BT skrev:
Jeg skjønner ikke hva Romøren klager på. Han fikk jo hoppe lagkonkurransen og det er der det ble medalje.
Hmmm!
Hevder du at han
klager? :-\
Jeg oppfatter det ikke slik, men at han er svært skuffet og fortvilet må jo være en riktigere beskrivelse.
Han oppfatter Kollen som sin nærbakke, han har gledet seg til å få hoppe der i årets VM i mange år.
Han ser bakken fra sitt tidligere hjem (til inntil få år siden), og er vel med i Kollenhopp og betrakter Kollen som sin hjemmebakke.
Jeg mener likevel, selv om jeg kjenner han og familien godt, at det var et riktig valg at de 4 andre ble tatt ut til å hoppe.
Vil legge til det jeg var innpå i fjor, da debatten raste rundt det kanskje fatale førstehoppet i Kollen i fjor å nevne det som etter min mening var noe årsaken til at fjorårssesongen ble som den ble for han.
Jeg ville ikke komme med det ifjor, da det ikke var fremme i media, men ifjor havnet faren hans i all hast på sykehus den 19 desember med alvorlig sykdom, han kom aldri ut igjen og døde akkurat 6 måneder senere (19 mai mener jeg å huske).
Trolig visste svært få om dette ifjor under sesongen, til og med noen av sportsjournalistene i avisa jeg prøvde å stille litt kamuflerte spørsmål til visste tydeligvis ikke noe om dette.
Jeg har meget stor forståelse for at Romøren nå er skuffet, men samtidig, som sagt, er det et riktig valg som er foretatt.
Jeg har et lite ønske og håp om at han som "trøst" kan få sisteplassen til lagkonkurransen,
dersom en av de fire skulle gjøre en tydelig dårligere innsats, enn de andre i det individuelle rennet.
Gjør alle fire det jevnt og bra, så blir det nok vanskelig å gjøre et bytte.
Ellers er jeg enig i at valgene på lagsprint overrasket også meg om hvem som skulle gå sisteetappene.
Mvh.KW