OLED-tråden - Spørsmål/svar og erfaringer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.703
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Bare hyggelig. Jepp den fungerer litt overnaturlig bra🙂

    Det er litt synd at den ikke kommer med dedikerte knapper for input, men hvis den originale fjernkontrollen har mulighet for å velge input *indirekte*, dvs. neste/forrige inngang istedet for direktevalg, og den i tillegg looper tilbake til første inngang når man trykker neste inngang når man er på siste inngang (prøvde virkelig å forklare dette mer elegant🤣), så kan man trikse litt og mappe mute-knappen til «neste inngang».
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.173
    Antall liker
    2.106
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Fikk på plass Philips 65" 4K OLED Ambilight 807. Lyden er ok (ikke fantastisk) og selvsagt menyene er ekstremt kryptiske sammenlignet med LG. Kjører den nå sammen med Apple TV 128GB (4K gen 3), og alt fungerer utmerket mellom Apple TV og motsatt.
     

    joha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    868
    Antall liker
    466
    Torget vurderinger
    1
    Kom til konklusjon at jeg måtte ha en TV på soverommet (så slipper jeg å sovne til discovery channel på sofaen).

    Jeg gikk for Philips 65" 4K OLED Ambilight 807. Ny generasjon OLED panel fra LG med 4 siders ambilight. Blir spennende å prøve noe annet enn LG etter veldig mange år. Skal kun brukes med Apple TV 4K, så smart TV funksjonene i TV er egentlig ikke relevant. Får vurdere en lydplanke etterhvert om det viser seg nødvendig.
    Tenker du her på EX-panelet? Ovenfornevnte MLA kommer eksempelvis i nyeste Philips 908 og LG G3.
     

    particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    476
    Antall liker
    316
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Flatpanels har sluppet sin test av LG G3

    "LG G3 er et imponerende OLED TV til både SDR og HDR, og endelig et markant skridt op fra C-serien. Skærmen leverer op til ca. 1400 nits lysstyrke med nøjagtige billedindstillinger og op til 1800 nits ved højere farvetemperatur (1800 nits kan ikke fastholdes). (...)

    G3 bygger videre på den fremragende ydeevne i LG OLED og udfordrer QD-OLED om tronen. Begge OLED-paneltyper har fordele og ulemper. MLA OLEDs fordele ift. QD-OLED vedrører sortniveau i oplyste rum og fraværet af farvekanter om tekst/objekter. G3 leverer også højere maksimal lysstyrke end Samsung S95C (2023 QD-OLED) i vores test og understøtter Dolby Vision op til 4K 120Hz. (...)

    Efter 10 generationer med WOLED repræsenterer 2023-panelet med MLA det største spring siden det første HDR OLED-panel."
     

    Latentfreak

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.08.2012
    Innlegg
    315
    Antall liker
    291
    Da har jeg kjøpt en LG CS 55” OLED som skal monteres i morgen - gleder meg!

    Har en 65” C1 fra før, og slik jeg forstår er den nye tv’n i praksis en C1 med nyere bildeprosessor (den som er i C2-modellen).

    Har ikke tuklet med innstillingene på C1, synes kino-innstillingen ser helt topp ut.

    Kan jeg forvente samme god kvalitet med standardinnstillingene på CS, eller er det noen justeringer jeg gjerne bør prøve?
     

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.025
    Antall liker
    4.383
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    TV2 og NRK har problemer med nett-tv app og LG.
    Jeg har LG web OS OLED55C7V og benytter kun nett-tv (ingen boks).
    TV2 har kuttet appen helt og NRK har slitt i 2 dager (NRK ble løst idag). Må kjøre casting på TV2, noe som begrenser bruken på mange måter.
     
    Sist redigert:

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.173
    Antall liker
    2.106
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Noen grunn til ikke å gjøre det?
    Synes bare kvalitet på app'ene og brukeropplevelsen blir bedre med Apple TV 4K. Har av den grunn Apple TV 4K i både stua og på soverommet (ingenting er bedre enn noe discovery blablabla dokumentar for å sove fort).
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.475
    Antall liker
    35.307
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Bruker heller ikke app i tven, her går det i nvidia shield tv pro - fungerer meget bra.
     

    skinnyboy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.06.2003
    Innlegg
    838
    Antall liker
    420
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Noen grunn til ikke å gjøre det?
    Foretrekker Apple TV 4K jeg også!
    Problemet med innebygde apper er jo at de ikke blir vedlikeholdt/oppdatert etter noen år, det er ikke et problem med er separat «strømmedings». Kanskje TV-er med Android ikke har dette problemet?
    I tillegg har en jo problem med at en må bruke (e)ARC om en vil nyte lyd av høyere kvalitet.
    Vet ikke om det er sant at LG er flinkere enn Samsung til å vedlikeholde innebygde apper, men det er ikke et problem for meg uansett.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    2.513
    Nvidia shield på soverommet grunnet utdatert TV. LG sin webOS oppleves mer brukervennelig når man har klønet litt med den. Google skal hele tiden selge deg skit. Apple skjer ikke her i hjemmet grunnet anstreng forrhold til det selskapet kaller service og support.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.050
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Kvaliteten gjennom appene på min LG OLED er i alle fall mer enn tilfredsstillende for min del. Jeg hører noen av appene på min forrige TV (også en LG, solgt til en kompis) nettopp har sluttet å oppdateres, etter 7 år, og det er vel rundt det man kan forvente i våre dager.

    Apple kommer heller ikke inn i dette huset.
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.173
    Antall liker
    2.106
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Nvidia shield på soverommet grunnet utdatert TV. LG sin webOS oppleves mer brukervennelig når man har klønet litt med den. Google skal hele tiden selge deg skit. Apple skjer ikke her i hjemmet grunnet anstreng forrhold til det selskapet kaller service og support.
    og
    Kvaliteten gjennom appene på min LG OLED er i alle fall mer enn tilfredsstillende for min del. Jeg hører noen av appene på min forrige TV (også en LG, solgt til en kompis) nettopp har sluttet å oppdateres, etter 7 år, og det er vel rundt det man kan forvente i våre dager.

    Apple kommer heller ikke inn i dette huset.
    Apple TV 4K er vel den mest elegante streaming-boksen som finnes. Med støtte for dynamisk å justere bilderate samt dynamikk (SDR/HDR/Dolby Vision) etter materiale som strømmes.

    Skal ikke tvinge noen, og man har selvsagt Android alternativer også (selv jeg ikke blir veldig imponert over disse). Har Android på Philips OLED (forøvrig må vel Philips sitt meny system være tidenes mest klønete oppsett - her har ingen spurt sluttbrukere i prosessen; forøvrig helt uavhengig av Android), så jeg har prøvd.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.050
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Apple TV 4K er vel den mest elegante streaming-boksen som finnes.
    Spiller ingen rolle for min del. Den lages av et fullstendig amoralsk selskap jeg ikke vil gi et øre. Dessuten er TV-appene som før nevnt fullstendig tilfredsstillende for min del.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    2.513
    Forholdet til Apple er såpass anstrengt at jeg starter heller å kjøpe BD ;) Jeg har akkumulert ca 30 år med kostbare historier fra bedriftsmarkedet i bunn for min misstro til alt Apple. Det sagt, — er man i riktig ende av forretningimperiet deres. Altså alt støtte og servicepersonell som kan fakture timepris på all tid brukt til å holde liv i faenskapet er det en gullgruve. Med en unik betalingsvillig kundemasse.

    Nå er det fortsatt såpass langt mellom 4K filmer tilgjengelig på strømmeplattformene vi nytter at det har ikke vært så aktuelt å prioritere enda. LG appen har i tillegg svelget med tilfredstillende kvalitet 4K innhold fra HBO. Samt C versjonen av LG gjør egentlig fin jobb med skalering av alt innhold den mates. Nye G versjonen gjør det vistnok enda bedre

    Rart med hvordan Altibox, — selskapet som var nesten enerådene på bra nett-TV i sin nåværende versjon trolig er blitt den dårligste av Telia og Telenor som vi veksler mellom her i hjemmet. Både innhold og brukeropplevelse hos Altibox står nå såpass tilbake fra konkurentene at brukere nå kan vurdere mangelende kvalitet/innhold og ikke bare pris når dem velger leverandør

    Om jeg forstår det riktig har også Sony nå tullet seg bort i Google-TV som OS?
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.050
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Rart med hvordan Altibox, — selskapet som var nesten enerådene på bra nett-TV i sin nåværende versjon trolig er blitt den dårligste av Telia og Telenor som vi veksler mellom her i hjemmet. Både innhold og brukeropplevelse hos Altibox står nå såpass tilbake fra konkurentene at brukere nå kan vurdere mangelende kvalitet/innhold og ikke bare pris når dem velger leverandør.
    Ser du skriver (både innhold og brukeropplevelse", men kan du være mer spesifikk? Jeg har brukt Altibox i rundt ti år og er like fornøyd som jeg var på dag 1. Imidlertid har jeg heller ikke brydd meg med å se på andre tjenester siden jeg er så fornøyd som jeg er.
     

    jan_arild

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    250
    Antall liker
    145
    Jeg har hatt altibox i 4 år nå.
    Fortsatt med Huawei q22 boksen.
    Har vel ikke hatt noe særlig med problemer.
    Jeg har også Lg 65 c1 som er mer enn tilfredsstillende når det gjelder strømmetjenester.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    2.513
    Ser du skriver (både innhold og brukeropplevelse", men kan du være mer spesifikk? Jeg har brukt Altibox i rundt ti år og er like fornøyd som jeg var på dag 1. Imidlertid har jeg heller ikke brydd meg med å se på andre tjenester siden jeg er så fornøyd som jeg er.
    Om man husker kampen Altibox tok mot TV2 hvor brukerne var uten TV2 i lang tid? Jeg sendte den gang takkemail til Altibox og tok imot kroneavslag da TV2 likevel aldri ble brukt. Lite viste jeg at konkurentene svelget den sure pillen og gav brukerne TV2 Play i grunnpakene sine. Det fremkom ikke så tydelig i kampens hete hva dette egentlig innbefattet for Altibox sine kunder.

    Nå viser etterspill at eneste vinneren her ble Altibox. Som nå priser seg tilsvarende konkurentene. Men hvor kunden da i tillegg selv må betale/bruke poeng for å få TV2 Play* som nå er med i grunnpakken hos andre aktører.
    Og da vi igjen gikk tilbake til Altibox etter 12 mnd med Telia lærte vi at konkurenten også tilbyr flere aktuelle strømmeselskap kunden kan bruke poengene sine på. Samt noen kanaler som passet vår hustand bedre enn grunnpakken fra Altibox.

    Brukeropplevelsen er mest ødelagt av at Altibox benytter TV boksen som salgsportal. Her i huset får vi utslett av alt som ligner reklame, da spesielt når man betaler for tjenesten. Selve TV guiden oppleves også enklere i bruk hos konkurentene. Samt vi gikk lei av at programmer ofte ikke lar seg starte fra begynneslen med Altibox. Opptak er bra enkelt hos Altibox, men det hjelper jo ikke når man har sluttet å bruke tv-boksen pga få kanaler i grunnpakken og mye reklame.

    Det er en ting Altibox sin 3.part salgsparner fortsatt er bedre på og det er svartid på kundestøtte. Dette fungerer bra på fakturaspørsmål og avtaleforhold. Her er Telia og Telenor så borteinatta at en funderer på om man burde innføre obligatorisk krav til alle som tar lederstillinger i et selskap at dem må ringe eget støtteapparat for å få rettet en feil før de tiltrer lederstilling. Det sagt, jeg har selv sittet i møter hvor man bevist har laget slik strategi hos kundemottak for å trette ut kunden på spesefikke kundehendvendelser.

    Grunnen til at Altibox røk ut forriege gang var at de helt teit har gjort det umulig å velge DNS på hjemmesentralen. Noe man kan hos både Telia og Telenor. Hos Telenor opplevde jeg det som et must da deres egen rett som det var falt ut i kortere og lenger perioder.

    Det skal samtidig nevnes at Telia sin nyeste TV-boks oppleves som utrolig treg. Samt vi hadde problem med Netflix som ofte gikk i heng på den. Telia sitt kundesenter hadde kreativ løsning på problemet ved å anbefalte å bruke TV appen :)

    (*) Faktisk overrasker TV2 Play med mye bra innhold når man ser bort fra egenprodusert realety-fjas. I hvertfall til de skilte ut BritBox som egen betalingstjeneste.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.050
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Om man husker kampen Altibox tok mot TV2

    Husker det bare såvidt, siden det eneste fra TV2 jeg bruker er nyhetskanalen. TV2 Play har jeg aldri vurdert å skaffe meg. Ser hva du sier ang. etterspillet, men siden det ikke berører meg....

    Brukeropplevelsen er mest ødelagt av at Altibox benytter TV boksen som salgsportal. Her i huset får vi utslett av alt som ligner reklame, da spesielt når man betaler for tjenesten

    Skjønner ikke helt denne. Jeg er mer enn gjennomsnittlig fiendtlig innstilt til reklame, men jeg ser heller aldri reklame fra Altibox. Ikke som jeg kan komme på i alle fall. Kanalene har ingen reklame, appene har ingen reklame, så jeg vet ganske enkelt ikke hva du henviser til.

    Samt vi gikk lei av at programmer ofte ikke lar seg starte fra begynneslen med Altibox. Opptak er bra enkelt hos Altibox, men det hjelper jo ikke når man har sluttet å bruke tv-boksen pga få kanaler i grunnpakken og mye reklame.

    Ikke helt sikker på hva du mener her heller. Tenker du på programmer som er tatt opp? I så fall hadde det selvsagt vært veldig greit om man slapp å begynne opptaket X minutter før oppgitt start-tid for å være sikker på å få med begynnelsen, men de få sekundene det tar å spole seg frem til start har aldri brydd meg.

    Det er en ting Altibox sin 3.part salgsparner fortsatt er bedre på og det er svartid på kundestøtte

    Ja, kundeservice hos Altibox (eller Viken Fiber for min del) er ganske enkelt uovertruffen. Jeg har knapt hatt noe som kan kalles problemer i løpet av ti år, men den lynkjappe svartiden på mail og telefon, i tillegg til 24/7 webchat er likevel et kjempepluss for min del.

    Det høres vel egentlig ut som om andre tilbydere ikke har noe ekstra som er av betydning for meg, så da slår jeg meg fortsatt til ro med det jeg har.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    2.513
    Jeg er mer enn gjennomsnittlig fiendtlig innstilt til reklame, men jeg ser heller aldri reklame fra Altibox. Ikke som jeg kan komme på i alle fall.
    Er man fortsatt på den gamle Q22 boksen er ikke dette plagsomt. Den nye TV boksen til Altibox kjører Google TV som når den starter går til salgsportalen med filmer og reklame fra strømmetjenster man ikke abonnerer på. Om noen vet en metode å få den til å gå til sist brukte TV kanal eller TV-guiden ved oppstart kan mye være løst.
    Tenker du på programmer som er tatt opp?
    Fra TV guiden. For de kanalene som har støtte for Start forfra feiler det omtrent like ofte som det virker med den nye TV boksen.
    TV2 Play har jeg aldri vurdert å skaffe meg
    Samme tenkte jeg. Mest fordi portalen deres fokuserer reklamen sin mot de teite realety seriiene deres. Faktum er at hustanden her brukte TV2 Play mer enn HBO, Netflix og Disney til sammen i flere måneder. Portalen har masse nordiske og amerikanske serier og filmer som falt i smak. Dessverre kom Britbox og man samlet da alt av britisk kvalitetskrim som jeg personlig er veldig glad under egen betalingstjeneste.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.050
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Er man fortsatt på den gamle Q22 boksen er ikke dette plagsomt.
    Aha! Har såvidt husken rekker kun skiftet boks en gang, ganske tidlig, og det var sikkert til Q22. Navnet virker kjent i alle fall. Da er det med andre ord bare å stelle pent med den og håpe at den lever lengst mulig.

    Den nye TV boksen til Altibox kjører Google TV som når den starter går til salgsportalen med filmer og reklame fra strømmetjenster man ikke abonnerer på.
    Skjønner. Høres ikke bra ut.

    Samme tenkte jeg.
    Her er det jeg som utgjør den totale husstanden, så da blir det som regel som jeg vil. Krimen får jeg med meg okke som.

    Mange takk for info! Jeg må nok undersøke markedet når Q22 en gang dør, eller evt. ikke blir støttet mer. Måtte det ligge langt frem i tid!
     

    raeggis

    Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Innlegg
    379
    Antall liker
    254
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    Aha! Har såvidt husken rekker kun skiftet boks en gang, ganske tidlig, og det var sikkert til Q22. Navnet virker kjent i alle fall. Da er det med andre ord bare å stelle pent med den og håpe at den lever lengst mulig.



    Skjønner. Høres ikke bra ut.



    Her er det jeg som utgjør den totale husstanden, så da blir det som regel som jeg vil. Krimen får jeg med meg okke som.

    Mange takk for info! Jeg må nok undersøke markedet når Q22 en gang dør, eller evt. ikke blir støttet mer. Måtte det ligge langt frem i tid!
    Chromecast neste da👍🏻
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.050
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Det er selvsagt en mulighet. Kanskje også en sannsynlighet hvis jeg ikke ser noen videre fordeler med en ny TV vs den jeg har om X år. Sånn i utgangspunktet ser jeg en definitiv verdi i å ikke måtte bruke en ekstern boks eller dings, men jeg er heller ikke interessert i å oppgradere hvis jeg ikke ser merkbar forskjell. Jeg følger ikke akkurat nøye med på TV-ting, men for meg virker det som det først og fremst er på lysstyrke at ting har gått fremover siden jeg kjøpte G1. Akkurat det er et ikke-tema for min del og G1 er mer enn lyssterk nok.
     

    pcnr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    191
    Antall liker
    367
    Har en 65 Samsung S95 Oled i tv-stuen koblet med en Lemus Home artistic lydplanke. Kjører apper i TV-en (også Apple TV-appen). Det fungerer helt fint.

    Synes Samsungen har gnistrende god bildekvalitet, og kanskje hakket bedre enn 65 LG Oled TV'en vi har på/i soverommet/TV-stua i andre etasje. Her bruker vi Apple TV 4k-boksen som kilde.

    Lyden fra Lemus'en er ganske bra, lydplanken styres med en app (automatisk kalibrering med bruk av mikrofonen på iPhone, eller separat justering av bass, mellomtone og diskant). Dsp sørger for dype toner og grei dynamikk når det trengs.

    Likevel når den ikke opp til lydkvaliteten fra Kef LSX høyttalerne og REL HT12' subben vi bruker til LG-tv'en. Disse er i en klasse over ift åpen og gjennomsiktig lyd, og selvsagt med en helt annen tyngde i bunn. Kef-høyttalerne og -appen er genial ift tilpasning av sub med justering av høy- og lavpassfilter etc. Men det er selvsagt ikke så visuelt ryddig som å ha en lydplanke rett under TV'en og alle ledninger skjult i vegg 🤗

    IMG_8171.jpeg
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.703
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    I 2023 får vi stort sett «bra nok» bilde på alle OLED-TV’er. Alle er stort sett fabrikkalibrert til OK bilde, i hvertfall LG og Sony (og sikkert flere). På mange måter får vi nå det bildet vi trodde vi fikk når DVD kom og 32 tommers widescreen bilderørstv begynte å bli allemannseie:)
     

    raeggis

    Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Innlegg
    379
    Antall liker
    254
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    Prisforskjellen er for stor, til p endre. G2 fra 2022 ligger litt over C3 i pris. Så jeg er nok fastlåst i C3 nå🤣
     

    particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    476
    Antall liker
    316
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    LG OLED 2024.png


    LG avslører 2024-OLED TV

    Noen gode nyheter, som innbygget Chromecast for alle modeller. Maks bildefrekvens økes til 144 Hz for C-serien og opp, noe som har litt betydning for PC-spilling. B-serien får nå fire "fullverdige" HDMI 2.1-innganger, og som vanlig rapporteres det også om "litt høyere lysstyrke" for hver modell.

    MLA får man nå opp til 83" på G4 og M4, noe fjorårets modeller hadde opp til 77". Men egentlig skuffende at C-serien blir uten MLA også i denne omgang. G-serien er absolutt lekker, men tradisjonelt også betydelig dyrere (også før MLA), og fot må trolig fortsatt kjøpes som ekstrautstyr. Den nye Alpha 11-prosessoren er også forbeholdt G og M-seriene.

    Edit: Ifølge Tek.no vil faktisk G4-serien komme med fot inkludert "i flere regioner", uten at dette presiseres:

    "Ellers vil G4-serien komme med en fot i flere regioner. Det høres selvsagt ut, men forgjengeren kom kun med veggfeste i boksen".

    Her er LGs nye OLED-TVer
     
    Sist redigert:

    Proethifi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.04.2023
    Innlegg
    540
    Antall liker
    642
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    LG OLED 4K CX 2020, og dårlig lyd via HDMI fra Blu-Ray til TV.:

    Jeg bruk LG TV som HDMI switch, hvor PlayStation 5, Hifi Rose og Denon HDMI Switch er koblet direkte inn til LG TV via HDMI. Fra LG TV går signaler ut via eARC HDMI og til McIntosh MA9500. LG lyd inn er stilt inn som PCM, samt Pass Thru av signaler igjennom LG TV, før de går ut til MA9500.

    Når jeg spiller BluRay via Sony UBP-X800M2 4K Ultra HD, er det tydelig dårligere lyd, om lyden går via LG TV via HDMI, versus direkte fra BluRay spiller via Coax og direkte til MA9500. Det er nesten som en om LG TV klarer å produsere en skrapelyd når lyden går via LG TV..

    En mulig forklaring er at dataprosessor muligheten til LG TV ikke er så sterk? Eller feilinstilling fra min side?

    Er forsøk med forskjellige HDMI kabler med opp til over 40 Gbps hastighet, med samme resultat…

    Noen som har tilsvarende erfaring? eller forslag til løsning?
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    2.513
    Virker som det kanskje foregår noe resampling på veien her? Pass Thru behøver dessverre ikke alltid bety uberørt.
     

    Puscifer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    424
    Antall liker
    283
    Torget vurderinger
    4
    Det var på tide å ta av beskyttelsefilm på skjermen på min LG 77 C1 i dag etter 22 måneder. 🫣 😝😝😝

    Tipper det er flere som har den fortsatt på. Ikke lett å oppdage 🫣 og jeg som var strålende fornøyd. Som å få ny tv i dag 🤭🫣😝
     

    Puscifer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    424
    Antall liker
    283
    Torget vurderinger
    4
    Da ble det ny tv til soverommet.
    LG 55 G2 OLED Evo TV Gallery Edition til 11 990,- på komplett.no
    Blir levert i morgen alt 😉
    Ble lei av å gå fra oled på stua til grå 43 lcd på soverommet
    Hadde tenkt å vente til mai/juni på tilbud ned mot 10 000,- på en 55 C2/C3 så da var dette en helt grei pris. :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: TGB

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.431
    Antall liker
    1.981
    Torget vurderinger
    8
    Noen som vet hvordan C3 vil passe i en normal stue med store vinduer ?
    Kan bruke markise etc så slipper unna direkte sollys
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn