OSL2O11 Holmenkollen

Hva synes du om VM?

• Vekk meg når det hele er over.

Stemmer: 0 0.0%
  • Dette blir århundrets opplevelse.

• Jeg bryr meg bare om kulturarrangementene i sentrum.

• Jeg er mest opptatt av dama til Northug.

• Jeg drømmer bare om Johaug.

• Alt var mye bedre før.

• Jeg håper på Northug-fiasko.

• Jeg er mest opptatt av skismøringen.

• Nå blir det telt ved løypa, termos med noe sterkt, norske flagg og beksømsko!

• Håper hele ski-VM forsvinner i Kollen-tåka.

• Totalt antall stemmer
    0

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    13.042
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Og så sies det at svenskene vant på spriten.
    Det høres ikke fullt så koselig ut.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.962
    Jeg har satset på 7 gull til Norge, greit at ikke alle blir tatt de første tre dagene.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    31.482
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg leser at smilende Justyna klager på norsk taktikk, at Johaug skulle ha blokket da Bjørgen stakk. Hun har nok syklet for få sykkelløp. Det er også litt søtt at nordmennen ikke vil snakke om at det var taktiske disposisjoner underveis. Dersom blikket Bjørgen ga Johaug like før klatringene i siste runde sa noe annet enn "gjør greia di", hva sa det da?

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    35.069
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    En fin dag i Kollen :), trots tåke! og trafikale problem :p Bjørgen er Grym!!!

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    De som stemte på Kollentåka ligger bra an så langt.

Justina skal nå alltid klage på noe. Denne gangen var det i det minste ikke astmamedisinen til Bjørgen.
    Ventet hun at Johaug skulle gå ut av løypa? Selv da ville hun vært sjanseløs.

N

nb

Gjest
    Valentino skrev:
    Jeg leser at smilende Justyna klager på norsk taktikk, at Johaug skulle ha blokket da Bjørgen stakk. Hun har nok syklet for få sykkelløp. Det er også litt søtt at nordmennen ikke vil snakke om at det var taktiske disposisjoner underveis. Dersom blikket Bjørgen ga Johaug like før klatringene i siste runde sa noe annet enn "gjør greia di", hva sa det da?
    Hun klagde vel ikke, hun sa at de nok hadde gjort det samme om de var to palakker i tet. På tide at langrennsfolket lærer seg litt taktikk, det har vært et mørkt kapittel for de, ref samme tre jentene i OL eller når det nå var.

room

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Antall liker
    387
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    Hvordan klarer man i vm studioet og rangere Norge forran Østerrike i medaljerangeringen.
    Begge nasjoner har 2 gull, 1 sølv og 1 bronse. ???

U

utgatt60135

Gjest
    nb skrev:
    Valentino skrev:
    Hun klagde vel ikke, hun sa at de nok hadde gjort det samme om de var to palakker i tet. På tide at langrennsfolket lærer seg litt taktikk, det har vært et mørkt kapittel for de, ref samme tre jentene i OL eller når det nå var.
    Ansiktsuttrykket til Therese når hun fikk høre det var ikke til å ta feil av. Det var ikke noe taktikk og hun ville heller ha klart å holde ryggen til Marit.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    35.069
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Og att Petter sier att løyperne ikke passer Svensker er nog veldigt feil! hellre tvertimot faktiskt! harde løyper som skiller vetet fra agnet, dermed ikke sagt att noen Svensk vinner imorrn, men om Petter er med 48km så trur jag de siste km ikke er til hans fordel
    denne gangen, men men bare mine tanker...

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    31.482
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    nb skrev:
    Valentino skrev:
    Hun klagde vel ikke, hun sa at de nok hadde gjort det samme om de var to palakker i tet.
    Det er godt. Gud hvor jeg hater (sports)sjornalister til tider. Sitatklippelime. Jadda.

N

nb

Gjest
    Valentino skrev:
    Det er godt. Gud hvor jeg hater (sports)sjornalister til tider. Sitatklippelime. Jadda.
    Min kilde er blabladet.no så ikke ta det for god fisk.

U

utgatt60135

Gjest
    nb skrev:
    Valentino skrev:
    Min kilde er blabladet.no så ikke ta det for god fisk.
    Jeg var der selv. Justyna var tvetydig. Hun sa at Therese hindret henne 4-5 ganger, men at det var normal taktikk og bare smilte bredt ( men ikke helt overbevisende, imo). Therese ble forbauset og skjønte ikke hvorfor hun mente dette (nei, man slipper bare ikke forbi en konkurrent og det er ikke så unaturlig at Therese ikke klarer å følge Bjørgen hele veien.

Gleder meg til guttas tur i morgen. Får komme meg ut ved sporet i morgen :).

Men kjedelig med T-banen alså :-\. Glemte at det var helg, haha. Jeg måtte gi opp banen allerede nær Østmarka :p.

N

nb

Gjest
    I langrenn versjon 3.0 så vil utøverene skjønne at de bør gå taktisk. Gi dem litt tid, så komme det nok. Han trønderen har jo skjønt det for flere år siden.

Etter rapportene fra t-bane-køen å dømme så er det bare å ta bena fatt. Det er ikke veldig langt til Holmenkollen fra Majorstuen. Tar man en annen linje til Hovseter er man allerede et godt stykke på veien.

Dagens fra vg.no

- Så kjørte det helt tomme tog forbi, som skulle helt andre steder. De burde prøvd å omdirigere dem, sier han

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Det er vel bare sjefen for t-banen som kan klare å bli overrasket over at det var flere som skulle til Holmenkollen enn de som hadde betalt inngang på stadion.

N

nb

Gjest
    BT skrev:
    Det er vel bare sjefen for t-banen som kan klare å bli overrasket over at det var flere som skulle til Holmenkollen enn de som hadde betalt inngang på stadion.
    Nja, vanskelig å estimere er det nok. Et fullt tog tar visstnok rundt tusen personer. Men jeg har kjørt gjennom Smesatdkrysset (en av veiene til Holmenkollen) og det har knapt vært en bil å se, så folk har i alle fall skjønt at de ikke kan kjøre opp dit. Da hadde det blitt kaos da.

Men tanken om at resten av Oslos t-bane-linjer skal ignoreres for å få folk opp til Holmenkollen var jo festelig da.

VG har sjekket, det tar en time å gå fra Majorstuen til Holmenkollen noe som virker rimelig. Ta linje 2 et stykke og turen er enda kortere. Fra Hovseter på linje 2 til Holmekollen er det 1.6 kilomter i luftlinje og ikke veldig mye lengre langs veien.

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    31.482
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Fin trim er det og. Gir man seg god tid kan man Jägerraste opptil flere ganger på spaserturen opp dit.

--

Mon tro om Justyna har en humoristisk sans som blir noe forvrengt fra polsk hode via engelsk muntlig til norsk skriftlig...

U

utgatt60135

Gjest
    Valentino skrev:
    Mon tro om Justyna har en humoristisk sans som blir noe forvrengt fra polsk hode via engelsk muntlig til norsk skriftlig...
    Det var engelsk. Det kommer sjelden noe spennende fra de felles pressekonferansene, men det var den første "konflikten". Venter på dem for å ikke kjede meg, hehe. Håper på noe saftig fra Northugen i dag. Om han kommer (bare de tre beste).

N

nb

Gjest
    I dag er det sol. Får håpe de har lagt noen lure transportplaner i løpet av natten, alternativt at tilskuerene har ligget i hardtrening i hele natt for å klare den kraftanstrengelsen det er å gå i oppoverbakke en halvtime til en times tid.

U

utgatt60135

Gjest
    De skulle begynne med korte intervaller allerede fra 8:00 tror jeg. Og 15 busser istedet for 5. Så det går nok langt bedre i dag tenker jeg. Får komme meg avgårde selv. Mediabusssene går smertefritt oppover, men spørs om det blir litt verre i dag da.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    *klar for barneskirenn*

Wergeland

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Antall liker
    89
    Torget vurderinger
    1
    nb skrev:
    I dag er det sol. Får håpe de har lagt noen lure transportplaner i løpet av natten, alternativt at tilskuerene har ligget i hardtrening i hele natt for å klare den kraftanstrengelsen det er å gå i oppoverbakke en halvtime til en times tid.
    Havnelid gjorde en ekstremt dårlig figur på tv i går. Først så skyldte hun på publikum ved å si at kaoset på arenaen oppstod når publikum ble stående på en bro for å sett 15 kilometern. Klart folk vil få med seg innspurten.

Og så klarte hun å si at Holmenkollbanen kun er for folk som har billetter. Et vellykket ski-vm er jo avhengig av publikum i løypa. Det er dette som kjennetegner Kollenrenn og andre norske skirenn, og så ber hun de som skal ut i skogen om å ryke og reise?

Og det burde være ganske greit å skjønne at flere tar banen opp en lørdag for å se 15 kilometern og guttas hopprenn, enn jentehopp og en sprint som bare går inne på stadioen.

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Håper på Northug -gull!!

Mange her som drømmer om en date med Johaug..jenta er jo både pen og sprek, så jeg forstår godt det. Sjø sitter jeg ferdig oppvarma, med solbærtoddy i koppen og går for gull til Petter Northug. Så langt ser det riktig så lovende ut!!! Sjur Røthe leder akkurat nå, så her er det flere gode kort.. ;D

HEIA PETTER! HEIA SJUR RØTHE!! Heia alle norske...

mvh. Vilhelm

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.185
    Torget vurderinger
    4
    Så ble det endelig gull for Petter :)

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Grattis Petter! Perfekt hvordan han snyltet seg i fra Hellner i det svenskene kalte Hellner-bakken.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Nå heter den visst Hellner-gropa... ;D

roesok

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2009
    Antall liker
    556
    Northug vant, men jeg jublet ikke. Om han eller en svenske vant var liksom det samme. Heiet kanskje mest på han canadieren som satset så friskt. Hmm, merkelig. Kan noen stille en diagnose, altså på meg..?

JackX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Antall liker
    1.392
    Nyss tilbakekommet fra herlige inntrykk i Holmenkollen. Jeg stod så tett opptil løypa at jeg omtrent kunne lukte testo-smørningen hos gutta, og det var ingen tvil blant de som sto rundt meg: dette var skikkelig spennende, stor underholdning, og rett mann vant meget overbevisende. Hellner prøvde seg pånytt i "Hellnerbakken" men ble nå effektivt satt på plass av vår gullmann. Aldri tidligere har jeg hørt slik ellevill jubel da Petter kom frem i tet mot slutten - dro i fra - og seiret. GRATTIS!!!

Cheers!

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    roesok skrev:
    Northug vant, men jeg jublet ikke. Om han eller en svenske vant var liksom det samme. Heiet kanskje mest på han canadieren som satset så friskt. Hmm, merkelig. Kan noen stille en diagnose, altså på meg..?
    Psykotisk landsforræder. Rett til resirkulering ASAP! 8)

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    6.122
    Torget vurderinger
    1
    Så fikk også jeg kreket meg opp for å se på VM på ski.

Pakket sekken i går kveld. Holmenkollmarsjen med H.M.K. på full guffe fra iPal er alltid et populært innslag i en tettpakket T-banevogn.
    Jo da, infrastrukturen fungerte fint i dag. Etter 2-3 fulle vogner fikk vi ståplass fra Oslo S.

Ahhh, herlig med live musikk. Her ville til og med Orso vært fornøyd med akustikken.

Gjennomført arrangement. Alt avfall samles opp for resirkulering. Til og med utrangerte skiløpere.

100-meters bakken. Også kjent som 2 milliarder-bakken. Noen har regnet ut at hvert hopp koster 100,000.-. Den er i alle fall fin å se på.

30km er nå blitt en stadionsport. Fra tribunen fikk vi se gutta passere 5 ganger. Samt overføring og kommentar oppe fra Frognerseteren.

Perfekt avslutning på dagen. Northug har holdt alle på pinebenken gjennom store deler av løpet, før han spurter i fra i aller siste bakke inne på stadion og vinner med noen få meter rett foran øynene våre. Rått!

Vedlegg

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    8.175
    Torget vurderinger
    4
    Gøy at Romøren er med å tar medalje med gutta igjen....gjorde jobben sin og var vel en sjeldent glad og lettet sølvvinner.

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    YEEEESSS!!!! Endelig fikk Petter Northug vist svenster, russere, italienere...ALLE hvem som er konge i sporet akkurat nå! Et glitrende løp av en glitrende sportsutøver! Og for en stemning i kollen!! For et publikum! Jeg ble heilt skjelven i halvstillinga opp fra stolen..

Gratulerer Petter, dette har du virkelig fortjent!!

mvh. VilhelmW

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    roesok skrev:
    ;D
    Diagnose: Spainnhau!
    Håper det var greit å få den på trøndersk...

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.962
    VilhelmW skrev:
    YEEEESSS!!!! Endelig fikk Petter Northug vist svenster, russere, italienere...ALLE hvem som er konge i sporet akkurat nå! Et glitrende løp av en glitrende sportsutøver! Og for en stemning i kollen!! For et publikum! Jeg ble heilt skjelven i halvstillinga opp fra stolen..

Gratulerer Petter, dette har du virkelig fortjent!!

mvh. VilhelmW
    Pøh, grinerunge er han ;D ;D

Godt jobbet, Petter, gratulerer som verdensmester.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn