Musikk og Hi-Fi På tide med boikott av SPOTIFY?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Panama Red

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.08.2009
    Innlegg
    3.225
    Antall liker
    3.746
    Sted
    Landås
    Torget vurderinger
    1
    Keep your head on the ground and your feet in the air
     

    brunBar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.08.2021
    Innlegg
    665
    Antall liker
    693
    Sted
    Rogaland
    Joe Rogan Experience er et underholdningsprogram. Han har en tilnærming til sine gjester at han lytter (høyst ofte uavbrutt) og diskuterer, enig med dem eller ikke. Det er et svært lite høytidlig og lavterskel for det meste. Tenk magasinet Vi Menn. Man kan høre "Hvordan overleve i skauen med bare en kniv" til "Å slikke padder gjør deg homofil" til lære om astronomi og psykologi fra anerkjente professorer. JRE er ikke en nyhetskanal.

    Men jeg må si at for feil publikum så kan det bli uheldig. Det er klart. Samt at en doktor som uttaler seg slik i en tid som dette.

    Typsik blir gjesten introdusert noe kort og det må være opp til lytter om man vil sette tillitt til innholdet. Joe Rogan sier jo ofte i sine program at man må være kritisk og tenke sjæl. Det er det som kan være gøy med JRE at det er en åpen plattform, hvor meninger og ideer blir delt og diskutert. Litt som Universiteter i dag burde være, men går sakte vekk ifra.

    Selv tar jeg denne saken med Neil Young som sensasjonalisme.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.838
    Antall liker
    16.071
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Om du ikke har lest deg opp på saken så skal ikke jeg begynne med voksenopplæring her. Hans påstander er helt vanvittige uten noe som helst vitenskapelig backing. Det står svært mye om dette på nettet.

    Det er så klart skadelig at Spotify gir ham et talerør til å påvirke folk som fra før tror på eventyr og historier om det ene og det andre.
    Kanskje spotify burde fjerne alt religiøst innhold også :unsure:
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    E Largo: All den tid at all verdens religion er et menneskeskapt fenomen til rasjonell forklaring av tidligere tiders irrasjonalitet, så kan du ha et poeng der..Religion er skapt for å kunne gi forklaringer på det logisk uforklarlige til den som ikke søker- eller har vitenskapelig bevis. Den mest rasjonelle av religionene er imo buddhismen. Siddharta Gautama , aka Buddha, har tross alt levd…
     
    Sist redigert:

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.267
    Antall liker
    9.060
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Enda godt man ikke kommer til å savne noe... :D
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.435
    Antall liker
    1.992
    Torget vurderinger
    8
    Neil Young 😂😂😂 var vel noe med at han fjernet seg selv fra Tidal også 🙈
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.478
    Antall liker
    3.311
    Torget vurderinger
    1
    Man ødelegger ikke for noen ved å ikke abonnere på en potensiell monopolist.
    Monopolist? Spotify har 31% markedsandel.

    Og jo, en boikott ødelegger for deg selv, og for artisten. Det er enkel logikk: Alle artister er ikke tilstede på alle streaming tjenester. Forsvinner du fra Spotify, går du glipp av deres musikk, og de vil gå glipp av inntekten fra din streaming.

    DFB47A7E-8EE1-43B7-9EDE-BE40C231D48D.jpeg
     

    SiSt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2021
    Innlegg
    982
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Hamar
    Monopolist? Spotify har 31% markedsandel.

    Og jo, en boikott ødelegger for deg selv, og for artisten. Det er enkel logikk: Alle artister er ikke tilstede på alle streaming tjenester. Forsvinner du fra Spotify, går du glipp av deres musikk, og de vil gå glipp av inntekten fra din streaming.

    Vis vedlegget 785260
    Jeg slutter ikke å streame musikk, men bytter tjeneste... Ingen taper på det, annet enn tjenesten jeg ikke lenger abonnerer på.

    (Rent hypotetisk, har ikke hatt Spotify på mange år.)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Pedal: Det er et spørsmål om å fjerne marked. Forsvinner abonnentene, forsvinner tjenesten. Og forsvinner tjenesten vil markedet måtte gå tilbake til fysisk format. Det som utgjør den nevnte kreftsvulsten i dagens musikalske mediebilde er altså BÅDE STREAMINGA I SEG SELV og DE TJENESTER SOM MULIGGJØR DEN. Publikum lar seg lede, nekter å innse fakta mht kvalitetstap og styring og situasjonen blir uholdbar. Det er forresten ikke bare Spotify som har urent mel i posen..
     
    Sist redigert:

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Pedal: Forsvinner abonnentene, forsvinner tjenesten. Og forsvinner tjenesten vil markedet måtte gå tilbake til fysisk format. Det som utgjør den nevnte kreftsvulsten i dagens musikalske mediebilde er altså BÅDE STREAMINGA I SEG SELV og DE TJENESTER SOM MULIGGJØR DEN.
    Spinn vill du
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Pedal: Forsvinner abonnentene, forsvinner tjenesten. Og forsvinner tjenesten vil markedet måtte gå tilbake til fysisk format. Det som utgjør den nevnte kreftsvulsten i dagens musikalske mediebilde er altså BÅDE STREAMINGA I SEG SELV og DE TJENESTER SOM MULIGGJØR DEN. Publikum lar seg lede, nekter å innse fakta mht kvalitetstap og styring og situasjonen blir uholdbar. Det er forresten ikke bare Spotify som har urent mel i posen..
    Streaming kan være en fin måte å sjekke ut ny musikk på. Selv bruker jeg ofte youtube til akkurat det.
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.011
    Antall liker
    12.896
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Dette er en dustetråd.
    Hvorfor skal vi boikotte Spyttify?
    Tidal er da faen meg ikke noe bedre de.
    De er faktisk mye verre.
    Dem stjeler fra de fattige musikerne, og gir mer til de som allerede tjener grovt på streamingen.

    Jeg gir uansett beng.
    En av de MÅ jeg ha, og jeg velger Spotify.
    Har hatt Tidal (hifi) men i mine ører på min hifi så hører jeg ikke forskjell likevel.

    piss åff, eller peace out....velg den som passer best.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Dette er en dustetråd.
    Hvorfor skal vi boikotte Spyttify?
    Tidal er da faen meg ikke noe bedre de.
    De er faktisk mye verre.
    Dem stjeler fra de fattige musikerne, og gir mer til de som allerede tjener grovt på streamingen.

    Jeg gir uansett beng.
    En av de MÅ jeg ha, og jeg velger Spotify.
    Har hatt Tidal (hifi) men i mine ører på min hifi så hører jeg ikke forskjell likevel.

    piss åff, eller peace out....velg den som passer best.
    Jeg kjøper musikk fysisk av mine favoritter, favorittene finner jeg etter som tida går på spotify.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Alek264: Og hvorfor ikke det? Du har kanskje aldri hatt en walkman som gjør jobben ordentlig? Streaming er da i bunn og grunn like nødvendig som et blodig hakk i haka.. Men for å skjønne det bør man nok ha et over gjennomsnittet bra forhold til egen, fysisk plate- og filmsamling..Generasjonsspørsmål…delvis..Derfor ser jeg også hvorfor streaming kan brukes som SUPPLEMENTÆRFORMAT…Hos meg blir det ALDRI hovedformat..såpass lover jeg deg..
     
    Sist redigert:

    StefanR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2020
    Innlegg
    612
    Antall liker
    775
    Sted
    Orkanger
    Alek264: Og hvorfor ikke det? Du har kanskje aldri hatt en walkman som gjør jobben ordentlig? Streaming er da i bunn og grunn like nødvendig som et blodig hakk i haka.. Men for å skjønne det bør man nok ha et over gjennomsnittet bra forhold til egen, fysisk platesamling..Generasjonsspørsmål…
    weird-looking-portable-record-player-1.jpg
    Mange av mine beste løpeopplevelser med tape og vinyl på hofta er gjort med en Twin Singer. Dog krever den at du vet hva du gjør, kan det du kan best og passer på at kryssmatchingen er i varetatt fra joggeskoene og opp til svettebåndet.
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.435
    Antall liker
    1.992
    Torget vurderinger
    8
    Jeg kjøper musikk fysisk av mine favoritter, favorittene finner jeg etter som tida går på spotify.
    Jeg streamer 95% og spiller vinyl og cd de resterende 5% utrolig glad for at verden går fremover så jeg ikke blir flådd på fysisk media men kan bruke mer kroner på anlegg
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.477
    Antall liker
    9.814
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Alek264: Og hvorfor ikke det? Du har kanskje aldri hatt en walkman som gjør jobben ordentlig? Streaming er da i bunn og grunn like nødvendig som et blodig hakk i haka.. Men for å skjønne det bør man nok ha et over gjennomsnittet bra forhold til egen, fysisk platesamling..Generasjonsspørsmål…
    Det toget har gått, Vy har lagt ned ruta, Jernbaneverket har stengt linjene. For godt.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Alek264: Og hvorfor ikke det? Du har kanskje aldri hatt en walkman som gjør jobben ordentlig? Streaming er da i bunn og grunn like nødvendig som et blodig hakk i haka.. Men for å skjønne det bør man nok ha et over gjennomsnittet bra forhold til egen, fysisk plate- og filmsamling..Generasjonsspørsmål…delvis..Derfor ser jeg også hvorfor streaming kan brukes som SUPPLEMENTÆRFORMAT…Hos meg blir det ALDRI hovedformat..såpass lover jeg deg..
    Hvorfor ikke? Jeg har hatt walkman som var knall god og har masse gode minner med den, men det blir med det...

    Like nødvendig som ett blodig hakk i haka? hva ere du prater om? Er du høy?
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.705
    Antall liker
    7.951
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Ser at det framleis er konflikt mellom fakta og synseri, slik at ein ikkje greier å skilje mellom desse to, og at det skal vere ein menneskerett å hevde at jorda er flat, og ikkje ein faktafeil. Postmodernisme på sitt aller argaste?
    Elles kjem eg nok til å droppe Spotify når eg ikkje lenger treng spelelistene i jobbsamanheng. Det er betre lydkvalitet å finne, noko som er viktig for meg. Men eg kjem nok til å sakne brukskomforten.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.541
    Antall liker
    3.728
    Torget vurderinger
    96
    Neil Young.... who cares... Hasbeen, ræva musikk. Uviktig.
    Du mister en god del cred på hfs ved å tørre å påpeke dette. Men jeg har heller intet å frykte, så: Neil Young presterer altså å være verdens dårligste vokalist OG gitarist på samme tid. Surt, falskt, slurvete og jævlig. Han laget en håndfull gode låter helt i begynnelsen, resten er fjas.
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.435
    Antall liker
    1.992
    Torget vurderinger
    8
    Du mister en god del cred på hfs ved å tørre å påpeke dette. Men jeg har heller intet å frykte, så: Neil Young presterer altså å være verdens dårligste vokalist OG gitarist på samme tid. Surt, falskt, slurvete og jævlig. Han laget en håndfull gode låter helt i begynnelsen, resten er fjas.
    Ser på litt av musikkvalget til Sluket så da hadde jeg nok helt klart valgt Young 🙈
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.267
    Antall liker
    9.060
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Du mister en god del cred på hfs ved å tørre å påpeke dette. Men jeg har heller intet å frykte, så: Neil Young presterer altså å være verdens dårligste vokalist OG gitarist på samme tid. Surt, falskt, slurvete og jævlig. Han laget en håndfull gode låter helt i begynnelsen, resten er fjas.
    Word.. kan tilogmed strekke meg til at han aldri har laget noe som man kommer til å savne.. :)
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Du mister en god del cred på hfs ved å tørre å påpeke dette. Men jeg har heller intet å frykte, så: Neil Young presterer altså å være verdens dårligste vokalist OG gitarist på samme tid. Surt, falskt, slurvete og jævlig. Han laget en håndfull gode låter helt i begynnelsen, resten er fjas.
    Hvis cred ligger i ens persolige musikk smak så er det ikke mye å samle på, heller begrensende imo :)
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn