesker enn nazistene kunne drømme om, så er ikke betegnelsen kommunist i nærheten av like injurierende som nazist eller fascist. Det er det ingen logisk grunn til.
    https://resett.no/2018/10/11/nar-venstreekstreme-aktivister-far-agere-som-objektive-sannhetsvitner/

    Direkte kvalmende at venstresiden ikke har tatt et oppgjør mot kommunismen.
     
    Sist redigert:

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.212
    Under det forrige århundret herjet to ekstremistiske ideologier i Europa. Begge forårsaket millioner av tapte menneskeliv. Begge to utløste krig og konflikt. Men det er kun en av dem vi har tatt et skikkelig oppgjør med. Etter andre verdenskrig ble fascister og nazister henrettet, og man har sørget for å gjøre oppvoksende generasjoner bevisste på nazistenes grusomheter. Det sistnevnte har vært helt riktig og viktig.
    https://resett.no/2018/10/11/nar-venstreekstreme-aktivister-far-agere-som-objektive-sannhetsvitner/

    Kommunismen har tatt langt flere liv enn nazismen, direkte kvalmende at venstresiden ikke har tatt et oppgjør mot kommunismen.
    Føler forsåvidt ikke at dette hører hjemme i en tråd om Trumps presidentskap, han er verken nazist, fascist eller kommunist.
    Men som et slags svar på det ovenstående, ligger nok mye av årsaken til et manglende totaloppgjør med folk som Stalin og Pol Pot i det at de aldri startet en verdenskrig. Det har vært tatt oppgjør lokalt, men resultatene av ekstremismen ble såpass altomfattende under Nazi-Tyskland, at oppgjøret dermed også kom til å bli internasjonalt og totalt.

    Disqutabel
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    2.676
    Sted
    Liten by
    Så venstresiden er per def. direkte ansvarlig for at både nazismen og sosialismen har ekstreme sider?
    Dette var nytt for meg. Jammen lærer man mye her inne.

    Hvem er da ansvarlig for all ekstremismen innen religion?
    For ikke snakke om all ekstremismen innen hifi? For der er det en del...
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.705
    Antall liker
    7.947
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Jeg er klar over at ytterste høyre prøver å avskrive seg ansvaret for nazismens terrorvelde. Temmelig smart, når trenden i tiden er å skulle forstå, forklare og tillelegge alle meninger samme vekt og respekt. Jeg husker enda da Anne Holt, direkte i Dagsrevyen, ba Carl Ivar Hagen om å holde kjeft med det forbanna brunsvidde våset sitt. Dette mens hun var justisminister. En herlig nedsabling av idioten Hagen. Og den gangen Hanna Kvannmo ga Kåre Kristiansen beskjed om å fjerne den klamme prestehanda han hadde lagt på skuldra hennes.

    Politikere som sto for noe, og som ikke var redde for å slå handa i bordet mot rasister og religiøse mørkemenn.

    Det vi har nå, er blant annet en statsminister og regjering som logrer for Kina, og nektet å ta i mot Dalei Lama.

    Kvalmende!
    Hva er det som gjør at nazismen hører til ytterste høyre, lederen for partiet førte en sosialistisk politikk i landet, så jeg spør igjen hva er det med nazismen som gjør at den hører til høyresiden?

    En ting til :

    Under det forrige århundret herjet to ekstremistiske ideologier i Europa. Begge forårsaket millioner av tapte menneskeliv. Begge to utløste krig og konflikt. Men det er kun en av dem vi har tatt et skikkelig oppgjør med. Etter andre verdenskrig ble fascister og nazister henrettet, og man har sørget for å gjøre oppvoksende generasjoner bevisste på nazistenes grusomheter. Det sistnevnte har vært helt riktig og viktig.

    Det samme har aldri skjedd med sosialismen og kommunismen. Selv om disse ideene har tatt livet av flere mennesker enn nazistene kunne drømme om, så er ikke betegnelsen kommunist i nærheten av like injurierende som nazist eller fascist. Det er det ingen logisk grunn til.
    https://resett.no/2018/10/11/nar-venstreekstreme-aktivister-far-agere-som-objektive-sannhetsvitner/

    Direkte kvalmende at venstresiden ikke har tatt et oppgjør mot kommunismen.
    Les "Mein Kampf", så ser du at nazismen har eit langt tydelegare rasistisk og ekskluderande menneskesyn enn dei andre ideologiane. I praksis har vi også sett at berre nazismen har drive gjennomregulert, industriell likproduksjon basert på tanken om ubermench.
    Problemet med alle desse ideologiane (også kapitalismen som ideologi) er tanken om maktopphoping, og at makta skal utøvast. Einaste ideologi som ikkje gjer dette, er klassisk anarkisme, noko som alle dei andre ideologiane er livredde for, slik at det har utvikla seg konsensus om at anarki er eit skjellsord.
    Elles er eg absolutt einig i at det burde vore rydda etter Stalin, Pol Pot, fascismen i Spania......men dette med nasjonalt indre problemstillingar er vanskeleg å bryte inn i. Fyrst når ein flyttar kampen til utlandet (flyktiningestraumar, eller t.d. likvidering av eigne innbyggjarar med avvikande, uttalte meiningar) er det innlysande at det internasjonale samfunn kan bry seg.

    Trumphen er nok ingen ideologisk kamphane. Han har nok med å dyrke eige ego
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.212
    Om man skreller bort den repetitive støyen så må jeg, noe motvillig, innrømme at Deffeknotten har et poeng begravd langt under de repetitive tiradene. Deler av aktiviteten på ytre venstre, i alle fall en del av det som faktisk får mediadekning, fremstår som så absurd, virkelikhetsfjern og opphengt i perifere sakskomplekser som er irrelevante for 99.9% av befolkningen at det er skremmende at slikt kan oppstå blant folk som ellers regner seg blant de frittenkende og opplyste. Hvor utbredt fenomenet er vet jeg forsåvidt ikke, men offermentaliteten er ikke spesielt vakker å se på og må for de som presumtivt har en legitim grunn til å føle seg som et offer fremstå som et totalt absurd teater. I Norge kunne man forsåvidt hatt en viss forståelse for det, men i US of A burde disse kampene være relativt langt nede på listen over kamper det er verdt å kjempe. De kan man heller ta når noen av de store og skrikende åpenbare kampene som faktisk betyr noe for mange er vunnet. Først da kan man se om man kan få seg safe-spaces og diskutere pensum på universitetet i en kolinoloistisk eller fenimin kontekst - og forhåpentligvis tape begge de, men før det er det mangt og meget man burde være mer opptatt av.
    Selvfølgelig er aktiviteter ute på de politiske fløyene stort sett helt på jordet, det er ikke en av sidene som er verre enn den andre. Videre, med den klare og nær verdensomspennende, krappe høyrepopulistiske dreiningen vi ser nå, er det ikke til å undres over at det skaper en like stupid motpol på den andre siden.
    For Deph sin del, er det dermed besynderlig at han ikke ser at han selv er bidragende til å øke de mest absurde venstrevridde holdninger, ved å fremføre det fjaset han gjør, samt bedrive en stedig linking til monomane politiske kommentatorer uten overblikk. Uten et solid sentrum de fleste har en viss enighet om eksistensen av, mister politikken en svært viktig ballast. Ekstremist-oppgulp er uansett aldri å foretrekke, enten en bekjenner seg til høyre eller venstre. Dessuten er de nok likere hverandre de noensinne vil innrømme, eller forstå, for den del.

    Disqutabel
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.725
    Antall liker
    9.351
    Sted
    Trondheim
    Det er mye rart man skal lese på nettet. "Hitler var sosialist" - maken til sludder!
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.949
    Antall liker
    19.801
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Jeg er klar over at ytterste høyre prøver å avskrive seg ansvaret for nazismens terrorvelde. Temmelig smart, når trenden i tiden er å skulle forstå, forklare og tillelegge alle meninger samme vekt og respekt. Jeg husker enda da Anne Holt, direkte i Dagsrevyen, ba Carl Ivar Hagen om å holde kjeft med det forbanna brunsvidde våset sitt. Dette mens hun var justisminister. En herlig nedsabling av idioten Hagen. Og den gangen Hanna Kvannmo ga Kåre Kristiansen beskjed om å fjerne den klamme prestehanda han hadde lagt på skuldra hennes.

    Politikere som sto for noe, og som ikke var redde for å slå handa i bordet mot rasister og religiøse mørkemenn.

    Det vi har nå, er blant annet en statsminister og regjering som logrer for Kina, og nektet å ta i mot Dalei Lama.

    Kvalmende!
    Hva er det som gjør at nazismen hører til ytterste høyre, lederen for partiet førte en sosialistisk politikk i landet, så jeg spør igjen hva er det med nazismen som gjør at den hører til høyresiden?

    En ting til :

    Under det forrige århundret herjet to ekstremistiske ideologier i Europa. Begge forårsaket millioner av tapte menneskeliv. Begge to utløste krig og konflikt. Men det er kun en av dem vi har tatt et skikkelig oppgjør med. Etter andre verdenskrig ble fascister og nazister henrettet, og man har sørget for å gjøre oppvoksende generasjoner bevisste på nazistenes grusomheter. Det sistnevnte har vært helt riktig og viktig.

    Det samme har aldri skjedd med sosialismen og kommunismen. Selv om disse ideene har tatt livet av flere mennesker enn nazistene kunne drømme om, så er ikke betegnelsen kommunist i nærheten av like injurierende som nazist eller fascist. Det er det ingen logisk grunn til.
    https://resett.no/2018/10/11/nar-venstreekstreme-aktivister-far-agere-som-objektive-sannhetsvitner/

    Direkte kvalmende at venstresiden ikke har tatt et oppgjør mot kommunismen.
    Vet du hva; dette er omtrent det mest tåpelige jeg noensinne har hørt. Du bør seriøst begynne å opptre som et voksent menneske. Et meneske som søker etter kunnskap, i stedet for å lete på idiotiske nettsteder - hvor folk uten noe som helst mellom øra poster vissvass og kvasivitenskap. Det du kommer med er intet mindre enn latterlig.

    Få det inn i nøtta; nazismen var det skrekkeligste eksempelet på hvor ille det kan gå når høyreekstreme rasister får makt!

    La meg også tilføye at ABB er ektefødt barn av slike holdninger og vås du framsetter. Det kan vi muligens leve med at du har, men når man vet hva de fleste med slike holdninger stemmer på, er min oppriktige mening at vi ikke kan leve med å ha det partiet i regjering!
     
    Sist redigert:

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.949
    Antall liker
    19.801
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Det er mye rart man skal lese på nettet. "Hitler var sosialist" - maken til sludder!
    Det store spørsmålet er hvem som blir den neste sosialisten. Trump, kanskje?
    Jeg så weld77 mente at venstresidens største problem var at den så på stemmekveget til Trump og lignende som dumme. Vel; dumme eller ikke riktig vel bevarte. Velg det som passer.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Litt OT, men tiden er inne til å skille mus og menn.
    Et eller annet absurd har foregått i den Saudi-Arabiske ambassaden i Tyrkia. Det blir spennende å se hvem som tør å stå opp mot dette terrorregimet, den bedritne familiebedriften som kaller seg Saudi-Arabia. Foreløpig har alle toet sine hender, og tenkt på økonomi, olje og våpensalg.

    Jeg undrer meg på om noen tør å ta det første steget. Om Trump er villig, kan han komme til å score sine første politiske poenger, faktisk.

    Disqutabel
    Det er spørs om hvorden det civiliserte menneske vægter Milliarder, op mod stats kontrollerte partering mord udført på diverse ambassader og konsulater.

    Usa har den gamle avtale m Sauerne om at alt Olie skal handles i dollar, og det er det eneste der faktisk gir dollar nogen verdi.
    Onde tunger påstår at Usa er færdig som økonomisk super magt vis den avtale havner på gulvet.
    Uanset ville Dollarens verdi som international valuta ha mistet sin verdi.

    Jeg spør der blir lidt støj, men ellers sker der ingenting, da det vil ende op med en Sau forklaring på at de folk der skulle avhøre ham, la lidt formeget idet, og således av vanvare kom til at snitte lidt i ham, så han døde, og de efterfølgende panikked og foretog en helt urationel handling ved efter på at partere ham i biter, for hjemtransport til familien.

    Dette blev selvfølgelig foretage helt på egenhånd av de embetsmenn som var involveret, og at Sau konge familien således ikke kan holdes ansvarlig., Bla bla, bla.

    Og den køber Trumpeten og resten av Orkestreret. Og musiken spiller videre.

    Velbekommme.
    Læser i NRK, at Sau,en ser ut til at arbejde på en rapport, som skal forklare, hvorfor de sendte en 15 man stor deligation, for at dele Manden op i biter.

    Kan se ut til de har kopi printed ovennevnte løsnings forslag.

    Hvor lenge skal vi bli ved med akseptere det familie barserte Bull shit, regime, som ærlig talt hører hjemme i tiden tilbage, til det vi benevner som Svarte tiden.

    Kansje tiden er ved at komme for en ny mobilisering, for endgyldig at fjerne det Terror Regime?

    En gulerød der kunne hjelpe! Donald du kan beholde Olie, en.

    Alternativ, sende et Cleaning team!
     
    Sist redigert:

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    DONALD< A ROOF KILLER DID IT, YES DONALD! YOU HAVE ABSOLUTE RIGHT!, YOU GOOD FRIEND DID IT!

    YOU A FUCKING MORAN, DONALD, AND A DISKRES TO THE HUMAN RASE!
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Vi ser vel litt samme tendenser her også blant sentralens mest venstrevridde demagoger, kommunistiske apologeter og virkelighetsfjerne oppviglere.

    ---

    Tino Sanandaji

    Centerpartiets kommunikationschef Ola Spännar tillhör dem som kastar nazistanklagelser runt sig. Hans senaste försök att insinuant brunmåla passerade dock gränsen till antisemitisk konspirationsteori och ledde till kritik.

    Spännar tar twitterpaus och får styrkekramar av Annika Strandhäll. Inget tyder på att de förstår hycklerin att själv regelbundet kalla oskyldiga för nazist men ta på sig offerkoftan. Var det rättvist att socialministern delar inlägg som kallade Medborgerlig Samling för nazister? Ska man inte behandla andra som man vill bli behandlad själv?

    Det mest facinerande är hursomhelst denna kommentar av Centerns kommunikationschef: ”Längre fram, när mina barn frågar vad jag gjorde när ett främlingsfientligt parti med rötter i nazismen stöddes av mer än var femte väljare, då vill jag kunna säga att jag tillhörde motståndsrörelsen”

    Det är viktigt att förstå Spännars och likasinnades föreställningsvärld. Många politisk korrektade är övertygade att Sverige lik 30-talets tyskland står på randen till ett nazistisk övertagande. I denna sagovärld tillhör de ”motståndsrörelsen”, hjältarna som mot alla odds ska stoppa Zombiehitlers återkomst. Detta förklarar varför de är fyllda av skräck och hat, resistenta för fakta och varför de ger sig själv rätt att vidta otrevliga nödåtgärder för att rädda demokratin.

    Deras rädsla har skapat en nazisthysteri bortom proportioner. Under sommaren skrev media ca två tusen artiklar om NMR, vilket är ungefär så många röster de fick, en röst per artikel.

    Många är dock uppvuxna på filmer, har svårt att skilja fantasi från verkligheten och tror tack sin historielöshet att det är vanligt att nazister spontant övertar länder. Rädslan för en ny Hitler må vara en paranoid vaneföreställning, men har normaliserats i anti-rationella miljöer. Det är kanske inte logiskt att en rörelse som bara stöds av 0.02 procent ska tar över landet, men uppvels så då nazister väcker starka känslor.

    Efterssom deras värld cirkulerar kring Hitler ska jag förklara genom att citera George Orwells recesion av Mein Kampf: “Hitler, because in his own joyless mind he feels it with exceptional strength, knows that human beings don’t only want comfort, safety, short working-hours, hygiene, birth-control and, in general, common sense; they also, at least intermittently, want struggle and self-sacrifice, not to mention drums, flags and loyalty-parades”

    Man bör inte underskatta psykologiska attraktionen av Hitler-fantasin för de som saknar mening i en postmodern tillvaro utan kamp och spänning.

    svensk svin.jpg
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.212
    DONALD< A ROOF KILLER DID IT, YES DONALD! YOU HAVE ABSOLUTE RIGHT!, YOU GOOD FRIEND DID IT!

    YOU A FUCKING MORAN, DONALD, AND A DISKRES TO THE HUMAN RASE!
    Så, så.
    Jeg skriver ut en cannabis-kur til deg.

    Disqutabel
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    DONALD< A ROOF KILLER DID IT, YES DONALD! YOU HAVE ABSOLUTE RIGHT!, YOU GOOD FRIEND DID IT!

    YOU A FUCKING MORAN, DONALD, AND A DISKRES TO THE HUMAN RASE!
    Så, så.
    Jeg skriver ut en cannabis-kur til deg.

    Disqutabel
    Ikke in i helvede heller, at den Moran av en President går ut med en pressemelding, ska faneme ikke få lov at, stå uimotsagt .

    Han må jo tro at hans landsmenn, og resten av verdens befolkning er mindre bemidlede.

    Maken til idiot skal man sku lede lenge efter!
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    DONALD< A ROOF KILLER DID IT, YES DONALD! YOU HAVE ABSOLUTE RIGHT!, YOU GOOD FRIEND DID IT!

    YOU A FUCKING MORAN, DONALD, AND A DISKRES TO THE HUMAN RASE!
    Så, så.
    Jeg skriver ut en cannabis-kur til deg.

    Disqutabel
    Ikke in i helvede heller, at den Moran av en President går ut med en pressemelding, ska faneme ikke få lov at, stå uimotsagt .

    Han må jo tro at hans landsmenn, og resten av verdens befolkning er mindre bemidlede.

    Maken til idiot skal man sku lede lenge efter!
    En ting er at ha en svigersønn som er villig til at sutte pik av på Kamelen, en anden ting er at ha en President som er villig til at la sig røvpule av Dromedaren.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.285
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Gigantselskaper trekker seg fra konferanse i Saudi-Arabia.

    Lørdag antydet USAs president Donald Trump at han kan innføre straffetiltak mot sin nære allierte Saudi-Arabia.
    Dagen etter Trumps trussel falt den viktigste indeksen i Saudi-Arabia med hele 7 prosent. Med det var hele oppgangen så langt i år utradert.

    Regjeringen i Saudi-Arabia har tidligere sagt at de vil slå tilbake hvis andre land forsøker seg på press og sanksjoner etter forsvinningen til journalisten.

    Jeg kan virkelig ikke forstå at vi i vesten skal støtte dette regimet på noen som helst måte. S-A bruker milliarder på å spre sin religion verden over samtidig som de halshugger kristne i S-A. Og nå truer de land....... Og indirekte er vi alliert med dette landet også.

    https://e24.no/makro-og-politikk/sa...nferanse-etter-journalistforsvinning/24467350
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn