Pass Labs

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Hvis nogen er interesseret så er jeg i besiddelse af 2 stk Aleph 3 print som blot skal afmonteres kølepladerne. Jeg synes de lyder for pænt.
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.734
    Antall liker
    3.336
    XP-15

    Den fikk en super test i tyske bladet Audio.

    Har en kopi hvis noen er interessert.
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Godt ser den ud men kan den også spille ? ???
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    hvorfor er det så lite aktivitet i pass tråden ?..pass er helt fantastisk ..:) også klar beste presentasjon på horten messen
     

    x250

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Innlegg
    758
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    balthar skrev:
    hvorfor er det så lite aktivitet i pass tråden ?..pass er helt fantastisk ..:) også klar beste presentasjon på horten messen
    Ja er vel kansje for at det er mindre pass en andre merker her inne . Det er jo veldig bra produkter skal jeg bytte blir det nok en pass igjen ;D
     

    O.P.K.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    192
    Antall liker
    23
    X-250 skrev:
    balthar skrev:
    hvorfor er det så lite aktivitet i pass tråden ?..pass er helt fantastisk ..:) også klar beste presentasjon på horten messen
    Ja er vel kansje for at det er mindre pass en andre merker her inne . Det er jo veldig bra produkter skal jeg bytte blir det nok en pass igjen ;D
    Helt enig ! Prøver å selge en Pass forforst her på Bruktbørsen, XO.2, - til en meget hyggelig pris.
    Merkelig at ingen så langt har meldt sin interesse ???
    Mvh
     

    x250

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Innlegg
    758
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    O.P.K. skrev:
    X-250 skrev:
    balthar skrev:
    hvorfor er det så lite aktivitet i pass tråden ?..pass er helt fantastisk ..:) også klar beste presentasjon på horten messen
    Ja er vel kansje for at det er mindre pass en andre merker her inne . Det er jo veldig bra produkter skal jeg bytte blir det nok en pass igjen ;D
    Helt enig ! Prøver å selge en Pass forforst her på Bruktbørsen, XO.2, - til en meget hyggelig pris.
    Merkelig at ingen så langt har meldt sin interesse ???
    Mvh
    Ja er det hadde vert artig å prøve den i oppsettet mitt da jeg har pass sluttrinn å ;D
     

    niklasthedolphin

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.06.2006
    Innlegg
    352
    Antall liker
    1
    Jeg har hørt Nelson Pass i enkelte sammenhænge og var ganske positivt overrasket.
    Men for dælen hvor ligner den X250 dog noget fra Månebase Alpha.

    "dolph"
     
    T

    timc

    Gjest
    Duelund_Support skrev:
    Hvis nogen er interesseret så er jeg i besiddelse af 2 stk Aleph 3 print som blot skal afmonteres kølepladerne. Jeg synes de lyder for pænt.

    Pris?

    Du kan sende meg en PM. Er det printene til KK?

    -Tim
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Det var noget jeg lavede for Steen Duelund kort før han døde. Printene havde han. De er professionelt udført men der står " Pass Labs Clone Aleph 3" på dem.
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    kunne tenker meg å høre på riaa og 10 preapen sammen med 30.5..:)...til nå har jeg bare hørt pass på horten messa 2 ganger. synst den integrete 150 var veldig imponerende...
     
    T

    timc

    Gjest
    Du kan jo høre med folkeb hva han synes om Aleph 1.2 klonene vi bygde til han. Sinnsyk oppløsning.


    -Tim
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    151
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    balthar skrev:
    kunne tenker meg å høre på riaa og 10 preapen sammen med 30.5..:)...til nå har jeg bare hørt pass på horten messa 2 ganger. synst den integrete 150 var veldig imponerende...
    Kjenner bare til XOno (RIAA-trinnet), det er fantastisk bra. Sikkert noen bedre der ute, men da må du enda lenger opp i pris (tror jeg).
    Mvh
     

    O.P.K.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    192
    Antall liker
    23
    balthar skrev:
    pass var ja helt sovereign på messen i horten :)
    Har gått til det kanskje noe underlige skritt å bytte inn Pass XO.2 med den helt nye
    utgaven XP 20. Hørte på forhånd at forskjellen var markert men ikke revolusjonerende -
    men jammen er forbedringen adskillig større enn jeg hadde våget å håpe på !
    Ble litt sjokka de første få timene fordi volumnivået måtte opp på 30 for å få vanlig
    lydnivå. Etter 12 -14 timers oppvarming ble dette utrolig mye bedre. Nå spiller den
    perfekt i mitt anlegg. Lydbildet er markert bredere og dypere og enkeltinstrumenter trer
    mye klarere fram. Dette er i ferd med å bli ganske så fascinerende ! Veldig morsomt at denne
    forforsterkeren synes å passe som hånd i hanske til anlegget ellers. Anbefales !!
    Mvh
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.734
    Antall liker
    3.336
    Snart kommer XP-25 riaa.

    Denne blir 2-delt som XP-20.
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.734
    Antall liker
    3.336
    XP 25 riaa





    Gain (dB) 53dB (47 single ended)
    66dB (60SE)
    76dB (70SE)
    RIAA plus/minus .1 dB 20-20 KHz
    Distortion <.005 % THD @ 1mV MC input,
    <.002 % THD @ 10m V MM input
    Maximum Output 22 volts rms.
    Output Impedance 150/150 ohms

    Input Impedance 100pF- 750pF on any input
    30 ohm-47K ohm any input
    Unweighted Noise -93dB ref. 10mV (MM)
    -85dB ref. 1mV (MC)
    Power Consumption 25 watts
    Dimensions 2@17?W x 12?D x 4?H
    Shipping Weight 55 pounds in packing carton
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Nå er Pass Labs INT-30 testet på www.Hifi4all.dk, les testen her.

    Samlet vurdering
    Det var en rigtig god oplevelse, at have Pass Labs Int 30 forbi lytterummet. Hvor jeg ofte har været meget fokuseret på de tekniske aspekter i gengivelsen af musikken, så kan kan man lige så godt glemme det med Int 30. Det er på ingen måde nogen negativ ting, for det minder én om, at det er musikken der er det væsentlig, og at det er det, dét handler om!

    Denne forstærker har nemlig en hel speciel force, som man kun alt for sjældent render ind i, som hifi-anmelder. Den når nemlig ind til ”nerven” i musikken, og får derfor formidlet musikken på en måde, som tænder alle de følelser, som musikken ligger op til. Ikke fordi andre produkter ikke kan give mig gåsehud, men der er det teknikken der fremkalder den stående pels. Men med Pass Labs Int 30 er det musikken og sangen, der giver rislen ned af ryggen, og ståpels over hele kroppen. Især Int 30’s gengivelse af stemmer og instrumenter i det brede mellemtone-område, er suverænt noget af det bedste jeg har hørt. Og det er disse ting man skal vælge en forstærker som Int 30 for.

    Og når Int 30 samtidig er så solidt bygget, og overdimensioneret som her, så er jeg ikke i tvivl om, at fremtidige ejere vil sidde med store smil på deres læber mange år fremover. Den får i hvert fald mine allervarmeste anbefalinger med her fra.

    Enjoy the MUSIC, and then your hi-fi!
    Den siste setningen er akkurat sånn jeg ville beskrevet Pass' produkter.. :)



    Er det forøvrig noen som har en mening rundt XP-10 og X150.5 vs. INT-150? Jeg vurderer å bytte min integrerte til dette settet pga. økt kompatibilitet med hjemmekino. Men hvor mye får jeg ut av det rent lydmessig? ;)
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    emotikon skrev:
    Designmessig bommert?
    Ser ut som om de har bestillt for store ringer til potmeteret..... ::) ;)
    He he.. Ser ganske spes ut ja.. her et annet bilde

     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    ceroxol skrev:
    Ellers har jeg byttet INT-150 med disse to eskene... ;)
    Har lest hele tråden spennende .
    Men det jeg lurer på , var det noe i eskene............. ;D

    mvh
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.734
    Antall liker
    3.336
    ceroxol skrev:
    emotikon skrev:
    Designmessig bommert?
    Ser ut som om de har bestillt for store ringer til potmeteret..... ::) ;)
    He he.. Ser ganske spes ut ja.. her et annet bilde

    Fra Agon

    They were Nelson Pass's personal amps, they were dual chassis mono-blocks, 100 Watts per side and they each draw something obscene like 80 Amps from the wall! They had brought two of those stacks to bi-amp the new speakers but due to the limited power available in the rooms decided to singly amp them and put the other pair in the entranceway.

    Word is they are not planned to ever be produced.
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    E.I.A. skrev:
    ceroxol skrev:
    Ellers har jeg byttet INT-150 med disse to eskene... ;)
    Har lest hele tråden spennende .
    Men det jeg lurer på , var det noe i eskene............. ;D

    mvh
    Hmm.. Det var jo heldigvis det da.. ;D

    Det første som måtte gjøres var å fjerne disse så effekten kan ta bananplugger. Dette er litt keitete da de er "boltet" fast med en tverrgående metall-del.



    Deretter var de bare å pakke opp og sette på plass! XP10 er noe av det flotteste jeg har hatt her i heimen, en nydelig bygg-kvalitet og betjeningsfølelse.. :)



    Herlig.... 8) Nå mangler jeg bare dac, så er anlegget komplett. Skal hente den senere i dag, så da spanderer jeg noen fler bilder, fins forøvrig også flere bilder i tråden min - link i signaturen. ;)
     

    Vedlegg

    sn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    173
    Antall liker
    13
    Kjempeflott oppsett.
    Går selv og grubler på pass labs. Har hørt mine HT sammen med int 150 og det hørtes kjempeflott ut.
    Er anbefalt å teste XA30, da det sies at denne er en musikalsk perle. Er litt skeptisk til om det er for lite kraft til mine HT, selv om stømreservene i xa30 sies er det samme som i X150.
    Kommer vel trolig til å teste ut begge deler. Noen andre som har selv, eller har testet xa30 ?

    mvh
    sn
     

    KentOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Innlegg
    360
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    Hei Pass Labs-venner :)

    Jeg vil bare melde meg inn i Pass klubben.

    Onsdag denne uken, ble jeg den stolte eier av en Pass Labs X350.5 og en Pass Labs XP-10.

    Nå skal måndene frem mot sommeren brukes til å finne nye høyttalere som skal brukes sammen med dette forsterkersettet!
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    KentOve skrev:
    Hei Pass Labs-venner :)

    Jeg vil bare melde meg inn i Pass klubben.

    Onsdag denne uken, ble jeg den stolte eier av en Pass Labs X350.5 og en Pass Labs XP-10.

    Nå skal måndene frem mot sommeren brukes til å finne nye høyttalere som skal brukes sammen med dette forsterkersettet!
    All right! Gratulerer med et heftig forsterkersett!! :) Legg gjerne ut et lite bilde... ;)

    Har du noen spesielle høyttalere i tankene?
     
    T

    timc

    Gjest
    KentOve skrev:
    Nå skal måndene frem mot sommeren brukes til å finne nye høyttalere som skal brukes sammen med dette forsterkersettet!

    Prøv en Sonus Faber ;)



    -Tim
     

    KentOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Innlegg
    360
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    ceroxol skrev:
    KentOve skrev:
    Hei Pass Labs-venner :)

    Jeg vil bare melde meg inn i Pass klubben.

    Onsdag denne uken, ble jeg den stolte eier av en Pass Labs X350.5 og en Pass Labs XP-10.

    Nå skal måndene frem mot sommeren brukes til å finne nye høyttalere som skal brukes sammen med dette forsterkersettet!
    All right! Gratulerer med et heftig forsterkersett!! :) Legg gjerne ut et lite bilde... ;)

    Har du noen spesielle høyttalere i tankene?
    Tusen takk for det :D

    Når det gjelder høyttalere må jeg innrømme jeg akkurat nå er veldig blank. Det er mye som frister, men ønsker å komme "i mål" for en stund med min neste høyttaler. Jeg er ikke mest redd for at det ikke vil spille bra med Pass, for lydsignaturen til Pass er lett å matche med veldig mange høyttaler - å det er jo bra. Det som "bekymrer" meg mest, er jakten på en høyttaler som leverer en silkemyk diskant, med en litt fremtredende, klar å mektig mellomtone å bass som er rå og brutal (særlig i midbassen). Bassen må også være kjapp, samtidig må høyttaleren ikke se helt for jæv... ut 8)

    Det er også flere parametre som spiller inn, men sånn i utgangspunkte er det dette jeg ønsker meg. Jeg vet jo at det ikke alltid finnes høyttalere som innfrir alle krav, men så nært som mulig hadde det vært gøy å komme!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn