Pioneers venner :-)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bjørge

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    177
    Antall liker
    25
    Sted
    Vestfold
    Oppdatering i saken om M90 :)
    Vingfix-Terje fikk æren av å reparere forsterkeren. Henter den i påsken, er veldig spent på hvordan comboen c90/m90 låter :) planen er å kjøre de på KEF 104/2 med en eldre halvgod technics sl-q210 (mener jeg den heter) platespiller.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    On/off lampen røk på min ene TX9800. Toppen av, fronten av, bunnen av. Av med defekt pære. Loddet på ny pære som ble kjøpt av en medforumist. Jæv... trangt inni materien, men vi fikk lys i lampen. God følelse når jobb er utført :cool:
    Hvilke stasjoner kan du få inn i Bergensområdet etter stengingen av de nasjonale kanalene?
     
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    8.234
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    On/off lampen røk på min ene TX9800. Toppen av, fronten av, bunnen av. Av med defekt pære. Loddet på ny pære som ble kjøpt av en medforumist. Jæv... trangt inni materien, men vi fikk lys i lampen. God følelse når jobb er utført :cool:
    Hvilke stasjoner kan du få inn i Bergensområdet etter stengingen av de nasjonale kanalene?
    Det blir vel noen lokale FM-stasjoner enn så lenge. Det er jæv... trist å avskrive en av verdens beste FM-tunere til fordel for DAB+
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    On/off lampen røk på min ene TX9800. Toppen av, fronten av, bunnen av. Av med defekt pære. Loddet på ny pære som ble kjøpt av en medforumist. Jæv... trangt inni materien, men vi fikk lys i lampen. God følelse når jobb er utført :cool:
    Hvilke stasjoner kan du få inn i Bergensområdet etter stengingen av de nasjonale kanalene?
    Det blir vel noen lokale FM-stasjoner enn så lenge. Det er jæv... trist å avskrive en av verdens beste FM-tunere til fordel for DAB+
    Vi er helt på linje der. Her i krypten beholdes både Denon TU-260 og TU-280. Det vil si, førstnevnte får min yngre bror overta. Her kommer det til å bli to lokale kanaler som fortsetter på FM-båndet, og som jeg har mast om mange ganger i flere tråder går mitt favoritt musikkprogram på en av de kanalene. Men det blir trist å miste klassisk nattradio på P2. Det er liksom det som utgjør hovedbruken av mine FM-tunere. Og de låter begge to sabla bra, men TU-280 er et bittelite hakk bedre på mottak.

    Men nok Denon-prat i en Pioneer-tråd. Jeg er fortsatt på utkikk etter en A-300 eller A-400. Det er for meg de ultimate integrerte forsterkerne i sin klasse når det kommer til nyere post silver-perioder. De er ikke bare utviklet med briter som konsulenter, der faktisk 100% utviklet i UK. Det beste fra to verdener, japansk produksjonskvalitet og britisk lyd? Planen er å gi min A-201 til junior hvis jeg finner en av de to nevnte til en fornuftig pris. De er rimelige i UK, men da kommer frakt og mva på toppen av regnestykket. Så det blir til å finne en lokalt, eller i alle fall et sted der jeg eller en jeg kjenner kan plukke opp eller motta den.

    Tanken om en A-300 eller A-400 til soverommet har faktisk vokst seg ganske stor og sterk. Men plutselig så dukker det opp noe annet gøy som jeg ikke hadde forventet. Likevel vil jeg nok fortsette å søke etter en av de to britiske brødrene til Pioneer.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Xevious: Tidligere eierskap til etterfølgelse der, altså? Bra!! Sånn skal alle HFSere gjøre.:cool: Så nær som å ha høl i emballasjen. Hva med pickupen? Var det min, inn med ny Nagaoka MP110, sett Pio til å spille tolvtommere, mens Regaen tar de andre. 2x Rega Fono MM RIAA. Evt en Aria. Sånn bortsett fra manglende rens og emballasje fra forrige eier er, min CT3070R like strøken. Jeg har iallefall fått rensa den etter alle kunstens regler.
     
    Sist redigert:
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    8.234
    Sted
    Laksevåg - Bergen

    Xevious

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    242
    Antall liker
    221
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    3
    Xevious: Tidligere eierskap til etterfølgelse der, altså? Bra!! Sånn skal alle HFSere gjøre.:cool: Så nær som å ha høl i emballasjen. Hva med pickupen? Var det min, inn med ny Nagaoka MP110, sett Pio til å spille tolvtommere, mens Regaen tar de andre. 2x Rega Fono MM RIAA. Evt en Aria. Sånn bortsett fra manglende rens og emballasje fra forrige eier er, min CT3070R like strøken. Jeg har iallefall fått rensa den etter alle kunstens regler.
    PU var det eneste som manglet, så har foreløpig satt en Ortofon OM 5E på i mangel av noe bedre. Tenkte kanskje å prøve meg på en Ortofon 2M Bronze eller Blue.


    Den 570'en er hinsides strøken. Den er er jo "ny" !!! Billig var den vel heller ikke tenker jeg :)
    Ja, trodde aldri jeg skulle finne en slik spiller i den standen.
    Billig og billig... i forhold til de prisene som har vært på eBay i det siste så var det et kupp ;)
     

    Knutn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    304
    Antall liker
    24
    Hei.

    Har en Pioneer PD-S501 CD-spiller med original fjernkontroll som trenger prising.
    Har vært innom hva er det verdt tråden, men fikk ikke så mye tilbakemelding der.
    Hei!

    La ut en pd-s901 på finn til 600,-. Den eneste som svarte var en franskmann. Han ville betale 900,- inkludert frakt. Frakten kom på 500.
    Han hadde en 901 fra før som han trengte reservedeler til, og det er vel største problemet med disse spillerne nå.
    Av en eller annen merkelig grunn virket den når den kom fram og. Tror en pris på over 500 er ganske optimistisk.

    Mvh Knut
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.256
    Antall liker
    424
    Sted
    Friedrichstadt
    Xevious: Tidligere eierskap til etterfølgelse der, altså? Bra!! Sånn skal alle HFSere gjøre.:cool: Så nær som å ha høl i emballasjen. Hva med pickupen? Var det min, inn med ny Nagaoka MP110, sett Pio til å spille tolvtommere, mens Regaen tar de andre. 2x Rega Fono MM RIAA. Evt en Aria. Sånn bortsett fra manglende rens og emballasje fra forrige eier er, min CT3070R like strøken. Jeg har iallefall fått rensa den etter alle kunstens regler.
    PU var det eneste som manglet, så har foreløpig satt en Ortofon OM 5E på i mangel av noe bedre. Tenkte kanskje å prøve meg på en Ortofon 2M Bronze eller Blue.


    Den 570'en er hinsides strøken. Den er er jo "ny" !!! Billig var den vel heller ikke tenker jeg :)
    Ja, trodde aldri jeg skulle finne en slik spiller i den standen.
    Billig og billig... i forhold til de prisene som har vært på eBay i det siste så var det et kupp ;)
    Gratulerer med strøken spiller!
    Har satt på en AT33EV på min PL570, funker meget bra :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Xevious: 2M Bronze, da....Blue kan som kjent ikke oppgraderes videre, og på en sånn spiller vil den ikke ta ut det som bor i den.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hei.

    Har en Pioneer PD-S501 CD-spiller med original fjernkontroll som trenger prising.
    Har vært innom hva er det verdt tråden, men fikk ikke så mye tilbakemelding der.
    Hei!

    La ut en pd-s901 på finn til 600,-. Den eneste som svarte var en franskmann. Han ville betale 900,- inkludert frakt. Frakten kom på 500.
    Han hadde en 901 fra før som han trengte reservedeler til, og det er vel største problemet med disse spillerne nå.
    Av en eller annen merkelig grunn virket den når den kom fram og. Tror en pris på over 500 er ganske optimistisk.

    Mvh Knut
    Den gikk for 600 i løpet av få dager.
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Hei.

    Har en Pioneer PD-S501 CD-spiller med original fjernkontroll som trenger prising.
    Har vært innom hva er det verdt tråden, men fikk ikke så mye tilbakemelding der.
    Hei!

    La ut en pd-s901 på finn til 600,-. Den eneste som svarte var en franskmann. Han ville betale 900,- inkludert frakt. Frakten kom på 500.
    Han hadde en 901 fra før som han trengte reservedeler til, og det er vel største problemet med disse spillerne nå.
    Av en eller annen merkelig grunn virket den når den kom fram og. Tror en pris på over 500 er ganske optimistisk.

    Mvh Knut
    Den gikk for 600 i løpet av få dager.
    Hele årsaken til at den gikk forholdsvis fort var at den hadde egen fjernkontroll. Men jeg ble overrasket selv over at det gikk såpass greit å selge den.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    HiFi-Girl77: Funnet nytt drivverk enda?
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Nei. CD er ikke min hovedkilde så jeg avventer. Det er uansett stopp på innkjøp på hifi-fronten for en god stund nå.
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Funker vel greit med BD-spilleren du bruker som drivverk foreløpig?
    Om jeg ønsker å spille av CD så funker det fint, ja. Så helt uten er jeg ikke. Får se på sikt om det blir annet drivverk, men en prioritet har det nok ikke slik det er nå.
     

    Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    808
    Antall liker
    428
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    Bare husk folkens, gamle Pioneer-forst klare ikke å drive vanskelige høytalerlaster. Hadde en9500MkII i 1976, som drev ett par AR3A-improved, låt fortreffelig, men 3-par diskanter røk fortløpende. Heldigvis fikk man tak i ekte erstatninger i den tida. Grublet fælt på diskantproblematikken, helt til æ tauet forst inn på skolelaben, og ga den 2-ohms last. 30-watt før klipping var resultatet. Mao, vær forsiktig, i allefall visst du har gamle, GODE, Uerstattelige høytalere. Ikke dra på med volum :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: As all of us would do well to remember.
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.957
    Antall liker
    5.547
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    image.jpg

    (Den skal selvfølgelig ikke stå slik på en kjøkkenstol, men var ikke tid til annet før jobb)

    Da kan vel jeg også kalle meg Pioneervenn :)

    Et spontankjøp, men til 200kr kunne jeg ikke la den gå fra meg.

    Selger var en hyggelig ung dame som var meget lykkelig over å få den ut av huset. Hadde visst kjempet lenge med mannen for å få lov til å selge den, selv om den var forvist til boden.

    Jeg har ikke gjort noe med den enda, kun koblet til en platespiller og høyttalere. Og den overrasker meg virkelig! Ingen antydning til ulyd i brytere, og den spiller virkelig bra.

    Jeg vet i grunnen ingenting om den, finner lite på nett, så om noen her kan bidra med info ville jeg vært takknemlig :)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er en større modell i den japanske standardserien til Pioneer på midten av nittitallet, tipper jeg. Alle de modellene het noe lignende. De hadde også en engelskkonstruert serie som het A-300 og A-400.
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.957
    Antall liker
    5.547
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Det er en større modell i den japanske standardserien til Pioneer på midten av nittitallet, tipper jeg. Alle de modellene het noe lignende. De hadde også en engelskkonstruert serie som het A-300 og A-400.
    Takker :)
    I følge gammel eier kostet den 7000kr i 1994, så direkte billig var den ikke. Veldig fornøyd med dette kjøpet. Låter veldig bra med Klipsch b3. Den skal få prøve seg med litt andre høyttalere også, SA10, rf52 mk2 og Spendor a6. Så får jeg ta en vurdering på hva som passer best :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Seskage: Tipper du får den svært bra til med Regadac og Spendor:rolleyes: A6 er akkurat passe lettdreven til den der. Og ja, det er snakk om en av de større integrerte Pioene fra den tid. 200 kroner??? Det er et direkte røverkjøp, det..Fordi den også kan styre to tapedecks+ LP.
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.957
    Antall liker
    5.547
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Seskage: Tipper du får den svært bra til med Regadac og Spendor:rolleyes: A6 er akkurat passe lettdreven til den der. Og ja, det er snakk om en av de større integrerte Pioene fra den tid. 200 kroner??? Det er et direkte røverkjøp, det..Fordi den også kan styre to tapedecks+ LP.
    Den er plassert i kjøkkenanlegget med en schiit dac, technics sl-23 og klipsch b3 høyttalere. Kommer sikkert til å prøve den i hovedanlegget også, men det blir en stund til.

    Vi var to lykkelige mennesker den dagen jeg hentet den, fruen som ble kvitt den og jeg som kjøpte ;)


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    Oura

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2010
    Innlegg
    496
    Antall liker
    226
    Torget vurderinger
    4
    Har endelig fått tid til å rote litt mer i rommet der et Pioneer CT-A7 kassettdeck var lagret...

    ...og ja, det var mer der :D


    IMG_0553.jpg



    IMG_0554.jpg



    IMG_0555.jpg



    Ser helt strøkent ut, også !

    Nesten morsomt, dette. Man formelig drukner i kassettdeck her :)

    Er dette også et bra og attraktivt kassettdeck ?
     

    Oura

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2010
    Innlegg
    496
    Antall liker
    226
    Torget vurderinger
    4
    Må medgi at jeg blir litt revet med, men er i høyeste grad usikker på hvor mye de vil bli brukt av meg fremover, og om det slik sett er det beste å bare legge dem ut for salg.....?

    Mulig jeg kommer til å angre om noen år, men jeg har ikke plass til å ta vare på alt mulig :)
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.514
    Antall liker
    9.277
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Dette er gode deck fra midten av åttitallet. Alle som samler Pioneer fokuserer på sent syttitall. Men det du har her er sleepers som kommer til å bli attraktive etterhvert. Var jeg deg så ville jeg enten begynt å bruke de eller lagt de nederst i klesskapet for en time out.
    Ikke gi de bort for en hundrelapp ! Selv om jeg er veldig glad i Sony så er Pioneer også snadder.:)
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Oura: Min CT 3070R (1986) er mer sjelden enn dine to i Norge. Og har- etter rens og gjennomgang- blitt ganske så verdifull i visse kretser. Det kan du få til med de to også. Reimer og rens til begge to kan ikke bare få dem fullt funksjonable, men triple prisen også. OM du vil kvitte deg med dem, gjør det når du kan legge ved reimene, iallefall. To hundre kroner i utlegg pr. stk, så kan du glatt ta to tusen for stykket. Uten å montere reimene. Din CT90R ble bygget i Meguro-ku ( Pioneers Tokyo-adresse) i 1983-85. Uten en slik service kan du vel få 1500 kroner samlet for begge to, vel...
    Kan jo hende du finner reimene hos Frog79 i Trondheim, da..:cool:

    Hvis ikke:

    www.marrscommunications.com
     
    Sist redigert:

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.514
    Antall liker
    9.277
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Hvor på Pioneerskalaen ligger CT-F 1000?
    Den er for gammel for metaltape men designet er helt rått. Etterfølgeren CT-F1250 er vel konge på haugen og CT-F1000 er nr.2.
    Ingen av disse er imidlertid rangert som best lyd ever. Men de er fine, det er helt sikkert.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Pink: En av Pioneers Nakakillers, den. Har du en?
     

    Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    808
    Antall liker
    428
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    Låter ok disse gamle pioneerene, men vær forsiktig med volumet på vriene høytalerlaster (tungdrevet, el vriene fasevinkler). Hadde en 9500 II som jeg brukte på ett par AR3a improved på slutten av 70-tallet, og forsto ikke hvorfor diskantene røyk fra tid til annen. Heldigvis var det da mulig og få kjøpt originale element. Tok forsterkeren med på laben på skola og målte den, i 3ohms belastning ga den bare 30 watt før den gikk i klipping. Da er det ikke mange diskanter som holder :cool:
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Uttern: Det er en forholdsregel jeg bruker på ALLE eldre forsterkere, det. Heldigvis finnes det enkelte høyttalermerker som er EKSTREMT lettdrevne.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn