Pass Labs

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • T

    timc

    Gjest
    Har stor tro på at SF og Pass komplementerer hverandre på en ypperlig måte. Har ikke prøvd, men kall det intuisjon ;)

    Har hørt en del på begge deler, men ikke sammen.

    En annen kombo jeg HAR prøvd er Pass og Vienna Acoustics. Meget bra det også, men holder likevel en knapp på SF.


    -Tim
     

    KentOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Innlegg
    360
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    Jeg har også troen på Pass og SF sammen. Har hørt SF ved flere anledninger, og liker det jeg hører. Det jeg er redd for, er om de spiller høyt nok til å mette meg, og om de leverer den siste biten jeg ofte savner i midbassen på høyttalere. Finish, diskant å mellomtone er dog av ypperste klasse.
     
    T

    timc

    Gjest
    KentOve skrev:
    Jeg har også troen på Pass og SF sammen. Har hørt SF ved flere anledninger, og liker det jeg hører. Det jeg er redd for, er om de spiller høyt nok til å mette meg, og om de leverer den siste biten jeg ofte savner i midbassen på høyttalere. Finish, diskant å mellomtone er dog av ypperste klasse.

    Suber delt på 100Hz kanskje?
     

    KentOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Innlegg
    360
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    timc skrev:
    KentOve skrev:
    Jeg har også troen på Pass og SF sammen. Har hørt SF ved flere anledninger, og liker det jeg hører. Det jeg er redd for, er om de spiller høyt nok til å mette meg, og om de leverer den siste biten jeg ofte savner i midbassen på høyttalere. Finish, diskant å mellomtone er dog av ypperste klasse.

    Suber delt på 100Hz kanskje?
    Joa, men ønsker ingen sub i systemet. Vil kjøre rent oppsett, med kun to fronter.
     

    KentOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Innlegg
    360
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    Hva tror dere om Audio Physic eller Marten til Pass?

    Jeg har hørt ett par av de mindre modellene til AP, og det likte jeg godt. Lurer litt på hva de større og dyrere modellen kunne gjort hos meg...

    Marten har jeg bare blitt tipset om skal være ett bra valg sammen med Pass.
     

    O.P.K.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    192
    Antall liker
    23
    Kjøpte nylig Pass Labs nye forforst. XP20. Fungerer glimrende sammen med
    ProAc D80 og Bryston 28B SST. Sammensetn. anbefales !!
    Har fått bekreftelse fra både Pass og Bryston at dette funker
    upåklagelig.
    Mvh
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    @KentOve
    Jeg har selv meget god erfaring med Verity Audio og Ref.3A sammen med Pass. Ellers har jeg hørt Avalon Isis med Pass, hvilket spilte fantastisk, men prisen er også høy. Vienna The Music har jeg også hørt sammen med Pass og det var virkelig bra! Jeg har litt troen på både Mårten og AP som du nevner, jeg har dog aldri hørt disse med Pass. Var også å hørte WA Sasha med elektronikk fra ARC for en tid tilbake siden, dette spilte også latterlig bra. Har hørt WA ved flere anledninger og lyden har alltid tiltalt meg veldig, tror også dette kunne vært en god kombo med Pass. Kan også ta med at jeg har hørt Respons med Pass og at dette for meg var litt kjedelig/uengasjerende, det samme gjaldt også noen høyttalere fra Montana - men her kan også rom/kilde/annet har noe av skylden.

    Hvordan kilde bruker du forresten?

    Noen bilder fra high-end messen i Stockholm 2010 hvor de spilte på Vienna og Thiel med Bladelius som kilde:








    O.P.K. skrev:
    Kjøpte nylig Pass Labs nye forforst. XP20.
    Gratulerer! :D Spennende anlegg du har! Et bilde hadde heller ikke vært feil... ;)
     

    KentOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Innlegg
    360
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    @ceroxol
    Det er flere som skryter av kombinasjonen Vienna Acoustics og Pass. The Music blir nok alt for store for mitt lytterom. Jeg har lest en del på nettet, pluss manualen til høyttaleren, og jeg konkluderte ganske kjapt med at denne blir i det største laget. Forresten irriterer det meg en smule at Vienna ikke har høyttalere mellom Beethoven Concert Grand og The Music. Ett meget stort prishopp der.

    Marten og AP er som nevnt intressant, og det skal jeg se om jeg ikke klarer å finne mer ut av. Har lest litt tester og brukererfaringer fra Tyskland, og der påstås det at Pass og den nye serien til Klipsch, Palladium skal være en kanon match. Leste forresten en test hvor toppmodellen P-39F i Palladium serien ble testet med nettopp XP-10 og X350.5, og det ble omtalt som en meget god match. Vi har en forhandler her på Karmøy som hadde ett par P-38F inne for demo, så jeg tenkte å ta en telefon denne uken for å høre om dette paret fortsatt står i butikken, og om det er mulighet for hjemlån ett par dager.

    WA er jo fryktelig dyrt, så det tørr jeg ikke drømme om helt enda. Respons har jeg hørt mye sammen med Pass, og den matchen liker nå jeg veldig godt. Montana er høyttalere jeg har vurdert flere ganger, jeg var veldig nær med å bestille ett par EPX, men så fikk jeg en god pris på JBL Array 1400 isteden. Har troen på at Montana og Pass kunne spilt bra jeg da, så det kan være en aktuel kandidat.

    Ellers vil jeg bare oppfordre alle til å komme med egne erfaringer om hva de har hørt sammen med Pass, og hva som anbefales. Det er enda flere månder til det skal handles, så jeg har god tid på meg.

    Som kilde bruker jeg en Ayon CD-2. Denne er rørbestykket og har toppmating. Var ikke lenge siden jeg kjøpte den, men vurderer allerede å bytte den ut. Spilleren var ett lite impulskjøp sammen med Ayon sin forforsterker Polaris 2. Veldig gode produkter, men var bare nyskjerrig på å prøve dem litt ut. Ikke trenger jeg volumkontrollen i CD-2 heller, som var en av hovedgrunnene til at jeg kjøpte spilleren. Har nå prøvd direkte drift både i Hegel H4SE og Pass Labs X350.5, og konklusjonen er klar: Jeg kommer til å fortsette med separat forforsterker i mellom.

    Bytter jeg CD-2 ut, vurderer jeg Electrocompaniet, Marantz eller Audio Research. Hvilken spiller det blir, har litt å si på hvilke høyttalere jeg ender opp med.
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    KentOve skrev:
    @ceroxol
    Det er flere som skryter av kombinasjonen Vienna Acoustics og Pass. The Music blir nok alt for store for mitt lytterom. Jeg har lest en del på nettet, pluss manualen til høyttaleren, og jeg konkluderte ganske kjapt med at denne blir i det største laget. Forresten irriterer det meg en smule at Vienna ikke har høyttalere mellom Beethoven Concert Grand og The Music. Ett meget stort prishopp der.

    Marten og AP er som nevnt intressant, og det skal jeg se om jeg ikke klarer å finne mer ut av. Har lest litt tester og brukererfaringer fra Tyskland, og der påstås det at Pass og den nye serien til Klipsch, Palladium skal være en kanon match. Leste forresten en test hvor toppmodellen P-39F i Palladium serien ble testet med nettopp XP-10 og X350.5, og det ble omtalt som en meget god match. Vi har en forhandler her på Karmøy som hadde ett par P-38F inne for demo, så jeg tenkte å ta en telefon denne uken for å høre om dette paret fortsatt står i butikken, og om det er mulighet for hjemlån ett par dager.

    WA er jo fryktelig dyrt, så det tørr jeg ikke drømme om helt enda. Respons har jeg hørt mye sammen med Pass, og den matchen liker nå jeg veldig godt. Montana er høyttalere jeg har vurdert flere ganger, jeg var veldig nær med å bestille ett par EPX, men så fikk jeg en god pris på JBL Array 1400 isteden. Har troen på at Montana og Pass kunne spilt bra jeg da, så det kan være en aktuel kandidat.

    Ellers vil jeg bare oppfordre alle til å komme med egne erfaringer om hva de har hørt sammen med Pass, og hva som anbefales. Det er enda flere månder til det skal handles, så jeg har god tid på meg.

    Som kilde bruker jeg en Ayon CD-2. Denne er rørbestykket og har toppmating. Var ikke lenge siden jeg kjøpte den, men vurderer allerede å bytte den ut. Spilleren var ett lite impulskjøp sammen med Ayon sin forforsterker Polaris 2. Veldig gode produkter, men var bare nyskjerrig på å prøve dem litt ut. Ikke trenger jeg volumkontrollen i CD-2 heller, som var en av hovedgrunnene til at jeg kjøpte spilleren. Har nå prøvd direkte drift både i Hegel H4SE og Pass Labs X350.5, og konklusjonen er klar: Jeg kommer til å fortsette med separat forforsterker i mellom.

    Bytter jeg CD-2 ut, vurderer jeg Electrocompaniet, Marantz eller Audio Research. Hvilken spiller det blir, har litt å si på hvilke høyttalere jeg ender opp med.
    Hva med Vienna's The Kiss? Har også hørt disse og de spiller helt utrolig bra sammen med Pass! Litt spesielt design og enorm størrelse til å være stativhøyttalere da.. De var testet i Stereophile nylig, les testen her. Ellers så dukker jo WA Sophia II opp på bruktmarkedet i europa fra tid til annen, da ofte til en ganske overkommelig pris. Min neste høyttaler håper jeg blir noe fra WA... ;) Klipsch kjenner jeg ikke spesielt mye til, hadde en venn som hadde RF7 gjennom en lengere periode, likte lyden til hjemmekino, men til musikk var det ikke akkurat my cup of tea.

    Hvis du skal bytte cd-spiller så vil jeg på det sterkeste oppfordre deg til å teste dCS. Jeg hadde tidligere dette sammen med Pass og det er virkelig en match made in heaven. F.eks. dCS Puccini cd-spiller (med digitale innganger) eller Debussy dac er produkter jeg ville vurdert på det sterkeste hvis jeg var deg.. :) Førstnevnte dukker også opp på bruktmarkedet fra tid til annen.

    Ayre spiller selvfølgelig også meget godt med Pass og min QB-9 er virkelig et fantastisk produkt for den som er interessert i pc-basert avspilling (og som ikke helt har nok cash til å gå for en Debussy.. ;))
     

    KentOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Innlegg
    360
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    ceroxol skrev:
    KentOve skrev:
    @ceroxol
    Det er flere som skryter av kombinasjonen Vienna Acoustics og Pass. The Music blir nok alt for store for mitt lytterom. Jeg har lest en del på nettet, pluss manualen til høyttaleren, og jeg konkluderte ganske kjapt med at denne blir i det største laget. Forresten irriterer det meg en smule at Vienna ikke har høyttalere mellom Beethoven Concert Grand og The Music. Ett meget stort prishopp der.

    Marten og AP er som nevnt intressant, og det skal jeg se om jeg ikke klarer å finne mer ut av. Har lest litt tester og brukererfaringer fra Tyskland, og der påstås det at Pass og den nye serien til Klipsch, Palladium skal være en kanon match. Leste forresten en test hvor toppmodellen P-39F i Palladium serien ble testet med nettopp XP-10 og X350.5, og det ble omtalt som en meget god match. Vi har en forhandler her på Karmøy som hadde ett par P-38F inne for demo, så jeg tenkte å ta en telefon denne uken for å høre om dette paret fortsatt står i butikken, og om det er mulighet for hjemlån ett par dager.

    WA er jo fryktelig dyrt, så det tørr jeg ikke drømme om helt enda. Respons har jeg hørt mye sammen med Pass, og den matchen liker nå jeg veldig godt. Montana er høyttalere jeg har vurdert flere ganger, jeg var veldig nær med å bestille ett par EPX, men så fikk jeg en god pris på JBL Array 1400 isteden. Har troen på at Montana og Pass kunne spilt bra jeg da, så det kan være en aktuel kandidat.

    Ellers vil jeg bare oppfordre alle til å komme med egne erfaringer om hva de har hørt sammen med Pass, og hva som anbefales. Det er enda flere månder til det skal handles, så jeg har god tid på meg.

    Som kilde bruker jeg en Ayon CD-2. Denne er rørbestykket og har toppmating. Var ikke lenge siden jeg kjøpte den, men vurderer allerede å bytte den ut. Spilleren var ett lite impulskjøp sammen med Ayon sin forforsterker Polaris 2. Veldig gode produkter, men var bare nyskjerrig på å prøve dem litt ut. Ikke trenger jeg volumkontrollen i CD-2 heller, som var en av hovedgrunnene til at jeg kjøpte spilleren. Har nå prøvd direkte drift både i Hegel H4SE og Pass Labs X350.5, og konklusjonen er klar: Jeg kommer til å fortsette med separat forforsterker i mellom.

    Bytter jeg CD-2 ut, vurderer jeg Electrocompaniet, Marantz eller Audio Research. Hvilken spiller det blir, har litt å si på hvilke høyttalere jeg ender opp med.
    Hva med Vienna's The Kiss? Har også hørt disse og de spiller helt utrolig bra sammen med Pass! Litt spesielt design og enorm størrelse til å være stativhøyttalere da.. De var testet i Stereophile nylig, les testen her. Ellers så dukker jo WA Sophia II opp på bruktmarkedet i europa fra tid til annen, da ofte til en ganske overkommelig pris. Min neste høyttaler håper jeg blir noe fra WA... ;) Klipsch kjenner jeg ikke spesielt mye til, hadde en venn som hadde RF7 gjennom en lengere periode, likte lyden til hjemmekino, men til musikk var det ikke akkurat my cup of tea.

    Hvis du skal bytte cd-spiller så vil jeg på det sterkeste oppfordre deg til å teste dCS. Jeg hadde tidligere dette sammen med Pass og det er virkelig en match made in heaven. F.eks. dCS Puccini cd-spiller (med digitale innganger) eller Debussy dac er produkter jeg ville vurdert på det sterkeste hvis jeg var deg.. :) Førstnevnte dukker også opp på bruktmarkedet fra tid til annen.

    Ayre spiller selvfølgelig også meget godt med Pass og min QB-9 er virkelig et fantastisk produkt for den som er interessert i pc-basert avspilling (og som ikke helt har nok cash til å gå for en Debussy.. ;))
    The Kiss har jeg faktisk verken sett eller hørt. Vet du veil pris på den? Har egentlig ikke lyst på stativ høyttaler i det hele tatt, men alt kan jo være mulig. Jeg får sette meg ned å lese testen nå :)

    dCS har jeg hørt skal være meget bra til Pass, men produktene er da også veldig dyre. Men, en Puccini på sikt, er ikke helt umulig å gjennomføre om Høium slår til med litt rabatter 8)

    Hva var det som gjorde at du gikk fra dCS til Ayre? Å hvilke dCS produkt(er) hadde du?
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    KentOve skrev:
    The Kiss har jeg faktisk verken sett eller hørt. Vet du veil pris på den? Har egentlig ikke lyst på stativ høyttaler i det hele tatt, men alt kan jo være mulig. Jeg får sette meg ned å lese testen nå :)

    dCS har jeg hørt skal være meget bra til Pass, men produktene er da også veldig dyre. Men, en Puccini på sikt, er ikke helt umulig å gjennomføre om Høium slår til med litt rabatter 8)

    Hva var det som gjorde at du gikk fra dCS til Ayre? Å hvilke dCS produkt(er) hadde du?
    Har du funnet noen kandidater til Pass-settet ditt?

    Jeg hadde dCS Delius og Purcell til min Pass X250 i lang tid. Disse avløste en Advantage S1 som jeg brukte tidligere. Deretter gikk jeg over til Pass INT-150, fortsatt sammen med dCS settet, deretter solgte jeg alt og fikk Ayre QB-9 sammen med Pass XP-10 og X150.5.... ;) Litt bilder, historie og annet kan du se i tråden det er linket til i signaturen min.. :)

    Jeg gikk for Ayre da jeg hadde lyst på et anlegg bygget rundt en iMac med iTunes som kilde. Til dette ville jeg ha asynkron usb, hvilket er SOTA når det gjelder kombinasjonen pc/mac og dac. Desverre var dCS for dyrt og Ayre'n for bra, så jeg kunne ikke forsvare å legge så mye penger i kilde.. På sikt kommer jeg helt sikkert til å kjøpe dCS igjen (sannsynligvis en Debussy), da synergien mellom Pass og dCS er helt utrolig og dCS gir det lille ekstra på alle områder.. Hvis du er interessert i pc/mac som kilde så kan jeg virkelig anbefale Ayre, den står absolutt ikke noe tilbake for det eldre dCS settet jeg hadde tidligere. Du kan jo bare lese f.eks. hva Stereophile mener om den ("Joint digital source 2009", "Overall component of the year 2009" og rangert i klasse A+ i siste nr. - Vol.44 No.4) og UltraAudio m.fl. Jeg vurderte også å kjøpe FW-basert dac fra Weiss, men jeg synes lyden hos denne ble noe for "hi-fi korrekt" og manglet noe musikalitet.
     

    KentOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Innlegg
    360
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    ceroxol skrev:
    Har du funnet noen kandidater til Pass-settet ditt?

    Jeg hadde dCS Delius og Purcell til min Pass X250 i lang tid. Disse avløste en Advantage S1 som jeg brukte tidligere. Deretter gikk jeg over til Pass INT-150, fortsatt sammen med dCS settet, deretter solgte jeg alt og fikk Ayre QB-9 sammen med Pass XP-10 og X150.5.... ;) Litt bilder, historie og annet kan du se i tråden det er linket til i signaturen min.. :)

    Jeg gikk for Ayre da jeg hadde lyst på et anlegg bygget rundt en iMac med iTunes som kilde. Til dette ville jeg ha asynkron usb, hvilket er SOTA når det gjelder kombinasjonen pc/mac og dac. Desverre var dCS for dyrt og Ayre'n for bra, så jeg kunne ikke forsvare å legge så mye penger i kilde.. På sikt kommer jeg helt sikkert til å kjøpe dCS igjen (sannsynligvis en Debussy), da synergien mellom Pass og dCS er helt utrolig og dCS gir det lille ekstra på alle områder.. Hvis du er interessert i pc/mac som kilde så kan jeg virkelig anbefale Ayre, den står absolutt ikke noe tilbake for det eldre dCS settet jeg hadde tidligere. Du kan jo bare lese f.eks. hva Stereophile mener om den ("Joint digital source 2009", "Overall component of the year 2009" og rangert i klasse A+ i siste nr. - Vol.44 No.4) og UltraAudio m.fl. Jeg vurderte også å kjøpe FW-basert dac fra Weiss, men jeg synes lyden hos denne ble noe for "hi-fi korrekt" og manglet noe musikalitet.
    Vet ikke om jeg nevnte det, men om en uke og to får jeg hjem ett par Klipsch Palladium P-38F til test. Jeg både gruer å gleder meg til dette, for etter å ha hatt disse på besøk noen dager, føler jeg meg sikrere på å nærme meg ett seriøst svar på hvilke mine neste høyttalere blir. Med det mener jeg ganske enkelt: Har virkelig Palladium blitt så mye endret i toppen, i forhold til RF serien, at jeg faktisk klarer å leve med dem. Mellomtonen å bassen i Klipsch høyttalere generelt, er noe jeg setter pris på. Så, ja.. Det blir spennende å få hørt litt på Palladium P-38F hjemme i egne omgivelser.

    Utenom at Palladium P-38F kommer på besøk noen dager, leser jeg meg svimmel på Vienna Acoustics om dagen, og da spesielt om modellen "Mahler". Designmessig står de ikke tilbake for noe, å leverer de noe i nærheten av den lyden jeg har blitt fortalt at de skal gjøre, kan det absolutt være ett seriøst alternativ.




    Jeg leser også en del om Audio Physic Avanti 5, og Sonus Faber Cremona M. Swans og Montana er heller ikke glemt. Når det gjelder kilde har jeg ikke komt noe lenger, å stresser ikke med det heller. Jeg beholder uansett Ayon spilleren til nye høyttalere er i hus, så får jeg ta det litt step-by-step da.
     

    vassagohifi

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    73
    Antall liker
    10
    Sted
    odense
    ceroxol skrev:
    X-250 skrev:
    Hørte xa160,5 på avalon nede hos vassago i Odense , Helt klart ikke noe tull spilte knallbra ;)
    Har sansen for Vassago, både butikken og eieren, bor i by'n så er der ganske så ofte.. ;) Kan virkelig gjøre mange gode kjøp der!

    Endte med å bytte inn gamle-passen (x250 +litt ekstra) hos Vassago og få meg INT-150 i går. Veldig fornøyd med det, ting har absolutt skjedd siden X-serien. 8) Demo-anlegget i butikken er pt. INT-150, Eera/Wadia og Avalon Isis. Fyf**n, det spiller godt! Ellers fikk jeg hørt litt på Indra og de nye Aspect, samt Vienna's The Kiss. Alt på INT-150.

    Ble forøvrig nyskjerrig på et (for meg) nytt kabelmerke som ble brukt i butikken: Blue jeans cables (http://www.bluejeanscable.co.uk/index.htm). Noen som kjenner dette? Spilte forrykende godt, og til en latterlig billig pris. Vassago mente dette kunne måle seg med det meste...og da han ikke fører merket, samt har en stor strøm av high-end kabler inn/ut av sin butikk, så tror jeg på han (og det jeg hørte i butikken).
    Hej
    Så kan du kommer ned og hør XA200,5 og deres højttaler, inden længe har jeg det meste fra pass labs i shoppe,sammen med de to nye audio aeroer.
     
    A

    audiosan

    Gjest
    med tanke på at PassLabs er kjent for sine fabelaktige klasse A forsterkere,
    så er det litt urovekkende å lese at omtrent ingen her snakker om klasse A forsterkerene.
    ser ut til at nesten alle går til innkjøp av klasse A/B forsterkerene.
     

    KentOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Innlegg
    360
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    audiosan skrev:
    med tanke på at PassLabs er kjent for sine fabelaktige klasse A forsterkere,
    så er det litt urovekkende å lese at omtrent ingen her snakker om klasse A forsterkerene.
    ser ut til at nesten alle går til innkjøp av klasse A/B forsterkerene.
    Det har nok mye med prisene å gjøre.
     
    A

    audiosan

    Gjest
    er det noen som IKKE er fulstendig klar over at klasse A koster litt?
    hva med å bygge selv da?:) legge alle de Xkronene i selvbygg. da får du en heftig pass klasse A pluss mye annent snacks:D
     

    TomTom

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2003
    Innlegg
    215
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Hvis jeg skal bruke 60' + er jeg ikke veldig lysten på å bruke dette på selvbygg da sannsynligheten for å få igjen mer enn 50% ved salg er marginal.
    Med dette som alternativ synes jeg det er bedre å kjøpe noe som er utprøvd og ferdig, selv om min forsterker ikke leverer mer enn kanskje 45W i ren klasse A er det uansett så sjelden at jeg bruker mer enn disse første a-wattene at jeg føler jeg får både i pose og sekk.

    I tillegg blir det jo snakk om å ha enda en forsterker stående. Dual mono blir for meg litt for voldsomt plasseringsmessig. Av varmehensyn skal man jo sette av litt plass til disse XA-forsterkerne. Men når jeg en dag får et eget lytterom, og er millionær. Da kan jeg tenke meg å ta'n hele veien ut med Pass-produkter.
     

    budda

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    441
    Antall liker
    173
    Sted
    Mandal
    Torget vurderinger
    8
    Ikke mye mye å få igjen for ferdigkjøpt brukt hifi heller:(
     

    KentOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Innlegg
    360
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    audiosan skrev:
    er det noen som IKKE er fulstendig klar over at klasse A koster litt?
    hva med å bygge selv da?:) legge alle de Xkronene i selvbygg. da får du en heftig pass klasse A pluss mye annent snacks:D
    Det var jo ikke det jeg sa?

    Men A/B forsterkerene til Pass låter meget bra de også, så når du da kan spare flere titusener er vel kanskje saken enkel for de fleste.
     

    KentOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Innlegg
    360
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    Viss noen er på jakt etter en meget god forforsterker, så har jeg en Pass Labs XP-10 for salg.

    Den er 1 år gammel, og kjøpt ny hos norsk importør. Den er dønn strøken og leveres i orginal emballasje. Kvittering har jeg også. Pris kan diskuteres.
     

    logan

    Medlem
    Ble medlem
    04.02.2009
    Innlegg
    11
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    2
    Hei.
    Bruker i dag Xp-10 som forrforsterker.
    Er det noen mulighet for å bruke di balanserte utgangene til effekten (x150.5) og rca pluggene till subbene. En til hver side.
    Blir dette galt for Xp-10 eller skal ikke dette være noe problem.
    Har Jl fathom f113 som jeg bruker som subber. Tenkte å bruke A.R.O i subben som kalibrering.
    På forrhånd, takk for hjelp.

    L.
     

    oldetek

    Medlem
    Ble medlem
    27.04.2009
    Innlegg
    9
    Antall liker
    0
    logan skrev:
    Hei.
    Bruker i dag Xp-10 som forrforsterker.
    Er det noen mulighet for å bruke di balanserte utgangene til effekten (x150.5) og rca pluggene till subbene. En til hver side.
    Blir dette galt for Xp-10 eller skal ikke dette være noe problem.
    Har Jl fathom f113 som jeg bruker som subber. Tenkte å bruke A.R.O i subben som kalibrering.
    På forrhånd, takk for hjelp.

    L.
    Hei! eg brukte xlr fra xp10 til x150.5 og rca til subwooferene mine. Ingen problem:)
    MVH. ørjan
     

    pierre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2009
    Innlegg
    109
    Antall liker
    67
    XA30,5 vs XA100,5.

    Er der nogle der har hørt disse op imod hinanden?
    Jeg har en XA30,5 men overvejder et sæt XA100,5 men vil bare sikre mig at de 100,5 nu også har samme charme og varme i mellemtonen som 30,5 har.
     

    x250

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Innlegg
    758
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    pierre skrev:
    XA30,5 vs XA100,5.

    Er der nogle der har hørt disse op imod hinanden?
    Jeg har en XA30,5 men overvejder et sæt XA100,5 men vil bare sikre mig at de 100,5 nu også har samme charme og varme i mellemtonen som 30,5 har.
    Du vil få den samme varme mellomtonen med xa100,5 bare mer å enda bedre en den du har nå. Singnaturen er lik men du vil få mer av alt fra a til å .Hadde en x250 før å byttet til 350.5 ren nytelse bedre på alt ;D
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.152
    Antall liker
    10.661
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Direkte linking til bruktannonser er ikke tillatt. 1 innlegg er fjernet
     

    KentOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Innlegg
    360
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    Haha!

    Viss noen ønsker seg, eller trenger ny effektforsterker, ligger det nå en flott Pass Labs X350.5 ute på bruktbørsen :)
     

    pierre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2009
    Innlegg
    109
    Antall liker
    67
    Syntes lige at jeg ville vise hvad der står i min stue i disse dage

    Et dejligt udvalg af Pass Labs forstærkere ;D

    Pass XA30,5 (min egen)
    Pass XA100,5
    Pass X350,5
     

    Vedlegg

    x250

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Innlegg
    758
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    pierre skrev:
    Syntes lige at jeg ville vise hvad der står i min stue i disse dage

    Et dejligt udvalg af Pass Labs forstærkere ;D

    Pass XA30,5 (min egen)
    Pass XA100,5
    Pass X350,5
    Du må vel bo i nærheten av odense 8)
     

    pierre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2009
    Innlegg
    109
    Antall liker
    67
    X-250 skrev:
    pierre skrev:
    Syntes lige at jeg ville vise hvad der står i min stue i disse dage

    Et dejligt udvalg af Pass Labs forstærkere ;D

    Pass XA30,5 (min egen)
    Pass XA100,5
    Pass X350,5
    Du må vel bo i nærheten av odense 8)
    Nu er Danmark jo ikke så stor. Så på en eller anden måde, der bor alle danskere inærheden af Odense ;D
    Men jeg bor nu alligevel lidt længere end bare lige et smut.
     

    x250

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Innlegg
    758
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    pierre skrev:
    X-250 skrev:
    pierre skrev:
    Syntes lige at jeg ville vise hvad der står i min stue i disse dage

    Et dejligt udvalg af Pass Labs forstærkere ;D

    Pass XA30,5 (min egen)
    Pass XA100,5
    Pass X350,5
    Du må vel bo i nærheten av odense 8)
    Nu er Danmark jo ikke så stor. Så på en eller anden måde, der bor alle danskere inærheden af Odense ;D
    Men jeg bor nu alligevel lidt længere end bare lige et smut.
    Nei du bor i et lite land ;D men pass Avalon er jo vassago produkter det har selv kjøpt x350,5 og audioaero cd hyggelig kar å handle med det. 8)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn