- Ble medlem
- 13.02.2007
- Antall liker
- 388
Slik jeg leser deg her, er jeg redd du ikke oppfattet poenget mitt.jokris skrev:unnskyld, men dette er bare piss, uansett hvordan du vrir og vrenger på dette , så er det helt greit å drepe en slik fyr at first sight basert på hva han har gjort og basert på at det er krig.Honkey-Chateau skrev:Rolig i svingene nå, Oddgeir! Poenget med "de på den andre siden" er at ALLE, hver jævla sjel, her på HFS er udelt enige i at blind terror ikke kan forsvares på noen som helst måte. Akkurat det er ingen debatt overhodet, dersom du tror det, kan du jo starte en debatt og se om noen motsier deg. Og jeg har undret meg i årevis på hvordan folk kan hevde sånt som du gjør her. Kan du opplyse meg? Hva i alle dager er det egentlig du mener?oddgeir skrev:Det vil ikke de på venstresiden snakke om. Det er mye greiere og kritisere demokratier i vesten enn å kritisere sine venner i Qaida og Hamas. (Lettmelk og kaffe så langt i dagjokris skrev:snakk heller om hva faenskapet på andre siden driver med)
Så over til det å konstruktivt kritisere handlingsmønstre i egen eller nær egen sfære: Dette er tross alt vårt kulturelle og juridiske "hjemmemarked", der vi forstår en del av grunnlaget, og dermed er meningsberettiget med noe mer bakgrunn. Dersom vi ser at noen i vårt maktapparat, eventuelt noe vi anser også som "litt vårt" (denne gang i form av det noe diffuse begrepet "Vesten" og "vestlige verdier") råtner på rot, måtte vi være bra sprø om vi ikke mente noe om det! For like enige som vi er angående blind terror, går jeg ut fra at vi er omkring statlig maktimisbruk. Eller? For "vi" og "våre verdier" skal da ikke bli lik "de andres"? Det er nettopp i sånne saker kritikk har en sterk verdi. Det er faktisk et behov for at noen stiller spørsmål, dersom et eller annet peker i retning av et brudd med en trend i retning av forfall i verdiidealet. Og vi har faktisk oppnådd svært mye i retning av enkeltindividets rettigheter i "Vesten" etter hvert. Og det er nettopp saker som Bin-Laden saken, som er slve lakmustesten på hvor langt vi egentlig har kommet. Det nå vi skal teste om hevntrang og personlige motiver styrer OVER juridiske rettigheter for enkeltmennesket. OG det noen finner det opportunt å si fra om i denne saken er at: Ja, fortsatt brytes lover, normer og avtaler etter forgodtbefinnende, dersom angjeldende enkeltmenneske er frastøtende nok. Og et demokrati hviler tross alt på at vi overholder egne normer. Så om vi ikke en gang spørsmålsstiller handlingsmønsteret, hvilket demokratisk sinnelag er det da igjen i oss?
Honkey
kan ikke ha på silkehansker når man sloss mot mennesker som dreper kvinner,barn og menn over en lav sko , alt i allahs navn.
selvfølgelig er det enkelt å sitte i høymoralens borg og utvise bedrevitenhet, men jeg tror navy seals er best tjent med at de tar operative beslutninger, situasonsbetinget utifra ordre og opplæring, enn at noen av oss skal gjøre det
gi mannen som trakk av en pensjon som gjør at han kan nyte resten av livet uten bekymringer sier nå jeg. ;D ;D
Honkey