soundscape skrev:
Må nesten flire litt av "hysteriet". Det er vel først og fremst pressen som har skapt dette hysteriet, blir forsåvidt holdt i livet i denne tråden også.
Gubben har jo drevet med sitt en mannsalder uten noe form for hysteri. Skal vitenskapen komme til bunns i fenomenet så bør man i alle fall starte med et åpent sinn. Har dessuten vært forsket på dette i årevis, men ingen har kommentert linken jeg la inn tidlig i tråden om dette.
Greiere å skyve alt "skummelt" under teppe og bortforklare med nisser og troll ?
Saken er jo litt artig i og med at den belyser ganske greit at nissetroen fremdeles lever i beste velgående, og ikke bare langt ut på bygdelandet men helt inn i regjeringskontorene. Hva Snåsamannen har gjort eller ikke er ikke så veldig interessant i seg selv, men jeg lar meg underholde av den triste mangel på etteretlighet og metode som folk stiller som krav til medisin og helbred.
Spåkoner, elixirselgere, predikanter og andre svindlere har vel nærmest gullalder etter all den gratisreklamen de har fått i det siste.
Om man skal le eller grine av helesministeren klarer jeg ikke helt å bestemme meg for. På den ene siden illustrerer jo dette den nødvendige avstand mellom politikere og administrasjon og det at det stilles små krav til dem som skal nå langt i poltikken. På den andre siden må man jo berømme ham for å stå frem på denne måten i full viten om at han fort kan ende opp som en vitsetegning i verdens aviser, og havne i samme kategori som f.eks.
Sør Afrikas beryktede helseminister.