PARADOX Kabler - Ekstrem flotte kabler

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • B W

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.05.2014
    Innlegg
    121
    Antall liker
    53
    Er egentlig den typen som leser mye i forum men skriver sjeldent. Men siste tids opplevelser har gjort så stor inntrykk at jeg finner det riktig å dele med dere:

    Etter det som føles som endeløs strev med lesing, prøving og feiling med forskjellige kabler (blant de beste fra Nordost, Wireworld, Transparent etc. ), har endelig fått i hus topp kabler fra Paradox (signal, høytaler og strømkabler). Hadde ikke altfor store forventninger i begynnelsen. Resultatet kan oppsummere slik: sjokk. Så veloppløst har lyden blitt at det er vanskelig å beskrive. Jeg har endelig fått tilbake gleden til å høre på musikk!

    Har egentlig og lenge hatt et anstrengt forhold til kabler. Er opprinnelig en kabelskeptiker. Man leser så mye rart om kabler. Den største overraskelsen for meg innen hifi opplevelser viser seg å være ikke fra oppgraderingene av åpenbare høytalere eller forsterkere, men byttet til disse relativt ukjente kablene.

    Klapp til Tore og Paradox. Fantastisk service og produkt. Glad på vårt lands vegne. Vi har noe å være stolte av innen norsk Hifi. Min endeløse kabelferd har endelig nådd sin ende. Disse kablene blir.

    De av dere som fortsatt strever med å finne "riktige" kabler, anbefaler jeg på det sterkeste å lytte på topp kablene fra Paradox. Kanskje blir dere like heldige som meg og kan spare mange år med unødvendige strev på å finne deres lydnirvana.
     
    Sist redigert:

    bimmernorge

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.09.2012
    Innlegg
    70
    Antall liker
    11
    Sted
    Hedmark
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer! Moro med slike opplevelser i eget oppsett, spesielt når du tydeligvis har gjort noe du i utgangspunktet var skeptisk til! Hvor handlet du? Link? Hva heter dine kabler, og hva slags utstyr har du?
     

    hvalross

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.10.2008
    Innlegg
    1.072
    Antall liker
    142
    Torget vurderinger
    3
    Hvilke kabler hadde du før . Hva betalte du for strøm-signal og høytalerkablene .
     

    ERIKD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.11.2005
    Innlegg
    570
    Antall liker
    478
    Sted
    Longnose
    Noen som har prøvd usb kabelen? Og eventuelt hvordan den oppleves:)
     

    Medlem-

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2012
    Innlegg
    922
    Antall liker
    803
    Sted
    Bergen
    Fine greier.Ingenting er bedre enn at du selv er blitt fornøyd.:)Selv bruker jeg diy Nexans bus kabler flettet sammen i endene,høres rart ut??? Ja men låter flott synest jeg.Har prøvd mye rart og dyrt uten att det har blitt den store aha opplevelsen,men forskjeller på spesielt høyttalerkabler er det,men ofte låter det ulikt om ikke nødvendigvis bedre.
    Har du bilder av herligheten?
     

    B W

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.05.2014
    Innlegg
    121
    Antall liker
    53
    Jeg har ikke vært den typen som følger blindt hva andre sier, eller hva tester, teori og disseksjon av kabler viser. Bruker bare mine egne ører. Bryr meg også svært lite om merker.

    Har som sagt prøvd mange og dyre kabler tidligere. Har fulgt "stigen" fra forskjellige produsenter.
    Var en tilhenger av Nordost (grunnen gode omtaler fra de som jobber i soundgarden, hifiklubben, hifisenter etc.) og har prøvd mest her, fra Blue heaven, Red Dawn, Heimdal, Frey, PSM og valhalla. Mest skuffet ble jeg også.

    Av de som spesielt stod ut var:
    Transparent Reference høyttaler kabler (som jeg brukte frem til overgangen nylig. Har dem fortsatt, skal snart legges ut til salgs)
    Wireworld Gold eclipse 5 signal kabler (solgt)

    Mitt anlegg består av:
    Pass Laps Xa 160.5 monoblokker
    Pass Laps Xp 30 pre
    B&W 802 Diamond
    DCS Debussy


    Paradox kabler kan du handle herfra:
    HiFi kabel.no - Nordens st?rste forhandler av High End Hi Fi kabler.

    De har med jevne mellomrom gode tilbud på sine kabler.

    De Paradox kablene jeg nå bruker er:
    The missing link (xlr)
    Tesla Coils (strømkabler)
    Titan (høyttaler kabler)

    Håper noen finner dette nyttig. Vil benytte anledningen til å takke for alle de gode råd og kunnskaper mange av dere deler på forumet. Det har hjulpet meg mye i mitt ensomme hifi ferd. Da har jeg bidratt med mitt. God "sommer" videre!
     

    B W

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.05.2014
    Innlegg
    121
    Antall liker
    53
    Fine greier.Ingenting er bedre enn at du selv er blitt fornøyd.:)Selv bruker jeg diy Nexans bus kabler flettet sammen i endene,høres rart ut??? Ja men låter flott synest jeg.Har prøvd mye rart og dyrt uten att det har blitt den store aha opplevelsen,men forskjeller på spesielt høyttalerkabler er det,men ofte låter det ulikt om ikke nødvendigvis bedre.
    Har du bilder av herligheten?
    20150906_132307.jpg
     

    B W

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.05.2014
    Innlegg
    121
    Antall liker
    53
    20150904_205638.jpg


    20150906_140905.jpg

    Jeg har plassert en strømkabel på toppen for å vise hvor store høyttaler kablene Titan er. De er de tyngste og største jeg har hatt.

    20150904_205416.jpg
     

    Vedlegg

    Sist redigert:
    M

    MusicBear

    Gjest
    Fine greier.Ingenting er bedre enn at du selv er blitt fornøyd.:)Selv bruker jeg diy Nexans bus kabler flettet sammen i endene,høres rart ut??? Ja men låter flott synest jeg.Har prøvd mye rart og dyrt uten att det har blitt den store aha opplevelsen,men forskjeller på spesielt høyttalerkabler er det,men ofte låter det ulikt om ikke nødvendigvis bedre.
    Har du bilder av herligheten?
    Vis vedlegget 336260

    For et anlegg! Amazing!
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    885
    De Paradox kablene jeg nå bruker er:
    The missing link (xlr)
    Tesla Coils (strømkabler)
    Titan (høyttaler kabler)
    Sikkert gode og flotte kabler, men de har jo en pris på mangfoldige hundretusen tilsammen. Har du virkelig råd til dette da?
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    Hvilken kompetanse ligger bak disse kablene?
    Hva mener du egentlig med spørsmålet ditt? Lurer du på hvilken kompetanse produsenten har (f.eks. ingeniør fra NTNU) eller lurer du på spesifikasjonene på kablene?

    Selv om jeg er kabelskeptiker, så fikk jeg prøvd både toppmodellene til Nordost og Transparent Audio da jeg hadde et anlegg til 500K. De nevnte kablene var ikke verdt prisen fra mitt ståsted, så i dag bruker jeg bare kabler til noen hundrelapper (betterCables, Blue Jeans Cable + et par andre). Jeg føler ikke at jeg mangler noe i lydbildet, slik noen sikkert tenker.

    La oss slippe en ny kabeldebatt......
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.555
    Antall liker
    1.455
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Skjønner ikke at er mulig og ikke forstå dette spørsmålet. Kompetanse fra NTNU er vel ikke relevant å bruke ifm hifikabler.

    Hvilken kompetanse ligger bak disse kablene?
    Hva mener du egentlig med spørsmålet ditt? Lurer du på hvilken kompetanse produsenten har (f.eks. ingeniør fra NTNU) eller lurer du på spesifikasjonene på kablene?

    Selv om jeg er kabelskeptiker, så fikk jeg prøvd både toppmodellene til Nordost og Transparent Audio da jeg hadde et anlegg til 500K. De nevnte kablene var ikke verdt prisen fra mitt ståsted, så i dag bruker jeg bare kabler til noen hundrelapper (betterCables, Blue Jeans Cable + et par andre). Jeg føler ikke at jeg mangler noe i lydbildet, slik noen sikkert tenker.

    La oss slippe en ny kabeldebatt......
     

    LA8PV

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.11.2012
    Innlegg
    272
    Antall liker
    287
    Det malende reklamespråket i startinnlegget her fremstår mistenkelig som om det var skrevet av Paradox audio eller andre med økonomiske interesser i dette merket. Hvis jeg tar feil: unnskyld.

    Ellers bør disse høyttalerkablene være sinnsykt bra siden de koster det dobbelte (220.000,-) av høyttalerne.
     

    Medlem-

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2012
    Innlegg
    922
    Antall liker
    803
    Sted
    Bergen
    Tviler på at trådstarter hadde kjøpt dette kabelsettet om det ikke hadde prestert slik som han håpet på.
    Dyrt ? Ja.Verd materialkostnadene og arbeidet ? Nja.Verd pengene lydmessig? Ja helt klart ifølge trådstarter og det er jo det som betyr noe ,for han iallefall.
     

    B W

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.05.2014
    Innlegg
    121
    Antall liker
    53
    Det malende reklamespråket i startinnlegget her fremstår mistenkelig som om det var skrevet av Paradox audio eller andre med økonomiske interesser i dette merket. Hvis jeg tar feil: unnskyld.

    Ellers bør disse høyttalerkablene være sinnsykt bra siden de koster det dobbelte (220.000,-) av høyttalerne.
    Du er tilgitt. Kan bekrefte at jeg har ingen økonomiske interesser i dette merket. Men når jeg opplever noe bra, så sier jeg at de er bra.
    Du har helt rett i at mine høyttalere er faktisk det leddet i anlegget som bør byttes ut. Det har jeg vurdert og hatt planer om lenge. Men må si at disse 802 diamond spiller fantastisk, spesielt etter siste storoppgradring av kabler. Nå er jeg ikke lenger sikker om jeg behøver å bytte til noen dyrere høyttalere :)

    Er dette furutechkontakter eller er dette kontakter fra Ebay?
    [/QUOTE]

    Hei. det må du spørre produsenten om

    Hvilken kompetanse ligger bak disse kablene?
    Hva mener du egentlig med spørsmålet ditt? Lurer du på hvilken kompetanse produsenten har (f.eks. ingeniør fra NTNU) eller lurer du på spesifikasjonene på kablene?

    Selv om jeg er kabelskeptiker, så fikk jeg prøvd både toppmodellene til Nordost og Transparent Audio da jeg hadde et anlegg til 500K. De nevnte kablene var ikke verdt prisen fra mitt ståsted, så i dag bruker jeg bare kabler til noen hundrelapper (betterCables, Blue Jeans Cable + et par andre). Jeg føler ikke at jeg mangler noe i lydbildet, slik noen sikkert tenker.

    La oss slippe en ny kabeldebatt......
    Hei. Skulle gjerne ha de samme mening og opplevelser som deg. Men dessverre er dette ikke aktuelt for meg. Med de forbedringer jeg opplever med bedre kabler i mitt anlegg er de for store til å kunne gå tilbake til kabler på noen få hundre kroner. Det beste er egentlig å selge hele anlegget og bruke de anleggene som koster 1-3 tusen lapper som i min ungdomstid. Men jeg har blitt bitt kraftig av hifi buggen. Toget mitt er kjørt :)
     

    B W

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.05.2014
    Innlegg
    121
    Antall liker
    53
    Fine greier.Ingenting er bedre enn at du selv er blitt fornøyd.:)Selv bruker jeg diy Nexans bus kabler flettet sammen i endene,høres rart ut??? Ja men låter flott synest jeg.Har prøvd mye rart og dyrt uten att det har blitt den store aha opplevelsen,men forskjeller på spesielt høyttalerkabler er det,men ofte låter det ulikt om ikke nødvendigvis bedre.
    Har du bilder av herligheten?

    For et anlegg! Amazing!
    Takk så mye :)
     

    B W

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.05.2014
    Innlegg
    121
    Antall liker
    53
    Tviler på at trådstarter hadde kjøpt dette kabelsettet om det ikke hadde prestert slik som han håpet på.
    Dyrt ? Ja.Verd materialkostnadene og arbeidet ? Nja.Verd pengene lydmessig? Ja helt klart ifølge trådstarter og det er jo det som betyr noe ,for han iallefall.
    Takk for konstruktiv innlegg.

    Jeg kan avslutte med denne oppsummeringen (for jeg har verken tid eller interesse til å kverulere)
    Om de er dyre: ja. Alle topp high end kabler er dyre
    Om de har prestert slik som jeg har håpet på: ja. Faktisk enda bedre enn jeg hadde forventet. For meg og i mitt anlegg presterte de bedre enn topp kabler fra andre merker.
    Verdt pengen lydmessig: sammenlignet med alle high end kabler og alle de pengene som har gått med for å skaffe dem, og ALL den tiden det har tatt, så er de det.

    Men det er jo viktig å si at hva som er bra for meg trenger ikke å bety at det er bra for alle andre.

    Mitt mål var ikke å si at Paradox lager verdens beste kabler. Men at i mitt anlegg gjorde de virkelig sussen. Og god tilbakemelding fortjener de. Samtidig så vet jeg hvor lite kjent de er. Andre bør få åpne øynene opp for dem.

    Istedenfor å være mismodig og lager litt forhastede konklusjoner om kabler man ikke kjenner til, anbefaler jeg heller at de av dere som er interesserte å spørre produsenten om å få testet kablene. Kanskje blir de ikke som forventet for dere. Men hvis noen få av dere får oppleve det samme som meg, så tenker jeg at det er verdt det.

    Paradox har, hvis jeg husker rett, jo heldigvis den gode ordningen at de gir returgaranti innenfor 30 dager, og tilbyr rentefri delbetaling etter kjøp. Man har med andre ord ingen risiko hvis man ikke er fornøyd.

    Igjen. Takk for meg.
     
    Sist redigert:

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    Hei. Skulle gjerne ha de samme mening og opplevelser som deg. Men dessverre er dette ikke aktuelt for meg. Med de forbedringer jeg opplever med bedre kabler i mitt anlegg er de for store til å kunne gå tilbake til kabler på noen få hundre kroner. Det beste er egentlig å selge hele anlegget og bruke de anleggene som koster 1-3 tusen lapper som i min ungdomstid. Men jeg har blitt bitt kraftig av hifi buggen. Toget mitt er kjørt

    Absolutt ingen kritikk fra meg. Jeg synes det er moro at du har funnet noe som gir det lille ekstra - selv om jeg personlig synes at prisen er i stiveste laget.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.555
    Antall liker
    1.455
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Du som har kablene kan vel se om det står Furutech på dem. Ellers er dette billige kopier av originalene. Alle kopier går på pris og er av langt lavere kvalitet. Kontaktene på kablene betyr mye i motsetning til all verdens bling av metallringer og farger.

    Du er tilgitt. Kan bekrefte at jeg har ingen økonomiske interesser i dette merket. Men når jeg opplever noe bra, så sier jeg at de er bra.
    Du har helt rett i at mine høyttalere er faktisk det leddet i anlegget som bør byttes ut. Det har jeg vurdert og hatt planer om lenge. Men må si at disse 802 diamond spiller fantastisk, spesielt etter siste storoppgradring av kabler. Nå er jeg ikke lenger sikker om jeg behøver å bytte til noen dyrere høyttalere :)
    Hei. det må du spørre produsenten om

    Hvilken kompetanse ligger bak disse kablene?
    Hva mener du egentlig med spørsmålet ditt? Lurer du på hvilken kompetanse produsenten har (f.eks. ingeniør fra NTNU) eller lurer du på spesifikasjonene på kablene?

    Selv om jeg er kabelskeptiker, så fikk jeg prøvd både toppmodellene til Nordost og Transparent Audio da jeg hadde et anlegg til 500K. De nevnte kablene var ikke verdt prisen fra mitt ståsted, så i dag bruker jeg bare kabler til noen hundrelapper (betterCables, Blue Jeans Cable + et par andre). Jeg føler ikke at jeg mangler noe i lydbildet, slik noen sikkert tenker.

    La oss slippe en ny kabeldebatt......
    Hei. Skulle gjerne ha de samme mening og opplevelser som deg. Men dessverre er dette ikke aktuelt for meg. Med de forbedringer jeg opplever med bedre kabler i mitt anlegg er de for store til å kunne gå tilbake til kabler på noen få hundre kroner. Det beste er egentlig å selge hele anlegget og bruke de anleggene som koster 1-3 tusen lapper som i min ungdomstid. Men jeg har blitt bitt kraftig av hifi buggen. Toget mitt er kjørt :)[/QUOTE]
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Gratulerer med flotte kabler og etterlengtet oppgradering. Flott oppsett :)

    Tviler på at trådstarter hadde kjøpt dette kabelsettet om det ikke hadde prestert slik som han håpet på.
    Dyrt ? Ja.Verd materialkostnadene og arbeidet ? Nja.Verd pengene lydmessig? Ja helt klart ifølge trådstarter og det er jo det som betyr noe ,for han iallefall.
    Takk for konstruktiv innlegg.

    Jeg kan avslutte med denne oppsummeringen (for jeg har verken tid eller interesse til å kverulere)
    Om de er dyre: ja. Alle topp high end kabler er dyre
    Om de har prestert slik som jeg har håpet på: ja. Faktisk enda bedre enn jeg hadde forventet. For meg og i mitt anlegg presterte de bedre enn topp kabler fra andre merker.
    Verdt pengen lydmessig: sammenlignet med alle high end kabler og alle de pengene som har gått med for å skaffe dem, og ALL den tiden det har tatt, så er de det.

    Men det er jo viktig å si at hva som er bra for meg trenger ikke å bety at det er bra for alle andre.

    Mitt mål var ikke å si at Paradox lager verdens beste kabler. Men at i mitt anlegg gjorde de virkelig sussen. Og god tilbakemelding fortjener de. Samtidig så vet jeg hvor lite kjent de er. Andre bør få åpne øynene opp for dem.

    Istedenfor å være mismodig og lager litt forhastede konklusjoner om kabler man ikke kjenner til, anbefaler jeg heller at de av dere som er interesserte å spørre produsenten om å få testet kablene. Kanskje blir de ikke som forventet for dere. Men hvis noen få av dere får oppleve det samme som meg, så tenker jeg at det er verdt det.

    Paradox har jo heldigvis den gode ordningen at de gir returgaranti innenfor 30 dager, og tilbyr faktura etter kjøp.

    Igjen. Takk for meg.
     

    skallet hare

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.01.2012
    Innlegg
    305
    Antall liker
    671
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    53
    Husker en produsent annonse med bilder av paradox strømkabler. De hadde billige kinesisk oyaide-fake kontakter (både schuko og IEC) fra ebay.😂
     

    MLeknes

    Medlem
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    9
    Antall liker
    2
    Hei på meg. Hiver meg glatt med på denne karusellen,ikke fordi eg må,men har så innderlig lyst. Eg har missing link xlr, MK2 paradox høyttaller kabler, tesla coil strøm pluss noe digitale coaxial/ase-ebu. Dette er suverene kabler,som dunker ut andre anerkjent merker med glans. Syns også at de skal fram å opp. Er super stolt av at dette som resten av anlegget mitt er 100%Norskt. Det er KULT det. Vil alltid bli opp til hvær å en om det er værdt kr og øre. Men at disse paradox hvet hva de driver på med JA det er no helt sikkert. Skeptikere kan jo bare returnere kabler om de ikke er fornøgde. Det er en kjøpsordning de har på paradox. God jul til alle sammme. Mvh. Morten
    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
    Norskt fra ende til anna. Uten om B&W selvklart.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.555
    Antall liker
    1.455
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Hvilken teknisk forskning ligger bak paradoxkablene? Regner med at disse kablene er på link linje med ande kjøkkenbenkkabler. Dvs på link linje som Black Magic og annet overpriset søppel hvor komponentene som er brukt er hentet fra Kina på laveste prisnivå og kvalitet.
     
    Sist redigert:

    B W

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.05.2014
    Innlegg
    121
    Antall liker
    53
    Hvilken teknisk forskning ligger bak paradoxkablene? Regner med at disse kablene er på link linje med ande kjøkkenbenkkabler. Dvs på link linje som Black Magic og annet overpriset søppel hvor komponentene som er brukt er hentet fra Kina på laveste prisnivå og kvalitet.
    Du snakker som en umoden unggutt.
    hvis du vil ha respekt her i forumet for det du sier så bør du ikke bare slenge oppgulp. å komme med nedlatende uttalelser og uten fakta og innhold er å betrakte som respektløs.
    Nå har 2 personer som har prøvd ut kablene til paradox og meddelt dere våre erfaringer.

    Har du prøvd dem? Gjør oss alle en tjeneste: Prøvd dem først før du uttaler deg mer om denne saken. Inntil da er dine meninger om saken like ille som troll fra vg kommentarfeltene.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hvilken teknisk forskning ligger bak paradoxkablene? Regner med at disse kablene er på link linje med ande kjøkkenbenkkabler. Dvs på link linje som Black Magic og annet overpriset søppel hvor komponentene som er brukt er hentet fra Kina på laveste prisnivå og kvalitet.
    Uansett er det genialitet av kombinasjoner som fører frem golyden. Men dem tar godt betalt ja, men sånn er markedet.. testet lsound sine link kabler, det var en stuslig erfaring. Chord er et merke jeg mener er rimelig og leverer kvalitet over det meste av prissegmenter. Aldri testet paradox. Mye bra i Kina for tiden.
     

    B W

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.05.2014
    Innlegg
    121
    Antall liker
    53
    Hei på meg. Hiver meg glatt med på denne karusellen,ikke fordi eg må,men har så innderlig lyst. Eg har missing link xlr, MK2 paradox høyttaller kabler, tesla coil strøm pluss noe digitale coaxial/ase-ebu. Dette er suverene kabler,som dunker ut andre anerkjent merker med glans. Syns også at de skal fram å opp. Er super stolt av at dette som resten av anlegget mitt er 100%Norskt. Det er KULT det. Vil alltid bli opp til hvær å en om det er værdt kr og øre. Men at disse paradox hvet hva de driver på med JA det er no helt sikkert. Skeptikere kan jo bare returnere kabler om de ikke er fornøgde. Det er en kjøpsordning de har på paradox. God jul til alle sammme. Mvh. Morten

    Hyggelig å se at noen andre opplever det samme som meg. Ser også at du har god smak. Det virker som B&W 800/802 sammen med paradox er en veldig god kombinasjon. It just rocks! ;)
     
    Sist redigert:

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.555
    Antall liker
    1.455
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Er de noe feil i det jeg skriver? Legg personangrep bak deg, unggutt!

    Hvilken teknisk forskning ligger bak paradoxkablene? Regner med at disse kablene er på link linje med ande kjøkkenbenkkabler. Dvs på link linje som Black Magic og annet overpriset søppel hvor komponentene som er brukt er hentet fra Kina på laveste prisnivå og kvalitet.
    Du snakker som en umoden unggutt.
    hvis du vil ha respekt her i forumet for det du sier så bør du ikke bare slenge oppgulp. å komme med nedlatende uttalelser og uten fakta og innhold er å betrakte som respektløs.
    Nå har 2 personer som har prøvd ut kablene til paradox og meddelt dere våre erfaringer.

    Har du prøvd dem? Gjør oss alle en tjeneste: Prøvd dem først før du uttaler deg mer om denne saken. Inntil da er dine meninger om saken like ille som troll fra vg kommentarfeltene.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.555
    Antall liker
    1.455
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Tenker du på geniale ølboksen som kablene går igjennom?;)

    Hvilken teknisk forskning ligger bak paradoxkablene? Regner med at disse kablene er på link linje med ande kjøkkenbenkkabler. Dvs på link linje som Black Magic og annet overpriset søppel hvor komponentene som er brukt er hentet fra Kina på laveste prisnivå og kvalitet.
    Uansett er det genialitet av kombinasjoner som fører frem golyden. Men dem tar godt betalt ja, men sånn er markedet.. testet lsound sine link kabler, det var en stuslig erfaring. Chord er et merke jeg mener er rimelig og leverer kvalitet over det meste av prissegmenter. Aldri testet paradox. Mye bra i Kina for tiden.
     
    Sist redigert:

    Kristian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    447
    Antall liker
    280
    Sted
    Levanger
    Torget vurderinger
    32
    Man bør som sagt få hørt og testet kablene selv først før man feller dom... Jeg har hørt forskjell på absolutt alle skifter av kabler i mitt anlegg, det være seg både signal-, høyttaler- og strømkabler. Så er overhodet ikke med på at kabler ikke gjør en forskjell. Nesten like lett å høre forbedringer eller ulikheter her, som med skifte av elektronikk. Jeg kjøpte nettopp et sett brukte Missing Link XLR, og kan bekrefte at dette er svært gode kabler. Utrolig åpen, detaljert og delikat lyd, en klar forbedring fra Nordost Quattro Fil XLR som jeg har fra før. Om de er verdt nyprisen, kan man selvfølgelig diskutere, men at så gode kabler koster mer enn gjennomsnittet, bør være helt opplagt. Kvalitet!
     

    B W

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.05.2014
    Innlegg
    121
    Antall liker
    53
    Er de noe feil i det jeg skriver? Legg personangrep bak deg, unggutt!

    Hvilken teknisk forskning ligger bak paradoxkablene? Regner med at disse kablene er på link linje med ande kjøkkenbenkkabler. Dvs på link linje som Black Magic og annet overpriset søppel hvor komponentene som er brukt er hentet fra Kina på laveste prisnivå og kvalitet.
    Når disse kablene for andre høres bedre enn nordost topp kabler og du kaller dem søppel, uten å ta testet dem, da er det ikke bare feil og jammen frekk av deg men rett og slett: Vås!
     

    B W

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.05.2014
    Innlegg
    121
    Antall liker
    53
    Man bør som sagt få hørt og testet kablene selv først før man feller dom... Jeg har hørt forskjell på absolutt alle skifter av kabler i mitt anlegg, det være seg både signal-, høyttaler- og strømkabler. Så er overhodet ikke med på at kabler ikke gjør en forskjell. Nesten like lett å høre forbedringer eller ulikheter her, som med skifte av elektronikk. Jeg kjøpte nettopp et sett brukte Missing Link XLR, og kan bekrefte at dette er svært gode kabler. Utrolig åpen, detaljert og delikat lyd, en klar forbedring fra Nordost Quattro Fil XLR som jeg har fra før. Om de er verdt nyprisen, kan man selvfølgelig diskutere, men at så gode kabler koster mer enn gjennomsnittet, bør være helt opplagt. Kvalitet!
    3 av 3 som har testet disse kablene sier det samme. Det bør vel bety noe?
     

    Kristian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    447
    Antall liker
    280
    Sted
    Levanger
    Torget vurderinger
    32
    Jeg opplevde med Missing Link XLR en veldig avbalansert lyd med stor ro og et vell av detaljer. Betydelig mer åpen enn Chord Signature Tuned ARAY, for å dra en annen sammenligning. Min elektronikk, Burmester, er kjent for å passe best med Nordost kabler, og det kan jeg forstå. Quattro Fil XLR er heller ingen dårlig kabel, men det åpnet seg flere detaljer og glattere/mer polert lyd med Missing Link. Kanskje en anelse for glatt, slik sett hadde det vært kjekt å høre de nyere toppmodellene til Nordost for min del. Men jeg tror Missing Link og andre Paradox-kabler vil være et godt valg i mange anlegg, de spiller på et høyt nivå.
     

    noaa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.10.2006
    Innlegg
    249
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    2
    Hei, hiver meg med her til fordel for paradox , har to sett med Missing link så kan uttale meg om disse kablene her som ga ett dramatisk løft i anlegget mit ,har prøvd forskjellige kabler så her er det bare å prøve for dei som har intresse for og mulighet til dette ,kan love att der blir ingen skuffelse.
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.543
    Antall liker
    3.025
    Sted
    Oslo
    Er de noe feil i det jeg skriver? Legg personangrep bak deg, unggutt!

    Hvilken teknisk forskning ligger bak paradoxkablene? Regner med at disse kablene er på link linje med ande kjøkkenbenkkabler. Dvs på link linje som Black Magic og annet overpriset søppel hvor komponentene som er brukt er hentet fra Kina på laveste prisnivå og kvalitet.
    Når disse kablene for andre høres bedre enn nordost topp kabler og du kaller dem søppel, uten å ta testet dem, da er det ikke bare feil og jammen frekk av deg men rett og slett: Vås!
    Når alt man har er anekdoter fra to relativt ukjente, anonyme mennesker er det da fullt lovlig å etterlyse mer opplysninger?
     

    Bat78

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    368
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    7
    Er vel forskjell på å etterlyse mer opplysninger og det å kalle andres hifi som overpriset søppel? Kjenner ikke til kablene, men så hyggelig at dere er fornøyd med de!

    Det må da være mulig å utvise en viss grad av folkeskikk selv om man har sterke meninger her..

    God jul forresten:)
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Hvilken teknisk forskning ligger bak paradoxkablene? Regner med at disse kablene er på link linje med ande kjøkkenbenkkabler. Dvs på link linje som Black Magic og annet overpriset søppel hvor komponentene som er brukt er hentet fra Kina på laveste prisnivå og kvalitet.
    Så det regner du med. Tar jeg da veldig feil hvis jeg antar at du ikke har prøvd dem selv? Hvis jeg ikke tar feil, med "Hvilken kompetanse" (jfr ditt innlegg nr 12) uttaler du deg?
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn