Musikk og Hi-Fi På tide med boikott av SPOTIFY?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.514
    Antall liker
    9.663
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Gissel? I alle dager. Artister har da ikke publiseringsplikt? Det er da full frihet til å velge hvor man vil ha sine ytringer, kunstneriske eller ikke, utgitt? Gitt at utgiveren vil ha de.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.688
    Antall liker
    9.284
    Sted
    Trondheim
    ^^Ja, det har Spotify også gjort. De har valgt å ha Rogan og ikke Neil Young (og Joni Mitchell). Det tjener sikkert mer på Rogan enn Mitchell og Young. Det er trist. Det er like fullt positivt at folk som det blir lagt merke til tar stilling.
    Og artister har da full rett til å bestemme hvor de vil publiseres?
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.102
    Antall liker
    9.407
    Nei. Men da må Spotify selv mene noe om hva de ønsker å ha på plattformen sin. De kan ikke bli tatt som gissel av artister og andre som mener noe som hva andre skal kunne si. Spesielt ikke noen som bruker utpressing som virkemiddel.
    Spotify ønsker de som genererer mest inntekter på sin plattform.
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    Åh, han er bare en canadisk visersanger som har utgitt kun noen titalls album de siste 50 årene. Han har visstnok snust litt på rock og country også. Ikke så veldig betydningsfull.
    helt korrekt han er ikke betydnings full for de yngre. de fleste yngre i dag aner ikke hvem den musikern er en gang. kanskje streamings tjeneste burde vært lagt opp etter alders grupper. hadde gjort ting litt enklere for noen muligens.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.688
    Antall liker
    9.284
    Sted
    Trondheim
    Neil Young er betydningsfull. At ungdommen ikke har hørt om han er relativt uvesentlig for akkurat det.
    Det minner meg om da Kayne West ga ut en sang sammen med Paul McCartney og mange lurte på hvem denne McCartney var og hvorfor han ble nevnt sammen med en storhet som Kayne.
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    de er ikke like betydnigsfulle lengre når de ikke klarer og fange det yngre publikum. men det er min mening .og det er det som er fint med rocking in the free world. for i den frie verden burde alle for kunne ha sin menig i fred. selv kan jeg ikke foredra dagens rap og kanye west. men han er vist stor om dagen.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.688
    Antall liker
    9.284
    Sted
    Trondheim
    Så Beethoven, Mozart og Bach er ikke betydningsfulle komponister for de fanger ikke et yngre publikum. Nå har jeg hørt det også.

    Neil Young og Paul McCartney er betydningsfulle artister. Det er ikke Kanye West. Han er stor i enkelte publikumgrupper og vil være glemt lenge før Neil Young og Paul McCartney.
    Om man liker en artist eller ikke har ingen ting med hvorvidt artisten er betydningsfull å gjøre.
     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.414
    Antall liker
    17.110
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^...men de 3 der, og endel av de som "skapte" rock´n på 60- og 70 tallet er nok ikke så betydningsfulle, rent kommersielt for Spotify.
     
    Sist redigert:

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.247
    Antall liker
    9.059
    de er ikke like betydnigsfulle lengre når de ikke klarer og fange det yngre publikum. men det er min mening .
    Å mene at en artist ikke er betydningsfull lenger fordi den yngre garde ikke lytter på dem på en strømmetjeneste er i beste fall historieløst.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Det finnes ikke noe mer ynkelig en nedstøvet hippie som ønsker å deplatforme noen som sier et eller annet som ikke faller ham i smak. Det er så nedrig, så nedrig, så woke og underdanig. Rogan har vel over 1000 episoder etter hvert og intervjuer alt og alle uten for mange fordommer. Jeg er ikke enig med Rogan når det kommer til vaksiner, men det er jo bare 1/100 av hva han handler om.

    Om han vil reise til Australia, tough luck ...

    Men at gamle truabardurer skal prøve å være superwoke og true med ultimatumer .. vel sorry mate. Folk liker JR, selv de som er uenige, en klovn som laget noen trudelutter på 70-tallet og fremdeles lever på det ... not so much.


    ...


    Sa noen noe feil en gang: Send dem til Sibir i en gulagleir...
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.414
    Antall liker
    17.110
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Synes det er helt topp at enkelte har baller til å virkelig gjøre noe konkret i forhold til egne meninger/standpunkt. Står for noe og tar konsekvensen av det.
    Langt bedre enn brorparten som kun syter, jamrer og gnåler litt - og raskt trekker til seg følehorna om det blir ubehagelig.

    Helt uavhengig av akkurat denne saken.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Saken for Spotify sin del er jo det prinsipielle:
    Skal en artist kunne bruke rettighetene til musikken sin som en brekkstang til å sensurere innhold han/hun ikke er enig i på plattformen?

    Dersom Spotify går med på å la artist X gjøre det en eneste gang så er veien åpen for at flere kan gjøre det og hva skal da være kriteriene som sier hvem som skal og ikke skal kunne sensurere.

    Å tenke prinsipielt er egentlig mangelvare i dagens samfunn.
    hvilket prinsipp er det du tenker på?

    enhver må da selv kunne bestemme hvem de vil selge musikken sin til. hva har det med sensur å gjøre å bestemme seg for at en ikke vil selge musikken sin til folk/institusjoner en mener er drittsekker (spotify)?
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Dette er bare kvalm dydsposering. Hadde han med enn 34 nedlastinger siste året anyway?
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Om kisen ikke vil streame på Spotify, så for all del. Men å prøve å gjøre hans "offer" til noe stort er bare så ynkelig at kun de wokeste biter på slikt piss.

    For en kvalm tufs.

    Det er mange artister som ikke vil streame musikken sin her og der, og det er jo helt valgfritt. De aller fleste er jo bare ærlig og sier at det ikke tjener nok på det. Og det er jo helt fair. Men et slikt reklamestut som dette får meg til å forakte fyren.... selv om jeg sikkert er enig med ham når det kommer til vaksinering.

    Jeg håper det går ham moderat ille i året som kommer.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    nå må du ikke dydsposere deg så voldsomt.

    men verre er det at folk som deg nå får det hele til å se ut som om ny er offer. hvem har gjort ham til offer, deph?

    edit:
    siste sentensen blir meningsløs siden den beror på min feilaktige lesning av deph.
     
    Sist redigert:
    C

    Cyber

    Gjest
    hvilket prinsipp er det du tenker på?

    enhver må da selv kunne bestemme hvem de vil selge musikken sin til. hva har det med sensur å gjøre å bestemme seg for at en ikke vil selge musikken sin til folk/institusjoner en mener er drittsekker (spotify)?
    Akkurat her prinsippet om at en deltaker skal kunne sensurere andre ved å nekte tilgang til sitt materiale.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    nå må du ikke dydsposere deg så voldsomt.

    men verre er det at folk som deg nå får det hele til å se ut som om ny er offer. hvem har gjort ham til offer, deph?
    Ser ikke noen offerprobematikk her. Så jeg ser ikke hvem du sikter til.

    Er Rogan et offer, nope han driter vel i den der fyren.

    Er NY et offer, nope han prøver seg på en svensk en., og går på trynet. Selvvalgt. Whatever...

    ---

    Det som er litt viktigere her er de som vil begrense tilgangen til meningsmotstandere de ikke liker i stedet for å argumentere mot dem. Jeg abonnerer ikke på Spotify så jeg bryr meg like om hva som skjer der. Men vi har andre platformer med samme krigen.

    La meg gi deg et eksempel. Jeg bruker litt tid på Youtube og podcasts og hører på mange. Et felles tema for de jeg finner interessante er at det oftest er en diskusjon. Rogan kan være et eksempel sel om han ikke er noen favoritt, andre er Dave Rubin, Triggernometry, Sam Harris, freakonomics..

    Om noen vil fjerne dem fra YT fordi de en gang sa noe "politisk ukorrekt" .. noe som ikke samsvarer med deres agenda. Så er jeg en fiende. Og hvis jeg forsvinner derfra så er det ikke fordi noe sa noe jeg ikke likte, men fordi de ikke får lov til å snakke og alt derimot har blitt til en propagandakanal.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    feillesning fra min side!, sorry.
    Du sitter jo midt i smørøyet. Hva vil du gjøre hva en "student" blir krenket eller noen henger seg opp i hva du sa for et år siden.

    .. og de truer med å slutte studiene med mindre du blir sparket?

    Hva om det er du som står neste på listen. Er det like moro nå?

    Ikke tro at dette er hypotetisk..
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    usammenliknbart.

    har ingenting med krenkelser å gjøre, saken til ny/spotify.

    ny vil ikke være i båt sammen med løgnaktigheten. enkelt; så han går av.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    jeg lurer på hvor mange her inne som angrer på at de kjører tesla nå???
    Er det kanselering av Tesla som er det neste woke greiene nå? Fy faen....


    elon.png

    Kanskje det ikke er vaksinen som er problemet, men undertrykkingen og tvangen ... denne lydighetsøvelsen som de røde utøver.


    Musk er vaksinert, jeg er vaksinert, men går det an å være det uten å synes at du skal puttes i fengsel for å tvile?

    Så for all del gå og kjør din Opel Kadett...
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    Er det kanselering av Tesla som er det neste woke greiene nå? Fy faen....


    Vis vedlegget 786193

    Kanskje det ikke er vaksinen som er problemet, men undertrykkingen og tvangen ... denne lydighetsøvelsen som de røde utøver.


    Musk er vaksinert, jeg er vaksinert, men går det an å være det uten å synes at du skal puttes i fengsel for å tvile?

    Så for all del gå og kjør din Opel Kadett...
    jeg bare ser for meg at det er en del her inne som river seg i håret nå.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Ja, lol...:)


    "

    – Hva er grunnen til at denne musikken ikke er sluppet ennå?

    – Mye av det er jo veldig dårlig da. Det er nok hovedgrunnen. Andre ting er litt bedre, men dette går også litt på latskap. Det betaler seg jo ikke så mye, så vanligvis er det ikke så mye vits, men nå som jeg kan gjøre en forskjell i verden, så kan det jo være greit, avslutter Hegerberg.

    "
     
    Sist redigert av en moderator:

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    spotify har ikke all verden av musikk og youtube har det meste... og er gratis enn så lenge viva la yt.
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.454
    Antall liker
    3.253
    Torget vurderinger
    1
    Speaking about the devil: Så nettopp musikkdokumentaren Lauren Canyon på NRK2. Neil Young og Joni Mitchell sentrale skikkelser. Og senere, da Crosby, Stills, Nash & Young skal gå på scenen på Woodstock, gjett hvem som nekter å la seg filme av sære, prinsipielle grunner? #Vriompeis
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.595
    Antall liker
    1.857
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Åh, han er bare en canadisk visersanger som har utgitt kun noen titalls album de siste 50 årene. Han har visstnok snust litt på rock og country også. Ikke så veldig betydningsfull.
    Okei, trodde han kanskje var biotekniker eller noe siden han tydeligvis vet hva som er sannheten vedr corona og mrna vaksiner.
    Men så er han altså en utdatert artist som så gjerne vil være sentral igjen.
    Dessverre for han så var han så egoistisk at han trodde spotify ville kansellere Joe Rogan, men endte opp med å bli kansellert selv.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.514
    Antall liker
    9.663
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Sannheten om vaksinene er godt kjent av alle med vettet i behold, ikke bare av Young. Det lille jeg har hørt av podkasten til Rognan inneholder flere beviselig feilslutninger. Og Young lever nok godt med å bli kastet ut av Spotify. Det kan til og med tenkes det passet ham bra.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.595
    Antall liker
    1.857
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Sannheten ligger nok et sted mellom de som lovpriser vaksinen og de som hater den.
    Den fungerer ikke mot smitte og reduserer behovet for sykehusinnleggelse men er i utgangspunktet ikke nødvendig med mindre du er skrøpelig og gammel.
    Forøvrig bidrar den til å forlenge pandemien, skaper grobunn for mutasjoner og generelt reduserer immunforsvaret til de som tar den.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Sannheten ligger nok et sted mellom de som lovpriser vaksinen og de som hater den.
    Den fungerer ikke mot smitte og reduserer behovet for sykehusinnleggelse men er i utgangspunktet ikke nødvendig med mindre du er skrøpelig og gammel.
    Forøvrig bidrar den til å forlenge pandemien, skaper grobunn for mutasjoner og generelt reduserer immunforsvaret til de som tar den.

    Nei, nei, nei - det er jo dette som er helt feil… du kjøper jo vrølvet..

    Vaksinen styrker immunforsvaret.

    Folk dør i alle aldersgrupper av de uvaksinerte, selv om eldre er mer utsatt. (selv om Omikron er svakere for de vaksinerte.)

    Vaksinen skaper ikke grobunn for mutasjoner - tvert imot.

    Det som forlenger pandemien er tiltak som hindrer smitte, slik at helsesektoren klarer å ta unna alle pasienter.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.320
    Antall liker
    3.480
    Torget vurderinger
    4
    jeg lurer på hvor mange her inne som angrer på at de kjører tesla nå???
    Nå er det vel sikker ganske mange lastebilsjøfer som både er godt vokse samt at de lever ett hardt liv så at de tar vaksine er vel ikke så dumt. At Canada prøver å holde smitten så lav som mulig er vel heller ikke noe unaturlig uten en flom av smitte ifra USA. Men det kommer nok lettelser nå selv i Canada med Omikrom.
    Musk bør vel også holde seg unna politikk.
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    Nei, nei, nei - det er jo dette som er helt feil… du kjøper jo vrølvet..

    Vaksinen styrker immunforsvaret.

    Folk dør i alle aldersgrupper av de uvaksinerte, selv om eldre er mer utsatt. (selv om Omikron er svakere for de vaksinerte.)

    Vaksinen skaper ikke grobunn for mutasjoner - tvert imot.

    Det som forlenger pandemien er tiltak som hindrer smitte, slik at helsesektoren klarer å ta unna alle pasienter.
    det beste imun forsvar man kan få, får man ved mosjon, kost og ha en hund. . kanskje ikke bøtte en del alkohol som en del nordemnn er glad i, helper på det og. tror det har mer effekt enn en vaksine noensinne vil på et imunforsvar. de eneste jeg kjenner i dag som har\er innlagte er vaksinerte helsepersonell. så jeg tror forsatt ikke på denne vaksinen. som sagt mitt valg og tro på hva jeg vil. . polio og andre utprøvde vaksiner er noe annet. det er min menig enten du liker det eller ikke. jeg kjenner til folk som har vært vaksinerte på min alder som også er døde.
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    det beste imun forsvar man kan få, får man ved mosjon, kost og ha en hund. . kanskje ikke bøtte en del alkohol som en del nordemnn er glad i, helper på det og. tror det har mer effekt enn en vaksine noensinne vil på et imunforsvar. de eneste jeg kjenner i dag som har\er innlagte er vaksinerte helsepersonell. så jeg tror forsatt ikke på denne vaksinen. som sagt mitt valg og tro på hva jeg vil. . polio og andre utprøvde vaksiner er noe annet. det er min menig enten du liker det eller ikke. jeg kjenner til folk som har vært vaksinerte på min alder som også er døde.
    Elsker ekspert uttalelser basert på "jeg kjenner" da er jo saken grei da 👌😆
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn