Politikk, religion og samfunn På boktoppen i Norge: Snåsamannen - alternativ helbredelse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• U

utgatt60135

Gjest
    HC skrev:
    .. jeg har ikke sett noe i disse programmene som ikke enkelt kan forklares rasjonellt. Produksjonen er sleip og manipulativ.
    Hvordan ville du forklare dem rasjonellt? Jeg opplever produkjsonen som veldig god. Jeg jobber med TV selv. Williams? Tror de var norske ..

U

utgatt60135

Gjest
    BBking skrev:
    Espen R skrev:
    Synske personer føler på vibrasjoner uten å tolke det han/hun føler. Derfor Westerlund bare f.eks skisserer på et ark de viberasjoner hun mottar. Pointet er at synske personer må ut av det rasjonelle og inn i en annen ikke-tid dimensjon.
    Hva blir det neste? Jomfrufødsel? Her må troen tydeligvis være sterk.
    Det handler ikke om tro. De har disse egenskapene medfødt. Som barn blir de ikke lært opp til å tro på slikt, heller stikk motsatt.

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    3.345
    Torget vurderinger
    18
    Espen R skrev:
    HC skrev:
    Lyngen skrev:
    At folk som ikke har søkt noen erfaring fra andre og som ikke har opplevd noe selv tar slike ting som "oppspinn" fordi de ikke finner noen rasjonell forklaring er fullt ut forståelig. Skal man forsøke å forstå det selv må man enten søke info fra et stort antall som har gjort det eller søke erfaring selv. Det nytter ikke å gå til fysikklærereren for å få svar på ting han ikke vet noe om.
    Dette høres religiøst ut, Personlig så kjøper jeg det ikke, jeg må ha bevis. Det må være mulig å forstå disse fenomenene innenfor definerte rammer og forklart på en presis rasjonell måte for at jeg skal kunne anse det som realiteter. Mye er forresten forklart innenfor psykologien allerede.
    Personer med virkelig synske evner, slik som Westerlund, de stiller ikke spørsmål, fordi spørsmålet i seg selv sender svaret bort.
    Synske personer føler på vibrasjoner uten å tolke det han/hun føler. Derfor Westerlund bare f.eks skisserer på et ark de viberasjoner hun mottar. Pointet er at synske personer må ut av det rasjonelle og inn i en annen ikke-tid dimensjon.

Men her skal du og Gjestemedlem ha de de synske inn i den rasjonelle virkeligheta for å finne rasjonelle svar. Prøv å tenk utenfor boksen.
    Hvordan de utfører sin synskhet og hvilke dimensjon de er i, vibrasjoner, kvanter, enrergier, chakra osv. spiller ingen rolle for meg i første omgang. Jeg er i utgangspunktet interessert i resultatet og det må da kunne manifistere seg i den virkelige verden eller ?

Har man først påvist et resultat så kan man begynne å snakke om hvordan dette fungerer. Jeg har imidlertid tilgode å se et verifiserbart resultat.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    HC skrev:
    Lyngen skrev:
    Åndenes makt og regresjonsprogrammene.
    Åndenes makt synes jeg er meget lite troverdig. Det er godt mulig at personene som deltar i Åndenes makt tror på egne evner men jeg har ikke sett noe i disse programmene som ikke enkelt kan forklares rasjonellt. Produksjonen er sleip og manipulativ.

Hvis du med Regresjonsprogrammene sikter til Lisa Williams og hennes like så synes jeg disse programmene er meget betenklige. Åndenes makt er lett underholdning som forsåvidt ikke skader noen mens disse seansene som Williams bedriver er standard 'cold reading' av personer i en meget sårbar situasjon, alt i profittens navn. Jeg anser Williams og hennes like å være kaldblodige svindlere og hele opplegget er i mine øyne en avskylig utnyttelse av mennesker i sorg.
    Enig med du; Åndsingenes makt er lett underholdning (kan jo være moro å la seg rive litt med til tider), mens denne "kontakten med de avdøde" er meget dubiøst så vel generelt og som TV-underholdning spesielt. Det har vært vist gjentatte "cold readings" med subjektivt opplevet stor treffprosent, der "mediet" faktisk forklarer hvordan han bløffer. Det burde få noen og en hver til å tenke.

Honkey

U

utgatt60135

Gjest
    De ser "bilder". Saken er at de som søker hjelp ikke gjør det for å verifisere det slik at det kan bevises for andre. Det er ikke hensikten.

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    3.345
    Torget vurderinger
    18
    Lyngen skrev:
    HC skrev:
    .. jeg har ikke sett noe i disse programmene som ikke enkelt kan forklares rasjonellt. Produksjonen er sleip og manipulativ.
    Hvordan ville du forklare dem rasjonellt?
    Ved at alle de såkallte overnaturlige fenomenene kan ha naturlige forklaringer. Hører man lyder inne i veggen så er det større sannsynlighet for at det er en rotte som har krøpet inn der enn at det er en ånd.

Lyngen skrev:
    Jeg opplever produkjsonen som veldig god. Jeg jobber med TV selv. Williams? Tror de var norske ..
    Produksjonen er sikkert god i den forstand men det er i TV selskapets interesse å få ting til å virke så mystisk som mulig, noe de oppnår ved manipulativ lys/lyd/filming.

Lisa Williams er ikke med i Åndenes makt, hun har et eget show hvor hun kontakter døde slektninger/venner foran gråtende pårørende. Hun, Colin Fry, Sylvia Brown og resten av disse 'cold readerene' er moralsk korrupte mennesker og de burde avsløres som de svindlerene og sjarlatanene de er.

U

utgatt60135

Gjest
    Honkey-Chateau skrev:
    HC skrev:
    Lyngen skrev:
    Åndenes makt og regresjonsprogrammene.
    Åndenes makt synes jeg er meget lite troverdig. Det er godt mulig at personene som deltar i Åndenes makt tror på egne evner men jeg har ikke sett noe i disse programmene som ikke enkelt kan forklares rasjonellt. Produksjonen er sleip og manipulativ.

Hvis du med Regresjonsprogrammene sikter til Lisa Williams og hennes like så synes jeg disse programmene er meget betenklige. Åndenes makt er lett underholdning som forsåvidt ikke skader noen mens disse seansene som Williams bedriver er standard 'cold reading' av personer i en meget sårbar situasjon, alt i profittens navn. Jeg anser Williams og hennes like å være kaldblodige svindlere og hele opplegget er i mine øyne en avskylig utnyttelse av mennesker i sorg.
    Enig med du; Åndsingenes makt er lett underholdning (kan jo være moro å la seg rive litt med til tider), mens denne "kontakten med de avdøde" er meget dubiøst så vel generelt og som TV-underholdning spesielt. Det har vært vist gjentatte "cold readings" med subjektivt opplevet stor treffprosent, der "mediet" faktisk forklarer hvordan han bløffer. Det burde få noen og en hver til å tenke.

Honkey
    "Åndenes makt" er ikke underholdnings TV i utganspunktet. De får jo hjelp med problemer! De får kontakt med sjelen til avdødde. Forøvrig litt morsomt at ordet sjel synes å virke som et akseptert ord i mange sammenhenger.

U

utgatt60135

Gjest
    HC skrev:
    Ved at alle de såkallte overnaturlige fenomenene kan ha naturlige forklaringer. Hører man lyder inne i veggen så er det større sannsynlighet for at det er en rotte som har krøpet inn der enn at det er en ånd.
    Da tror jeg du bør se programmene en gang til ;).

Produksjonen er sikkert god i den forstand men det er i TV selskapets interesse å få ting til å virke så mystisk som mulig, noe de oppnår ved manipulativ lys/lyd/filming.
    Du mener alså at de drev med svindel? Jøss, det er grovt hvis det skulle være sant. Det hadde skapt kraftige reaksjoner. Jeg kan ikke tenke meg at de skulle gjøre noe sånt.

Lisa Williams er ikke med i Åndenes makt, hun har et eget show hvor hun kontakter døde slektninger/venner foran gråtende pårørende. Hun, Colin Fry, Sylvia Brown og resten av disse 'cold readerene' er moralsk korrupte mennesker og de burde avsløres som de svindlerene og sjarlatanene de er.
    Kjenner ikke til dem ..

Det finnes jo selvsagt svindlere overalt uten at jeg vet noe om disse.

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    4.056
    HC skrev:
    Espen R skrev:
    HC skrev:
    Lyngen skrev:
    At folk som ikke har søkt noen erfaring fra andre og som ikke har opplevd noe selv tar slike ting som "oppspinn" fordi de ikke finner noen rasjonell forklaring er fullt ut forståelig. Skal man forsøke å forstå det selv må man enten søke info fra et stort antall som har gjort det eller søke erfaring selv. Det nytter ikke å gå til fysikklærereren for å få svar på ting han ikke vet noe om.
    Dette høres religiøst ut, Personlig så kjøper jeg det ikke, jeg må ha bevis. Det må være mulig å forstå disse fenomenene innenfor definerte rammer og forklart på en presis rasjonell måte for at jeg skal kunne anse det som realiteter. Mye er forresten forklart innenfor psykologien allerede.
    Personer med virkelig synske evner, slik som Westerlund, de stiller ikke spørsmål, fordi spørsmålet i seg selv sender svaret bort.

Men her skal du og Gjestemedlem ha de de synske inn i den rasjonelle virkeligheta for å finne rasjonelle svar. Prøv å tenk utenfor boksen.
    Hvordan de utfører sin synskhet og hvilke dimensjon de er i, vibrasjoner, kvanter, enrergier, chakra osv. spiller ingen rolle for meg i første omgang. Jeg er i utgangspunktet interessert i resultatet og det må da kunne manifistere seg i den virkelige verden eller ?

Har man først påvist et resultat så kan man begynne å snakke om hvordan dette fungerer. Jeg har imidlertid tilgode å se et verifiserbart resultat.
    Westerlund levde nok stort sett i den tredje dimensjon, som du og jeg. Men det betyr ikke at hun tidvis (med sitt åndelige jeg) kunne ha vært i en annen dimensjon. Professor Hawkins med flere mener jo at det i universet er så mye som ellve dimensjoner. Man kan kanskje tenke seg at disse dimensjoner ligger på en høyere frekvens, utenfor den sfære hvor materie ekisterer.
    Men er disse andre dimensjoner mindre virkelige fordi du ikke opplever dem?

Alt dreier seg om perspektiv. Forandre ditt perspektiv og hele din virkelighet forandrer seg. Kom deg ut i det store rommet og alle dine definisjoner om her og nå, foran og bak, opp og ned og før og etter, de forsvinner. Plasser deg inni en stein som en sub-atomer materiepartikkel og du vil se et enormt levende univers der inne, ikke en fast gjenstand som ligger i ro, som du gjør. Alt dreier seg om perspektiv.

N

nb

Gjest
    Espen R skrev:
    Westerlund levde nok stort sett i den tredje dimensjon, som du og jeg. Men det betyr ikke at hun tidvis (med sitt åndelige jeg) kunne ha vært i en annen dimensjon. Professor Hawkins med flere mener jo at det i universet er så mye som ellve dimensjoner. Man kan kanskje tenke seg at disse dimensjoner ligger på en høyere frekvens, utenfor den sfære hvor materie ekisterer.
    Det er her det er 11 dimensjoner
    http://en.wikipedia.org/wiki/M-theory

Jeg tror ikke du finner mye plass til å snakke med sjeler, finne forsvunne gjenstander eller lignende i litteraturen om teamet.

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    3.345
    Torget vurderinger
    18
    Lyngen skrev:
    HC skrev:
    Da tror jeg du bør se programmene en gang til ;).

Du mener alså at de drev med svindel? Jøss, det er grovt hvis det skulle være sant. Det hadde skapt kraftige reaksjoner. Jeg kan ikke tenke meg at de skulle gjøre noe sånt.
    Neida ikke svindel i den forstand, men de ønsker å forsterke inntrykk og stemninger. Dette gjøres vel i all media produksjon og det er ikke noe galt med det.

U

utgatt60135

Gjest
    Jo, selvsagt :). Men hendelsene blir ikke mindre virkelige for dem som er med på programmet på grunn av forsterket virkemidler i klipperommet lenge etterpå.

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    3.345
    Torget vurderinger
    18
    Espen R skrev:
    HC skrev:
    Espen R skrev:
    HC skrev:
    Lyngen skrev:

Alt dreier seg om perspektiv. Forandre ditt perspektiv og hele din virkelighet forandrer seg. Kom deg ut i det store rommet og alle dine definisjoner om her og nå, foran og bak, opp og ned og før og etter, de forsvinner. Plasser deg inni en stein som en sub-atomer materiepartikkel og du vil se et enormt levende univers der inne, ikke en fast gjenstand som ligger i ro, som du gjør. Alt dreier seg om perspektiv.
    Når Hawkins og andre vitenskapsmenn forsker på string teori så bruker de den vitenskapelige metode, hvorfor kan ikke den samme metode brukes på Westerlund og Gjerstad også ?
    Personlig er jeg åpen for alle muliger ideer og teorier men jeg tror ikke blindt på alt mulig rart uten noen form for rasjonell forklaring. Det gjør ikke Stephen Hawkins heller, det er derfor han har brukt hele livet sitt på å forsøke og vitenskapelig bevise hypotsesne sine.

U

utgatt60135

Gjest
    HC skrev:
    Det gjør ikke Stephen Hawkins heller, det er derfor han har brukt hele livet sitt på å forsøke og vitenskapelig bevise hypotsesne sine.
    Jeg tror man vil kunne forklare det Gjerstad driver med vitenskapelig en dag, men kanskje ikke i Hawkins levetid.

U

utgatt60135

Gjest
    HC skrev:
    I et av programmene, mener det var Stortorvets gjestgiveri i Oslo, så ble et stort brett (veldig tungt) veltet i bakgrunnen fra et plan hylle mens de gjorde et intervju. Hvilken naturlig forklaring tror du det hadde?

(jeg må gå hjemmefra nå).

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    4.056
    HC skrev:
    Espen R skrev:
    HC skrev:
    Espen R skrev:
    HC skrev:
    Lyngen skrev:

Når Hawkins og andre vitenskapsmenn forsker på string teori så bruker de den vitenskapelige metode, hvorfor kan ikke den samme metode brukes på Westerlund og Gjerstad også ?
    Personlig er jeg åpen for alle muliger ideer og teorier men jeg tror ikke blindt på alt mulig rart uten noen form for rasjonell forklaring. Det gjør ikke Stephen Hawkins heller, det er derfor han har brukt hele livet sitt på å forsøke og vitenskapelig bevise hypotsesne sine.
    Gjerstad har åpent uttalt at han gjerne ser at vitenskapen forsker på ham og evnene hans. Men det må være fritt opp til Gjerstad å vurdere om han aktivt vil delta under de premissene som er satt for hans deltakelse i et spesifkt forskningsprosjekt.

Jeg er også åpen for diverse ting og tror ikke blindt på ulike uforklarlige fenomener. Men det jeg deler med Honkey, er en erkjennelse om at når tusenvis av personer opplever noe spesielt med Gjerstad, så er det noe der. Også det når Westerlund kan sitte på et hotellrom i Olso og lede etterforskere til viktige spor i kriminalsaker, da er det ikke rene tilfeldigheter og godt psykisk spill som er tilstede.

N

nb

Gjest
    Lyngen skrev:
    I et av programmene, mener det var Stortorvets gjestgiveri i Oslo, så ble et stort brett (veldig tungt) veltet i bakgrunnen fra et plan hylle mens de gjorde et intervju. Hvilken naturlig forklaring tror du det hadde?

I Star Wars filmene så smeller det bra når de skyter i verdensrommet selv om det ikke er noe lyden kan forplante seg i.

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    4.056
    nb skrev:
    Lyngen skrev:

I Star Wars filmene så smeller det bra når de skyter i verdensrommet selv om det ikke er noe lyden kan forplante seg i.
    Alltid når "the big bang" har blitt illustrert på Tv-skjermen, så har det skjedd med et lydlig smell.

N

nb

Gjest
    Espen R skrev:
    Alltid når "the big bang" har blitt illustrert på Tv-skjermen, så har det skjedd med et lydlig smell.
    Pointet var at jeg ville lagt relativt liten vekt på hva som vises på skjermen i spekulative TV-programmer.

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    3.345
    Torget vurderinger
    18
    Lyngen skrev:
    HC skrev:

Tja, jeg har ikke sett det programmet men det kan jo tenkes at hyllen ikke var helt plan likevel, at brettet stod på kanten, at det var vått under brettet slik at det dannet seg en hinne som brettet skled på, at vibrasjoner fra trikken utenfor fikk det til å skli, osv.
    Jeg har opplevd mange ganger hjemme at ting som var skrudd fast i veggen har løsnet. Jeg har alltid trodd at festene har svekket seg over tid og til slutt har gitt etter men kanskje det var ånder ?

U

utgatt60135

Gjest
    Glemte å skrive at det var fullt av bestikk (med kanter så vidt jeg husker), og derav veldig tungt. Nei, det sto ikke på kanten og det var ikke glatt eller slike ting. Helt plant. Personalet som jobbet der opplevde masse slike "uforklarlige" hendelser. En danske orket ikke jobber der mere pga disse hendelsene. Det er sikkert bare å spørre de som jobber der om man vil ;).

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Jeg noterer med stor interesse at en rekke personer på forumet tror på overnaturlige fenomener. Skremmende!

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    4.056
    BBking skrev:
    Jeg noterer med stor interesse at en rekke personer på forumet tror på overnaturlige fenomener. Skremmende!
    Og Gud er et av disse fenomener?
    Da er du lettskremt ;D

G

Gjestemedlem

Gjest
    Den dimensjonen som det til stadighet referes til finnes den.

Addessen er Fantasisvingen 13 1/2.

Der bor åndepappa, jesusmamma, lenge avdøde tante Elvina, Elvis, eselet Tussi og katten Musti. Han holder huset fritt for rotter, mus og skeptikere. Det står et ledig gjesterom på kvisten som gjøres i stad hver gang Snåsagubben og andre astralreisende kommer på besøk. Til middag er det havregrøt og snart er det barneTV for de minste på TV Norge... men signalene er litt svake her ute grunnet for langt kabelstrekk.

Vedlegg

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.690
    we measure our pain
    I'll say it again
    God is a Concept by which
    we measure our pain
    I don't believe in magic
    I don't believe in I-ching
    I don't believe in Bible
    I don't believe in Tarot
    I don't believe in Hitler
    I don't believe in Jesus
    I don't believe in Kennedy
    I don't believe in Buddha
    I don't believe in Mantra
    I don't believe in Gita
    I don't believe in Yoga
    I don't believe in Kings
    I don't believe in Elvis
    I don't believe in Zimmerman
    I don't believe in Beatles
    I just believe in me...and that reality

Rhesus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2006
    Antall liker
    12
    Synd snåsakallen har lagt opp, Air France har jo akkurat mistet noe, og kunne sikkert tenkt seg en hjelpende hånd for å finne det igjen akkurat nå.

realist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    307
    G

Gjestemedlem

Gjest
    realist skrev:
    Neida, snåsamennen har ikke lagt opp,
    han søker nå en større menighet,
    defhnot, nå gjelder det å kjenne sin besøkelsestid....
    Du skal ikke tilfeldigvis til Trondheim snart.... ;)

http://dagenmagazinet.no//Kristenliv/tabid/256/Default.aspx?ModuleId=61643&articleView=true
    Ikke forbausende. De aller mest godtroende, naive og lettlurte av oss alle er jo samlet i kristne menigheter. Det er ikke uten grunn at de aller største svindlerne i dette markedet opererer som predikanter og evangelister og lever fett på slike fjols. :(

Vedlegg

realist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    307
    Gjestemedlem skrev:
    realist skrev:
    Neida, snåsamennen har ikke lagt opp,
    han søker nå en større menighet,
    defhnot, nå gjelder det å kjenne sin besøkelsestid....
    Du skal ikke tilfeldigvis til Trondheim snart.... ;)

http://dagenmagazinet.no//Kristenliv/tabid/256/Default.aspx?ModuleId=61643&articleView=true
    Ikke forbausende. De aller mest godtroende, naive og lettlurte av oss alle er jo samlet i kristne menigheter. Det er ikke uten grunn at de aller største svindlerne i dette markedet opererer som predikanter og evangelister og lever fett på slike fjols. :(

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    3.345
    Torget vurderinger
    18
    Lyngen skrev:
    Glemte å skrive at det var fullt av bestikk (med kanter så vidt jeg husker), og derav veldig tungt. Nei, det sto ikke på kanten og det var ikke glatt eller slike ting. Helt plant. Personalet som jobbet der opplevde masse slike "uforklarlige" hendelser. En danske orket ikke jobber der mere pga disse hendelsene. Det er sikkert bare å spørre de som jobber der om man vil ;).
    Jeg aner ikke hvorfor det falt ned og jeg aner heller ikke hvordan Derren Brown får til det han gjør. Hadde Brown hevdet å ha paranormale evner så hadde han uten tvil vært den mest imponerende av dem alle. Han får til ting som går utenpå enhver Åndenes makt episode jeg noen gang har sett men Brown jukser altså, det er triks. Hva om han hadde hevdet å være synsk ?

U

utgatt60135

Gjest
    Dere gjør så mye rare sammenligninger :p. Ganske barnslig spør du meg.

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    3.345
    Torget vurderinger
    18
    Lyngen skrev:
    Dere gjør så mye rare sammenligninger :p. Ganske barnslig spør du meg.
    Poenget mitt med Derren Brown videoen er at han får til ting som tilsynelatende er umulig men som i følge mannen selv kun er triks og lureri. Når du ser såkallte paranormale fenomener på Åndenes makt så sluker du det rått, du ville ha trodd at Derren Brown hadde paranormale evner også hvis han hadde sagt det. Hva med Geller, er han "the real thing" ?

U

utgatt60135

Gjest
    Jeg ser ikke noen sammenheng i hva Brown gjør (har sett det før) og det som skjer i Åndenes makt. Med mindre du tror det er svindel, men det har du jo avvist.

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    3.345
    Torget vurderinger
    18
    Lyngen skrev:
    Jeg ser ikke noen sammenheng i hva Brown gjør (har sett det før) og det som skjer i Åndenes makt. Med mindre du tror det er svindel, men det har du jo avvist.
    Jeg har ikke avvist noe som helst når det gjelder Åndenes makt men skulle jeg tippe så tror jeg deltakerene er oppriktige men også forutintatte og meget mottakelige for paranormale forklaringer. Alt som skjer tolkes i en retning og når det gjelder de mediumene som skal ordne med ånde problemene så treffer de stort sett dårlig. Dette gjelder både i forhold til det de hjemsøkte har fortalt før åndeutdriverene kommer til unsetning samt med historiske fakta, kirkebøker, navn og lokalhistorie. Feil og unøyaktigheter dveles det imidlertid ikke ved men når de treffer så er det ikke måte på hvor fantastisk det er.

Sammenhengen med Brown synes jeg er åpenbar selvom Åndenes makt kanskje ikke er bevisst svindel. Brown kan gjøre ting som virker overnaturlig og hvis han kan så kan også andre. Det er imidlertid ikke sikkert alle er like ærlige som Brown. Tror du på alle som kan oppvise litt magi hvis de bedyrer at de besitter paranormale evner ? Det er kanskje greit å ha noen gode metoder som kan brukes til å verifisere slike påstander. Geller hevder seg å ha spesielle evner og han har vist at han kan både bøye metall og stoppe klokker. Er han "the real thing" ?

Du svarte forøverig ikke på om du mener Geller er ekte, han hevder jo det selv og han har både bøyd metall og stoppet klokker.

U

utgatt60135

Gjest
    Geller ble vel påvist å være en "tryllekunstner"? Vet ikke så mye om det.

Virker ikke som vi har sett samme program. Jeg kjenner meg ikke helt igjen i dine beskrivelser. Åndeutdriverne traff ikke alltid på fakta, men hadde mye riktig. Deres oppgave var å hjelpe sjelene "over på den andre siden" slik at de ikke mere plaget dem, og det lyktes de med ifølge deltagerne. Det er ikke lett å finne "naturlige" forklaringer på slike fenomener. Min mor kom seg ikke ut av rommet en dag. Døren var på gløtt, men sto bom stille. Katten ble livredd og pilte seg vekk (dyr ser visst disse "åndene"). Etter en halvtime var alt som normalt. Ikke noe galt med døren. Flere andre episoder også.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Lyngen skrev:
    Virker ikke som vi har sett samme program. Jeg kjenner meg ikke helt igjen i dine beskrivelser. Åndeutdriverne traff ikke alltid på fakta, men hadde mye riktig. Deres oppgave var å hjelpe sjelene "over på den andre siden" slik at de ikke mere plaget dem, og det lyktes de med ifølge deltagerne. Det er ikke lett å finne "naturlige" forklaringer på slike fenomener. Min mor kom seg ikke ut av rommet en dag. Døren var på gløtt, men sto bom stille. Katten ble livredd og pilte seg vekk (dyr ser visst disse "åndene"). Etter en halvtime var alt som normalt. Ikke noe galt med døren. Flere andre episoder også.
    Sjeler, ånder, spøkelser, skrømt, nervøse katter og gjenferd... og så reagerer men med forferdelse på tusser og troll. :-\ Disse viktige ikonene fra vår kulturhistorie som er rikelig godt dokumentert gjennom århundrers observasjoner og endogtil nedtegnelser på papir fra skrivekyndige.

Legg merke til katten på bildet. Den som har øyne kan se...

Vedlegg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn