Mulig andre kan ha ha nytte av dette, så jeg tillater meg å legge ute tips for Puffin/ Waxwing bruk her også
Spørsmålet var hvordan konfigurere Waxwing for å bytte mellom to platespillere, en med MM og en med MC som går via en en SUT med innganger for 2 PU, og bypass funksjon . Det er akkurat slik jeg bruker min Puffin Med Denon AU-320 SUT.
Du kan gjøre det på samme måte som du allerede gjør.
Om du for eksempel har gain på 40db Og last på 47 K, så Kan du velge mellom MC og MM på SUT velgeren. MM på bypass og MC på 40 Ohm. Du trenger egentlig ikke gjøre noe med Waxwing ..
Problemet med dette er at timene på MM da lagres/akkumuleres sammen med timene på MC. Jeg har også en liten EQ dvs setting AIR= +2 på MM pickup.
Derfor har jeg laget to oppsett , en MM som heter User3 på min Puffin ( du kan kalle din MM1 feks) som har følgende setninger
Gain 39db, 47k, AIR=+2. Volum= 85. Når jeg har spilt ferdig på denne lagrer jeg settingen for å registrere= lagre akkumulerte timer, før jeg evt bytter til MC setting.
Så har jeg en setting for MC som heter User1 hos meg med, Gain 39 db, 47k, når jeg har spilt ferdig på den lagrer jeg den for å registrere totale timer på MC.
På den måter blandes ikke MM timer med MC timer.
Volum på 85% på den ene PU har jeg satt for å få samme signalnivå til preamp fra begge PU, en slags fininstilling i tillegg til gain.
Når man starter Puffin/Waxwing begynner den med siste setting du hadde, så om du spilte MC sist og vil spille MM nå må du «loade» MM settingen fra menyen. Da forsvinner MC timene du spilte siste gang om du ikke husket å lagre den ved forrige bruk.
Siden jeg har 4 PU og to platespillere har jeg en setting for hver PU for å holde rede på timene Per PU.
Det høres verre ut enn det er. Jeg ble litt forvirret første gang jeg brukte en bekjent sin Waxwing , skjønte ikje helt save og load og navngivningen , så jeg kan bare fortelle hvordan jeg gjør det med Puffin.
Håper jeg ikke forvirret folk for mye , Puffin/Waxwing er helt fantastisk. Kjøper du deg en ortofon test plate , eller Analog Productions Ultimate test record kan du også bruke Waxwing til å sjekke og stille inn kanalbalansen og Azimuth , ofte nødvendig siden få pickuper har perfekt balanse. Waxwing kan også hjelpe deg til å stille inn antiskate med en testplate, selv om akkurat det er letere å justere med ørene. Skurring i høyre kanal betyr at Antiskate må økes og motsatt .
Med litt Puffin EQ på min Shure får jeg dette resultatet, stort bedre frekvensrespons enn dette er det knapt noen PU som kan matche., en Dynavector Karat D3 og gamle Denon kan..
Med Waxwing kan man i prinsippet få til det samme med enhver pickup..ingen grunn til å bytte kabler om man har en Waxwing.Med waxwing kan man med ett tastetrykk nulle ut all EQ osv og høre med og uten…
PS Pensjonistene her hører vel ikke det som skjer over 10k uansett, så ikke sikkert alle merker forskjellen med og uten EQ, en interessant hørselstest….