Palindromet SONOS sine venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• SiSt

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.01.2021
    Antall liker
    165
    Sted
    Hamar
    Noen som har testet dette? Har en plan om å bygge noen små, aktive monitorer, men denne løsningen er jo enkel.

Eventuelt slakte to stk connect og sette opp i stereo, men da trengs forsterker og dsp i tillegg, og man er uten trueplay.

• Liker
    Reaksjoner: MML

trosse1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2012
    Antall liker
    2.038
    Torget vurderinger
    69
    Hva betyr det egentlig TruePlay ? at en ikke trenger crossover i en 2 veg?

SiSt

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.01.2021
    Antall liker
    165
    Sted
    Hamar
    Hva betyr det egentlig TruePlay ? at en ikke trenger crossover?
    Nei. Det er eq for rommet, dsp. Tar ca 2 minutter å sette opp (må ha en ios-telefon eller iPad pga kalibrering av mikrofon).

Men Sonos er aktivt delt og har en amp pr element så du trenger ikke delefilter pga det.

flippin

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Antall liker
    119
    Torget vurderinger
    1
    Jeg får et testeksemplar neste uke, og det blir spennende å se om løftet oppfylles om at den spiller like godt som Sonos One, bare lavere. Enig i at dette er et interessant produkt.

Ellers regner jeg med at det er fleksibiliteten med batteridrift som gjør at denne er interessant i forhold til en One / One SL. Hvis det potensialet ikke skal utnyttes er det sikkert like greit å kjøpe en eller to stk. One.
    Hei,

Har du fått testet Roam? Skal ha en liten høyttaler på kontoret, og tenkte egentlig på en One SL, men hvis Roam spiller like bra, så kan det jo være kjekt med den ekstra funksjonaliteten.

Karl_Erik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Antall liker
    499
    Hei,

Har du fått testet Roam? Skal ha en liten høyttaler på kontoret, og tenkte egentlig på en One SL, men hvis Roam spiller like bra, så kan det jo være kjekt med den ekstra funksjonaliteten.
    Ja, testen ble publisert rett etter påske.
    Den er ikke lydmessig helt på høyde med One SL, men differansen er ikke så stor. Så det blir avhengig av din avveining mot ekstra funksjonalitet i Roam.

flippin

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Antall liker
    119
    Torget vurderinger
    1
    Ja, testen ble publisert rett etter påske.
    Den er ikke lydmessig helt på høyde med One SL, men differansen er ikke så stor. Så det blir avhengig av din avveining mot ekstra funksjonalitet i Roam.
    Takk for kjapt svar! Den testen hadde jeg ikke sett, skal lese den nå.

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    1.565
    Torget vurderinger
    3
    ZP100 ble produsert mellom 2005 og 2008 (Sonos første produkt), kjørte nå en SW oppdatering og den fikk støtte for Qobuz. Kanske ikke verdens beste forsterker på lydkvalitet (spiller helt OK for) men da jeg kjøpte den så var det ikke støtte for noen musikk tjenester og 15 år senere så støtter den det siste nye, ikke verst. Den støtter jo Roon også så jeg trenger strengt tatt ikke direkte støtte men sikker nytting for de som ikke bruker Roon og kjører S1.

sonos-zp100-1-lg.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn