OSL2O11 Holmenkollen

Hva synes du om VM?

• Vekk meg når det hele er over.

Stemmer: 0 0.0%
  • Dette blir århundrets opplevelse.

• Jeg bryr meg bare om kulturarrangementene i sentrum.

• Jeg er mest opptatt av dama til Northug.

• Jeg drømmer bare om Johaug.

• Alt var mye bedre før.

• Jeg håper på Northug-fiasko.

• Jeg er mest opptatt av skismøringen.

• Nå blir det telt ved løypa, termos med noe sterkt, norske flagg og beksømsko!

• Håper hele ski-VM forsvinner i Kollen-tåka.

• Totalt antall stemmer
    0

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    8.176
    Torget vurderinger
    4
    Store gutter gråter ved store anledninger...og det blir ikke større for nordmenn på bortoverski....viser jaffal litt av presset og hvilken utladning det var da han gikk først over mål.

Hvem f...husker forsinkede blomsterseremonier og skiløp opp slalombakker etter dette ?

Kjendis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Antall liker
    730
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Ja nå vet vi at Northug er følelsesmenneske.
    Hva blir vg overskriften i morgen? "Northug gråt av glede"

JD

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Syns langrennsledelsen er feige som ikke tar ut Hegle Svendsen, han hadde garantert ikke blitt gått fra, er ikke like sikker på at Røthe eller Gjerdalen klarer det..

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Petter har sikkert øvd inn griningen på forhånd sammen med Otto Ulseth.

U

utgatt60135

Gjest
    Det var artig å høre Petter etter målgang i den gode reportasjen. Han fremstår som en litt annen person nå. Selv fikk jeg en perfekt posisjon på stadion, like ved Dælie. Med betaling så følte jeg meg veldig heldig. Gøy dag!

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    31.483
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Takk for kjekk bildereportasje, pedal!

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.815
    Torget vurderinger
    0
    Lyngen skrev:
    Herregud for noen sutregubber dere er :mad:. Jeg blitt litt flau over å lese denne tråden :-[. I tillegg skal man rakke ned på syklister i en VM tråd. Skjerp dere og se hva dere selv får til og bidrar med i samfunnet.
    Enig Lyngen. Syklister skal ikke rakkes ned på! Pedal-Antoner bør selvfølgelig kjøres ned !! ;D ;D

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    31.483
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Festlig om skiløp i gamle dager i DN lørdag.

JackX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Antall liker
    1.392
    Utrolig spennende innspurt, men Gull-Bjørgen lever opp til navnet - med en "grei" margin bakover til Kowalcyk og Saarinen.

Jeezes ... dette var hardt på hjertet :D

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Gratulerer med gull, Marit Bjørgen!! Fantastisk løp som p.g.a. jobb og sånt, ble hørt på radio'n. Men hun klarte det, og viste igjen for ei fantastisk idrettsdame ho er. Det er bare heilt rått.. ;D ;D ;D

PS: Det har vært merkbart stille, både på e-post og telefon den siste timen. Lurer på hvorfor?

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Hun måtte visst en snartur ned i kjelleren for å hente dette gullet.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Er det bare jeg som sliter med å forstå disponeringene til kombinertlaget?
    Tenk å sette den sterkeste langrennsløperen på førsteetappen.

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    9.021
    Syns også det virket litt pussig, men de hadde vel en plan med det...

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Hadde Kokslien gått 3. etappen i stedet ville Moen med stor sannsynlighet gått ut sammen med tetduoen, og da ville han sluppet å bruke kreftene til å ta dem i gjen og istedet hatt dem til spurten.

audionut

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2005
    Antall liker
    0
    BT skrev:
    Hadde Kokslien gått 3. etappen i stedet ville Moen med stor sannsynlighet gått ut sammen med tetduoen, og da ville han sluppet å bruke kreftene til å ta dem i gjen og istedet hatt dem til spurten.

Hadde Kokslien gått tredje etappe i stedet, så ville Norge ha vært hektet av lasset enda tidligere.
    Kokslien er god, men hadde vært sjanseløs til å ta igjen et minutt, eller noe sånt. Det var taktisk riktig å la Kokslien spise opp forspranget på første etappe, slik at de to som gikk mellometappene hadde en rygg å henge på. Men selv det ble for tungt for dem.
    Norge var for svake i denne stafetten og bør være fornøyd med bronse.

U

utgatt60135

Gjest
    Jeg tror også at taktikken var bra, men de var ikke bedre enn tredje i dag. Hadde bare Jan Schmid tapt 10 sek mindre :-\. Vel, men nå synes jeg ikke noe spesielt om kombinert som øvelse heller da. Blir for to separate spesialiteter.

Moro med Bjørgen :D. Hadde ikke trodd hun skulle greie det halvveis. Synes det er moro at finnene fikk en meldalje også så synes det er greit med fjerdeplassen.

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    31.483
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    pengesluk skrev:
    BT skrev:
    Bare flaks. ;D ;D
    Hun burde også spandere en flaske recovery drink på Longa. Det der var partempoen sin det!

F

fjellvåk

Gjest
    pengesluk skrev:
    Valentino skrev:
    pengesluk skrev:
    BT skrev:
    Bare flaks. ;D ;D
    Hun burde også spandere en flaske recovery drink på Longa. Det der var partempoen sin det!
    Akkurat. Observant, De, Valentino....
    Nå var det vel strengt tatt noe alle så da... men håper også at hun spandere ett glass på henne...

Grunnet feber og greier så var dette den første øvelsen jeg så og må si at det er noe eget med den gode gamle intervalstarten, her er det bare å gå som f.., snylting, sperring og taktisk gåing hjelper ikke mye her, her vinner den som er sterkest. Eller kapasitet som disse kommentatorene klarte å si ihvertfall 50 ganger, t.o.m. løypa var en "kapasitetsløype".

C

Cyber

Gjest
    Lyngen skrev:
    Jeg tror også at taktikken var bra, men de var ikke bedre enn tredje i dag. Hadde bare Jan Schmid tapt 10 sek mindre :-\. Vel, men nå synes jeg ikke noe spesielt om kombinert som øvelse heller da. Blir for to separate spesialiteter.

Moro med Bjørgen :D. Hadde ikke trodd hun skulle greie det halvveis. Synes det er moro at finnene fikk en meldalje også så synes det er greit med fjerdeplassen.
    Rått av Bjørgen, må jo være deilig og da hun polske som bare slenger dritt hver gang hun blir slått. I dag var hun litt mer sympatisk, men kommer vel noe denne gangen også...

Jeg forstår godt at Petter er litt stram før slike løp og glad etterpå. For et press som blir lagt på ham, men han demper jo ikke noe selv heller - han er vel typen som må ha forventningene i taket for å jage seg selv opp tilstrekkelig. Han er rå når han er i form slik det virker som han er nå...

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    audionut skrev:
    BT skrev:

Hadde Kokslien gått tredje etappe i stedet, så ville Norge ha vært hektet av lasset enda tidligere.
    Kokslien er god, men hadde vært sjanseløs til å ta igjen et minutt, eller noe sånt. Det var taktisk riktig å la Kokslien spise opp forspranget på første etappe, slik at de to som gikk mellometappene hadde en rygg å henge på. Men selv det ble for tungt for dem.
    Problemet var at Kokslien tok igjen de andre ganske raskt og dermed hang de på resten av etappen. Han kunne tatt de andre med mye mer. De på mellometappene prøvde å henge på ja, men på grunn av det møtte de veggen. Det hadde vært bedre om de gikk sikk eget kontrollerte løp i stedet. De hadde tapt mindre da.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Eldar har visst alvorlige hensikter i dag.
    Blir han tredje trønder æh... jeg mener nordmann til å ta VM gull?

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    BT skrev:
    audionut skrev:
    BT skrev:

Problemet var at Kokslien tok igjen de andre ganske raskt og dermed hang de på resten av etappen. Han kunne tatt de andre med mye mer. De på mellometappene prøvde å henge på ja, men på grunn av det møtte de veggen. Det hadde vært bedre om de gikk sikk eget kontrollerte løp i stedet. De hadde tapt mindre da.

kokslien hadde sannsynligvis vært godt over et minutt etter og totalt demoralisert.
    si det med rene ord nå: norge var ikke bra nok i kombinertstafetten og bronse er helt ålreit.
    det er moro med bjørgen og northug, men vi må unne andre land å vinne også, uten å skylde på feil taktikk og masse annet tøyseprat.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.649
    Torget vurderinger
    24
    BT skrev:
    Eldar har visst alvorlige hensikter i dag.
    Blir han tredje trønder æh... jeg mener nordmann til å ta VM gull?
    Mulig jeg ikke er helt oppdatert, men har Eldar VÅGAN begynt å gå langrenn :eek: :eek: :eek:

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Nå har en ukjent finne tatt ledelsen rett før mål. :mad:

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jævlig bra med sølv og bronse idag, da.
    det hadde jeg aldri trodd.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hva i helvete skjedde med hellner?
    dårlige ski? manglende astmamedisin?

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Canales skrev:
    erato skrev:
    Bare vent til dopingkontrollen!
    astmamedisin slipper jo unna. ;D
    Hvis man har dispensasjon.

Svenskene tok jo for seg dette på TV og var kritiske, men var lite interessert i å bli gjort oppmerksom på at mange, bl.a. Anna Haag. også har slik dispensasjon.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Ekspertene er visstnok kritiske til at den aktuelle medisinen står på dopinglista, siden den ikke er prestasjonsfremmende. Ca 30 % av utøverne bruker den, flest i nordområdene på grunn av det kalde klimaet.

realist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    308
    Det som irriterer meg litt er at konkuransen ikke blir reell pga smørproblemer. Smøring burde vært allamannseie!! Så vidt jeg vet, så står ikke smørerne på pallen sammen med utøverne, kanksje de burde det....Synes ikke at flaks/uflaks med SMØRINGEN skal avgjøre det hele gang etter gang. Det er hån mot den enkelte utøver i mange tilfeller. Tror 30 km skibytte hadde sett litt annerledes ut med Hällner på "Nortugski"...La oss få "no sectrets" smøring!

http://www.dagbladet.no/2011/03/01/sport/vm_i_holmenkollen/ski-vm_2011/ski/15632388/

V

vredensgnag

Gjest
    Lurer på hvor man skal arrangere VM om noen år?

Slik ble det snø i løypene denne gangen:

"- Alt er så dødt her. Det ser jo så enkelt og fint ut, det skal være enkelt på rundt to-tre minusgrader. Men man må huske på at først har de laget denne snøen borte i Sørkedalen, så har de kjørt den med lastebil på den mest forurensede veien i hele verden, så har de kjørt den ut her med hjullaster, sier Hjelmeset."

F

fjellvåk

Gjest
    realist skrev:
    Det som irriterer meg litt er at konkuransen ikke blir reell pga smørproblemer. Smøring burde vært allamannseie!! Så vidt jeg vet, så står ikke smørerne på pallen sammen med utøverne, kanksje de burde det....Synes ikke at flaks/uflaks med SMØRINGEN skal avgjøre det hele gang etter gang. Det er hån mot den enkelte utøver i mange tilfeller. Tror 30 km skibytte hadde sett litt annerledes ut med Hällner på "Nortugski"...La oss få "no sectrets" smøring!
    Smøringen er allemannseie. Alt som brukes i VM, WC etc. kan du og jeg få kjøpt i butikken, kunsten er å vite hvilken smøring man bruker akkurat i dag. Det er ikke smøringen som er "problemet", det er vurderingene de respektive smørerene gjør. Når det er sagt så blir dette en diskusjon i hvert eneste mesterskap, tror det altfor ofte er noen som skal finne opp hjulet på nytt og som prøver å finne det lille ekstra som er det største problemet, det er plenty med info/dokumentasjon som viser hva som passer til alle typer snø, temp, luftfuktighet etc. i hyllene hos både produsentene, smørere og forbund etc. Det enkle er ofte det beste her også. Riktig struktur for dagens føre er selvfølgelig også viktig.

realist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    308
    fjellvåk skrev:
    realist skrev:
    Smøringen er allemannseie. Alt som brukes i VM, WC etc. kan du og jeg få kjøpt i butikken, kunsten er å vite hvilken smøring man bruker akkurat i dag. Det er ikke smøringen som er "problemet", det er vurderingene de respektive smørerene gjør. Når det er sagt så blir dette en diskusjon i hvert eneste mesterskap, tror det altfor ofte er noen som skal finne opp hjulet på nytt og som prøver å finne det lille ekstra som er det største problemet, det er plenty med info/dokumentasjon som viser hva som passer til alle typer snø, temp, luftfuktighet etc. i hyllene hos både produsentene, smørere og forbund etc. Det enkle er ofte det beste her også. Riktig struktur for dagens føre er selvfølgelig også viktig.
    Det jeg vel mente å si var: Inviter svenskene til den norske smørebua! ;D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn