^Jeg har funnet ut at man må tørre ete kamel, samt tørre spørre seg selv, hva i helv.... er det som foregår og hvordan funker ting?
Ser man til bake da dem Midgard blokkene kom i sin tid, var det gjerne ikke vanlig med dempefaktor på flere tusen, ei var heller DSP vanlig for dem som bygde selv.
Ergo så fikk en garantert dårlige matchinger med ICE og høyttaler som låt huggorm.
Gjerne andre tilfeller glimrende matching?
Alle dem tre forsterkerne har lav nok forvrenging og låter bra nok til vanlig bruk, effekten er ulik og gjenspeiles i når dem får pusteproblemer.
Det en sitter igjen med på mitt system er hvordan frekvensrespons endrer seg litt, siden jeg har passivt delt system og spiller med et forsterkersett hele veien så kan en høre litt av det. Jeg kjenner også impedanskurven til høyttalerne, samt også forsterkernes utgangsimpedans.
Jeg kan om jeg vil til en viss grad endre litt på passive filteret så får en utlignet noen forskjeller i frekvensrespons.
Men har ikke gjort det nå, bortsett fra litt forandring på L-Pad.
Det jeg vil frem til er at mye er jækla bra, men får ufortjent deng pga uheldig matching.
Ser en i dag om en bygger høyttalersystem selv, en velger noen forsterkere, så til slutt gjerne en velger DSP til å styre greiene.
Da allerede i det en begynner sette opp dette og voice har man allerede tatt vekk faktoren med den evt frekvensresponsen som dem forsterkerne evt gir.
Da sitter en igjen med at forterkerne må være støyfrie, kraftige nok til oppgaven, og helst ikke ha for mye vreng for tidlig i det en skrur opp volumet.
På en annen side El-Retur, ingenting er så vakkert som røramper, og det er kjekt å bygge sette sammen! Finne ut hvordan ting funker og låter.
Jeg forstår dette veldig godt! Det er en egen del av hobbyen dette!

Derfor vil jeg at du skal fortsette bygge rørforsterkere, det er morro, jeg følger med i tråden din