Finner bare plassering av fronthøyttalere her. Er det jeg som gjør noe galt?Her er en av kalkulatorene ihvertfall!
Room Setup Calculators
|
Finner bare plassering av fronthøyttalere her. Er det jeg som gjør noe galt?Her er en av kalkulatorene ihvertfall!
Room Setup Calculators
Kan se litt på det iløpet av dagen. Kan du evnt snu rommet 90 grader?Er der noen som kunne hjulpet meg litt med å bestemme lytteposisjon? Jeg finner at jeg bør sitte 190cm (38%) fra bakvegg. Med den posisjonen kommer Bakkanalene i konflikt med døren som kommer på bakveggen. Dersom jeg kan trekke lytteposisjonen litt bakover og flytte litt på døren kan jeg få løst dette, men jeg er redd for å plassere meg i et område som gir store akkustiske utfordringer. Kan noen se litt på rommet og si litt om hvilket område som ser ut til å være best å plassere lytteposisjon i? Jeg har ikke kunskap nok til å beregne og simulere dette selv...
Jeg nærmer meg nå plating av vegger og må derfor finne plassering av ht-uttak. Jeg ønsker å legge opp til 9.2 med Atmos og ønsker å treffe best mulig på første forsøk.
De nøyaktige målene på rommet blir som følger: Bredde: 431cm, Lengde: 500cm og høyde: 244cm. Kortveggene blir front- og bakvegg.
Setter stor pris på hjelp her!
Mvh
Sitter å titter litt nå. Har du planlegt atmos eller kommer du til å kjøre 7.1 / 5.1 ?Det kan jeg gjøre![]()
Kommer tilbake med litt info senere. Ble plutselig hektisk her.. Men jeg får ikke til noen gode simuleringer uten 4 subber. 2 på frontvegg og 2 på bakvegg. Er du helt låst med tanke på antall subber?Det blir enten 7.2.4 eller 9.2.2.
Det blir 2 subber i front.
Om du går for 9.2.2 tenker du da på å ha front wide eller high. Husker ikke terminologien i farten...Det blir enten 7.2.4 eller 9.2.2.
Det blir 2 subber i front.
Bruker teppeflis. Fungerer knall. Om det har noe lydmessig Vinning skal jeg ikke uttale meg om.Er det noen som har erfaring med teppefliser? Hvordan er det med støv og renslighet? Hvordan blir det akkustikkmessig å gå for teppefliser kontra laminat som også er en het kandidat?
Gikk for det trygge og la laminatBruker teppeflis. Fungerer knall. Om det har noe lydmessig Vinning skal jeg ikke uttale meg om.Er det noen som har erfaring med teppefliser? Hvordan er det med støv og renslighet? Hvordan blir det akkustikkmessig å gå for teppefliser kontra laminat som også er en het kandidat?
Her er varianten jeg kjøpte som jeg brukte i mitt hjemmekinobygg.Stoff og stil har stoff av bedre kvalitet en Biltema, jeg tror også de har flere farger.
Lenge siden jeg handlet der, men mener at det var litt vanskelig å finne det på nettsidene deres.
Ja, det kan muligens brukes, men allerhelst ønsker jeg slike som ser ut som en sylinder med m20 gjenger inni og umbrako (eller hva det heter) på toppen. De kan senkes ned i benkeplaten slik at det bare er en flat rund plate som er synlig. Ganske vanlige på flatpakkede møbler, men m20 er noe grovere enn det som er vanlig.... Den dårlige forklaringen forteller muligens noe om min kompetanse på dette feltet