Musikk og Hi-Fi På tide med boikott av SPOTIFY?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • hvego

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2009
    Innlegg
    311
    Antall liker
    364
    Neil Young har integritet! Og så er det deilig med litt handlekraftige folk - om man er enig eller uenig.

    Nå er musikken hans tilbake på Tidal etter at han en stund ikke ville være der pga MQA. Jeg vet ikke hva som er grunnen til at han er tilbake igjen, men jeg lytter til ham med glede over at han er tilbake.

    Det er en interessant situasjon: Strømmeleverandørene er jo mediehus, og har vel en form for redaktøransvar - som Neil Young i dette tilfellet mener de har skjøtta dårlig. Samtidig er det sikker ganske mange sangtekster som ligger tilgjengelig med diverse budskap som den enkelte kan mene er fryktelig feil.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.710
    Antall liker
    7.815
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    I dette tilfellet var det Neil Young som bad Spotify om å fjerne musikken hans om jeg forstod det riktig.
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.708
    Antall liker
    5.897
    Har du i det hele tatt lest bakgrunnen for at Spotify fjerner musikken hans? Han gav Spotify et ultimatum, enten fjerne en podkast fra Joe Rogan eller sin egen musikk.
     

    SiSt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2021
    Innlegg
    982
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Hamar
    Det er noe som heter ytringsfrihet. Spotify har i praksis ingen andre valg enn det de gjorde.
    De er et privat selskap som selv velger hva de vil legge ut. Jeg er ikke overrasket over at de beholdt Rogan, de tjener garantert mer på han enn på Neil Young.

    Men det har ingenting med ytringsfrihet å gjøre.

    1643275229189.png
     

    Alfy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    180
    Antall liker
    124
    Sted
    Jevnaker
    Torget vurderinger
    12
    om man hører podcasten det er snakk om og ikke går på lynsjejakt så fort man kan, så kan det hende man oppdager at f.eks vaksinering av unge barn burde ungåes! er faktisk flere sider av dette og om ikke alle fortsetter denne heksejakten, så må det jo kunne være lov å få mene å gjøre som man selv ønsker - tvang er aldri noen god ting og det er faktisk mye man enda ikke vet om denne typen vaksiner og det finnes bivirkninger man ikke har kontroll på. Jeg er overhode ikke vaksinemotstander og er faktisk stor tilhenger når det kommer til at vi har vaksinert så mange i Norge som trenger det og hva det har utgjort av forskjell, men det betyr ikke at jeg er for ikke å tenke selv og ha mine egen meninger og vurderinger i forhold til å unødvendig vaksinere deler av befolkningen som unge og barn som dermed blir ufrivillig utsatt for en risiko de ikke trenger å bli utsatt for - og ikke er de resurssterke nokk til å si nei å stå i mot lynsjejakten. håper det er noen med litt sunn fornuft igjen....
     

    kingbee

    Medlem
    Ble medlem
    04.12.2014
    Innlegg
    14
    Antall liker
    11
    Sted
    Drammen
    om man hører podcasten det er snakk om og ikke går på lynsjejakt så fort man kan, så kan det hende man oppdager at f.eks vaksinering av unge barn burde ungåes! er faktisk flere sider av dette og om ikke alle fortsetter denne heksejakten, så må det jo kunne være lov å få mene å gjøre som man selv ønsker - tvang er aldri noen god ting og det er faktisk mye man enda ikke vet om denne typen vaksiner og det finnes bivirkninger man ikke har kontroll på. Jeg er overhode ikke vaksinemotstander og er faktisk stor tilhenger når det kommer til at vi har vaksinert så mange i Norge som trenger det og hva det har utgjort av forskjell, men det betyr ikke at jeg er for ikke å tenke selv og ha mine egen meninger og vurderinger i forhold til å unødvendig vaksinere deler av befolkningen som unge og barn som dermed blir ufrivillig utsatt for en risiko de ikke trenger å bli utsatt for - og ikke er de resurssterke nokk til å si nei å stå i mot lynsjejakten. håper det er noen med litt sunn fornuft igjen....
    Hel enig. Var veldig interessant å høre epsioden hos Joe Rogan med Dr. Robert Malone. Gir nyanser til debatten som ikke kommer fram andre steder.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Helt på trynet av Spotify å ofre Neil Young til fordel for en idiot av en vaksinemotstander. Sammen med deres dårlige lydkvalitet så er dette en god anledning til å slette Spotify. Helt utrolig at Spotify støtter idiotien rundt vaksinemotstand. De har blitt for store, og har åpenbart en dritt dårlig ledelse.
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.708
    Antall liker
    5.897
    De er et privat selskap som selv velger hva de vil legge ut. Jeg er ikke overrasket over at de beholdt Rogan, de tjener garantert mer på han enn på Neil Young.

    Men det har ingenting med ytringsfrihet å gjøre.

    Vis vedlegget 785057
    Ytringsfriheten er det Rogan som har uten at et annet menneske har noen rett til å sensurere han.
     

    OKA

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    1.273
    Antall liker
    418
    Tenkte jeg skulle gå over til Qobuz. Hvordan overfører man album fra Spotify? Fant noe som het Souniiz men der måtte man gi dem tilgang til alle innlogginger og den var dessuten ubrukelig uten å ha den som en abonnementstjeneste.
     

    OKA

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    1.273
    Antall liker
    418
    Tenkte jeg skulle gå over til Qobuz. Hvordan overfører man album fra Spotify? Fant noe som het Souniiz men der måtte man gi dem tilgang til alle innlogginger og den var dessuten ubrukelig uten å ha den som en abonnementstjeneste.
    Fant at tunemymusic.com fungerte fint og gjorde jobben.
     

    Alfy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    180
    Antall liker
    124
    Sted
    Jevnaker
    Torget vurderinger
    12
    Helt på trynet av Spotify å ofre Neil Young til fordel for en idiot av en vaksinemotstander. Sammen med deres dårlige lydkvalitet så er dette en god anledning til å slette Spotify. Helt utrolig at Spotify støtter idiotien rundt vaksinemotstand. De har blitt for store, og har åpenbart en dritt dårlig ledelse.
    Da var lynsjingen i gang😊👍 går det ikke ann å ha en litt mer åpen og litt mindre fordømmende holdning til andre og kanskje sette seg litt mer inn i helheten rundt dette?
     

    sirop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Innlegg
    1.103
    Antall liker
    213
    Torget vurderinger
    4
    Og hvem skal da være overdommer over hva som er feilinformasjon og fake news?
    Alle er tjent med at alle får si det de mener, dette fant vi ut for lenge siden.
     

    brunBar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.08.2021
    Innlegg
    662
    Antall liker
    691
    Sted
    Rogaland
    Synes kanselleringskulturen er farlig. Nå har jeg ikke satt meg inn i saken, men her tipper jeg noen journalister har gjort en samtale mellom Rogan og en doktor til noe skrevet i stein. Det er lov å diskutere.

    Neil Young er ukjent og irrelevant for markedet for Spotify uansett. De som hører på NY bruker antagenligvis CD eller annet medie..

    Bra gjort av Spotify. Selv om man er uenig i noens mening eller synspunkt så må de få lov å ytre seg. Er lov å ha flere tanker i hodet.

    For ordens skyld: jeg er vaksinert og er for vaksine. Jeg er også for å gjøre slik i vårt tilfelle FHI sier vi skal gjøre.
     

    OKA

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    1.273
    Antall liker
    418
    Bare 17 album manglet. Flesteparten av dem har jeg likevel på CD eller LP. (Øystein Sevåg, noe Rolf Lislevand, en del Rammstein og noe ubskure ting og live album manglet.)
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.832
    Antall liker
    957
    Neil Young eier ikke musikken sin engang, han solgte den for $150 millioner. og hvem tror han at han er, han kan ikke gi spotify noe ultimatum av noe slag.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Ikke Flat earth. Vi snakker om vaksinene. Malone er en som har vært med på utvikling av mrna teknologien, så hvorfor skal man ikke høre på hva han har å si?
    Hans påstander er omhyggelig omdiskutert og bevist feilaktige. Det er lett å få innsikt i om man ønsker å lese seg opp på det. Han har åpenbart et behov for å få oppmerksomhet på egen person, og ikke minst ta æren for å være med å utvikle noe han selv ikke lyktes med. Påstandene er sammenliknbare med andre konspirasjonsteorier, og Spotify burde åpenbart ha holdt seg for god til dette. Neil Young har åpenbart rett, dette er en enkel problemstilling å løse. Fjern fake news som påvirker idioter til å ikke vaksinere seg.
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    1.186
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    det virker som noen i kommentar feltet her burde tatt seg en runde med joe rogan og sine pod caster. for han har tydlighvis ikke peiling i det hele tatt "kremt" rune. all kreds til joe rogan og fuck senil young sier jeg. rogen er verken vaksinemotstander eller for. og neil young prøver og slå ned på ytringsfrihet. han skyt seg selv i foten rett og slett.
     

    kingbee

    Medlem
    Ble medlem
    04.12.2014
    Innlegg
    14
    Antall liker
    11
    Sted
    Drammen
    Hans påstander er omhyggelig omdiskutert og bevist feilaktige. Det er lett å få innsikt i om man ønsker å lese seg opp på det. Han har åpenbart et behov for å få oppmerksomhet på egen person, og ikke minst ta æren for å være med å utvikle noe han selv ikke lyktes med. Påstandene er sammenliknbare med andre konspirasjonsteorier, og Spotify burde åpenbart ha holdt seg for god til dette. Neil Young har åpenbart rett, dette er en enkel problemstilling å løse. Fjern fake news som påvirker idioter til å ikke vaksinere seg.
    Hvor er det omhyggelig omdiskutert og bevist feilaktige?
    Jeg har bare fått med meg at Malone ble slettet fra twitter på grunn av sine meninger.
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.279
    Antall liker
    2.522
    Torget vurderinger
    1
    Jo, det kan han. Feilinformasjon og fake News bør sensureres. Dette er enkelt folkens, skjerpings!!
    Nå har vel Dr. Robert Malone uendelig mye mer peiling på dette enn Neil Young og enhver som skriker om no-platforming og sensur burde bestemt avvises, overbevisende argumenter og fakta får de fleste på rett kjøl, fanatikere får man ikke gjort noe med, men jeg velger da alltid ett samfunn med variert grad av falske nyheter fremfor et meningsdiktatur.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Hvor er det omhyggelig omdiskutert og bevist feilaktige?
    Jeg har bare fått med meg at Malone ble slettet fra twitter på grunn av sine meninger.
    Om du ikke har lest deg opp på saken så skal ikke jeg begynne med voksenopplæring her. Hans påstander er helt vanvittige uten noe som helst vitenskapelig backing. Det står svært mye om dette på nettet.

    Det er så klart skadelig at Spotify gir ham et talerør til å påvirke folk som fra før tror på eventyr og historier om det ene og det andre.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Jeg prøvde spoitfy på mobilen en gang, men orket ikke fordi jeg syns lyden var så dårlig.

    Forøvrig har jeg hørt mer på Joe Rogan enn Neil Young, så jeg gir egentlig litt f. Men er ikke fan av antivaxx tendensene til Rogan, selv om jeg syns han ofte har spennende gjester på showet sitt.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Nå har vel Dr. Robert Malone uendelig mye mer peiling på dette enn Neil Young og enhver som skriker om no-platforming og sensur burde bestemt avvises, overbevisende argumenter og fakta får de fleste på rett kjøl, fanatikere får man ikke gjort noe med, men jeg velger da alltid ett samfunn med variert grad av falske nyheter fremfor et meningsdiktatur.
    Det er stor forskjell på et meningsdiktatur vs feilinformasjon. Les dere gjerne opp på dette - det er lett tilgjengelig. Så ha gjerne en mening om saken.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    også interessant at noen har vært medlem her i over syv år endelig ser at DETTE er øyeblikket hvor man endelig skal begynne å poste innlegg på forumet.
     

    kingbee

    Medlem
    Ble medlem
    04.12.2014
    Innlegg
    14
    Antall liker
    11
    Sted
    Drammen
    Om du ikke har lest deg opp på saken så skal ikke jeg begynne med voksenopplæring her. Hans påstander er helt vanvittige uten noe som helst vitenskapelig backing. Det står svært mye om dette på nettet.

    Det er så klart skadelig at Spotify gir ham et talerør til å påvirke folk som fra før tror på eventyr og historier om det ene og det andre.
    Nei, kjør på med voksenopplæring, virker som du har lyst. Eller i det minste kom med linker til der det han sier er motbevist.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Nei, kjør på med voksenopplæring, virker som du har lyst. Eller i det minste kom med linker til der det han sier er motbevist.
    Jeg gidder ikke å sende lenker på at jorden er rund, eller at verden ikke styres av firfisler heller. Så nei, jeg har ikke lyst. Men, det er synd at også folk i Norge blir ført bak lyset av vrøvl.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn