Musikk og Hi-Fi På tide med boikott av SPOTIFY?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.477
    Antall liker
    3.309
    Torget vurderinger
    1
    Ser at det framleis er konflikt mellom fakta og synseri, slik at ein ikkje greier å skilje mellom desse to, og at det skal vere ein menneskerett å hevde at jorda er flat, og ikkje ein faktafeil. Postmodernisme på sitt aller argaste?
    Hehe. Det er i grunn bortkastet tid å kommentere i tråder som dette. Omtrent som kommentarfeltet på VG.no. Minste felles multiplum: Det er de dummeste som legger lista for debatten.
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.785
    Antall liker
    11.273
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Tenkte å boikotte alle strømmetjenester fordi de har DDE og køntri!
    Boikotter også NRK neste gang de viser et program jeg ikke liker!

    Er ikke lett å være krenka, prøv det den som vil!!

    Jeg er forøvrig ikke vaksinemotstander om noen idioter skulle tolke mitt innlegg i den retning!!
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Jeg boikotter kassetter, fordi Sputnik er utgitt på kassett.
    Fant akkurat ut av Sputnik ble utgitt på CD også. Da røyk den. Og streaming. Og vinyl. Shit. Får høre på testsignaler fra REW i stedet...
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.010
    Antall liker
    12.893
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Ja, krenkehysteriet vil ingen ende ta i disse tider.

    Jeg snakka litt hardt til en kollega nå nettop.
    Han blei sur, og det så mest ut som han ville løpe hjem til mora si.
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.785
    Antall liker
    11.273
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Jeg boikotter kassetter, fordi Sputnik er utgitt på kassett.
    Fant akkurat ut av Sputnik ble utgitt på CD også. Da røyk den. Og streaming. Og vinyl. Shit. Får høre på testsignaler fra REW i stedet...
    Du kan bruke voksruller! :)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.881
    Torget vurderinger
    23
    Ja, krenkehysteriet vil ingen ende ta i disse tider.

    Jeg snakka litt hardt til en kollega nå nettop.
    Han blei sur, og det så mest ut som han ville løpe hjem til mora si.

    Bare kjør på! Som med hifi så tar det litt tid å få ting på stell!!
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Jeg lyttet meg igjennom podcasten med Rogan og Malone omhyggelig for å "kvalitetssikre" at jeg har en riktig oppfatning av situasjonen, og merker meg følgende:

    - Rogan er åpenbart svært skeptisk til vaksiner, selv om han pakker det godt inn. Han er ikke kritisk til Malone, tvert imot, svelger alt han sier som fakta. Rogan og Malone er store fan av hverandre. Hadde Rogan utfordret Malone på hans mest kontroversielle påstander så kunne podcasten hatt noe nytte for seg, men dengang nei.

    - Malone bruker en teknikk der han bruker fagtermer og virker troverdig, men i budskapet er det en rekke påstander som er feilaktige og omhyggelig motbevist. Ingen av disse påstandene blir utfordret av Rogan.

    - Typisk for konspirasjonsteoretikere er at de ser spøkelser i dagslys, og dette er intet unntak. De bruker mye tid på å antyde at det er store og slemme selskaper som står bak "boikotten" av Malone, blant annet ved å se på eierstrukturene rundt Twitter, og hvordan noen slemme mennesker er korrupte og sikrer at Reuters og Twitter med flere har en kampanje mot "sannferdige" mennesker som Malone. De sammenlikner denne kampanjen med Nazi-tyskland, der noen få mennesker styrer hva alle andre tenker og mener.

    - Lite eller ingenting snakker de om hvordan vaksinene hindrer alvorlig sykdomsforløp, og mye snakker de om at "ettersom folk som er vaksinerte blir smittet, så fungerer den ikke". I tillegg kommer Malone med påstander som at vaksinerer øker sannsynligheten for å bli smittet etc.

    - I tillegg bruker Malone mye tid på å snakke om sine egne motiver, i et forsøk på å få mer troverdighet.

    - Det er klart at de tar opp noen bekymringer som også er sannferdige, og på den måten virker de mer troverdige på noen tema, som problemet med splittelse, sosiale medier, ytringsfrihet etc. Men, problemet er at de tar grundig feil mht vaksineprogrammene og covid, som er svært skadelig.

    Min sterke oppfatning er at dette er på samme nivå som QANon, og at Spotify kapitaliserer på feilinformasjon ved å applerere til lite opplyste mennesker i USA og i verden ellers. Neil Young har derfor et godt poeng, og vi får håpe at flere følger etter.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Jeg har sett ganske mye på Rogan, for jeg syns ofte han har hatt interessante temaer og/eller gjester. Men det er kanskje både en styrke og svakhet at han nesten bare unntaksvis er kritisk til det gjestene hans sier, og for det meste snakker dem litt etter munnen. Styrken med det er jo at han får til mye bra dialog, og får fram gode historier og synspunktene til de han har på showet.

    Svakheten er at ting som vaksinemotstand blir kringkastet som om det var "sannhet" og adoptert av folk som ikke skulle fått høre på podcasts uten støttekontakten sin.

    Rogan har forresten også hatt en del gjester jeg syns er helt forferdelige, som f.eks. Ben Shapiro. Lurer på om det bare er greia hans at han slipper til hvem som helst hvis det har en underholdningsverdi.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Slik blir det når morlockene kryper opp fra mørket!
    Det var jo makan til toskete kommentar 😏

    Dette er dagsaktuelt og det er helt naturlig at folk på forumet er opptatt av hva helter som Neil Young sier og gjør. Så har vi ulikt syn på denne podcasten da, om det er skadelig eller om fake news bør gå under paraplyen ytringsfrihet. Det er ikke akkurat dark web mat dette, men en ærlig debatt.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.310
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Det var jo makan til toskete kommentar 😏
    Sikkert, men legg til grunn til at jeg blåser i hva dere morlocker mener. 🖕

    Jeg besøker hfs for å diskutere og mingle med hifi interesserte, ikke o/t jockeyer som deg. Politikk og kakeoppskrifter hører hjemme nederst i forumet, hold dere der!
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.334
    Antall liker
    3.682
    Torget vurderinger
    1
    Jeg hører hverken på Neil Young eller Joe Rogan eller hva han heter..
    Gidder ikke denne politikken, streamer det man selv vil av musikk. Ved å ikke høre på artister på spotify, så gjør det også at man ikke støtter de. Så om man ikke hører på denne Joe heller, så får han ingenting. Den eneste som tjener på denne boikotten fra Neil Young er Joe, tipper han fikk mange flere tusen lyttere etter Neil Young sparket seg ut selv og ga Joe gratis reklame, sleivspark mao..

    Denne tråden hører mer hjemme på off-topic enn på musikk-siden av forumet..
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Det går lite på postmodernisme også. Den som ikke ønsker å forholde seg til streaming behøver ikke det heller. På annet enn TV. MEN hvis man ønsker å la seg lede.. OK for min del. Det er ikke jeg som taper på det. Det mest irriterende er dog at folket frivillig har lagt en beviselig høyere lydkvalitet på hylla…og for hva??
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.477
    Antall liker
    3.309
    Torget vurderinger
    1
    Det er nettopp dette med kommentarane vi legg inn i slike trådar som får meg til å tenke postmodernistisk. "Alt er like bra, også det dårlege".
    Klok og tolmodig. Ser noe godt i alle elever. Håper de i Sildegapet vet å verdsette Skolemesteren!
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.726
    Antall liker
    5.932
    Det går lite på postmodernisme også. Den som ikke ønsker å forholde seg til streaming behøver ikke det heller. På annet enn TV. MEN hvis man ønsker å la seg lede.. OK for min del. Det er ikke jeg som taper på det. Det mest irriterende er dog at folket frivillig har lagt en beviselig høyere lydkvalitet på hylla…og for hva??
    Off topic, men kan du vise disse bevisene for høyere lydkvalitet eller er det bare prat?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Komprimering, speilstøy, masse ekstra kødd på linja, dårlig skjerming, som regel enda verre DAC…hvilke beviser trenger du? Alle veit at ei datalinje ALDRI brukes BARE til musikk..
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    2.676
    Sted
    Liten by
    Sikkert, men legg til grunn til at jeg blåser i hva dere morlocker mener. 🖕

    Jeg besøker hfs for å diskutere og mingle med hifi interesserte, ikke o/t jockeyer som deg. Politikk og kakeoppskrifter hører hjemme nederst i forumet, hold dere der!
    Sier han som frivillig svarte på et tema han ikke kan noe om....
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.726
    Antall liker
    5.932
    Komprimering, speilstøy, masse ekstra kødd på linja, dårlig skjerming, som regel enda verre DAC…hvilke beviser trenger du? Alle veit at ei datalinje ALDRI brukes BARE til musikk..
    Komprimering kan man velge vekk, i dag har man tilgang til masterkvalitet via streaming. Har testet mye selv og min svinedyre cdspiller gir ikke bedre kvalitet.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Sikkert, men legg til grunn til at jeg blåser i hva dere morlocker mener. 🖕

    Jeg besøker hfs for å diskutere og mingle med hifi interesserte, ikke o/t jockeyer som deg. Politikk og kakeoppskrifter hører hjemme nederst i forumet, hold dere der!
    Nok en meningsløs kommentar - med merkelapper av andre. Lavmål mao.

    Du får overlate til de som drifter siden hva som er o/t eller ikke. Dette temaet er sterkt knyttet til Neil Young, hans engasjement og hans musikk på Spotify. Du kan leke politi et annet sted, om du har behov for det, eller enda bedre - la være å lese eller skrive på tema du ikke liker.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Jeg merker at jeg er mektig lei artister som tror de eier verden, og at de utgjør en så enorm forskjell.

    Neill Young visste hva resultatet ble, så hva var poenget hans utover selvpromotering?

    Dette handler alldeles ikke om spotify eller denne podcasten, men om Neill Young. Ultimatumet var stutdumt.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.009
    Antall liker
    6.243
    Etter nøye overveielse tror jeg at jeg velger å ikke høre på Neil Young.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.031
    Antall liker
    8.244
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har alltid boycottet alle strømmetjenester og akter å fortsette med det...
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    1.186
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    nå hev jaggu meg joni mitchell med seg på lasset . dette minner meg litt om napster dagene..... i dag er mp3 fult lovlig og dele... at de gamle får litt panikk er helt vanlig det. jeg er av den yngre garde som satt på ungdoms skolen når napster kom og gikk. det var tider det.
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    1.186
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    jeg synes det uansett er sprøtt at folk hater en annen som de sikkert aldri har møtt en gang. men de siste månende har det heller ikke gått under lyset at joe rogan har blitt jaktet på . det har hvært ganske åpenbart hva CNN har drevet med. med det er en annen sak igjen(men igjen som resulterer i dette). . uansett hvis gamlingene fjerner seg fra et medium mange bruker, fjerner de seg fortere fra historien... og yngre mennesker vil aldri høre dems musikk. trist trist. som jeg sier de skyter seg selv i foten. om han tror på det ene eller det andre så må vel få lov til det uansett. det er vel det ytringsfrihet handler om???
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    Har ingenting med hat å gjøre, vega jon. Dette er rent saksrelatert. Det de aktuelle artistene sier fra om, er at de ikke ønsker å delta på en plattform som bidrar til spredning av potensielt farlig feilinformasjon, det har lite med Rogan som sådan å gjøre.
    Problemet er kort og greit at Rogan står for en holdning noen artister ikke aksepterer, og artistene tar konsekvensene av det. Det går ikke ut over Rogan at de gjør dette velget.

    Hat overfor person er noe helt, helt annet.
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    1.186
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    joda noen tror på alt de blir mata med og det er vel greit det og. når det kommer til vaksine møkka så burde man kunne få mene det ene eller det andre uten og bli sverta og jakta på og. er du en av de som også mener alle uvaksinerte burde bli fengslet?
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    1.186
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    at artistene her gjør som de gjør får de gjøre. gjør meg ingen ting. men det er det hatet bak jeg ikke liker. "splittelsen" som hersker over kloden om dagen er ikke bra.
    minner meg om noe vi leste om og lærte om på skolen.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    at artistene her gjør som de gjør får de gjøre. gjør meg ingen ting. men det er det hatet bak jeg ikke liker. "splittelsen" som hersker over kloden om dagen er ikke bra.
    minner meg om noe vi leste om og lærte om på skolen.
    Bare pass deg for å vise til det du lærte. Det går ikke for da spytter du på ofrene for det utenkelige, nemlig. Slikt skal man ha seg frabedt. Det er ikke lov å trekke frem enkelte likhetstrekk fra tidlig i prosessen.
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    1.186
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    vi på forumet her sitter alle i samme båt og seiler mot audio nirvana... er ikke vits og prøve og senke hværandre ned på veien. ser ikke helt vitsen. ha en god lørdag spotify brukere. :)
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    jeg synes det uansett er sprøtt at folk hater en annen som de sikkert aldri har møtt en gang. men de siste månende har det heller ikke gått under lyset at joe rogan har blitt jaktet på . det har hvært ganske åpenbart hva CNN har drevet med. med det er en annen sak igjen(men igjen som resulterer i dette). . uansett hvis gamlingene fjerner seg fra et medium mange bruker, fjerner de seg fortere fra historien... og yngre mennesker vil aldri høre dems musikk. trist trist. som jeg sier de skyter seg selv i foten. om han tror på det ene eller det andre så må vel få lov til det uansett. det er vel det ytringsfrihet handler om???
    Ytringsfrihet blir brukt som argument for å spre åpenbare faktafeil til folk som er lite opplyst. Det er også noe Malone beskytter seg bak.

    Det er klart at ytringsfriheten bør og skal stå sterkt, men kan den brukes på autopilot uten noe form for kritisk sans? Konsekvensene av å spre åpenbare løgner og faktafeil er kjent. Enda flere lettpåvirkelige mennesker velger å ikke vaksinere seg med påfølgende lidelser. Det fortjener en reaksjon.

    Nå har Spotify valgt å støtte antivaxere, og noen artister reagerer på det. Begge parter har sagt hva de mener og ingen er sensurert. At Spotify velger å gjøre dette er sjokkerende, men de står fritt til å gjøre det.

    Hadde de bare utfordret malone på åpenbare faktafeil så hadde podcasten vært et godt bidrag, men han får lov til å pakke inn vrøvlet sitt i et medisinsk fagspråk uten noe motstand. De mindre begavede sluker det rått, der Spotify blir en sterk driver til å spre budskapet globalt.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn