Ole Paus. Fy faen for en musiker.

L

Lars.N

Gjest
Paus'e musikk best i heis å når fisken svømmer igjen på tv skjermen på NRK , da vet du det er game over .
 

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Innlegg
24.660
Antall liker
32.643
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
20
Ole Paus - Disguise - TV 2 Play

Magisk nok en gang etter min mening.
Mange meninger i denne tråden om denne mannen,og som er lov, men i dag gjorde han en norsk versjon av Lene Marlin`s Disquise som satte meg langt ned i sofa`n.....jeg ble stille!
Mange kan mene mye, men for meg besitter Ole Paus en evne til å sette ord (norske) på andres tekster som få andre har:)
Han klarer å formiddle teksten, i en norsk versjon, på en enestående måte:)
Digger deg jeg Ole Paus, og du hadde et godt materialet å jobbe med, Lene Marlin er en stor låtskriver på sitt beste!

gismo
 
Sist redigert:

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12
På fornavn og greier :). Så Paus i dag fremføre til terningkast 2 dessverre. Og han er en gammel favoritt. Nå får jeg kjeft. Lise Madsen?
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.415
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
På fornavn og greier :). Så Paus i dag fremføre til terningkast 2 dessverre. Og han er en gammel favoritt. Nå får jeg kjeft. Lise Madsen?
Var vel VG det kan jeg tenke meg?
MEN, han gjorde det nok ikke så bra som de to forrige, men ingen andre er i nærheten av et slikt nærvær som det den mannen får til gang på gang.
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12
På fornavn og greier :). Så Paus i dag fremføre til terningkast 2 dessverre. Og han er en gammel favoritt. Nå får jeg kjeft. Lise Madsen?
Var vel VG det kan jeg tenke meg?
MEN, han gjorde det nok ikke så bra som de to forrige, men ingen andre er i nærheten av et slikt nærvær som det den mannen får til gang på gang.
VG? Det var jeg som skrev det ....... Synes originaltappet Paus er best .......
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.415
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
På fornavn og greier :). Så Paus i dag fremføre til terningkast 2 dessverre. Og han er en gammel favoritt. Nå får jeg kjeft. Lise Madsen?
Var vel VG det kan jeg tenke meg?
MEN, han gjorde det nok ikke så bra som de to forrige, men ingen andre er i nærheten av et slikt nærvær som det den mannen får til gang på gang.
VG? Det var jeg som skrev det ....... Synes originaltappet Paus er best .......
Ok, daså :)
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12
På fornavn og greier :). Så Paus i dag fremføre til terningkast 2 dessverre. Og han er en gammel favoritt. Nå får jeg kjeft. Lise Madsen?
Det er rettet opp Trondmeg;)

gismo
Å kjære, det gjorde ikke noe. Synes det er hyggelig når noen føler så nær tilknytning til offentlige personer at de omtales som nære kjente. Sikkert fordi jeg ikke får det til selv. Er vel en litt sær hedmarking ;)
 

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Innlegg
24.660
Antall liker
32.643
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
20
På fornavn og greier :). Så Paus i dag fremføre til terningkast 2 dessverre. Og han er en gammel favoritt. Nå får jeg kjeft. Lise Madsen?
Det er rettet opp Trondmeg;)

gismo
Å kjære, det gjorde ikke noe. Synes det er hyggelig når noen føler så nær tilknytning til offentlige personer at de omtales som nære kjente. Sikkert fordi jeg ikke får det til selv. Er vel en litt sær hedmarking ;)
Ja vi hedmarkinger har mye rart for oss...:cool:

gismo
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Nærvær har den godeste Paus...Så også inderlighet og evne til å spikre sammen gode tekster utav sanger som kan oppfattes som platte på engelsk... Men Paus er best som seg selv med egne tekster...Det som ble levert sist gang var en grei toer maks...
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.486
Antall liker
35.324
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Enig med HCS.. det litt for mange ord som svevde for seg selv denne gangen, normalt gjør han det flott, og mange av hans sanger er ubeskrivelig sterke. Men denne gangen, tja..
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.465
Antall liker
84.210
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Ole Paus dukket opp på nærradioen i dag da mine kjære barn var på besøk og radioen stod på. Min sønn på 25 lurte på om "han på radioen" var full og min datter (21) istemte; "Han kan jo ikke synge"! Kunne ikke vært mer enig!!
 

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Innlegg
5.372
Antall liker
1.045
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
Det er bare helt genialt at han "ikke kan synge". Det gjør han spesiell og verdt mer enn så mye annet. ;)
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.465
Antall liker
84.210
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Han synger jo værre enn Robert Zimmermann!!!!! Og det sier jo det meste, når kke engang HAN kan synge!!!!
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.978
Antall liker
6.153
Torget vurderinger
32
En vakker stemme som ikke kan formidle tekst, eller enn en rusten og sliten en som kan det. Jeg vet hva jeg ville valgt. Når det gjelder Paus og HGVM, synes jeg han tekst- og formidlingsmessig har vært glimrende i alle tre programmene, men jeg synes han har vært veldig lite variert musikalsk. Alle tre låtene har fått den samme behandlingen. Da er etter min mening Marion Ravn bedre, fordi hun evner å gi låtene ulike karakterer. Hennes rockeversjon av Bullet Me var ypperlig, og hadde bandet latt være å bli med på lørdag, ville hennes neddempede Unforgivable Sinner-versjon stått til terningkast 6.

Roy
 

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Innlegg
15.639
Antall liker
10.642
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Han synger jo værre enn Robert Zimmermann!!!!! Og det sier jo det meste, når kke engang HAN kan synge!!!!
Å kunne synge er mer enn å treffe hver bidige tone 100% pitch perfect...
Men det hjelper fælt. ;)
Ikkje nødvendigvis. Uten at eg vet, så tipper eg at vokalisten i ToTo synger teknisk perfekt og 100% klokkereint, men eg levner liten tvil om kem eg holder som beste vokalist av ham og Dylan...
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Han synger jo værre enn Robert Zimmermann!!!!! Og det sier jo det meste, når kke engang HAN kan synge!!!!
Å kunne synge er mer enn å treffe hver bidige tone 100% pitch perfect...
Men det hjelper fælt. ;)
Ikkje nødvendigvis. Uten at eg vet, så tipper eg at vokalisten i ToTo synger teknisk perfekt og 100% klokkereint, men eg levner liten tvil om kem eg holder som beste vokalist av ham og Dylan...
Jeg også. Joseph Williams. ...Men jeg HØRER selvsagt mye heller på Bob. ;)

Det koker ned til hva som menes med "best", tenker jeg. Vi er egentlig enige, altså.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.008
Antall liker
6.236
Paus er flink til å sette over til norsk. Siden han ikke synger så pent tvinger han oss til å høre på teksten. Veldig virkningsfullt.
 

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Innlegg
8.875
Antall liker
4.315
Jeg er enig i at Marion har imponert, Roy. Jeg synes til og med at hun klarte å gjøre Casanova interessant .... ihvertfall nesten
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.166
Antall liker
6.853
Torget vurderinger
4
Det spennende blir når alle de andre skal velge & vrake blandt alle låtene til Marion:

Diskografi
 

mana

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.08.2009
Innlegg
655
Antall liker
190
Torget vurderinger
24
Må jo si at Paus virkelig fremkallet gåsehud i kveld med alle vet at Harry er død av CC Cowboys.Knallbra !!!
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.579
Antall liker
2.772
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Må jo si at Paus virkelig fremkallet gåsehud i kveld med alle vet at Harry er død av CC Cowboys.Knallbra !!!
Så bra var det da virkelig ikke....!?
Vil vel heller si at det var skuffende dårlig....

mvh
Proffen
 

mana

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.08.2009
Innlegg
655
Antall liker
190
Torget vurderinger
24
Må jo si at Paus virkelig fremkallet gåsehud i kveld med alle vet at Harry er død av CC Cowboys.Knallbra !!!
Så bra var det da virkelig ikke....!?
Vil vel heller si at det var skuffende dårlig....

mvh
Proffen
Ok da syntes at dette var en helt ny side fra Paus og at dette fixet han også,men det er jo du som er proffen her :)
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Ole Paus er i mine øyne en dårligere musiker enn det jeg oppfattet ham som før HGVM.
MEN, han er jævlig god på sin greie, og som låtskriver, men han bør holde seg til det han kan.
Dagens opptreden var ikke særlig mye å låne ørene til.
IMO.
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
12.891
Antall liker
13.924
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8

mana

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.08.2009
Innlegg
655
Antall liker
190
Torget vurderinger
24
Ole Paus er i mine øyne en dårligere musiker enn det jeg oppfattet ham som før HGVM.
MEN, han er jævlig god på sin greie, og som låtskriver, men han bør holde seg til det han kan.
Dagens opptreden var ikke særlig mye å låne ørene til.
IMO.
Enig,han skulle ikke vært med i programmet i det hele tatt.Eg var nok ikke tilregnelig når jeg skrev det jeg skrev:p
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.269
Antall liker
9.503
Torget vurderinger
2
Så langt er liker jeg cc cowboysversjonene best,men kurt var veldig bra. Jentene kan nok gi en ny dimensjon til låtene...anita og lene igjen...
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Marion Ravn og Morten Abel var morsomt å høre på. Kurt er et stort gjesp. Ole Paus hørte jeg dessverre ikke. Jeg syntes dette er gøy. Gudbedre så mainstream jeg har blitt:mad:
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Morten Abel er råflink.
 
Topp Bunn