Osama Bin Laden drept!

Er det for utrolig til å være sant?

• Ja

Stemmer: 0 0.0%
  • Nei

• Vet ikke

• Totalt antall stemmer
    0

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Gjestemedlem skrev:
    lars_erik skrev:
    Alt slik som den ble utført. Helt til drapet. Her skulle man ha valgt å anholde og stille bin Laden for retten
    Mener jeg har vært tydelig på det før.
    Ikke egentlig. Du har vel romantisert litt rundt en ikke eksisterende domstol i Haag hvor man kan stille private terrorister for retten.

En rettssak ville nok foregått i USA. Ikke engang klart om det hadde vært en militær eller sivil en. Kanskje måneder og år med grusom tortur, litt drama for massene og deretter en henrettelse.

Hadde jo vært litt moro om de hadde sendt avrettingen i fjernsynet, men det hadde sikkert såret noen muslimske følelser og ført til uro.

I mellomtiden hadde horder av sympatisører sprengt seg selv og andre i luften for å kreve ham løslatt.

Klarer ikke i ettertid helt se at et slikt scenario hadde vært bedre.
    +1 hadde sikkert gjort underverker for rekruteringen til aq

G

Gjestemedlem

Gjest
    jokris skrev:
    Det hadde det utvilsomt.

Min første reaksjon var at han slapp for billig. At de burde paradert liket gjennom NYs gater eller brent ham på bålet. Men det ville ikke ført noe positivt med seg. Ei heller en rettssak med et fullstendig forhåndsbestemt resultat og påfølgende henrettelse. Begge deler hadde vært fantastisk propaganda for AQ og vill ført til en bølge med sympatier for dem. Det hadde hevet bL til en sagnfigur og martyr.

Nå ble han til slutt bare en taper som ble skutt og kastet til krabbene. Ikke samme ettermæle etter en slik sortie. Ikke samme stasen å følge ham i døden nå.

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Gjestemedlem skrev:
    jokris skrev:
    Det hadde det utvilsomt.

Min første reaksjon var at han slapp for billig. At de burde paradert liket gjennom NYs gater eller brent ham på bålet. Men det ville ikke ført noe positivt med seg. Ei heller en rettssak med et fullstendig forhåndsbestemt resultat og påfølgende henrettelse. Begge deler hadde vært fantastisk propaganda for AQ og vill ført til en bølge med sympatier for dem. Det hadde hevet bL til en sagnfigur og martyr.

Nå ble han til slutt bare en taper som ble skutt og kastet til krabbene. Ikke samme ettermæle etter en slik sortie. Ikke samme stasen å følge ham i døden nå.
    veldig enig gav han minst mulig oppmerksomhet og null mulighet for oppfordringer

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.655
    Torget vurderinger
    0
    Gjestemedlem skrev:
    Nå ble han til slutt bare en taper som ble skutt og kastet til krabbene.
    Nei og hva vet du om hva slgs faenskap han driver med der nede i Taremareby! ?? Tvilsomme greier dette ! :mad:

Tenk deg BjarneTV om et par år: "Då Bin Laden kom til Taremareby." Då Bin Laden sprengde Flyndre-Flat og Flyndre-Flink!" Eller " Då Bin Laden verva Flyndre-Fanten til selvmordsbombar". Før det avsluttes med "Då Krabbe-Krølle la bort Tarefela og ble truande mulsimkrabbe!"

Stakkars Ingebrigt Davig hviler nok ikke i fred etter at amerikanarene forviste Bin Laden til Taremareby!

G

Gjestemedlem

Gjest
    Spiralis skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    Nå ble han til slutt bare en taper som ble skutt og kastet til krabbene.
    Nei og hva vet du om hva slgs faenskap han driver med der nede i Taremareby! ?? Tvilsomme greier dette ! :mad:

Tenk deg BjarneTV om et par år: "Då Bin Laden kom til Taremareby." Då Bin Laden sprengde Flyndre-Flat og Flyndre-Flink!" Eller " Då Bin Laden verva Flyndre-Fanten til selvmordsbombar". Før det avsluttes med "Då Krabbe-Krølle la bort Tarefela og ble truande mulsimkrabbe!"

Stakkars Ingebrigt Davig hviler nok ikke i fred etter at amerikanarene forviste Bin Laden til Taremareby!
    Du ser ham i introen her! (manetjævelen med bin Laden sjegget) :eek:

[video]1T2WQJ-fNIM[/video]

Neste gang du har krabbefest, så er det kanskje en bit av bin Laden du spiser! :D

Husk majonesen! (og bordbønn)

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Gitt at man blir tørst av å høre på Chomsky. ;D

Kanskje en kugle for panden er mer på sin plass. ;D

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Det er vel bare NRKs Brennpunktredaksjon som sår tvil om massakrene i Bosnia. Noe uenighet om antallet har det vært frem til i dag, men at etnisk rensing fant sted er det vel ingen tvil om.
    Da er det verre for vår venn Chomsky. Han har vel etterhvert så liten kredibilitet at han er avhengig av flere og større obskuriteter for overhodet å få lyttere og lesere. Men underholdende er han. Det skal han ha.

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    3.343
    Torget vurderinger
    18
    lars_erik skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    lars_erik skrev:
    -rister på hodet-
    Jeg sympatisere med dine intensjoner.

Fortell meg så,

Case:
    USA får informasjon om at vet de hvor Osama bin Laden befinner seg.

Hva nå?

Fortell historien videre herfra slik du ønsker at den hadde vært. (Og spar ikke på detaljene)

:
    Alt slik som den ble utført. Helt til drapet. Her skulle man ha valgt å anholde og stille bin Laden for retten
    Du synes med andre ord at USA kan gå inn i andre land og hente ut mennesker uten å si i fra til landets myndigheter? Det eneste du er prinsipielt i mot er drapet? Burde man ikke sendt en anmodning til Pakistanske myndigheter om å arrestere Osama bin Laden, sånn helt prinsipielt sett mener jeg?

realist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    307
    S

Smorte24

Gjest
    HC skrev:
    lars_erik skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    lars_erik skrev:
    -rister på hodet-

Fortell meg så,

Case:

Hva nå?

Fortell historien videre herfra slik du ønsker at den hadde vært. (Og spar ikke på detaljene)

:
    Du synes med andre ord at USA kan gå inn i andre land og hente ut mennesker uten å si i fra til landets myndigheter? Det eneste du er prinsipielt i mot er drapet? Burde man ikke sendt en anmodning til Pakistanske myndigheter om å arrestere Osama bin Laden, sånn helt prinsipielt sett mener jeg?
    Ikke at jeg er sikker, men jeg tror at USA har gjort dette flere ganger.

Det er en grunn til at de ikke ville varsle denne gangen, de var redd for at han skulle komme seg unna.

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    3.343
    Torget vurderinger
    18
    Smorte24 skrev:
    HC skrev:
    lars_erik skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    lars_erik skrev:
    -rister på hodet-

Fortell meg så,

Case:

Hva nå?

:
    Ikke at jeg er sikker, men jeg tror at USA har gjort dette flere ganger.

Det er en grunn til at de ikke ville varsle denne gangen, de var redd for at han skulle komme seg unna.
    Kommentaren min over var rettet til Lars Erik, som har inntatt et veldig prinsipielt standpunkt. I den virkelige verden ble denne saken håndtert på eneste mulige måte men skal man ri prinsipper så holder det ikke bare å si at han burde anholdes, da må man også gå veien om de pakistanske myndighetene.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn