PARADOX Kabler - Ekstrem flotte kabler

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.784
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Hvem selger Paradox? Er ikke denne tråden en gammel opphetet tråd som har blusset opp igjenn?
     
    Sist redigert:

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.165
    Antall liker
    10.688
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    De får da vitterlig gode tester fra testere. Bedre enn synergistic research iflg. audiophile.no. Bedre enn NO valhalla iflg andre.

    Så da kan vi konkludere med at VM i dårlig terminering av ordinær innstallasjonskabel, påmontert det rimeligste av termineringer kan låte bedre enn høyt respekterte highend produsenter fra USA.

    Tør ikke tenke på strømkablene. Det må være livsfarlig. Paradox ante heller ikke hva CE merking var når de vurderte å lage egne strømkabler. (fra en gammel facebook post)..
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    De får da vitterlig gode tester fra testere. Bedre enn synergistic research iflg. audiophile.no. Bedre enn NO valhalla iflg andre.

    Så da kan vi konkludere med at VM i dårlig terminering av ordinær innstallasjonskabel, påmontert det rimeligste av termineringer kan låte bedre enn høyt respekterte highend produsenter fra USA.

    Tør ikke tenke på strømkablene. Det må være livsfarlig. Paradox ante heller ikke hva CE merking var når de vurderte å lage egne strømkabler. (fra en gammel facebook post)..
    Forhåpentligvis en oppvekker/tankevekker. Muligens en god case study av kognitiv dissonans. ;)
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.680
    Antall liker
    1.780
    Torget vurderinger
    1
    Paradox Audio - Titan Price kr 219,990.00, og denne er vist helt makaløs. MEN KAN VI STOLE PÅ DET, eller er det bare en ordinær installasjons kabel bak fasaden.
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.175
    Antall liker
    4.362
    Torget vurderinger
    1
    Hva er det som er så gale med installasjonskabel?

    Mvh
    KJ
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Dette duger bedre,hadde noen slike i fjor,rett over huset,uanmeldt..


     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.680
    Antall liker
    1.780
    Torget vurderinger
    1
    Ikke noe gale med installasjons kabel, men vis de bruker tilsvarende på Titan kabelen kan man jo stille seg visse spørsmål.
     

    Y.U

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.01.2017
    Innlegg
    52
    Antall liker
    32
    Sted
    Oslo
    Har noen Paradox høyttalerkabler til salgs, noen som er interessert 😜
     

    Hurra_mann

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2006
    Innlegg
    427
    Antall liker
    212
    Har nettopp lese gjennom omtalen eg skreiv etter å prøvd ut nokre av Paradox-kablane. Det slår meg at det er vanskeleg å teste kablar. Men det verkar som det kan vere eit behov for skikkelege slike.
    Hva med et grunnkurs i psykoakustikk først? A-ha opplevelsene vil stå i kø!
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.537
    Antall liker
    7.641
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    Har nettopp lese gjennom omtalen eg skreiv etter å prøvd ut nokre av Paradox-kablane. Det slår meg at det er vanskeleg å teste kablar. Men det verkar som det kan vere eit behov for skikkelege slike.
    Hva med et grunnkurs i psykoakustikk først? A-ha opplevelsene vil stå i kø!



    Det har faktisk jeg gått på som kveldskurs på NTH i 1982 :cool:
     

    vrøvl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.05.2009
    Innlegg
    943
    Antall liker
    308
    Torget vurderinger
    1
    Har nettopp lese gjennom omtalen eg skreiv etter å prøvd ut nokre av Paradox-kablane. Det slår meg at det er vanskeleg å teste kablar. Men det verkar som det kan vere eit behov for skikkelege slike.
    Men du skrev i hvert fall følgende fornuftens ord, i testen av Paradox nettkabel:
    "Personleg ville eg nok prioritere ei investering på 24 990 kroner andre stadar i eit anlegg som mitt enn til straumkabel."
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.707
    Antall liker
    7.954
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Ein gjer sitt beste, men utfordringane er der.....
    Skulle gjerne tatt eit slikt kurs som Rudi var på, men det er dårleg utval av slikt i kurskatalogen..

    Vit han tarv
    som vidt skal fara;
    d'er mangt heime høvelegt.
    Til bisn han vert
    som veit for lite,
    når han sit med kloke folk saman.
    (Håvamål)
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.199
    Antall liker
    2.449
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Skulle tro at i 2018 var folk litt mer opplyste? Det er vel de færreste kabelprodusenter som har sin egen kobbergruve? 99,9% av alle kabler bruker standard oksygenfritt kobber. Da sitter man tilbake med isolasjonsmateriale og endeavslutninger i fjonge farger og fasonger. Om det er verdt prisen skal ikke jeg si noe om, men det må da være mulig å resonnere selv.
    Har sittet og tatt imot bestillinger av offshorekabler til instrumentering med noen spinnville krav og spesifikasjoner. Selv de koster bare en brøkdel av et par middels gode høyttalerkabler.
    Let's face it; vi bare elsker å bli lurt!:cool:
     

    *RBJ*

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.10.2009
    Innlegg
    127
    Antall liker
    59
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    12
    Hvem selger Paradox? Er ikke denne tråden en gammel opphetet tråd som har blusset opp igjenn?
    Ett lite søk på tlf oppgitt på Paradox audio nettside på 1881 gir dette treffet;

    Tore Magnus Wilhelmsen
    Tlf 938 88 449

    Samme mann som står bak hifikabel.no, som markedsfører disse møkkakablene.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.516
    Antall liker
    9.286
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Hvem selger Paradox? Er ikke denne tråden en gammel opphetet tråd som har blusset opp igjenn?
    Ett lite søk på tlf oppgitt på Paradox audio nettside på 1881 gir dette treffet;

    Tore Magnus Wilhelmsen
    Tlf 938 88 449

    Samme mann som står bak hifikabel.no, som markedsfører disse møkkakablene.
    Og som nevnt tidligere; hifi-kabel.no eksisterer ikke, men man havner på hifi-kabel.com

    Og dermed er man ute i jungelen og er fritt vilt for alle sjarlataner.
     

    *RBJ*

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.10.2009
    Innlegg
    127
    Antall liker
    59
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    12
    Greit å ha navn og kontaktopplysninger på svindleren uansett, så helt usynlig har han ikke klart å gjøre seg.
    Så er det jo fritt fram for misfornøyde kunder å oppsøke han.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.362
    Antall liker
    8.459
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Nei jeg liker ikke å bli lurt. Eller lettere sagt jeg lar meg ikke lure av dette lengre.
    Det var den gangen jeg var ung og dum, nå er jeg blitt litt mer opplyst (tror jeg)
    Hvis kabelen får igjennom all informasjon så er jeg fornøyd.
    Så justerer man inn alle feilene( som er der uansett)
    Man strammer ikke bassen ved å fjerne den, det samme gjelder oppover i frekvens.
    Er en grunn til att folk kjøper den ene kabelen etter den andre, fiks det i det digitale domene.
    Man dreper ikke dynamikken med det eller akustiske behandlinger. Min erfaring er det stikk motsatte, men man må gå linja helt ut.
     

    EirikV

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.10.2006
    Innlegg
    341
    Antall liker
    158
    Torget vurderinger
    1
    Jeg ser jo annonser på Paradox kabler her på forumet. Har aldri hørt om det merket før. Men det står jo 30 dagers fullreturrett. Tydeligvis har kjøperne vært fornøyde med kablene siden de ikke har returnert dem og fått pengene tilbake igjen. Men som en annen skrev, så er det nok ikke solgt så mange par av disse kablene. Jeg vil ha det til at jeg hører forskjell å kabler. Men hos meg har det gått i rimelige solidcore installasjonskabler og også kabler laget av foliespoler som fungerer fint.

    For mange år siden hadde jeg og rimelig dyre kabler. Selv toppmodellene til bl.a Wireworld som jeg syntes var veldig dyre, finnes det jo kabler i dag som koster 10 ganger mer enn dem igjen. Jeg har og interesse for biler. Og når man kan betale det samme for et sett høyttalerkabler og et par sett signalkabler, som for en rimelig flott bil, da skurrer det skikkelig inni hodet mitt. Spesielt i f.eks Tyskland. En bil som koster 600.000 kr der koster gjerne 1 million+ i Norge. Så skal settet med kabler koste like mye. Men dette gjelder jo mye av high-end industrien. Når det er en drøss med småprodusenter som sitter på hver sin kant og det ikke blir masseproduksjon, så blir prisene veldig høye. Tenk på hvor mye en får for pengene med en vanlig TV i dag til sammenligning?

    Vel, en liten avsporing. Men mange har alt for god råd til å bruke sunn fornuft når f.eks kabler skal kjøpes inn. Jeg har ikke råd eller vil ikke være med på den reisen.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.926
    Antall liker
    2.003
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Så tråden i går som ble opprettet..fy pokker..
    Vært fint om en viss audiofil anmelder kom med i diskusjonen her også. Her er det noen som skulle fått Paradox kabel opp der det kommer kabel av SKIKKELIG kvalitet, med tilhørende godlyd.
    Gullører er tull, betale dyrt for kabler er tull, hifi anmeldelser bare tull. Tull,tull,tull. Gode produkter, godt synlig håndtverk er eneste som gjelder.
    (Er bare Supra Ply 3.4s som gjelder for meg nå. Bare en god kabel/godt produkt. Terminering gjør man skikkelig selv)
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.778
    Antall liker
    10.600
    Sted
    London
    Synes den tråden som ble startet i går illustrerer mye av det som er galt med Hifi og kabler
    Her i UK ble Chord Company dømt til å slutte å markedsføre sine produkter (alle typer kabler) som noe som ville forbedre lydkvaliteten i ett anlegg
    De har ignorert dette og fortsatt med samme annonser som de ble dømt for, og er fremdeles til salgs for blodpris

    Og for alle som vil investere i flott kabel til anlegget sitt, ta først en kikk inne i høyttalere og forsterkere og studer hva slags kabel som er brukt her. I tillegg kan man jo ta en titt på delefilter i høyttalere for de som har dette. Se på motstander for eksempel - en god en koster 10-15 NKr, og den samme strømmen som gikk gjennom den dyre kabelen din, går også gjennom flere av disse før den kommer frem til driverne
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Her burde jo de magasinene som har testet kablene komme med en kommentar også :p.
     

    osc

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2004
    Innlegg
    718
    Antall liker
    395
    Gullører er tull, betale dyrt for kabler er tull, hifi anmeldelser bare tull. Tull,tull,tull.
    Hva er dyrt? Finnes det et universelt beløp vi skal forholde oss til? Kanskje du mener at det er du som setter standarden?
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.784
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    https://www.audioholics.com/audio-video-cables
    Audioholicks er en side for kabelskeptikere. De forholder seg fornuft og målbare parrametre. De anbefaler produkter fra Bluejeans cable og Kimber og liknende. Men hvorfor er det da så mange som selger Bluejeans høyttalerkabler på bruktbørsen? Lyden var vel ikke bra nok tenker jeg.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.697
    Antall liker
    15.838
    Torget vurderinger
    2
    Synes den tråden som ble startet i går illustrerer mye av det som er galt med Hifi og kabler
    Her i UK ble Chord Company dømt til å slutte å markedsføre sine produkter (alle typer kabler) som noe som ville forbedre lydkvaliteten i ett anlegg
    De har ignorert dette og fortsatt med samme annonser som de ble dømt for, og er fremdeles til salgs for blodpris

    Og for alle som vil investere i flott kabel til anlegget sitt, ta først en kikk inne i høyttalere og forsterkere og studer hva slags kabel som er brukt her. I tillegg kan man jo ta en titt på delefilter i høyttalere for de som har dette. Se på motstander for eksempel - en god en koster 10-15 NKr, og den samme strømmen som gikk gjennom den dyre kabelen din, går også gjennom flere av disse før den kommer frem til driverne
    Skulle noen være så dum å sende meg en kabel til test kan vedkommende regne med å få den tilbake som deler, etter at den er skrudd/skåret fra hverandre. Har sett så mye rart når det gjelder passive komponenter, og spesielt kabler, at det burde være standard for enhver hifi-anmelder.

    Husker jeg fikk kjeft her inne mange år tilbake da jeg begynte å skru opp og vise innmat på aktive komponenter. "Var nå det nødvendig?"
    Og mange mislikte at jeg viste bakpanel på oppsminkede komponenter som var bygget på billige utgangspunkt; der det billige utgangspunktet (gjerne en Oppo) var blitt helt fantastisk etter at en annen "produsent" la et skall rundt den, uten ellers å endre noe som helst.
    Jeg ble også oppringt og truet på telefonen da jeg aktivt påpekte utrolig fusk med en DVD-spiller som kom i toppskiktet blant CD-spillere da den fikk noen asfaltplater innabords og et aluminiumsskall.

    Fikk også kjeft da jeg påpekte at mange spekulerte i høyt utgangsnivå på sine aktive komponenter (spesielt DAC og forforsterker), langt høyere enn industristandard på 2VRMS.

    Og fikk kjeft da jeg påpekte at bejublede "remastrede" CDer til toppriser egentlig bare var hengekøyeskit som var gjenstand for Loudness War. Det tok noen runder før de mest ihuga innså at de var blitt rundlurt av nyutgivelsene -- da ble det stor jakt på detaljrike førsteutgivelser av CDer som tidligere var dømt nord-og-ned som elendige, fordi remastrede var så mye bedre.

    Og slik kan man fortsette.
    Dessverre kastes det bort utrolig mye tid på kabler. Jeg forstår det slik at produsenten av disse har stått i hifi-butikk. Dermed har han skjønt hva som er av margin på slike og vært fristet til å utnytte hifi-folkets vilje til å betale dyrt for lite.

    Det er ikke straffbart å ta veldig høy pris for et hvilket som helst produkt. At noen ukritisk faller for slikt er kjøpers ansvar, ikke selgers.

    Caveat emptor.
     
    Sist redigert:

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    https://www.audioholics.com/audio-video-cables
    Audioholicks er en side for kabelskeptikere. De forholder seg fornuft og målbare parrametre. De anbefaler produkter fra Bluejeans cable og Kimber og liknende. Men hvorfor er det da så mange som selger Bluejeans høyttalerkabler på bruktbørsen? Lyden var vel ikke bra nok tenker jeg.
    Det er da ikke SÅ mange Blue-Jeans-selgere? Bare to Blue-Jeans-annonser i dag på Hifisentralen. Til sammenligning er det 16 Nordost-annonser. Nordost-lyden var kan hende ikke bra nok, da?
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.441
    Antall liker
    2.019
    Torget vurderinger
    8
    https://www.audioholics.com/audio-video-cables
    Audioholicks er en side for kabelskeptikere. De forholder seg fornuft og målbare parrametre. De anbefaler produkter fra Bluejeans cable og Kimber og liknende. Men hvorfor er det da så mange som selger Bluejeans høyttalerkabler på bruktbørsen? Lyden var vel ikke bra nok tenker jeg.
    Det er da ikke SÅ mange Blue-Jeans-selgere? Bare to Blue-Jeans-annonser i dag på Hifisentralen. Til sammenligning er det 16 Nordost-annonser. Nordost-lyden var kan hende ikke bra nok, da?
    Kjøpte det ene paret så bare en annonse igjen :)
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.784
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Ja eller oppgradert til Odin. :cool:
    Og det er ingen som har svart på utfordringen min om å hoste opp en rimlig høyttalerkabel eller signalkabel som banker mine rimelige nordost.....i mitt anlegg.
     
    Sist redigert:
    L

    larkus!

    Gjest
    Jeg synes faktisk at de som kommer dårligst ut i denne saken er anmelderene som har hauset lydkvaliteten på disse kablene opp i skyene.
    Åpningsinnlegget i denne tråden er forresten med ett blitt fornøyelig lesning.:)
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.881
    Antall liker
    17.478
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    https://www.audioholics.com/audio-video-cables
    Audioholicks er en side for kabelskeptikere. De forholder seg fornuft og målbare parrametre. De anbefaler produkter fra Bluejeans cable og Kimber og liknende. Men hvorfor er det da så mange som selger Bluejeans høyttalerkabler på bruktbørsen? Lyden var vel ikke bra nok tenker jeg.
    For mange vil nok endring i oppsett medføre innkjøp av nye BJ kabler med riktig lengde/terminering. Og selge de gamle kablene. Fort gjort når prisene er så pass edruelige som hos BJ.
     

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.983
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Fetsund
    Ja eller oppgradert til Odin. :cool:
    Og det er ingen som har svart på utfordringen min om å hoste opp en rimlig høyttalerkabel eller signalkabel som banker mine rimelige nordost.....i mitt anlegg.
    Det er jo umulig når du ikke foretar deg en "objektiv" test av dem. Test de blindt så skal du få se at folk kommer til å sende deg kabler.

    EDIT: Siden den er så rimelig, så kan du jo bare åpne den og se hvordan den ser ut inni. Det kunne jo vært interessant og se hvordan den var bygget opp.
     
    Sist redigert:

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.784
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2

    "Blindtest" :cool:
    Det står noen skeptikkere i bakgrunnen.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.165
    Antall liker
    10.688
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Står i åpningsinnlegget at paradox er bedre enn NO valhalla. NO valhalla er bedre enn dine "rimelige" NO. (Du definerer forsåvidt NO Leif som rimelige. - red dawn er 10k for 2m)
    Paradox er rimeligste sort kabel viser det seg så viser superenkel forskning at absolutt alt er bedre enn dine "rimelige" NO.
    ;) ;)

    Bare å teste selv. Snurre sammen noe 2.5mm2 innstallasjonskabel og gjøre et forsøk. Men klart. Er kablene dine så dårlige (skal veldig godt la seg gjøre) at de maskerer enkelte frekvensområder så medfører det at andre frekvensområder "styrkes".
     
    Sist redigert:

    osc

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2004
    Innlegg
    718
    Antall liker
    395
    Jeg synes faktisk at de som kommer dårligst ut i denne saken er anmelderene som har hauset lydkvaliteten på disse kablene opp i skyene.
    Åpningsinnlegget i denne tråden er forresten med ett blitt fornøyelig lesning.:)
    Nå har jeg ikke registrert at det finnes noe som heter Paradox kabler og langt mindre hørt dem, men det kan jo hende at de som har testet dem faktisk mener at de er bra. Hvis disse kablene består av identifiserbare standardkabler som det antydes må jo dette bety at også disse er like gode, og trolig til en langt lavere pris. Hadde da vært greit å fått vite hvilke kabler dette er så vi kunne spare en hel haug med penger ved å lage dem selv.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn