OU812 sin vegg av lyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    22.154
    Sted
    Der det finnes okser i Oslo
    Torget vurderinger
    10
    De store oppsettene på Hi-End München🔊
    Verdens dyreste fest anlegg:LOL: Nattklubb musikk og utdeling av øl etter messas offisielle stengetid! Opp mot 90db og bra trøkk!
    IMG_7863.jpeg

Veldig bra og rått! Spilte bl.a David Lindley(y) En høydare!
    IMG_7915.jpeg

Stooore paneler! Stor oppløst og flott lyd.
    IMG_7918.jpeg

Pent og pyntelig! Virket å spille veldig snilt og mykt!
    IMG_7920.jpeg

Denne gang hadde de fått til de store MBLene ganske så bra(y)
    IMG_7922.jpeg

Stort og mektig! Her var det mosomt å høre klassisk og kor(y)
    IMG_7919.jpeg

Sist redigert:

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    22.154
    Sted
    Torget vurderinger
    10
    Da er 17. mai vel overstått for i år. Jeg kom hjem natt til 17. etter to dager på München messa. Hvis jeg skal prøve meg på en kort oppsummering så synes jeg generelt lyden har blitt bedre jevnt over. Det spilles fremdeles jævlig mye kjedelig musikk som i mine ører blir helt intetsigende. Det var endel av disse rommene som vi bare snudde i og gikk videre. Det var også endel rom vi ikke var innom på grunn av prioriteringer. Foruten de stooore oppsettene vi hørte (nevnt tidligere i tråden) så var det mange som hadde fått til ganske så god lyd i messe sammenbeng. Det gikk opp for oss litt for sent at det var demorom på andre siden av veien som hadde endel store oppsett. Vel vel, kan ikke få med seg alt!

Her er noen av mine favoritter basert på den korte stunden vi var innom og det er jo litt bingo om en er der i rette øyeblikk i forhold til musikk som spilles. har sikkert også glemt noen!
    IMG_7803.jpeg

IMG_7817.jpeg

IMG_7838.jpeg

IMG_7843.jpeg

IMG_7902.jpeg

IMG_7885.jpeg

IMG_7890.jpeg

IMG_7831.jpeg

Mitt ”budsjett" oppsett fra messa.
    IMG_7925.jpeg

Årets positive opplevelse. Ikke pga av lyden, men de spilte faktisk AC/DC🤘
    IMG_7814.jpeg

Så fant jeg endelig litt skikkelig snake oil🤣
    IMG_7879.jpeg

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    18.655
    Sted
    Langesund
    :) Stor oppløst og flott lyd, ble dommen på et anlegg til over 20 mill. Kan du si noe mer om et slikt oppsett:D

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    22.154
    Sted
    Torget vurderinger
    10
    :) Stor oppløst og flott lyd, ble dommen på et anlegg til over 20 mill. Kan du si noe mer om et slikt oppsett:D
    Ja jeg skal prøve, men har nok litt for lite referanser på sånne oppsett! Dette var en abv de store oppsettene som fikk deg til å tro på illusjonen av en stor konsertsal. De drev å presenterte noen variasjoner av en innspilling/opptak som vi fikk høre. Spesielt når vi kom til den endelige versjonen så falt alt på plass. Fiolinist (solisten) formelig sto i rommet og du kunne høre ”hver minst" detalj. Musikken fløt uanstrengt og det var bare å nyte. Luftighet, perspektiv og bredde i lydbilde var veldig godt ivaretatt Jeg satt på bakerste rad, men innbiller meg at det optimale hadde vært en rad eller to lengre frem. Hvis jeg skulle ønsket meg noe mer så hadde det kanskje vært dynamikken jeg opplevde på Silbatone (store horn). Vet ikke om min beskrivelse gir deg noe mer, men håper det!
    IMG_7917.jpeg

Sist redigert:

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    22.154
    Sted
    Torget vurderinger
    10
    Takk for bilder! Moro å få et innblikk for oss som sitter hjemme å sturer (y) :giggle:
    Takk for titten R :) mye spennende å se og sikkert mye som låt kjempe flott

mvh
    Fint du deler med oss som er hjemmesittere🤗

gismo
    Det var mye å se og høre på. Vanskelig å få med alt så noen prioriteringer ble tatt på de to dagene vi var der. Det er jo alltid morsomt å se noen nye versjoner, ting du bare har sett på bilde og ”rariteter".

AC/DC og Elvis platespillere fra Pro=Ject.
    IMG_7763.jpeg

Revox Alice Cooper edition.
    IMG_7784.jpeg

Tidal Bugatti design.
    IMG_7804.jpeg

Jadis The Box. Forsterker i en cary on box??
    IMG_7826.jpeg

Omega kanonkuler cd-spiller:
    IMG_7889.jpeg

Jetmotor høyttalere fra ESD.
    IMG_7864.jpeg

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    44.261
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Ja det er litt av hvert å beskue :) Kanskje ikke alt som er helt der 🤔 men moro å se.
    Ha en fin søndag R

mvh

sandecker

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2009
    Antall liker
    1.014
    Sted
    Oslo / Viksfjord
    Torget vurderinger
    5
    Takk for hyggelig reise til München @ou812rh

I tillegg til mange gode lytteopplevelser fikk vi også truffet kjente og fått nye bekjentskaper ila turen. Den obligatoriske middagen på Hofbrsuhaus infridde i år også :)

Legger inn noen flere bilder fra rom som var en positiv opplevelse.

IMG_2383.jpeg

IMG_2473.jpeg

IMG_2429.jpeg

IMG_2450.jpeg

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    22.154
    Sted
    Torget vurderinger
    10
    Takk for hyggelig reise til München @ou812rh

I tillegg til mange gode lytteopplevelser fikk vi også truffet kjente og fått nye bekjentskaper ila turen. Den obligatoriske middagen på Hofbrsuhaus infridde i år også :)
    Takk for turen og det var mye fint å se og høre på! Legger merke til at du ikke postet et bilde av et oppsett som du burde være programmert til å like. Du mener det var så dårlig😉🤣
    IMG_7833.jpeg

Ellers så hadde vi antageligvis en siste middag med svineknoke på en stund! Neste gang blir det Wienerbrød, pølser og snitzel🤣 Blir man riktig så gal så tar man kanskje en vals også🕺💃🤣
    IMG_7874.jpeg

sandecker

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2009
    Antall liker
    1.014
    Sted
    Oslo / Viksfjord
    Torget vurderinger
    5
    Tenkte jeg skulle la være å lege inn flere bilder av Burmester da jeg har «spammet» vennetråden med både bilder og video 😆

Men for å unngå evt misforståelse, ja det spilte veldig bra 💪Høyttalerene er spennende, håper de kommer i en mindre størrelse senere 🤔

Takk for turen og det var mye fint å se og høre på! Legger merke til at du ikke postet et bilde av et oppsett som du burde være programmert til å like. Du mener det var så dårlig😉🤣

Ellers så hadde vi antageligvis en siste middag med svineknoke på en stund! Neste gang blir det Wienerbrød, pølser og snitzel🤣 Blir man riktig så gal så tar man kanskje en vals også🕺💃🤣

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    22.154
    Sted
    Torget vurderinger
    10
    ^^Nå er det nok på tide å mase litt på Gryphon-servicen! 🤔
    Ringte og hørte om status i går, men har ikke fått noe svar enda. Tørr ikke mase for mye da alle reparatører innen elektronikk går med sånn t-skjorte🤣

IMG_6527.jpeg

Sist redigert:

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    22.154
    Sted
    Torget vurderinger
    10
    Heldigvis så har jeg noen flere interesser som kan avlaste hifi-nevrosene. Kanskje jeg blir kurert for hifi-basillen hvis det trekker ut med reparasjon av forsterker og riaa😆 Denne langhelgen har det vært fint vær for det meste og hva er vel da bedre en å rulle noen timer langs landeveien😎 Solotur og en sosial gruppetur med likesinnede. Soloturen gikk til Spydeberg og Stajonskafeen etter et tips fra @TTs tidligere i vår👍 Denne Stasjonskafeen var like hyggelig som de to andre og kaffe og bakst var tipp topp👌
    IMG_7978.jpeg

94AC4220-C217-41DC-8DE3-774711533EB7.jpeg

Nå har det endelig blitt litt temperatur om kvelden og hva er vel bedre å sitte ute å skravle og fordype seg i øl av ymse slag😊 Når du har en kamerat som er skikkelig øl entusiast så er det alltids noe gøy som blir servert! Hadde en shout out mellom Tank 7 og Fourchette, men de var ikke så like som vi mente de skulle ha vært så hele testen havarerte og vi bare koste oss med begge🍻
    86DED165-743A-423E-A5AE-17D2F729156A.jpeg

Dagens social ride gikk nordover med en gjeng på ca 15 syklister. Har sitter lycraen tett og leggene er nybarbert:ROFLMAO:
    IMG_8002.jpeg

Nå nytes litt latskap i solen på terrassen og den siste til Marc Robot spilles på terrasse anlegget:cool:⛱
    IMG_6543.jpeg

hogen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Antall liker
    2.791
    Torget vurderinger
    2
    Heldigvis så har jeg noen flere interesser som kan avlaste hifi-nevrosene. Kanskje jeg blir kurert for hifi-basillen hvis det trekker ut med reparasjon av forsterker og riaa😆 Denne langhelgen har det vært fint vær for det meste og hva er vel da bedre en å rulle noen timer langs landeveien😎 Solotur og en sosial gruppetur med likesinnede. Soloturen gikk til Spydeberg og Stajonskafeen etter et tips fra @TTs tidligere i vår👍 Denne Stasjonskafeen var like hyggelig som de to andre og kaffe og bakst var tipp topp👌
    Vis vedlegget 1124782
    Vis vedlegget 1124783

Nå har det endelig blitt litt temperatur om kvelden og hva er vel bedre å sitte ute å skravle og fordype seg i øl av ymse slag😊 Når du har en kamerat som er skikkelig øl entusiast så er det alltids noe gøy som blir servert! Hadde en shout out mellom Tank 7 og Fourchette, men de var ikke så like som vi mente de skulle ha vært så hele testen havarerte og vi bare koste oss med begge🍻
    Vis vedlegget 1124785

Dagens social ride gikk nordover med en gjeng på ca 15 syklister. Har sitter lycraen tett og leggene er nybarbert:ROFLMAO:
    Vis vedlegget 1124787

Nå nytes litt latskap i solen på terrassen og den siste til Marc Robot spilles på terrasse anlegget:cool:⛱
    Vis vedlegget 1124788
    Ift kommentaren of hifi-interesse minner jeg om feks denne: https://www.audio-markt.de/market/soulution-audio-330-4193510403
    ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn