PARASOUND

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • M

    MusicBear

    Gjest
    Coda, har noe i samme prisklasse, dette nivået her ha jeg utrolig tor tro på - et område man tidligere måtte ha separate komponenter for samme effekt.

    Volker innrømmet han ønsket EC laget en slik større versjon av deres nye store (aldeles fabelaktige!) integrerte med ALT nødvendig innebygget.
    Hegel klarer vel heller ikke å holde seg unna her. Cary også, har jo sin nye "300-maskin."
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Spent på prisklassa :D.
    Kr 60.000.- så meget fordelaktig til den kvaliteten!
    Mvh
    Morten N.A.T

    Jeg har i årevis sett at Halo serien sammenlignes med grisedyrt high-end, og høster gode testkarakterer & -priser i et omfang som få andre produsenter. Tror du denne nye integrerte saken i PRAKSIS tar over markedet til monoblokkene og forforsterkeren i samme serie?

    Når ankommer den?
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Spent på prisklassa :D.
    Kr 60.000.- så meget fordelaktig til den kvaliteten!
    Mvh
    Morten N.A.T

    Jeg har i årevis sett at Halo serien sammenlignes med grisedyrt high-end, og høster gode testkarakterer & -priser i et omfang som få andre produsenter. Tror du denne nye integrerte saken i PRAKSIS tar over markedet til monoblokkene og forforsterkeren i samme serie?

    Når ankommer den?
    Integrert?
     

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.593
    Antall liker
    3.703
    Torget vurderinger
    6
    Spent på prisklassa :D.
    Kr 60.000.- så meget fordelaktig til den kvaliteten!
    Mvh
    Morten N.A.T

    Jeg har i årevis sett at Halo serien sammenlignes med grisedyrt high-end, og høster gode testkarakterer & -priser i et omfang som få andre produsenter. Tror du denne nye integrerte saken i PRAKSIS tar over markedet til monoblokkene og forforsterkeren i samme serie?

    Når ankommer den?
    JC-5 ankommer juni/juli. Vi får se om det også kommer en ny forforsterker?
    Mvh
    Morten N.A.T
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Spent på prisklassa :D.
    Kr 60.000.- så meget fordelaktig til den kvaliteten!
    Mvh
    Morten N.A.T

    Jeg har i årevis sett at Halo serien sammenlignes med grisedyrt high-end, og høster gode testkarakterer & -priser i et omfang som få andre produsenter. Tror du denne nye integrerte saken i PRAKSIS tar over markedet til monoblokkene og forforsterkeren i samme serie?

    Når ankommer den?
    Integrert?


    Meg som så feil - i begeistring - beklager NAT :)

    Dermed NAT sin "vi får se om det ikke også kommer ny forforsterker" og gjør det det - samtidig som denne har justeringer for RIKTIG tilpasning av sub - er det nok et gullegg i Halo serien.
     
    Sist redigert av en moderator:

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.593
    Antall liker
    3.703
    Torget vurderinger
    6
    Spent på prisklassa :D.
    Kr 60.000.- så meget fordelaktig til den kvaliteten!
    Mvh
    Morten N.A.T

    Jeg har i årevis sett at Halo serien sammenlignes med grisedyrt high-end, og høster gode testkarakterer & -priser i et omfang som få andre produsenter. Tror du denne nye integrerte saken i PRAKSIS tar over markedet til monoblokkene og forforsterkeren i samme serie?

    Når ankommer den?
    Integrert?
    Vet ikke noe om noen ny integrert i HALO serien.
    Mvh
    Morten N.A.T
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.958
    Antall liker
    5.556
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Zpre2 eller P3?

    Håper noen kan gi en anbefaling av hvilken av disse to jeg bør gå for :)

    Har en 2250 effektforsterker som jeg vil benytte meg av, men trenger en pre til denne. Ønsker ikke bruke for mye da det blir et anlegg nr tre som ikke vil bli mye brukt.

    P3 vil passe best visuelt, men den begynner vel å bli noen år?
    Zpre2 er å få tak i uten å måtte få den sendt, og den er nyere. Pris, omtrent samme.

    Hva er mest fornuftig å få i hus? Håper noen som kjenner disse kan gi noen gode råd :)
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.566
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Noen som har jc3+ ?
    Kunne tenke meg en sammenligning med andre riaa'er...
     

    freddie77

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Innlegg
    866
    Antall liker
    457
    Håper noen kan gi en anbefaling av hvilken av disse to jeg bør gå for :)

    Har en 2250 effektforsterker som jeg vil benytte meg av, men trenger en pre til denne. Ønsker ikke bruke for mye da det blir et anlegg nr tre som ikke vil bli mye brukt.

    P3 vil passe best visuelt, men den begynner vel å bli noen år?
    Zpre2 er å få tak i uten å måtte få den sendt, og den er nyere. Pris, omtrent samme.

    Hva er mest fornuftig å få i hus? Håper noen som kjenner disse kan gi noen gode råd :)
    Det som passer visuelt til 2250 er vel NC2100 forforsterker, som er fra samme serie. Denne er nok også billigere enn P3/P5 som er fra serien over
     

    Hemispheres

    Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Innlegg
    1.534
    Antall liker
    1.058
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    183
    Solgte heile greia, kjøpte ny windows for å se om det hjalp, men den gang ei. Umulig å få skikkelig hjelp fra parasound også pga tidsforskjellen. Synd di er amatører på drivere og på å gjøre ting enkelt via plug & play.
    Har samme problem. Prøvd det meste. Det er konstatert som et P5 problem med oppdatert windows 10, som de ikke har fått kontroll på.

    Svar fra parasound; JEG MÅ BRUKE USB 1!!!! Latterlig.
    Det var defekt usb kort.
     

    Rool

    Fersking
    Ble medlem
    21.09.2007
    Innlegg
    4
    Antall liker
    6
    Sted
    Tromsø
    Jeg bruker nå en Parasound Halo Integrated, og finner den svært musikalsk, varm, og god på vokal. Kjempebra forsterker. En noe eldre Hegel blir tatt ut til bruk i et annet oppsett.
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.684
    Antall liker
    4.143
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Ok!
    Nå trenger jeg en hånd her kjære Parasound venner.
    Jeg besitter et par JC-1 og en A51.
    Av en eller annen merkelig grunn klarer jeg ikke å få forsterkerne til å starte opp på trigger inngang (12v) nå.

    Jeg har klart det tidligere, men etter at jeg snudde stua 180 grader var det bom stopp, og jeg klarer ikke se hva jeg gjør feil.
    Pre er en Classé 800 delta prosessor.
    Jeg har nettopp koblet ut en Yamaha mx-a5000 og der virket alt som det skulle. Den klarer også å kikke igang mine to Paradigm sub1, men altså ingen av Parasound forsterkerne.

    Noen med glupe innspill:)
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.958
    Antall liker
    5.556
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Håper noen kan gi en anbefaling av hvilken av disse to jeg bør gå for :)

    Har en 2250 effektforsterker som jeg vil benytte meg av, men trenger en pre til denne. Ønsker ikke bruke for mye da det blir et anlegg nr tre som ikke vil bli mye brukt.

    P3 vil passe best visuelt, men den begynner vel å bli noen år?
    Zpre2 er å få tak i uten å måtte få den sendt, og den er nyere. Pris, omtrent samme.

    Hva er mest fornuftig å få i hus? Håper noen som kjenner disse kan gi noen gode råd :)
    Det som passer visuelt til 2250 er vel NC2100 forforsterker, som er fra samme serie. Denne er nok også billigere enn P3/P5 som er fra serien over
    Da ble det en NC2100 :)
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Ok!
    Nå trenger jeg en hånd her kjære Parasound venner.
    Jeg besitter et par JC-1 og en A51.
    Av en eller annen merkelig grunn klarer jeg ikke å få forsterkerne til å starte opp på trigger inngang (12v) nå.

    Jeg har klart det tidligere, men etter at jeg snudde stua 180 grader var det bom stopp, og jeg klarer ikke se hva jeg gjør feil.
    Pre er en Classé 800 delta prosessor.
    Jeg har nettopp koblet ut en Yamaha mx-a5000 og der virket alt som det skulle. Den klarer også å kikke igang mine to Paradigm sub1, men altså ingen av Parasound forsterkerne.

    Noen med glupe innspill:)
    Hva med å øke utgangsvolumet på pre-en til alle høyttalerene slik at effektene får mer/kraftigere signal? For du kan stille seperat på hver kanal? Sånn typisk -12 til + 6.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.566
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Leste litt om denne før test, men regnet ikke med at jeg fikk en så enorm lydforbedring. Et utenomjordisk løft i en hinsides skala.
    Dynavector XX2 mk2 i Rega RP8/RP808 sitter som et skudd. Snakk om oppløsingen og rom. Dette er en reise i tid. Har sittet apatisk og spilt i hele natt.

    Der forsvant den ut av døra igjen. Snakk om savn. Heldigvis kommer min enhet onsdag. Håper for Guds skyld at den spiller like bra.

    jc3+_black_interior.jpg
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: nat
    M

    MusicBear

    Gjest
    Leste litt om denne før test, men regnet ikke med at jeg fikk en så enorm lydforbedring. Et utenomjordisk løft i en hinsides skala.
    Dynavector XX2 mk2 i Rega RP8/RP808 sitter som et skudd. Snakk om oppløsingen og rom. Dette er en reise i tid. Har sittet apatisk og spilt i hele natt.

    Der forsvant den ut av døra igjen. Snakk om savn. Heldigvis kommer min enhet onsdag. Håper for Guds skyld at den spiller like bra.
    Artig lesning :) Har hatt sånne opplevelser et par ganger jeg også, på andre ting, men moro er det.
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.823
    Antall liker
    2.810
    Torget vurderinger
    1
    Hei Parasoundvenner!

    Er det noen som har handlet inn den nye forforsterkeren P6? Eller har hørt og sett på'n og kan si noe pent om den? Er overraskende lite tester og omtaler på nett foreløpig. Den utgående P5 var jo veldig populær og er mye omtalt. Er det kun snakk om oppgradering av DAC og volumkontroll eller er det forskjell i lyden også? Til prisen er det jo mye for pengene, men hvordan den står seg i konkurransen har jeg lite formening om. Vanskelig å finne gode fullfunksjonspre'er brukt til under 10 000 og da er jo P6 relativt rimelig som ny nå.

    Takker for respons.
     
    T

    TLN

    Gjest
    Forhåpentligvis er den bedre enn P5 på alle måter.
    DAC'en i P5 var jo ubrukelig. Nå synes ikke jeg P5 sto seg særlig godt sammenlignet med Bryston BP17-3, men som også er i en annen prisklasse.

    Uansett fikk jeg bedre resultat ved å kjøre DAC rett i effektforsterker enn å bruke noen av de nevnte pre.
    Det gjaldt for disse dac'ene som er testet T+A DAC 8, T+A DAC 8 DSD og sist men ikke minst PS Audio Directstream Jr. som jeg bruker i dag.

    Men, hadde vært gøy å høre P6, også som DAC.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Forhåpentligvis er den bedre enn P5 på alle måter.
    En ting jeg stusset over med P5 etterhvert var at den på tross av alle glimrende tester og omtaler, virket som ble omsatt på bruktmarkedet ganske hyppig av de som hadde kjøpt den. Fikk ærlig talt inntrykk av at de færreste egentlig var særlig fornøyd med den etter å ha hatt den en kort stund, og dermed solgte den videre igjen. Som om den imponerte med førsteinntrykket, men hadde mangler som ble tydelige ved mer kritisk lytting over tid.
     
    T

    TLN

    Gjest
    Forhåpentligvis er den bedre enn P5 på alle måter.
    En ting jeg stusset over med P5 etterhvert var at den på tross av alle glimrende tester og omtaler, virket som ble omsatt på bruktmarkedet ganske hyppig av de som hadde kjøpt den. Fikk ærlig talt inntrykk av at de færreste egentlig var særlig fornøyd med den etter å ha hatt den en kort stund, og dermed solgte den videre igjen. Som om den imponerte med førsteinntrykket, men hadde mangler som ble tydelige ved mer kritisk lytting over tid.
    Jeg solgte min etter 3 uker, så synes du konkluderer godt. Prøvde så P7 som var noe bedre, men ble heller ikke gammel.



    Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Forhåpentligvis er den bedre enn P5 på alle måter.
    En ting jeg stusset over med P5 etterhvert var at den på tross av alle glimrende tester og omtaler, virket som ble omsatt på bruktmarkedet ganske hyppig av de som hadde kjøpt den. Fikk ærlig talt inntrykk av at de færreste egentlig var særlig fornøyd med den etter å ha hatt den en kort stund, og dermed solgte den videre igjen. Som om den imponerte med førsteinntrykket, men hadde mangler som ble tydelige ved mer kritisk lytting over tid.
    Jeg solgte min etter 3 uker, så synes du konkluderer godt. Prøvde så P7 som var noe bedre, men ble heller ikke gammel.



    Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
    Synd egentlig, vurderte en stund å prøve en selv men ble litt lunken av det jeg skrev over. Hadde vært genialt med en preamp i den prisklassen som låt virkelig bra, og samtidig ga muligheten til å implentere et par suber med høy og lavpassfilter.
     
    T

    TLN

    Gjest
    Forhåpentligvis er den bedre enn P5 på alle måter.
    En ting jeg stusset over med P5 etterhvert var at den på tross av alle glimrende tester og omtaler, virket som ble omsatt på bruktmarkedet ganske hyppig av de som hadde kjøpt den. Fikk ærlig talt inntrykk av at de færreste egentlig var særlig fornøyd med den etter å ha hatt den en kort stund, og dermed solgte den videre igjen. Som om den imponerte med førsteinntrykket, men hadde mangler som ble tydelige ved mer kritisk lytting over tid.
    Jeg solgte min etter 3 uker, så synes du konkluderer godt. Prøvde så P7 som var noe bedre, men ble heller ikke gammel.



    Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
    Synd egentlig, vurderte en stund å prøve en selv men ble litt lunken av det jeg skrev over. Hadde vært genialt med en preamp i den prisklassen som låt virkelig bra, og samtidig ga muligheten til å implentere et par suber med høy og lavpassfilter.
    Er enig i det. Jeg trodde jeg skulle slippe "billig" unna når jeg endelig pakket den opp hjemme... Men klikka bananas over den volumkontrollen som tok alt for store steg ved bruk av fjernkontroll. God DAC hadde jeg, så det spilte ingen rolle at den innebygde ikke var noe tess. Så begynte fort å se på den som en plastikk boks som låt helt greit uten noe særlig eierglede. Men den var ett godt hakk opp lydmessig fra å gå fra Yamaha CX-A5000 prossessor.

    Men etter at jeg la surround på hylla og ville fokusere på ren stereo igjen har det blitt mange bytter, og har endt opp med best resultat uten pre amp. En god DAC rett i power amp gjør susen. Eneste jeg måtte ordne var ett godt RIAA med digital ut.


    Mulig miniDSP SHD kan løse det du er ute etter? Men er selv litt usikker på hvordan kvaliteten på den er. Det er i hvertfall en spennende boks med mange muligheter.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Jeg solgte min etter 3 uker, så synes du konkluderer godt. Prøvde så P7 som var noe bedre, men ble heller ikke gammel.



    Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
    Synd egentlig, vurderte en stund å prøve en selv men ble litt lunken av det jeg skrev over. Hadde vært genialt med en preamp i den prisklassen som låt virkelig bra, og samtidig ga muligheten til å implentere et par suber med høy og lavpassfilter.
    Er enig i det. Jeg trodde jeg skulle slippe "billig" unna når jeg endelig pakket den opp hjemme... Men klikka bananas over den volumkontrollen som tok alt for store steg ved bruk av fjernkontroll. God DAC hadde jeg, så det spilte ingen rolle at den innebygde ikke var noe tess. Så begynte fort å se på den som en plastikk boks som låt helt greit uten noe særlig eierglede. Men den var ett godt hakk opp lydmessig fra å gå fra Yamaha CX-A5000 prossessor.

    Men etter at jeg la surround på hylla og ville fokusere på ren stereo igjen har det blitt mange bytter, og har endt opp med best resultat uten pre amp. En god DAC rett i power amp gjør susen. Eneste jeg måtte ordne var ett godt RIAA med digital ut.


    Mulig miniDSP SHD kan løse det du er ute etter? Men er selv litt usikker på hvordan kvaliteten på den er. Det er i hvertfall en spennende boks med mange muligheter.
    Njæ, er ikke så farlig nå lenger egentlig siden jeg gikk over til rørforsterker i fjor. Har bare litt tvangstanker innimellom om å sette opp et anlegg som beskrevet med kanskje et par aktive høyttalere og suber, og da hadde en preamp som dette vært just the ticket. :)
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.823
    Antall liker
    2.810
    Torget vurderinger
    1
    Forhåpentligvis er den bedre enn P5 på alle måter.
    En ting jeg stusset over med P5 etterhvert var at den på tross av alle glimrende tester og omtaler, virket som ble omsatt på bruktmarkedet ganske hyppig av de som hadde kjøpt den. Fikk ærlig talt inntrykk av at de færreste egentlig var særlig fornøyd med den etter å ha hatt den en kort stund, og dermed solgte den videre igjen. Som om den imponerte med førsteinntrykket, men hadde mangler som ble tydelige ved mer kritisk lytting over tid.
    Det har du rett i, det lå faktisk ganske så mange P5 ute til salgs den tiden der. Den fikk jo god omtale i Fidelity og hadde mange nyttige funksjoner og var pen å se på. Så den solgte nok bra en stund. Innebygd DAC er jo alltid et tveegget sverd da teknologien går framover på det området enda. Er man ikke helt sikker på om det man bygger inn er helt i øvre klasse kan man like gjerne la være. Det irriterer bare kjøpere med en middelmådig DAC i en ellers god forsterker. Volumkontrollen på P5 var vel også ikke helt driftssikker, mange måtte skifte den har jeg lest. Det får vi tro er bedre på etterfølgeren.

    Venter på en Oppo 205 som kanskje/kanskje ikke kommer. Den skal kjøres rett inn i effekttrinnet her (som jeg mener er god sort). Blir det ingen Oppo eller jeg ikke synes det låter bra med å kjøre den direkte må jeg se på hva jeg gjør videre. Det var der eventuelt en P6 kunne behøves. Vi får se. Uansett spennende å følge med på denne. Problemet er å finne tester som er grundige og kritiske og ikke bare overstrømmende positive, da blir man ofte ikke så mye klokere.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Forhåpentligvis er den bedre enn P5 på alle måter.
    En ting jeg stusset over med P5 etterhvert var at den på tross av alle glimrende tester og omtaler, virket som ble omsatt på bruktmarkedet ganske hyppig av de som hadde kjøpt den. Fikk ærlig talt inntrykk av at de færreste egentlig var særlig fornøyd med den etter å ha hatt den en kort stund, og dermed solgte den videre igjen. Som om den imponerte med førsteinntrykket, men hadde mangler som ble tydelige ved mer kritisk lytting over tid.
    Det har du rett i, det lå faktisk ganske så mange P5 ute til salgs den tiden der. Den fikk jo god omtale i Fidelity og hadde mange nyttige funksjoner og var pen å se på. Så den solgte nok bra en stund. Innebygd DAC er jo alltid et tveegget sverd da teknologien går framover på det området enda. Er man ikke helt sikker på om det man bygger inn er helt i øvre klasse kan man like gjerne la være. Det irriterer bare kjøpere med en middelmådig DAC i en ellers god forsterker. Volumkontrollen på P5 var vel også ikke helt driftssikker, mange måtte skifte den har jeg lest. Det får vi tro er bedre på etterfølgeren.

    Venter på en Oppo 205 som kanskje/kanskje ikke kommer. Den skal kjøres rett inn i effekttrinnet her (som jeg mener er god sort). Blir det ingen Oppo eller jeg ikke synes det låter bra med å kjøre den direkte må jeg se på hva jeg gjør videre. Det var der eventuelt en P6 kunne behøves. Vi får se. Uansett spennende å følge med på denne. Problemet er å finne tester som er grundige og kritiske og ikke bare overstrømmende positive, da blir man ofte ikke så mye klokere.
    Vent å se om svenske Hifi & Musik tester den. De tester den som om de selv var lesere av bladet sitt, hvor leseren av en slik test selvfølgelig lurer på hvordan den er i forhold til både P5 og en del nærliggende konkurrenter, og er den grisebra så forteller de også dette med å vise til kjente forforsterkere. Dette bladet er regelrett fabelaktig, de både har det fokus man forventer og de gjør alt skikkelig. Samme ser vi på svenske bilblader, svensker og fagblader er i en egen liga.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Hei, jeg vurderer og kjøpe ett par JC1. Er det noe jeg bør være obs på? Var det noe med import og ikke import? Og er det noen her som har brukt dem på stor rf klipsch ?

    Mvh Aleksander
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.105
    Antall liker
    17.051
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Hei, jeg vurderer og kjøpe ett par JC1. Er det noe jeg bør være obs på? Var det noe med import og ikke import? Og er det noen her som har brukt dem på stor rf klipsch ?

    Mvh Aleksander
    Alder. Ville ikke kjøpt veldig gamle, så sant ikke de er billige. Kondensatorer varer ikke evig. Klasse A drift gjør at de blir varme. Hvis ikke en har hatt de plassert slik at de får godt med luft rundt seg, så er det ikke bra. Mine JC1 hadde noen dårlige loddinger som måtte fikses. Når det er sagt, så er det kjempe blokker med nesten utømmelig med krefter.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Hei, jeg vurderer og kjøpe ett par JC1. Er det noe jeg bør være obs på? Var det noe med import og ikke import? Og er det noen her som har brukt dem på stor rf klipsch ?

    Mvh Aleksander
    Alder. Ville ikke kjøpt veldig gamle, så sant ikke de er billige. Kondensatorer varer ikke evig. Klasse A drift gjør at de blir varme. Hvis ikke en har hatt de plassert slik at de får godt med luft rundt seg, så er det ikke bra. Mine JC1 hadde noen dårlige loddinger som måtte fikses. Når det er sagt, så er det kjempe blokker med nesten utømmelig med krefter.
    Ligger ett par til 29k på Finn som jeg lurer på.. det skal vist være noen år.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.105
    Antall liker
    17.051
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Hei, jeg vurderer og kjøpe ett par JC1. Er det noe jeg bør være obs på? Var det noe med import og ikke import? Og er det noen her som har brukt dem på stor rf klipsch ?

    Mvh Aleksander
    Alder. Ville ikke kjøpt veldig gamle, så sant ikke de er billige. Kondensatorer varer ikke evig. Klasse A drift gjør at de blir varme. Hvis ikke en har hatt de plassert slik at de får godt med luft rundt seg, så er det ikke bra. Mine JC1 hadde noen dårlige loddinger som måtte fikses. Når det er sagt, så er det kjempe blokker med nesten utømmelig med krefter.
    Ligger ett par til 29k på Finn som jeg lurer på.. det skal vist være noen år.
    Prisen er ikke er jo ikke så ille.. solgte mine for 28k. Det er nesten 1/4 av dagens pris. Uansett så er det litt gambling med gammelt utstyr. Generelt så tror jeg ikke at Parasound er risikosport.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.723
    Antall liker
    7.859
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Hadde vært spennende om Stereo+ tok en test av nye P6 og A23+ (eventuelt A21+)
    Stort sett fan av produkter i sølv, men akkurat disse nye i Halo-serien ser nesten best ut i sort :cool:

     

    TrondW

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2012
    Innlegg
    543
    Antall liker
    162
    Sted
    Bergenser i Ålesund
    Tester ut en JC-2 mens jeg venter på ny prosessor.
    Låter ikke så halvgærnt den der:) Den skal stå å myke opp 800 i noen uker. blir fort litt unntakstilstand når riggen ikke er på plass, så beklager rotet;)
    Heftig oppsett. Er det tre JC1 og en A51? Hva driver de enkelte trinnene da?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn