Pass Labs

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HoPPe`S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    297
    Antall liker
    286
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    1
    Ikke i Spikkestad, men Slemmestad. Lekkert oppsett og det er litt morro å tenke på at den tanks Pass Labsen har jeg eid. :)
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.268
    Antall liker
    1.172
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Ikke i Spikkestad, men Slemmestad. Lekkert oppsett og det er litt morro å tenke på at den tanks Pass Labsen har jeg eid. :)
    Artig ikke sant, hvordan en forsterker kan binde sammen folk. Fikk en god tone men han som solgte meg den på Løten og en dag hører jeg kanskje på dine Mcintosh.
    Var det Slammestad nå - flytta i det siste ?

    Ja den fungere utmerket. Her om dagen testet jeg litt ekstra og dagen etter traff jeg nabo dama i huset ved siden av (har enebolig) og hun lurte på om jeg hadde fått tenåringer i huset - så den trøkker bra, og så har den vært på Youtube og blåst litt - ditt verk !

    Ellers er ikke oppsettet helt optimalt, i hvert fall ikke utseende messig, men et sted må vi spise når vi får gjester og. De står på beste veggen lydmessig, bassen finner veien mellom bena og diskanten går over - de er 150 cm høye de ML Vista. Ved hjelp av en Classe med digital balanse blir lyden bra balansert og så jeg er fornøyd med løsningen. Nå går det stort sett i musikk om kvelden - fint lite TV :D
     

    ElDuce86

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.12.2011
    Innlegg
    218
    Antall liker
    10
    Torget vurderinger
    1
    Noen her med erfaringer med Pass Labs X260.5 på Klipsch Palladium? :D
     

    G-nøkkel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.03.2011
    Innlegg
    433
    Antall liker
    199
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    3
    Ikke helt...

    Noen her med erfaringer med Pass Labs X260.5 på Klipsch Palladium? :D
    Dessverre, ElDuce86...
    Har bare følgende erfaring med Pass Labs X260.5:
    Ut av eskene i dag. Bæring en trapp opp og inn i stua...

    Neste er:
    I ettermiddag skal de støvtørkes og settes på plass i racket.
    Så skal synet av de glede øynene til mere utstyr ankommer medio september.
    Da starter lyttingen.
    Og jeg kommer tilbake i denne tråden om hva jeg opplever...

    Hilsen G-nøkkel
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.268
    Antall liker
    1.172
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Noen her med erfaringer med Pass Labs X260.5 på Klipsch Palladium? :D
    Dessverre, ElDuce86...
    Har bare følgende erfaring med Pass Labs X260.5:
    Ut av eskene i dag. Bæring en trapp opp og inn i stua...

    Neste er:
    I ettermiddag skal de støvtørkes og settes på plass i racket.
    Så skal synet av de glede øynene til mere utstyr ankommer medio september.
    Da starter lyttingen.
    Og jeg kommer tilbake i denne tråden om hva jeg opplever...

    Hilsen G-nøkkel
    Det skal bli greier - gleder meg til en lytt !
     

    Bluepower

    Medlem
    Ble medlem
    20.06.2008
    Innlegg
    31
    Antall liker
    16
    Nå som tråden har kommet seg litt opp igjen, får vi prøve å holde den litt i live.

    Det begynner å bli kaldt om kveldene, så jeg legger ut et bilde av mine to nye varmeovner. Satser på strømfyring vinteren som kommer.. :)



    _DSC0880.jpg

    XA160.5.jpg

    Pass (1).jpg
     

    G-nøkkel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.03.2011
    Innlegg
    433
    Antall liker
    199
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    3
    Flott at du med klasse A kommer med her nå, kjeolsen! Hvordan merker du varmen fra disse i våre ulike årstider? Riktignok har vi jo ikke ordentlige somre lenger. Men varmegrader utendørs forekommer jo fortsatt...

    Jeg håper at flere med Pass Labs bekjentgjør sine innehavender. Det er tydelig at det ikke finnes mye Pass Labs i Norge. Fikk meg en profil på audioaficionado.org i går. Her hadde jeg trodd jeg fant en vennetråd for Pass Labs. Det gjorde jeg ikke. Er Pass Labs sjeldent i moderlandet USA også?

    Har du hatt andre Pass Labs før, kjeolsen? En dag skal jeg finne ut hva jeg kan oppnå med klasse A...

    Hilsen G-nøkkel
     

    Bluepower

    Medlem
    Ble medlem
    20.06.2008
    Innlegg
    31
    Antall liker
    16
    Er første sesongen jeg har de, så i år er det første gangen jeg gleder meg til en kald vinter:p.
    Tidligere hadde jeg Pass Labs X250.5 (samme som bengh nå er eier av)
    Denne testet jeg opp mot Krell FPB 250 MC (monoblokker på 250 w klasse A), og etter min mening ble det utklassing i Pass´favør.
    -Nå skal det sies at mine Pioneer S-1EX er en vanskelig match.

    Til å begynne med var jeg skeptisk til XA160.5énes "bare" 160 watt, men dette er seige watt! (Akkurat som X250.5éns 15w klasse A er meget seige watt. Fikk den meget sjelden til å gå over til AB)
    Hver blokk har hver sin 3kva trafo, så reservene er der.

    -Ellers kan jeg anbefale å ta kontakt med Pass Labs direkte hvis noen lurer på matching etc. Jeg fikk svar kun få timer senere av selveste sjefen selv, Desmond Harrington. Snakker om å ta vare på kundene sine!
     
    Sist redigert:

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.268
    Antall liker
    1.172
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Er første sesongen jeg har de, så i år er det første gangen jeg gleder meg til en kald vinter:p.
    Tidligere hadde jeg Pass Labs X250.5 (samme som bengh nå er eier av)
    Denne testet jeg opp mot Krell FPB 250 MC (monoblokker på 250 w klasse A), og etter min mening ble det utklassing i Pass´favør.
    -Nå skal det sies at mine Pioneer S-1EX er en vanskelig match.

    Til å begynne med var jeg skeptisk til XA160.5énes "bare" 160 watt, men dette er seige watt! (Akkurat som X250.5éns 15w klasse A er meget seige watt. Fikk den meget sjelden til å gå over til AB)
    Hver blokk har hver sin 3kva trafo, så reservene er der.

    -Ellers kan jeg anbefale å ta kontakt med Pass Labs direkte hvis noen lurer på matching etc. Jeg fikk svar kun få timer senere av selveste sjefen selv, Desmond Harrington. Snakker om å ta vare på kundene sine!
    Heisann Kjetil

    Ser du spiller høyt, eller har XA en annen skala på amp meteret ? Pass blir varme ja men man får kalle det en GOD varme :). Synes du XA blir varmere enn X ?

    Selv må jeg lufte litt, hvis det er varmt ute, når den gamle X250.5'n din jobber, men jeg har forsatt til god å spille så høyt at meteret vipper over på indikering av AB drift. Meget seige 15W klasse A ja, og jeg har mer nok volum til mitt behov og for å holde forholdet til nabo godt, selv om nabofrua nevte at hun hadde hørt meg og lurt på om jeg hadde fått en snev at tenåringssyke. Og jeg bor i enebolig, selv om husene ligger tett på Tranby.... Det er ikke noe galt med amp metere til Pass'n min, det har Hoppe's bevist og lagt ut på Youtube...

    Blokkene til G-nøkkel er rimelig like min X250.5 hvis man legger bilder av innmaten til grunn. Blir nok en meget godt match til hans kommende Martin Logan, slik jeg opplever det. Ser at Pass for XA har endret dette litt. Nå er det blandt annet noen store elektrolytter og ikke mange mindre som i min. Har du merket noe til mer trøkk i bassen ved overgang til XA ?
     

    Bluepower

    Medlem
    Ble medlem
    20.06.2008
    Innlegg
    31
    Antall liker
    16
    Hei igjen!

    Meteret på XA serien er noe annet oppbygget ja, da nåla ligger i midten hele tiden. De ligger også på ca 10 grader høyere arbeidstemperatur enn X-serien.
    Når det gjelder endring i lydsignatur, så ble det fyldigere i bassen og mer oppløsning i toppen. Mer av alt egentlig:)
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.268
    Antall liker
    1.172
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    For de som ikke har fått det med seg så ligger det et sett meget rå blokker på torget om dagen : Pass Labs X600.5
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.575
    Antall liker
    2.771
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    .........en dag hadde det vært kjekt å fått høre/prøvd ut Pass Labs.
    Bare looks er jo nok til å si at en dag skal jeg ha noe sånt i hus, men når, er jo umulig å spå.
    Og man vil jo gjerne høre ting og, ikke bare se på....
    Betviler dog ikke et sekund at det er meget habile saker!

    mvh
    PRoffen
     

    Sceptic

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    50
    Antall liker
    10
    .........en dag hadde det vært kjekt å fått høre/prøvd ut Pass Labs.
    Bare looks er jo nok til å si at en dag skal jeg ha noe sånt i hus, men når, er jo umulig å spå.
    Og man vil jo gjerne høre ting og, ikke bare se på....
    Betviler dog ikke et sekund at det er meget habile saker!

    mvh
    PRoffen
    Håller med, ett par XA100.5 skulle inte vara helt fel :). Tyvärr är det svårt att få till en provlyssning hemma här i Sverige, tydligen gäller detsamma i Norge?
    Ingen som jämfört Pass mot Bryston, som även de är osynliga i Sverige :(
     
    B

    BTS

    Gjest
    .........en dag hadde det vært kjekt å fått høre/prøvd ut Pass Labs.
    Bare looks er jo nok til å si at en dag skal jeg ha noe sånt i hus, men når, er jo umulig å spå.
    Og man vil jo gjerne høre ting og, ikke bare se på....
    Betviler dog ikke et sekund at det er meget habile saker!

    mvh
    PRoffen
    Håller med, ett par XA100.5 skulle inte vara helt fel :). Tyvärr är det svårt att få till en provlyssning hemma här i Sverige, tydligen gäller detsamma i Norge?
    Ingen som jämfört Pass mot Bryston, som även de är osynliga i Sverige :(
    Bryston finns på Hifi-Stället, Göteborg.
     

    TomTom

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2003
    Innlegg
    215
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Håller med, ett par XA100.5 skulle inte vara helt fel :). Tyvärr är det svårt att få till en provlyssning hemma här i Sverige, tydligen gäller detsamma i Norge?
    Ingen som jämfört Pass mot Bryston, som även de är osynliga i Sverige :(
    Jeg har ikke hatt ampene hjemme samtidig, men har hatt 4B-ST hjemme mot X250 (ikke .5). For meg var disse forsterkerne vesentlig forskjellige. For meg mangler Bryston sluttrinnet jeg hadde hjemme, varmen og den naturlige signaturen til Pass Labs. Brukte den gang AP Virgo 3, tror jeg det var. Bryston opplevdes av meg som mer korrekt, litt mer britisk enn amerikansk. Slik jeg definerer lydsignaturene fra de to landene.
     

    vassagohifi

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    73
    Antall liker
    10
    Sted
    odense
    Der er en masse fede Pass labs at finde på min facebook side vassagohifi.dk

    Der bor en her i danmark der har dette nok det mest syge jeg har solgt.

    Pass Labs
    SR1
    XP30 med 6 boxe
    XA100,5
    XA160,5
    snart XA200,5

    Så er der et par kunder der har to par XS150...
    532936_152084694958775_1138641454_n[1].jpg

    31922_152078018292776_452528173_n[1].jpg
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    IMAG1554.jpg


    Hehe, nå blir dette bare et lekeanlegg i forhold.
    Jeg ble overtalt fra opprinnelig plan om x150.5 til xa30.5 (overhodet ikke ubehagelig press da jeg fikk samme pris som på x150)

    Brukes på Focal 1027be, og nå etter 3 mnd daglig bruk har forsterkeren virkelig løsnet.
    Hadde folk vist hvor brutal kontroll disse 30 wattene har på bass, og hvilken størrelse på rom de klarer å lage så hadde
    tlf kimet kontinuerlig hos forhandleren..
    GLEDER meg som et barn til å snart få ny Pre i hus. "Feil" merke, men håper Ayre matcher den oppløsningen og holografien som bor i xa30.5 :)
    Det eneste negative jeg kan komme på med xa er vel at det ikke finnes superlativer sterke nok til å beskrive kjærligheten man kan få til en forsterker.

    Arild :)
     
    Sist redigert:

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.662
    Antall liker
    3.090
    Spennende! Hvilken Ayre pre er det? Hva koster den?
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Spennende! Hvilken Ayre pre er det? Hva koster den?

    k_5xe.jpg

    Som Ambassadør for Norsk Trailer Park Trash forening, så kjøper jeg innstegsmodeller.
    Sikter aldri etter toppmodeller. Min økonomi liker best de rimelige hifi modellene.
    En noen år gammel variant av Ayre X-5 oppgradert til absolutt siste utgave, skal etter planen være i vogna i April. :)
    Jeg forventer audiofilt nirvana, med snørr, tårer og gåsehud. :)

    Hadde ikke jeg samtidlig mistet lytterommet, hadde jeg sendt bort kone og barn i husvogna for litt kvalitets tid når den pre'en kommer. .

    AD
     
    Sist redigert:

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Lekkert syn. Har du bilder av xa30.5 innvendig også Jensen?
    Du som jobber med Pass, og bedriver hifi på høyt nivå. Har du erfaringer med Ayre som pre på min power amp? :)
     

    vassagohifi

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    73
    Antall liker
    10
    Sted
    odense
    Lekkert syn. Har du bilder av xa30.5 innvendig også Jensen?
    Du som jobber med Pass, og bedriver hifi på høyt nivå. Har du erfaringer med Ayre som pre på min power amp? :)
    nej men kan lige tag et imorgen,,,.

    Nej har ikke prøvet den pre på Pass Labs, jeg har prøvet mange men ikke lige den, ikke noget vi tit ser i dk.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.855
    Antall liker
    10.690
    Torget vurderinger
    10
    Noen som vet speccer på X250? Tenker på trafo, lytter osv.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.268
    Antall liker
    1.172
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Sånn ser min X250.5 ut innvendig. Trafoen kan du vel søke opp og lyttene er ikke så store men det er mange. Nyere konstruksjonen har færre og større elktrolytter :)
    DSC00928a.jpg
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Liten fotnote..
    Da jeg snakket med Vassago for å kjøpe x150, ble jeg overtalt til å ta xa serien.
    Han mente at med mine htt, med lett følsomhet ville blomstre best med klasse A forsterkeren.
    Det rister i sofaen før meter i front bikker over til klasse b indikasjon.
    Så kudos til vassago for å pendle meg over på rett spor.
    Ikke angret et sekund. Selv om jeg aldri har hørt x150 eller x250.
    Den trengte 2-3mnd før den åpnet seg. Og har skylden nå for at jeg føler at avspillere og dac MÅ oppgraderes..
    Mistanke om at jeg ALDRI kommer i mål... :)
     

    x250

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Innlegg
    758
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    Gratis med med ny amp Arild D har selv hentet noen komponenter hos Vassago å svert nøgd med det jeg har kjøpt der . Du har et par tre harde måneder med innspilling . Men når det først våkner så tror jeg neppe du angrer mvh Baard
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Fikk power før Jul, var nok i slutten av Februar før den "løsnet"
    Vet ikke med deg, men hvordan opplever du Pass mht kabel matching. ?
    Ser heftig ut anlegget ditt :)

    Gratis med med ny amp Arild D har selv hentet noen komponenter hos Vassago å svert nøgd med det jeg har kjøpt der . Du har et par tre harde måneder med innspilling . Men når det først våkner så tror jeg neppe du angrer mvh Baard
     

    x250

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Innlegg
    758
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    Fikk power før Jul, var nok i slutten av Februar før den "løsnet"
    Vet ikke med deg, men hvordan opplever du Pass mht kabel matching. ?
    Ser heftig ut anlegget ditt :)

    Gratis med med ny amp Arild D har selv hentet noen komponenter hos Vassago å svert nøgd med det jeg har kjøpt der . Du har et par tre harde måneder med innspilling . Men når det først våkner så tror jeg neppe du angrer mvh Baard
    Har prøvd en hel del kabler av ulike dyre å billige varianter å har havnet opp med wireworld super silver eklipse 5.2 å mener dette er en god kabelmatc til de produktene jeg har. Er vert å prøve disse koster i alle fall ikke som en middels bruktbil :cool:.
     

    vassagohifi

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    73
    Antall liker
    10
    Sted
    odense
    Så er der snart XS300 og XS Pre i danmark,, kunne være sjovt at komme en tur til Norge og holde en demo weekend,, nogle der kender et godt sted.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn