OL 2010

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Innlegg
8.866
Antall liker
4.294
En stund kjente jeg Oddvar Brå vibbene her. Han gikk jo fra fiasko til fiasko i internasjonale mesterskap. Han fikk delvis uttelling til slutt, I Oslo-VM, da karrieren helt der oppe var på hell. Hvis Brå hadde vært velsignet med det støtteapparatet vi så i Dæhlies glansperiode, og ikke hadde vært belemret med dårlige ski av "godt norsk fabrikat" så hadde han nok hatt en helt annen CV fra internasjonale mesterskap.

Brå sin karriere er fortsatt imponerende i mine øyne. Men Petters triumf i går må ha gjort uendelig godt for sjela. Jeg synes ikke det er trist at gode utøvere blir slått. Det er jo det som gjør idrett spennende. Men det er ikke noe gøy når utøvere som har forberedt seg i mange år ikke får anledning til å yte sitt beste.
 

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Innlegg
2.302
Antall liker
21
Deilig at Nordthug lykkes.

Men den taprest i OL vå være hun dærre Bornsjente fra Slovenie aler noe som, falt i kløfte og kvalifisrte seg til final eog dro ilan mdelaje med storesmerter....


Pussig hvordan dysleksien brer seg når man skal skrive raskt!!!
Liesnev
 

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Innlegg
989
Antall liker
0
oddgeir skrev:
rico skrev:
Sa han noe lurt etterpå? Fortell, fortell!
Selvsagt. Hva tenkte du da du gikk ut på den siste etappen?

Æ gikk med en blanding av motivasjon og hat.

Kongekommetar.
"Det eneste som matcher meg på oppløpssiden er kameraet."
Ikke verst den heller!
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Stakkars Sven Kramer, dette var virkelig for jævlig.
Mvh.KW
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.291
Antall liker
16.341
Sted
Østfold
Det var virkelig helt sykt. Kramer taper jo alt på dette, men juryen kunne jo ikke dømt annerledes heller. Han går jo en indrebane for mye og har dermed gått et kortere løp enn alle de andre. Kan tenke meg tonen mellom Kramer og hans trener ikke er særlig god nå. Lurer på hva jeg ville gjort som trener for å plastre på dette.
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Vi kan jo si det på svensk...
Det ar lite tveksamt at dom kommer at gje varandre nogra kramer med det fyrsta... ;D

Jeg tror at det kommer til ett punkt for Sven Kramer der han rett og slett må tilgi Kempke...
Gjør han ikke det, tror jeg han kommer til å tape enda mer enn bare ett ol-gull.
Kort sagt, som trener, kan du ikke gjøre så mye, det er nå opp til Sven, og han er nødt til å tilgi, enda så hardt det blir.

mvh
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.163
Antall liker
6.829
Torget vurderinger
4
Kult at det ramler inn litt metall til bortovergjengen, men som eks. alpinist er mitt hjerte hos alpingutta....og de skuffer ikke. Helt konge at Jansrud tok sølv i dag. Overlegent best i andre omgang. Kjørte seg opp fra ellevte til andre plass. Aksel Lund Svindal viser igjen at han i god norsk alpintradisjon er en strålende all rounder med medalje i tre disipliner. Og han gliste så herlig fett da han så kompisen stå og vente ved lederveggen og hadde slått han med et par tiendeler. Snakk om forbilledlig sportslig glede!

 

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
3.030
Antall liker
539
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
Vi må ikke glemme Hedda Berntsens sølv i Skicross heller - bra jobbet!!

 
R

rico

Gjest
fjellvåk skrev:
Storslalomen i dag blir spennende, Aksel er i form og blir ikke lett å stoppe, han må bare legge ifra seg disse litt for tidlige inngangene til svingene når det er bratt, det blir altfor ofte tverrstilling av skia i storslalomen og da taper man tid, men som sagt han er i form så skal vi si pallen? Det mest spennende blir jo om det blir 2 på pallen, Jansrud kan faktisk vinne dette han, litt mer fandenivolsk 1 omgang enn vanlig (utenom den i Kransjka Gora da...) så blir han vanskelig å ta i dag.
Har vi synske folk på sentralen?
 

Todd

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.06.2009
Innlegg
1.220
Antall liker
46
Hva tror man om stafetten idag??

Vi er vel avhengig av at Northug blir sendt ut sammen med tetgruppen? På denne måten kan han gå taktisk og knuse all motstand i spurten. Spørsmålet er vel om de tre andre norske klarer å henge med til Petter blir sendt ut på siste etappen...
 

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Innlegg
24.588
Antall liker
32.332
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
20
Todd skrev:
Hva tror man om stafetten idag??

Vi er vel avhengig av at Northug blir sendt ut sammen med tetgruppen? På denne måten kan han gå taktisk og knuse all motstand i spurten. Spørsmålet er vel om de tre andre norske klarer å henge med til Petter blir sendt ut på siste etappen...
Det er nok dette som er utfordringen ja ;)

gismo
 
V

vredensgnag

Gjest
Blir spennende i kveld!

Gjennom årene har det vært en del underlige kandidatøvelser og faktiske grener i OL. Visste ikke at man hadde arrangert puddelklipping (flest pudler på to timer), dueskyting (levende duer, man skjøt til man bommet på et slipp). Skijoring var også ukjent for meg ...

Den første stupeøvelsen var også spesiell. Her ble man bedømt på hvor dypt man trengte ned i vannet, og fikk medaljen etter hvor lang tid man brukte på å flyte opp igjen til overflaten, uten å hjelpe til med oppdriften.

http://www.independent.co.uk/sport/...lympic-sports-1907187.html?action=Popup&ino=1
 
N

nb

Gjest
vredensgnag skrev:
Blir spennende i kveld!

Gjennom årene har det vært en del underlige kandidatøvelser og faktiske grener i OL. Visste ikke at man hadde arrangert puddelklipping (flest pudler på to timer), dueskyting (levende duer, man skjøt til man bommet på et slipp). Skijoring var også ukjent for meg ...

Den første stupeøvelsen var også spesiell. Her ble man bedømt på hvor dypt man trengte ned i vannet, og fikk medaljen etter hvor lang tid man brukte på å flyte opp igjen til overflaten, uten å hjelpe til med oppdriften.

http://www.independent.co.uk/sport/...lympic-sports-1907187.html?action=Popup&ino=1
Det er mye artig, sett med norske øyne særlig i sommer-OL. En av de teiteste sportene jeg vet om er faktisk høydehopp - hopp så høyt som mulig, men av en eller annen merksnodig grunn er det kun lov til å satse på en fot! En norske herreturner (ergo en ganske middelmådig en) tar lett Sotomayors uslåelige høyderekord når turneren får satse med begge bena.
 

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
9.213
Antall liker
4.835
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Wall Street Journal: The Mystery of Norway

What makes its performance hard to fathom, however, is that Norway has only 4.7 million people to choose from. It's as if the American team finished third in Vancouver after limiting the athlete pool to people living in metropolitan Detroit.
:)
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.291
Antall liker
16.341
Sted
Østfold
Jeg synes det illustrerer i hvilken grad idrettsutøvere flest er et resultat av sin trening og ikke et resultat av at de er født spesielle supermennesker av noe slag.
 

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Innlegg
5.984
Antall liker
326
Sted
Oslo Vest
coolbiz skrev:
The Mystery of Norway
Ikke så mystisk at vi er så ræva i hockey egentlig.

Norge har ca. 30 ishaller.
Sverige har vel dobbelt antall inbyggere og har rundt 300 ishaller.
Men så er jo Norge et fattig land med lite penger da. :p

Alle tettbebygde strøk i sverige har ishall.
 
F

fjellvåk

Gjest
Vi må ikke glemme Hedda Berntsen her, jenta har nå mesterskapsmedaljer i alpint, telemark og skicross! Det er sterkt det.
 

JD

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.02.2002
Innlegg
900
Antall liker
56
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Tror faktisk at stafettgutta overrasker i dag, og henger med helt frem til PN skal gå. Johnsrud Sundby har hatt to renn med ræva ski, så det tror jeg skal gå fint hvis han nå ikke blir smurt bort igjen. Hjelmeset er en gammel ringrev som det ikke er lett å gå fra, og Lars Berger tror jeg også man skal jobbe hardt for å bli kvitt. I tillegg er det meldt snø, så da kan det bli vanskelig å gå fra. Blir bra dette... Men stafett er stafett. Drømmen er jo at Petter pryler Hellner på siste etappe ;D
 
P

Parelius

Gjest
Todd skrev:
Hva tror man om stafetten idag??

Vi er vel avhengig av at Northug blir sendt ut sammen med tetgruppen? På denne måten kan han gå taktisk og knuse all motstand i spurten. Spørsmålet er vel om de tre andre norske klarer å henge med til Petter blir sendt ut på siste etappen...
Ved guder; fri oss fra taktikkeri. Vi vet hvordan norske bløthoder reagerer på slikt (- når det f.eks. er svensker som bedriver slik styggedom).

Tillegg: Tenke seg til; nordmannen var så smart at han gikk på bakskia til svensken. Herlig!
 

JD

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.02.2002
Innlegg
900
Antall liker
56
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Hvor mye stang ut er det mulig å ha? Ising i rubben denne gang... Kjempeløp av Petter, dog.
 

.tore.

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.06.2007
Innlegg
276
Antall liker
3
fjellvåk skrev:
Vi må ikke glemme Hedda Berntsen her, jenta har nå mesterskapsmedaljer i alpint, telemark og skicross! Det er sterkt det.
To medaljer i skicross er herlig. Fin gren for oss som liker racing. Ble god og søvnig av stafetten, selv om det nesten så ut til å skulle dra seg til litt mot slutten.
 

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Innlegg
5.626
Antall liker
1.319
cash 63 skrev:
Fantastiskt Guld! från fyra starka svenskar ;D ;D ;D ;D
Istemmes ! Fantastisk innsats av det svenske laget. Slikt er bra underholdning for oss som ser på uten lyd mens man hører på Navigators og drikker rom. Gratulerer Cash !
 

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Innlegg
8.866
Antall liker
4.294
Istemmes;

Sverige fortjente det gullet der. De var sterke på alle etapper i dag og gikk en perfekt stafett.

Og kanonløp av Petter Northug igjen. Isingen under skia til Hjelmeset var kanskje utslagsgivende i dag, men ville ikke vært det om vi hadde hatt fire klasseløpere på laget, slik vi hadde i gode gamle dager ;D.
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Imperial skrev:
Vi kan jo si det på svensk...
Det ar lite tveksamt at dom kommer at gje varandre nogra kramer med det fyrsta... ;D

Jeg tror at det kommer til ett punkt for Sven Kramer der han rett og slett må tilgi Kempke...
Gjør han ikke det, tror jeg han kommer til å tape enda mer enn bare ett ol-gull.
Kort sagt, som trener, kan du ikke gjøre så mye, det er nå opp til Sven, og han er nødt til å tilgi, enda så hardt det blir.

mvh
Og her gjør Sven Kramer da nettopp også dette: Han tilgir!
http://www.vg.no/sport/ol/2010/artikkel.php?artid=587091

mvh
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.291
Antall liker
16.341
Sted
Østfold
mteinum skrev:
65finger skrev:
Grattis! Cash. kult at svenskene vinner.
Da er det sørgelig at noen oppfører seg slik:

http://www.dagbladet.no/2010/02/24/sport/ol_i_vancouver/ol_2010/ski/langrenn/10581130/
Huff, jeg har alltid sett på Svaan som en bra fyr, men det ble ikke akkurat noen stjerne i boka av dette. Det er rart at når Northug forsøker å senke farten til sine konkurrenter så er det mer usportslig enn når 2 svensker samarbeider om å gjøre det samme gjennom halvparten av en 3-mil...
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.657
Antall liker
21.459
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Enhver syklist synes det er fantastisk latterlig med slikt tullprat som Svans.
Men grattis til svenskene! Superb gjennomføring.

Bra 5000 av Haugli også.
 

spurv

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.09.2004
Innlegg
700
Antall liker
1
If you ain't first, you're last. - Ricky Bobby ;D
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.291
Antall liker
16.341
Sted
Østfold
Sølv kan jo være litt kjipt da...

Of all the loosers, he came in first! Noone lost, ahead of him. He almost won! He is the number one looser!
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Det finnes bare 3 plasseringer; først, sist og røkla.
 
V

vredensgnag

Gjest
totte skrev:
Det finnes bare 3 plasseringer; først, sist og røkla.
Pravda-vits - i konkurranser der russere tapte mot amerikanere, ble resultatene gjerne omskrevet til at russerne fikk en imponerende andreplass, mens amerikanerne kom nest sist.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.992
Antall liker
6.215
Da får vi ta damestafetten da. Og kombinert.
 
Topp Bunn