Var mye styr for noen år siden da Sonos sluttet å supportere de eldste produktene og etter en liten media storm så fikk vi en app for eldre produkter S1 og en for nyere produkter S2. Om tabellen under stemmer så er det ikke så rart at de sliter med å få samme funksjonalitet på nye og eldre produkter. Mine eldste produkter er ikke engang med her og 2 gen senere så hadde disse hele 32 Mb laring og minne, og cpuene står vel i stil

. Jeg synes det er ganske imponerende at de fortsatt fungerer og har bla støtte for Spotify connect, Tidal, Qobuog Apple music. Egen service for bla. NRK med arkiv og podcaster og er roon tested.
Sonos fucka det skikkelig til igjen når de oppgraderte S2 appen og de meste sluttet å fungere, endte med sparken for CEO og flere andre.
Og nå er det noe nytt igjen.
Vet ikke hvor mange som har fått med seg at de eldste S2 produktene nå har fått egen firmware. Trodde det var noe feil med oppdateringen (noe som ikke var uvanlige de siste årene) for et par måneder siden da jeg ikke fikk oppdatert mine Play 1, men det er nå 2 serier med fw for S2 modellene.
Disse modellene får ikke alle de nyeste oppdateringene i S2.
Play:1
Play:3
Play:5 (Gen 2)
Playbase
Playbar
Symfonisk Table Lamp (first gen)
Symfonisk Bookshelf (first gen)
Connect
Connect:Amp
Sub Gen 1
Sub Gen 2
Boost
Sonos har nå fått støtte for
Spotify lossless for fw: 91.0-70011 eller senere.
Siste fw for eldre modeller på S2 er: 86.1-7001.