Ja, samme farge, så den Ortofonen kan nok passe bra.Du har vel samme farge på spilleren som jeg hadde? Fargen matcher perfekt med Ortofon sin puck.
Vis vedlegget 1151193
Du har sikkert rett, men jeg ønsker å være litt forsiktig med vekta for ikke å belaste lageret unødig mye.Jeg ville valgt noe litt tyngre enn 3-400g, spesielt hvis tanken er sikre kontakt når platene er ujevne. Jeg har en på ~700g og den er perfekt i så måte, i motsetning til andre jeg har hatt på ~300g. Husker ikke hvor jeg kjøpte min, så ingen spesifikke forslag dessverre.
Den har jeg aldri sett før. Hva går kritikken på hos de som er skeptiske?......eller du kunne prøve Humminguru sin nye Lumi vekt, og så gi oss andre en tilbakemelding. Det virker som den splitter vannene litt her på sentralen.
Vis vedlegget 1151202
Steen
Så dem, men ble ikke helt fortrolig med designet.Er en i Haugesund som selger slikt på Finn
Den har jeg aldri sett før. Hva går kritikken på hos de som er skeptiske?
Likte heller ikke lyset og ser ikke hensikten med det.RGB lys.![]()
Ja, Michell er en gammel traver som jeg tidligere har vurdert, men jeg foretrekker en ren platevekt. Forestiller meg at det kan bli en viss belastning på lageret i forbindelse med strammingen. Er ikke lenger så stødig og følsom på handa.Jeg har alltid brukt Michell sin, presser platen ned og skrues fast i spindelen.
Vet ikke om det har betydning, men lageret belastes ikke med noe særlig mere vekt
Den er sikkert god, men ønsker ikke å legge så mye penger i dette.
Ikke helt min smak med den vaterbobla på toppen. Men fin pris.
Mener du det er noen lydmessig forskjell med og uten platevekta, eller er den mest for pynt?Du har vel samme farge på spilleren som jeg hadde? Fargen matcher perfekt med Ortofon sin puck.
Vis vedlegget 1151193
Nyttig tilbakemelding. Og likevel foreslår du en tings til 10000 kroner.Jeg hører ingen forskjell på min platespiller. Har Slukets lille vekt og den alupucken som produsenten har laget.
Kun for at du ikke har den originale store!! Enorm forskjell i lyd - LessLossJeg hører ingen forskjell på min platespiller. Har Slukets lille vekt og den alupucken som produsenten har laget.
Den har jeg trua på. Ikke så ille priset heller.
Alltid.Selvfølgelig.
Synergetic Research produserer mye glorete søl, imho.
Det er ditt valg å faktisk bruke pengene.
For å være helt ærlig så har jeg ikke kritisk lyttet med og uten. På ovation synker tallerkenen litt med platevekt, og det påvirker jo VTA. Så eventuelt forskjeller kan like godt skyldes det.Mener du det er noen lydmessig forskjell med og uten platevekta, eller er den mest for pynt?
På YT sa de at den var knallbra. Så da er det bare å hoste opp 81kDen har jeg trua på. Ikke så ille priset heller.
TS sin spiller har magnetisk lager. Da blir ikke det mer belastning med puck, så sant en ikke bruker en betongblokk. Alternativt er clamp. Jeg har orginal Clearaudio champ han kan få kjøpt billigJeg regner med at man også tar hensyn til at langt fra alle tallerkenlagre er bygd for særlig mye ekstra vekt.......
De fleste er vel lagret med ei kule i bånn,Jeg regner med at man også tar hensyn til at langt fra alle tallerkenlagre er bygd for særlig mye ekstra vekt.......
Spiller du plater?Kun for at du ikke har den originale store!! Enorm forskjell i lyd - LessLoss
Jeg har jo VPI Classic, med platekrans. Kun fordi det gjør hele vinylritualet enda mer tungvindt. !!
Selv om mitt lager trolig tåler masse ekstra vekt (Micro RX-1500) har jeg valgt en løsning med gjenger på toppen av spindelen slik at jeg kan stramme akkurat passe til at platen blir så rett som mulig uten platekrans.De fleste er vel lagret med ei kule i bånn,
så det er vel ikke akkurat superkritisk,
men ekstra vekt er jo ikke tatt med i konstruksjonen, så det er nok smart å ikke overdrive.
![]()
I skuddsikker kryssfinér, hvis en tilfeldigvis skal ta den med til Gaza.Det ligger en på torget nå som er skuddsikker, det hadde kanskje vært noe?
Den er pen, hadde passet på min SP10.Du har vel samme farge på spilleren som jeg hadde? Fargen matcher perfekt med Ortofon sin puck.
Vis vedlegget 1151193
Det er nok den beste løsninga vil jeg tro.Selv om mitt lager trolig tåler masse ekstra vekt (Micro RX-1500) har jeg valgt en løsning med gjenger på toppen av spindelen slik at jeg kan stramme akkurat passe til at platen blir så rett som mulig uten platekrans.
Vis vedlegget 1151256