X
X186841
Gjest
For oss litt mer moderne Pioneer venner var det en gledelig overraskelse idag. Oppdatering av firmware til streamer/dac N-70AE med MQA støtte.
Så gøy, denne har jeg bestilt megFor oss litt mer moderne Pioneer venner var det en gledelig overraskelse idag. Oppdatering av firmware til streamer/dac N-70AE med MQA støtte.
Vis vedlegget 513371
Vis vedlegget 513372
HeiFor oss litt mer moderne Pioneer venner var det en gledelig overraskelse idag. Oppdatering av firmware til streamer/dac N-70AE med MQA støtte.
Vis vedlegget 513371
Vis vedlegget 513372
Gratulerer med finne høyttalere, hvordan sammenligne du disse med A3i? Jeg også hadde Snell A3i og vintage pioneer ( hpm-1100) , angre på selge begge spesielt hpm-1100, Pioneer topp modellen fra 80 tale.For å komme innenriksministeren litt i møte på interiørfronten(liker jeg å påstå hjemme i alle fall, men i ærlighetens navn var vel egen nysgjerrighet en vel så viktig drivkraft) så byttet jeg ut et par Snell A3i med et par av disse:
Vis vedlegget 513480
Meget positivt overrasket. Simpelthen nydelige formidlere, gleder meg stort til etter hvert å få koblet opp dette på en mer seriøs rigg (pre og rørblokker er midlertidig stuet bort grunnet langfingret pjokk på 2), optimalisert plassering og rigget meg til godstolen med en single cask fra Teeling. Men selv på en Denon GR-535 og en platespiller det ikke er krise om Ronny Pøbel kommer borti (Micro Seiki PD 284) så er det god stemning i stua.
Du har rett. Jeg så ikke det i farta. Burde absolutt vært en tråd for nye Pioneer-produkter. Det kommer heldigvis nye ambisiøse produkter fra det holdet. Det blir vel et magert skalkeskjul at CD-spillere snart er for vintage å regne..Er det ikke for nytt Pioneer dette? fikk tidligere beskjed om at jeg kom med for nytt utstyr fra Pioneer. Egentlig skulle det ha vært en tråd for nyere Pioneer utstyr. Selv har jeg ellers hatt pioneer fra tidlig 70 tall, som jeg forsatt har liggende. Syns også at disse nye Class D forsterkerne lyder fint, selv om de ikke er så åpen og frigjort som de bedre Class A/B og A. mvh. Motorhome
Er ikke denne tråden både for nytt og gammelt?Er det ikke for nytt Pioneer dette? fikk tidligere beskjed om at jeg kom med for nytt utstyr fra Pioneer. Egentlig skulle det ha vært en tråd for nyere Pioneer utstyr. Selv har jeg ellers hatt pioneer fra tidlig 70 tall, som jeg forsatt har liggende. Syns også at disse nye Class D forsterkerne lyder fint, selv om de ikke er så åpen og frigjort som de bedre Class A/B og A. mvh. Motorhome
Det er to litt ulike dyr.Gratulerer med finne høyttalere, hvordan sammenligne du disse med A3i? Jeg også hadde Snell A3i og vintage pioneer ( hpm-1100) , angre på selge begge spesielt hpm-1100, Pioneer topp modellen fra 80 tale.For å komme innenriksministeren litt i møte på interiørfronten(liker jeg å påstå hjemme i alle fall, men i ærlighetens navn var vel egen nysgjerrighet en vel så viktig drivkraft) så byttet jeg ut et par Snell A3i med et par av disse:
Vis vedlegget 513480
Meget positivt overrasket. Simpelthen nydelige formidlere, gleder meg stort til etter hvert å få koblet opp dette på en mer seriøs rigg (pre og rørblokker er midlertidig stuet bort grunnet langfingret pjokk på 2), optimalisert plassering og rigget meg til godstolen med en single cask fra Teeling. Men selv på en Denon GR-535 og en platespiller det ikke er krise om Ronny Pøbel kommer borti (Micro Seiki PD 284) så er det god stemning i stua.
Tror du kan greie å finne deler til denne på eBay. Lykke tilHei.
Har en pioneer sa 9800 ant. fra syttitallet som mangler knappen for høytalerutganger, er det noen som vet om det er mulig å få tak i ny ev. brukt, serviceverksted osv som kan gammel pioneer. Takknemlig for alle svar. Mv kurt
Du har sikkert googlet litt og ute i verden er dette en sjelden dyr sak. 20-30 tusen er ikke uvanlig. Men markedet i Norge er lite og tregt, jeg tror prisen her hjemme vil være ca. 5.000,- for et objekt som trenger service og 10.000,- for en som er i god stand. Mint condition kan man kanskje få 15.000,- for ? Jeg blir overrasket hvis det er mulig å få mer her hjemme. Men på eBay?, The sky is the limitNoen som kan si noe om verdien til en Pioneer SX-1980? Har fått tilbud om å kjøpe en, men vi er usikre på hva prisen burde være?
Om du søker etter sx-1980 og velger "sold items", så blir det ganske tydelig at alt mellom 13k og 40k faktisk er reelle priser...Joda,har googlet men eBay priser er gjerne fantasipriser.... Ser det er en som vil selge en (med manglende knapp) for 45 000,- ,og det kan vel neppe kalles reell pris.
Takk for innspill ??????
Kan dessverre ikke hjelpe deg TAF men håper det ordner seg da det er en flott spiller Har kikket på en selv tidligereHei.
Har en Pioneer PLC 590 på vei til meg. Har god oversikt på historikken til spilleren. Den har stått lagret på et tørt, uisolert loft de siste 15-16 år. Den ble koblet opp av eier og han sier at den gikk "litt" for fort på 33 og da ha byttet til 45, så gikk den "mye" for fort. Han skrudde da av spilleren. Dagen etter så ville han prøve igjen, men da fikk han ikke liv i den.
Til dere som kjenner til denne spilleren, har dere vært borti dette problemet?
TAF
Hei FrankKan dessverre ikke hjelpe deg TAF men håper det ordner seg da det er en flott spiller Har kikket på en selv tidligereHei.
Har en Pioneer PLC 590 på vei til meg. Har god oversikt på historikken til spilleren. Den har stått lagret på et tørt, uisolert loft de siste 15-16 år. Den ble koblet opp av eier og han sier at den gikk "litt" for fort på 33 og da ha byttet til 45, så gikk den "mye" for fort. Han skrudde da av spilleren. Dagen etter så ville han prøve igjen, men da fikk han ikke liv i den.
Til dere som kjenner til denne spilleren, har dere vært borti dette problemet?
TAF
mvh
Tja, har kun bilder fra annonsa da spilleren ligger nedpakket og klar for rep.TAF kan du legge ut et bilde av spilleren?