HC skrev:
Espen R skrev:
HC skrev:
Lyngen skrev:
At folk som ikke har søkt noen erfaring fra andre og som ikke har opplevd noe selv tar slike ting som "oppspinn" fordi de ikke finner noen rasjonell forklaring er fullt ut forståelig. Skal man forsøke å forstå det selv må man enten søke info fra et stort antall som har gjort det eller søke erfaring selv. Det nytter ikke å gå til fysikklærereren for å få svar på ting han ikke vet noe om.
Dette høres religiøst ut, Personlig så kjøper jeg det ikke, jeg må ha bevis. Det må være mulig å forstå disse fenomenene innenfor definerte rammer og forklart på en presis rasjonell måte for at jeg skal kunne anse det som realiteter. Mye er forresten forklart innenfor psykologien allerede.
Personer med virkelig synske evner, slik som Westerlund, de stiller ikke spørsmål, fordi spørsmålet i seg selv sender svaret bort.
Synske personer føler på vibrasjoner uten å tolke det han/hun føler. Derfor Westerlund bare f.eks skisserer på et ark de viberasjoner hun mottar. Pointet er at synske personer må ut av det rasjonelle og inn i en annen ikke-tid dimensjon.
Men her skal du og Gjestemedlem ha de de synske inn i den rasjonelle virkeligheta for å finne rasjonelle svar. Prøv å tenk utenfor boksen.
Hvordan de utfører sin synskhet og hvilke dimensjon de er i, vibrasjoner, kvanter, enrergier, chakra osv. spiller ingen rolle for meg i første omgang. Jeg er i utgangspunktet interessert i resultatet og det må da kunne manifistere seg i den virkelige verden eller ?
Har man først påvist et resultat så kan man begynne å snakke om hvordan dette fungerer. Jeg har imidlertid tilgode å se et verifiserbart resultat.
Westerlund levde nok stort sett i den tredje dimensjon, som du og jeg. Men det betyr ikke at hun tidvis (med sitt åndelige jeg) kunne ha vært i en annen dimensjon. Professor Hawkins med flere mener jo at det i universet er så mye som ellve dimensjoner. Man kan kanskje tenke seg at disse dimensjoner ligger på en høyere frekvens, utenfor den sfære hvor materie ekisterer.
Men er disse andre dimensjoner mindre virkelige fordi du ikke opplever dem?
Alt dreier seg om perspektiv. Forandre ditt perspektiv og hele din virkelighet forandrer seg. Kom deg ut i det store rommet og alle dine definisjoner om her og nå, foran og bak, opp og ned og før og etter, de forsvinner. Plasser deg inni en stein som en sub-atomer materiepartikkel og du vil se et enormt levende univers der inne, ikke en fast gjenstand som ligger i ro, som du gjør. Alt dreier seg om perspektiv.