Parks Audio venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Musikkmannen

Æresmedlem
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    31.835
    Sted
    Kjelleren i kroken
    Torget vurderinger
    3
    Jo, den har det men alltid greit å dobbeltsjekke. Den stemte med 0.01% vs waxwing. Men ikke vs mobilappen jeg før har brukt på min andre spiller. Der skiller det 0.07%
    Det er helst rpm jeg har sjekket i kveld, Azimuth har jeg sjekket fra før.

Eviledorf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    1.072
    Sted
    Bergen
    Dere som har kjøpt en waxwing, har dere bare brukt Amazon linken på parks audio sine sider? Har ventet i en evighet nå og den står fortsatt og venter på leveringsdato.

brotevatn

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.02.2010
    Antall liker
    320
    Torget vurderinger
    1
    Var veldig lenge å vente med gratis frakt, ca 3-4 veker, så eg kansellerte ordren og bestilte ny med betalt frakt. Det tok då knapt ei veke...

Eviledorf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    1.072
    Sted
    Bergen
    Har meldt med Shannon nå, og videre med Amazon. Amazon sier den blir sendt i løpet av et par dager, men de skriver også masse tull i eposten også, så tviler litt.

Eviledorf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    1.072
    Sted
    Bergen
    Endelig er waxwing på vei. Mye frem og tilbake mail med Amazon. Ser ut som en AI bot som svarer, bare svada. Kansellerte ordren og bestilte med ekspress levering. Det funket helt fint. Money talks...

Musikkmannen

Æresmedlem
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    31.835
    Sted
    Kjelleren i kroken
    Torget vurderinger
    3
    Opplever at rpm-måling på waxwing og mobilapp "rpm speed and wow" ikke måler det samme, hvem bør jeg stole på av disse tror dere?

ragwo

Sigbergianer
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    26.679
    Sted
    Isødet
    Torget vurderinger
    44
    Opplever at rpm-måling på waxwing og mobilapp "rpm speed and wow" ikke måler det samme, hvem bør jeg stole på av disse tror dere?
    Hvor stor er diskrepansen? Jeg tror jeg ville stolt på waxwing, da gyroskopet i telefonen kan være unøyaktig.

Entropy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.01.2021
    Antall liker
    1.884
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    3
    Er snakk om en oppdatering på en del funksjonalitet så mulig det ligger der.
    for min egen del vil det nok være tilstrekkelig om timeren klarer å skille mellom MC og MM automatisk

Eviledorf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    1.072
    Sted
    Bergen
    Siste Waxwing oppdatering lagrer bare kumulativ tid:
    - Log cumulative time now default display and session time feature removed.

Sist redigert:

Musikkmannen

Æresmedlem
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    31.835
    Sted
    Kjelleren i kroken
    Torget vurderinger
    3
    Ny oppdatering igjen (1.03) på Waxwing. Forbedret. app-stabilitet og stabilisert 24-bit ved s/pdif.
    Samtidig har graderingen fått bedre algoritme.

Musikkmannen

Æresmedlem
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    31.835
    Sted
    Kjelleren i kroken
    Torget vurderinger
    3
    FW 1.04
    "The new app and firmware update is officially released. I have it on a staged rollout for folks that have apps on auto update on their devices, but you can go to the App Store or Google Play and update immediately. After installing the app (1.0.13), go to the Settings gear icon to update your Waxwing (1.04). Beta testers should go ahead and update, too. At some point the Betas will stop working.

New Waxwing 1.04 Firmware
    - Improved digital output with S/PDIF channel status support. Any DAC or streamer should now properly display the 24/48 or 24/96 output and bitrate
    - Fixes iPad app bug with disappearing popups from settings, language and connection window area. This bug showed up with iOS 26.1 update.
    - Magic has been revved to version 2.0 (internally speaking). It is a little better discriminating and smoother with less distortion. This smoother part may make the Waxwing a bit better behaved with some external DACs. Just a step or two forward. My planned Magic work in 2026 will probably be much more of a leap forward.
    - Super Mono has been revved to version 2.0 (also internally speaking). I've made a major improvement on how the sections of audio (summed, left, or right) are blended together. Basically, it has less distortion and is clearer, especially on louder segments.
    - Added alternate Fine Balance control interface in Mono and Super Mono functions. During a moderate loudness monaural music passage (not silence or quiet passage), a Balance icon press will determine the optimal channel balance and set it after about 1 second. The icon turns red, letting you know the balancing is occurring. Fine Balance can be reset to +0.0dB by clicking the display text. Note: this balancing helps Mono and Super Mono have optimum performance.
    - Changed Grade's grading scale. 'F' has been replaced by: F+, F, F-, and P. P is for Poor. This just gives a bit more room for rating.
    - Added Firmware downgrade feature. Press and hold the gray "Update to Firmware version 1.0x" for ten seconds or until the popup changes. Perfect for beta testers to hop back and forth for comparisons. Also useful in case a version has a breaking bug. Note: Bluetooth firmware has had this same behavior.
    - Hi (High-cut filter): added 3kHz, 4kHz, and 6kHz. Removed the lowest three (experimental) values of 5Hz, 10Hz, and 15Hz. Should be useful for the 78 RPM folks.

App 1.0.13 Changes:
    - New logo splash screen pop up on app load. It was a white screen while the language file gets loaded at startup.
    - Added confirmation to "Reset to Default" buttons (in Settings gear menu) added in 1.0.12 to prevent accidental resets. Note that this reset is equivalent to loading the 'MM 38dB' preset. Just wanted something easier for new users that got into trouble.
    - Fixed app Mute button/icon behavior. A 'Mute is ON' state would be reset to 'Mute is OFF' when the app was closed and reopened.
    - Edited German language option.
    - Added Korean language option.
    - Added more description on cart threshold adjustment slider in Log."

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn