OU812 sin vegg av lyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    22.279
    Sted
    Der det finnes okser i Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Hur i hela friden tvättar ni fönstren när de är så höga?🤔. Men fint är det👍🏻
    Tenkte litt på dette med vinduer da jeg var innom deg. Og lampene ikke minst.
    Må vel være sirkusartist for å få rengjort disse?
    Men veldig innbydende og kul bolig. 👍🙂
    Altså, det finnes utstyr for høye panoramavinduer;)😆 Støvtørking av pendlene skjer med en høy gardintrapp(y)
    IMG_6562.jpeg

Sist redigert:

hogen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Antall liker
    2.797
    Torget vurderinger
    2
    Takk for det, men lider ingen nød;) Fikk faktisk melding i dag fra Huben at verkstedet har sett på komponentene og er i kontakt med Gryphon ang. deler😀 Da er det fremgang(y) Fikk benyttet hifi-fri og regnfri dag til en tur langs Øyern😎🚴‍♂️
    Vis vedlegget 1126394
    Det er bra det er fremgang. Du får evt stikke innom her en dag dersom abstinensene blir for store :)

pak.k

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Antall liker
    191
    Sted
    Charlottenberg
    Torget vurderinger
    1
    Å jag som tycker att det är krångligt att putsa vanliga fönster…å få det att bara se halvbra ut🫣

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    70.616
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Har du sett den? I tilfelle, hva synes du?
    Jeg så også at Isbell-doken lå på Max, men har ikke sett den ennå. Den får gode omtaler flere steder..
    Overskrifta i Rolling Stone er " Past drinking and near divorce". Forstår at det handler en del om forholdet til Amanda Shires og tida i Drive by Truckers hvor alkholkonsumet var skadelig stort.
    Nå ble det likevel skilsmisse, men Isbell & 400 var i toppform sist de spilte i Oslo, så det går forhåpentlig bra.
    Uten tvil en av vår tids største låtskrivere, og jeg kan ikke forstå at publikummet i Norge ikke er enda større.
    Ikke det at han bryr seg så mye om akkurat det sjøl. I stedet for å spille en konsert i Spektrum, så ba han om å få to kvelder på Sentrum Scene i stedet.
    Dette for å bevare kontakt og kommunisere nærmere publikum. Jeg tenker det forteller ganske mye om hva Jason Isbell står for. Det han gjør er så ekte og tvers igjennom ærlig som det kan få blitt på ei scene. Folk som ikke kjenner Isbell, men f.eks liker Springsteen, bør gi han et øre.

Mvh.

Sist redigert:

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    22.279
    Sted
    Torget vurderinger
    10
    Har du sett den? I tilfelle, hva synes du?
    Jeg så også at Isbell-doken lå på Max, men har ikke sett den ennå. Den får gode omtaler flere steder..
    Overskrifta i Rolling Stone er " Past drinking and near divorce". Forstår at det handler en del om forholdet til Amanda Shires og tida i Drive by Truckers hvor alkholkonsumet var skadelig stort.

Mvh.
    Synes dokumentaren var ganske så bra(y) Tidsperioden er i hovedsakelig lagt til innspillingen av albumet Reunions, men det er tilbakeblikk til tiden i DbT. Mye av dokumentaren er også som du gjettet Blues tilegnet forholdet til Amanda, og litt til barndommen og foreldrene. Mot slutten så går dokumentaren inn i covid og lock down perioden og alle ting det medførte.

Mange av tekstene hans har jo utspring i personlige hendelser eller nære relasjoner så det kan jo hende at det vil komme endel tekster som tar for seg skilsmissen o.l. Slår meg at han er litt som Joni Mitchell og måtte gå gjennom tragiske hendelser og forhold for å gi næring til kunsten (blir det hendet av mange)!

ou812rh

Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    22.279
    Sted
    Torget vurderinger
    10
    En annen dokumentar jeg har kost meg meg fra HBO/Max er Yacht Rock! Hvis du rynker på nesa å tenker at sånn musikk hører ikke jeg på, da liker du f.eks ikke Steely Dan og ToTo. Morsomt å høre hvordan uttrykket ble til og hva som ligger i sjangeren. Henger du med mot slutten så får du høre hva Steely Dan og hip hop har til felles. Det er en mengde musikere og journalister som forteller om sine bidrag og synspunkter. Jeg koste meg i 90 min(y)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn