Power-Buy Januar 2020 - Elementer til linjekilde? (Vifa TC9FD18-08 / TG9FD10-08)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • lille hiawata

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    4.258
    Antall liker
    2.494
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Er det lov å spørre Halair , hvor mye vil et slikt system som ditt komme på? Muligens med et noe enklere kabinett.
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.608
    Antall liker
    3.202
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    PS: Disse er kanskje litt for lite effektiv pr dB for å bruke som Atmos kanaler... 4 stk i tak.. for eks?
    4stk på linje gir et bidrag på 6dB, så ca 90dB/1W/1m
    Jeg bruker 3*3=9 som bak kanaler (4 av dem) i kinoen. Deler uansett på 120hz til sub, så bunnen er helt fint. Når lyd panoreres fra frontene og bakover så hører jeg en liten endring i klang i toppen. Burde nok også satt inn noen diskanter i høyttalerne bak.
     

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.605
    Antall liker
    1.708
    Sted
    Sandefjord
    Er det lov å spørre Halair , hvor mye vil et slikt system som ditt komme på? Muligens med et noe enklere kabinett.
    All-in for min del trolig litt over 20k, ren materialkost/epoxy + elementer og tilbehør knyttet til produksjonen. Jeg kunne gjøre fresejobben selv og sparte i så måte litt kostnad der. Skulle jeg ha kjøpt de tjenestene eksternt så hadde det blitt noe til, primært 3D-fresingen (waveguide) pga det er det som tar tid i CNC-maskin. I den anledning så har jeg også anledning til å frese baffler ferdig til andre om ønskelig - tenker da med hull/forsenkning gjort klart, uten "waveguide".

    Det er mulig å bygge enkelt for litt under 10k om man kapper og borer selv, med MDF som basis.
    Ønsker man mer innmat som dempesjikt, andre materialer til kabinett, GreenGlue / bitumen etc og mer avstiving så øker naturligvis kost ytterligere, alt etter hvilke ambisjoner man måtte ha.

    Jeg tør ikke drømme om hva mitt resultat hadde kostet "over disk" :)
     

    sofferud

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2004
    Innlegg
    233
    Antall liker
    81
    Sted
    Kjeller
    Er det mulig å slenge med 2 Tang Band fra parts express på bestillingen?
    Gitt at de har på lager ved bestillingspunkt så skal vi nok kunne få til det :)
    PB kommer på en kroner så ta høyde for at jeg ikke ønsker å legge ut for alt og alle 100% :)
    Det er underforstått med eventuelt forskudd / depositum.

    Med mindre du har noen Tang-band fulltoner til salgs? 🙂
    Ute etter femtommer eller der omkring av de bedre modellene. . Har sett på W5-2143 blant annet.
    Etter å endelig ha fått opp W8-1808 i åpen baffel så er jeg litt hekta 😜
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.446
    Antall liker
    2.630
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Frist for "påmelding" blir nå i starten av januar... ?
     

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.605
    Antall liker
    1.708
    Sted
    Sandefjord
    Yes, jeg foreslår at vi setter deadline for bestilling til tirsdag kveld 7/1 slik at sambestillingen fra oss går onsdag 8/1.

    Foreløpig er beste pris ca 102-104kr/stk for TC9FD18-08 ferdig fraktet/momset inn (valuta ved bet.tidspunkt vil avgjøre). Frakt videre besørger hver enkelt, evt henter for de som det passer for. Jeg sender melding til alle som jeg har registrert som interessert pr dd, skulle det være flere så send meg PM.

    Beste tilbud er via Parts-Express så om noen ønsker andre produkter (*) så vil det være kurant å få med litt sånt.
    I så fall må jeg be om at de dette gjelder sender meg pr PM spesifisert liste med art.nr og antall.
    Betinger at artikkel er tilgjengelig ved bestillingstidspunkt.

    Betaling / Vilkår / Tidslinje:
    • Jeg ønsker 25% forhåndsbetaling om ikke annet er avtalt, dette er for å opprette en gjensidig forpliktelse ihht avtale.
      * - Øvrige artikler utover PowerBuy/TC9 betales 100% ved bestillingstidspunkt.
    • Varer som ikke er fullt betalt innen rimelig tid (4uker etter mottak hos meg) tilfaller meg og 25% betalingsforskudd refunderes ikke. (Om ikke annet er avtalt i forkant)
    • Varene sendes videre/utleveres først når fullt oppgjør er mottatt.
    • Frakt vil trolig ta et sted mellom 1-2uker, avhengig av saksgang.
    • Skulle forsendelse bli utsatt for skade/reklamasjon på transport etc så er vi alle solidarisk ansvarlig og evt tap fordeles - slik at jeg ikke sitter alene som Svarte-Per.
    • Jeg forplikter meg til å varsle, uten opphold, om eventuelle forsinkelser eller annen relevant informasjon - jeg gjør dette her i denne tråden slik at samme informasjon er synlig for alle.

    Jeg mener dette er en rimelig ramme for alle parter og håper dere synes det samme :D
     
    Sist redigert:

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.446
    Antall liker
    2.630
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Yes, jeg foreslår at vi setter deadline for bestilling til tirsdag kveld 7/1 slik at sambestillingen fra oss går onsdag 8/1.

    Foreløpig er beste pris ca 102-104kr/stk for TC9FD18-08 ferdig fraktet/momset inn (valuta ved bet.tidspunkt vil avgjøre). Frakt videre besørger hver enkelt, evt henter for de som det passer for. Jeg sender melding til alle som jeg har registrert som interessert pr dd, skulle det være flere så send meg PM.

    Beste tilbud er via Parts-Express så om noen ønsker andre produkter (*) så vil det være kurant å få med litt sånt.
    I så fall må jeg be om at de dette gjelder sender meg pr PM spesifisert liste med art.nr og antall.
    Betinger at artikkel er tilgjengelig ved bestillingstidspunkt.

    Betaling / Vilkår / Tidslinje:
    • Jeg ønsker 25% forhåndsbetaling om ikke annet er avtalt, dette er for å opprette en gjensidig forpliktelse ihht avtale.
      * - Øvrige artikler utover PowerBuy/TC9 betales 100% ved bestillingstidspunkt.
    • Varer som ikke er fullt betalt innen rimelig tid (4uker etter mottak hos meg) tilfaller meg og 25% betalingsforskudd refunderes ikke. (Om ikke annet er avtalt i forkant)
    • Varene sendes videre/utleveres først når fullt oppgjør er mottatt.
    • Frakt vil trolig ta et sted mellom 1-2uker, avhengig av saksgang.
    • Skulle forsendelse bli utsatt for skade/reklamasjon på transport etc så er vi alle solidarisk ansvarlig og evt tap fordeles - slik at jeg ikke sitter alene som Svarte-Per.
    • Jeg forplikter meg til å varsle, uten opphold, om eventuelle forsinkelser eller annen relevant informasjon - jeg gjør dette her i denne tråden slik at samme informasjon er synlig for alle.

    Jeg mener dette er en rimelig ramme for alle parter og håper dere synes det samme :D
    Fornuftig... Konkret liste kommer i kveld fra meg :)
     

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.605
    Antall liker
    1.708
    Sted
    Sandefjord
    Jeg har en deltaker som pga jobbsituasjon etc ønsker litt ekstra tid - er det noen som har noen innvendinger om å utsette bestilling til 15/1? Dvs påmeldingsfrist tirsdag 14/1.
     

    JENO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Innlegg
    2.599
    Antall liker
    1.377
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Jeg har en deltaker som pga jobbsituasjon etc ønsker litt ekstra tid - er det noen som har noen innvendinger om å utsette bestilling til 15/1? Dvs påmeldingsfrist tirsdag 14/1.
    Jeg er litt i samme båt, så for meg passer det bra å utsette en uke.
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.446
    Antall liker
    2.630
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Prosjektet har ingen som helst deadline, så jeg følger enkelt det som blir bestemt.

    mvh Kai
     

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.605
    Antall liker
    1.708
    Sted
    Sandefjord
    Den er god, da setter vi tirsdag 14/1 som deadline :)
    Oppdaterer førstepost til å reflektere dette.
     

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.605
    Antall liker
    1.708
    Sted
    Sandefjord
    Minner om deadline tirsdag 14/1, jeg har for litt over en uke siden sendt PM til samtlige som har indikert interesse - ber om bekreftelse om dere ønsker å være med. Samme gjelder om dere ikke benytter denne anledningen for da slipper jeg å tenke på det ;)

    De som ønsker å være med, bekreft dette pr PM samt antall. 1000kr i forhåndsbetaling (ca 20%) enten via nettbank eller Vipps er kurant.
     

    sofferud

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2004
    Innlegg
    233
    Antall liker
    81
    Sted
    Kjeller
    Minner om deadline tirsdag 14/1, jeg har for litt over en uke siden sendt PM til samtlige som har indikert interesse - ber om bekreftelse om dere ønsker å være med. Samme gjelder om dere ikke benytter denne anledningen for da slipper jeg å tenke på det ;)

    De som ønsker å være med, bekreft dette pr PM samt antall. 1000kr i forhåndsbetaling (ca 20%) enten via nettbank eller Vipps er kurant.
    Kan ikke se å ha mottatt PM!
     

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.605
    Antall liker
    1.708
    Sted
    Sandefjord
    Status:

    Totalt bekreftet antall elementer er noe lavere enn min forespørsel/pristilbud fra PE så jeg venter på tilbakemelding fra PE om de kan akseptere samme pris.
    USA våkner ikke før om noen timer så regner med at jeg vet mer ila ettermiddagen/kveld i dag.
    Om de kan holde samme pris så ser det ut som vi skviser oss rett inn under 100kr/stk inkl moms/importfrakt ;D

    Om det er noen etternølere som vil prøve å være med så er det mulighet for det frem til PE bekrefter bestilling/sendes videre til pakking.

    Stay tuned!
     

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.605
    Antall liker
    1.708
    Sted
    Sandefjord
    Status 16/1/2020:

    Elementer er bestilt og betalt, får ordrebekreftelse fra PA ila kvelden i dag og forhåpentligvis pakkesporing.
    Jeg må vente til bankkonto er oppdatert slik at riktig valutaverdi kommer frem men vi vaker rett rundt 100-102kr alt inkludert. Jeg oppdaterer hver enkel deltaker individuelt med sluttsum så snart alle kostnader er kjent.

    Transport fra USA bruker ikke å ta mange dagene, de forsinkelsene jeg har opplevd før skyldes normalt treghet i fortolling/Norge så anta ca 2uker for levering inn til meg.

    Kryss fingrene for en smooth overfart!
     

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.605
    Antall liker
    1.708
    Sted
    Sandefjord
    Ifbm PowerBuy så har jeg mottatt et par forespørsler på prefabrikerte frontbaffler - er det andre som ønsker å spare seg for å lage disse selv?

    Jeg kan CNC-frese baffler ut fra 19mm MDF med elementhull Ø78mm, forsenkning slik at element flukter med fronten samt skruehull Ø2mm
    1400kr/par inkl materialkost. Pris er den samme enten det er for 20 eller 25 elementer per baffle.
    Send meg i så fall en PM.

    Frest til ønsket mål, som som vist på bilde, i inntil 160mm bredde:
    Slett_Front.png



    Forsendingen av elementer er forøvrig i Køln/Tyskland, det er mao kanskje håp om levering ila denne uken :cool:
    Status på pris: 101,50/stk ligger vi ann til å ende på, med en strek under - ikke to :)
     
    Sist redigert:

    sofferud

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2004
    Innlegg
    233
    Antall liker
    81
    Sted
    Kjeller
    Jeg dro kjensel på et innlegg på diy audio, laget du noen gang en skumplate-høyttaler med TC9?
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.446
    Antall liker
    2.630
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    wow... går fortere å få ting fra USA enn fra Oslo til Mo i Rana... :p
     

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.605
    Antall liker
    1.708
    Sted
    Sandefjord
    :) 6 esker á 45 elementer er ankommet :)

    Jeg vil ila de neste dagene gå over og pakke klar de respektive forsendelsene.
    Moms/fortollingsregning er ikke mottatt enda så nøyaktig kost er ikke kjent pr dd. Momsen er enkel nok å regne ut, det er evt størrelse på selve fortollingsgebyret som er ukjent.
     

    Glennooo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.07.2013
    Innlegg
    312
    Antall liker
    267
    Pokker at jeg ikke fikk med meg dette.

    Gjerne si ifra når neste runde går, så er jeg med!

    -Glenno
     

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.605
    Antall liker
    1.708
    Sted
    Sandefjord
    Jeg sender ut PM til samtlige deltakere om endelig pris, restbeløp og fraktomkostninger.
    Pga jobb så er jeg på reis til meget sent tirsdag så kommer til å bruke litt av fritiden på onsdag til å klargjøre utsendelsene. Dvs at de skal kunne gå ut fra meg tors-fredag :)

    Glennooo - sjekk PM.
     

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.605
    Antall liker
    1.708
    Sted
    Sandefjord
    Da er jeg tilbake fra jobbreise og gjør i ettermiddag klar de respektive forsendelsene :cool:
    Postgang blir i løpet av torsdag + fredag, torsdagen er relativ travel allerede.

    Jeg sender pakkesporingsnummer pr PM når dette foreligger.
    De fleste betalingene er mottatt, men ikke alle - jeg sender når oppgjør foreligger :)
     

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.605
    Antall liker
    1.708
    Sted
    Sandefjord
    Liten forsinkelse fra min side, torsdag/fredag rant bort i flere småting, feber, kids, død tlf - det ble ikke gjort noe postforsøk på lørdag for de blir ikke hentet før i morgen uansett. Jeg beklager forsinkelsen!

    De gode nyheten er at alt som skal sendes er pakket klart og går med Posten i morgen mandag. Dette går med pakkehenting fra min arb.plass ca kl 15:30 og jeg vil forut for dette ha sporingsnummerene klare. Disse formidles via PM til de respektive og sporingen vil normalt bli tilgjengelig så snart disse er scannet inn på Alnabru.
     

    sofferud

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2004
    Innlegg
    233
    Antall liker
    81
    Sted
    Kjeller
    Har det vært gjort noen tanker om å lage en skikkelig god lydplanke med TC9? Gjerne aktiv med dsp, kanskje med en ikea sonos som donor eller noe annet kreativt? Det estetiske behovet er forholdsvis presserende her i huset =P
     

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.605
    Antall liker
    1.708
    Sted
    Sandefjord
    Har det vært gjort noen tanker om å lage en skikkelig god lydplanke med TC9? Gjerne aktiv med dsp, kanskje med en ikea sonos som donor eller noe annet kreativt? Det estetiske behovet er forholdsvis presserende her i huset =P
    Det tror jeg i utgangspunktet er et kurant prosjekt, eventuelt supplert med en diskant i senter og power tapering ut mot flankene?
    Har ikke selv vurdert noe tilsvarende pga linjekilder som hovedhøyttalere og eventuell senter hadde blitt linjekilde det også, siden jeg kan plassere den bak lerret hos meg.
     

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.605
    Antall liker
    1.708
    Sted
    Sandefjord
    Status - 4 kolli sendt i dag ut til sine respektive mottakere, sporingslink sendt pr PM :)
    Link vil nok gi treff utover kvelden etter at de er skannet inn hos mottakssentral.

    Øvrige kolli står i opplag hos meg i påvente av henting / annen avtale 8)
     

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.605
    Antall liker
    1.708
    Sted
    Sandefjord
    Byggeforslag, i "keep it simple-modus":

    Bruk følgende indre mål med tverrsnitt: 100 x 270mm
    Del kabinett opp i lukkede seksjoner (grå skillevegger), der hver gruppe av seriekoblede elementer har sitt eget kammer.
    Legg gjerne inn flere mindre avstivere (vist i rødt, det trengs ikke tykke plater her, 12mm MDF er kurant)
    Frontplate om du lager åpninger (78mm) manuelt med hullborr så anbefaler jeg at man sikter seg inn på ca 85mm CC-avstand.
    TC9 er 83,75 (+/- bittelitt) så om man ikke er nøye så kan CC=84mm bli snaut.

    cutout.png


    I tillegg så er det en stor fordel om man har "de småtingene" klare for hånden når prosjektet skrider frem, bestill allerede nå inn følgede:
    100stk 2.8mm Brass Crimp Terminal Female Spade Connectors
    100stk 4.8mm Brass Crimp Terminal Female Spade Connectors
    200 skruer - https://www.ebay.com/itm/173960739843 (3x12mm utførelse)
    Gjerne noe internkabling og 2 sett med høyttalerterminaler også :)
     

    Elmer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Innlegg
    1.927
    Antall liker
    2.174
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn